kysymys työkyvyttömyyseläkkeestä

kuin kauan pitää odottaa päätöstä siitä kun on kelalle antanu työkyvyttömyyseläkehakemuksen?taitaa olla jonoa eläkehakemuksissa?eihän siinä tarttis ku paperit vaan lukea ja päättää sen mukaan pääseekö vai eikö pääse eläkkeelle

7

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työttömyyskorvauksia

hakiessa voi joutua kuukausia odottaan rahoja joten hyvin menee.

• soittaisit sille

henkilölle joka asiaasi siellä hoitaa,niin minä tein.Siellä on vain paperinpyörittäjä lääkäreitä jotka eivät ole olleet kenttätyössä varmaan ikinä.Käsitteliöillä on paksu pino paprua pöydällä ja niitä sitten lukaisee silloin tällöin ja aikaa menee siihen touhuun.Minulla taisi mennä sellaiset 4kk.

• maksetaanko ensin kuntoutusrahaa ettei pääse suoraan eläkkeelle?entä jos ei suostu minkäänlaiseen kuntoutukseen niin menettääkö sen kuntoutusrahan?

• Työeläkelaitos päättää

Kela ottaa vain hakemuksen vastaan ja siirtää sen sähköisesti työeläkelaitokselle. Jos olet rastittanut myös kohdan että haet kansaneläkettä siirretään se myös Kelan eläke- ja toimeentuloturvaosastolle.

Pääsääntöisesti työeläkelaitos tekee ratkaisun siitä, onko myöntö vai hylky ja Kela tekee seurannaisratkaisun. Jos työeläke jää pieneksi tai ei ole ollut työssä, niin silloin Kela tekee itsenäisen ratkaisun.

Kelassa ei ole ollut enää hakemuksia pöydällä liki kymmeneen vuoteen. Jätetyt hakemukset viedään skannauspisteeseen. Kuvatut asiakirjat menevät eri työjonoihin, joista käsittelijät nappaavat ne käsittelyyn ja rastien mukaan siirtelevät muihin laitoksiin.

Kannattaa siis kysyä työeläkelaitokselta sitä missä vaiheessa asian käsittely on ja myös arviota käsittelyajasta.

• kannattaa kysyä
      • onko siinä päätöksessä sitten perustelut niin että kerrotaan kuinka monta prosenttia työkyky on alentunu?ja jos on alentunu vain 40% niin onko kelalla velvollisuus tarjota osa eläkettä?

• mahdollista vain
        ssssssssss kirjoitti:

onko siinä päätöksessä sitten perustelut niin että kerrotaan kuinka monta prosenttia työkyky on alentunu?ja jos on alentunu vain 40% niin onko kelalla velvollisuus tarjota osa eläkettä?

työeläkelaikien mukaan.

Kansaneläkelaki ei tunne osatyökyvyttömyyseläkettä. Sitä voi saada vain työeläkelakien mukaan. Sen määrä on tasan tarkkaan puolet siitä mitä täysimääräinen eläke olisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4503
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3105
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      47
      2991
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2793
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2705
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2695
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      40
      2414
    8. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2220
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2125
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1713
    Aihe