Sydämen rytmihäiriöt vaihdevuosioireita?

Olen 53 v. ja kuukautiset ovat loppumassa tai loppuneet. Ne olivat suht säännööliset viime elokuulle asti. Sitten pois 3 kk ja tulivat uudelleen. Kahden kuukauden aikana oli kolmet kuukautiset. Samalla alkoivat sydämentykytykset, sellaiset, että jää lyöntejä pois tai sydän lyö epäsäännöllisesti. Tätä epätasaista rytmiä voi kestää useita tunteja ja samalla on hermostunut olo ja aiheuttaa myös väsymystä. Rintakipuja ei ole. Ei edes fyysisessä rasituksessa ja verenpainekin normaalin rajoissa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai olisiko syytä huoleen?
5930
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

ihan samanlaisia oireita ja sydämentykytys saa aikaan myös yskimistä.
Sain hormonikorvaushoito ehdotuksen gyneltä,en ole aloittanut.
Yritän elää rauhassa ja omilla ehdoilla,opin sanomaan myös ei,siis stressi lisää oireita.

Äänestä

lääkärissäkin piti pari kertaa asiasta käydä, lääkäri kehoitti lopettamaan kahvin tai muut kofeiinit, kahvin jätin pois, sen jälkeen ei ole tykytyksiä tullut, todella helppoa vaikka ikäni olin sitä juonut, samoin jätin kaikki kolajuomat eikä energiajuomat nyt ainakaan sovi.
kokeile

Äänestä
  • joka aamu kaksi isoa kupillista mustana ja tänään sen jälkeen sain tykytyskohtauksen,huimas ja musteni simissä.
    Ei ole ennen ollut tälläistä.Koko ikäni melkein kahvia juonut ja nyt tuli tällästä,olen just vaihdevuosissa.

    Äänestä

  • lopetan kahvin myös kirjoitti:

    joka aamu kaksi isoa kupillista mustana ja tänään sen jälkeen sain tykytyskohtauksen,huimas ja musteni simissä.
    Ei ole ennen ollut tälläistä.Koko ikäni melkein kahvia juonut ja nyt tuli tällästä,olen just vaihdevuosissa.

    Yli vuoden olen ollut ilman kahvia, vatsa ei ole koskaan kipeä eikä juuri närästä, teetä juon, mutta sitäkin vain kupillisen päivässä, kaakao on hyvää illalla, lämmittää mukavasti teeveetä katsoes, eikä tykytä, se tässä on parasta=)

    Äänestä

pahimmillaan muutama vuosi sitten.
Pudotin painoa, koska mulla oli ylipainoa ja samaan aikaan aloin syödä säännöllisesti omegaa ja magnesiumia - siis vahingossa...

Toi vaivasi kuulostaa ihan samalta ku mulla ja lekuri sanoi että se on ns. lisälyönti ja vaaraton, jos siihen ei liity muita oireita, kuten huonoa oloa tai pyörtymistä jne.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sydämen_lisälyöntisyys

Magnesium on poistanut multa vaivan...kokeilin useampaa magnesiumvalmistetta, mutta vain Diasporal on auttanut ja auttoikin nopeasti. Tykytykset vähenivat parissa päivässä ja loppuivat kokonaan n. viikossa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Miiamarja kirjoitti:

Olen 53 v. ja kuukautiset ovat loppumassa tai loppuneet. Ne olivat suht säännööliset viime elokuulle asti. Sitten pois 3 kk ja tulivat uudelleen. Kahden kuukauden aikana oli kolmet kuukautiset. Samalla alkoivat sydämentykytykset, sellaiset, että jää lyöntejä pois tai sydän lyö epäsäännöllisesti. Tätä epätasaista rytmiä voi kestää useita tunteja ja samalla on hermostunut olo ja aiheuttaa myös väsymystä. Rintakipuja ei ole. Ei edes fyysisessä rasituksessa ja verenpainekin normaalin rajoissa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai olisiko syytä huoleen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu