Tipin määrä

hotelleissa?

All inclusive hotelleissa kun kaikki sisältyy hintaan, miten paljon jätetään tippiä? Jätetäänkö sitä joka kerta kun käydään buffetissa, baarissa, a la cartessa, ja mikähän on sopiva summa jos jätetään? Ja annetaanko suoraan tarjoilijalle vai pöytään?
Entä siivoojille, päivittäin tyynylle vai loman lopuksi, summa?

3

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan käteen

      Ei ole mikään pakko antaa mitään, mutta jos haluaa ilahduttaa toista,niin yksi peso on hyvä raha.
      Siivoojille jätin silloin tällöin peson tai viisi sängylle, jonkin muun tavaran kanssa,esimerkiksi saippuan tai kynän ja hyvin kelpas.

      Suoraan käteen annoin silloin, kun katsoin tarpeelliseksi, peso siellä on iso raha,sen kehtaa antaa.
      Vaikka oppaat sanoi ettei ole hyvä antaa kolikoita,kyllä nekin kelpas ja syvään kumarrettiin..rahaa sekin on ja siellä tosi tarpeeseen.

    • palvelusta

      Peso on hyvä perustippi. Heidän palkka oleman ja elättävät tipeillä itsensä lisäksi muitakin.

      Viikon hotelli siivouksesta jätettiin 5 pesoa ja lisäksi otettiin tarjoustalosta mukaan; hammasharjoja, hammastahnaa, palasaippuaa, kyniä, meikkejä, purkkaa jne. Maa on kauppasaarrossa ja se näkyy. Käyttämättömät t-paidat ym todella haluttuja. paita saattaa maksaa parin viikon palkan heille, joten sen perusteella ymmärsi hyvin mm puutarhurin liikuttuneen tilan kun annoin paidan!

    • matka 2/2

      Siivoojalle 5 pesoa viikolta etukäteen mahdolliset tavarat, jos on (kuulakärkikynät, hammasharjat, -tahnat jne)
      Baarimiehille 1 peso päivässä/baari jota käytät.
      Molemmat sijoitukset tuottavat hyvin.
      Hyvää matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe