Valot välkyttää

sepe87

Kertokaas nyt kun mulla on autossa 1200w vahvistin ja pioneer 3000 ja valot räpsyttää kun oikein jytisee ja mulla on siinä kiinni 3 ohmin konkka mutta taitaa ola rikki kun ei auta että millaisia ja millainen pitäisi olla jos laittaisi oman akun vahvistimelle olen kuullu että vois ola parempi

9

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56156151

      Johdot ja liitokset ekaks kuntoon! Johdon paksuus ois hyvä jos ois 52mm2!!! Toinen akku on aina hyv' vaihtoehto ja muista sitten järjestää kunnon tuuletus akulle tulee kivat h;yryt muuten!!!

      • sepe87

        johdot pitäisi olla kunnossa siellä on yks noin 1cm vahvunen johto ja toinen 15mm vahvunen en ymmännä noista 52mm2 mitään


      • sepe87
        sepe87 kirjoitti:

        johdot pitäisi olla kunnossa siellä on yks noin 1cm vahvunen johto ja toinen 15mm vahvunen en ymmännä noista 52mm2 mitään

        niin ja jos se akku on niin monimutkanen laittaa niin kannattais kyllä sitä konkkaa jossain käyttää


      • eX_HiFisti
        sepe87 kirjoitti:

        niin ja jos se akku on niin monimutkanen laittaa niin kannattais kyllä sitä konkkaa jossain käyttää

        Ootko ikinä mitannut mikä on akun jännite kuormittamattomana ja kuormitettuna? Mittaappa akun napajännite, kun auto on ollut parkissa YÖN YLI ja ennen kuin laitat mitään virtoja päälle. Jos akku on hyvässä hapessa eli täynnä, pitäisi jännitteen olla n. 12,5-12,6V. Jos on vähemmän, niin akku on vajaa. Lanppujen välkkyminenhän johtuu siis virran puutteesta. Sitten, mikähän on laturin latausjännite? ja paljonko laturi pystyy antamaan virtaa? Auton ollessa käynnissä akun napajänniteen tulisi olla välillä 14,0-14,7V. Kun Luukutat hunppaa, jännite tietty laskee. Laturin jännitehän on suurempi kuin akun jännite...aika lookista? Täten laturi lataa akkua ja antaa virtaa myös hunppavehkeille. Sanoit tehova olevan 1200W. Jos jännite olisi 12V, nin sähköopin lyhyellä oppimäärällä voidaan laskea tehonkaavasta, joka on P=U*I eli W=V*A, että I=P/U = 1200W/12V = 100 Ampeeria. Eli täydellä teholla ja 12V:n jännitteellä vahvarisi imaisee 100A virtaa. Kysymys kuuluu: monenko amppeerin laturi pirssissäsi on? Ja toinen juttu, paskana oleva/huonossa hapessa oleva akku ei anna virtaa (ainakaan tarvittavalla jännitteellä) joka meinaa sitä, että laturin pitäisi punkea virtaa sekä hunppavehkeille että akulle. Mutta kun virta ei riitä, niin siitä seuraa että jännite tippuu ja kun jännite tippuu, alkavat myös valot välkkymään Passon tahissa!

        Sitten ne virtapiuhojen paksuus. Sillon kun puhutaan Suurista tehoista ja pitkistä vedoista (oletko asentanut vahvaimen takapaksiin?), niin virtapiuhassa pitää tietty olla riittävästi neliöitä eli Pinta-alaa. 35 neliömilliä akulta takapaksiin. Pitää myös muistaa että sama virta kulkee myös Miinus johdossa eli olethan tietty tsekannut että akun miinuksesta auton runkoon menevä piuha on riittävän paksu ja Kunnolla kiinnitettynä eikä ole liittimet ruosteessa? Ja vahvistimen miinuksesta pitää myös olla vedettynä kunnon piuhalla auton runkoon, mieluusti mahd. lyhyt johto. Ja konkan tapauksessa puhutaan Faradeista eikä Ohmeista. Jos epäilet konkkaa, niin heitä konkka pois välistä ja katso vieläkö välkkyy. Ei se välkkyminen Konkasta johdu..

        PS. Jos et itse osaa mitata/tsekata onko akku&laturi kunnossa, niin käy jossakin autosähköliikkeessä, siellä osaavat.


      • snadistihifisti
        eX_HiFisti kirjoitti:

        Ootko ikinä mitannut mikä on akun jännite kuormittamattomana ja kuormitettuna? Mittaappa akun napajännite, kun auto on ollut parkissa YÖN YLI ja ennen kuin laitat mitään virtoja päälle. Jos akku on hyvässä hapessa eli täynnä, pitäisi jännitteen olla n. 12,5-12,6V. Jos on vähemmän, niin akku on vajaa. Lanppujen välkkyminenhän johtuu siis virran puutteesta. Sitten, mikähän on laturin latausjännite? ja paljonko laturi pystyy antamaan virtaa? Auton ollessa käynnissä akun napajänniteen tulisi olla välillä 14,0-14,7V. Kun Luukutat hunppaa, jännite tietty laskee. Laturin jännitehän on suurempi kuin akun jännite...aika lookista? Täten laturi lataa akkua ja antaa virtaa myös hunppavehkeille. Sanoit tehova olevan 1200W. Jos jännite olisi 12V, nin sähköopin lyhyellä oppimäärällä voidaan laskea tehonkaavasta, joka on P=U*I eli W=V*A, että I=P/U = 1200W/12V = 100 Ampeeria. Eli täydellä teholla ja 12V:n jännitteellä vahvarisi imaisee 100A virtaa. Kysymys kuuluu: monenko amppeerin laturi pirssissäsi on? Ja toinen juttu, paskana oleva/huonossa hapessa oleva akku ei anna virtaa (ainakaan tarvittavalla jännitteellä) joka meinaa sitä, että laturin pitäisi punkea virtaa sekä hunppavehkeille että akulle. Mutta kun virta ei riitä, niin siitä seuraa että jännite tippuu ja kun jännite tippuu, alkavat myös valot välkkymään Passon tahissa!

        Sitten ne virtapiuhojen paksuus. Sillon kun puhutaan Suurista tehoista ja pitkistä vedoista (oletko asentanut vahvaimen takapaksiin?), niin virtapiuhassa pitää tietty olla riittävästi neliöitä eli Pinta-alaa. 35 neliömilliä akulta takapaksiin. Pitää myös muistaa että sama virta kulkee myös Miinus johdossa eli olethan tietty tsekannut että akun miinuksesta auton runkoon menevä piuha on riittävän paksu ja Kunnolla kiinnitettynä eikä ole liittimet ruosteessa? Ja vahvistimen miinuksesta pitää myös olla vedettynä kunnon piuhalla auton runkoon, mieluusti mahd. lyhyt johto. Ja konkan tapauksessa puhutaan Faradeista eikä Ohmeista. Jos epäilet konkkaa, niin heitä konkka pois välistä ja katso vieläkö välkkyy. Ei se välkkyminen Konkasta johdu..

        PS. Jos et itse osaa mitata/tsekata onko akku&laturi kunnossa, niin käy jossakin autosähköliikkeessä, siellä osaavat.

        Noin paljoa tehoa se vahvistin ei tietenkään vie (saatikka sitten tuota kaiuttimille). 100 ampeeria virtaa riittää mainiosti hitsaukseen.

        Yksi nolla noista luvuista pois, niin ollaan lähempänä totuutta.


      • sepe87
        eX_HiFisti kirjoitti:

        Ootko ikinä mitannut mikä on akun jännite kuormittamattomana ja kuormitettuna? Mittaappa akun napajännite, kun auto on ollut parkissa YÖN YLI ja ennen kuin laitat mitään virtoja päälle. Jos akku on hyvässä hapessa eli täynnä, pitäisi jännitteen olla n. 12,5-12,6V. Jos on vähemmän, niin akku on vajaa. Lanppujen välkkyminenhän johtuu siis virran puutteesta. Sitten, mikähän on laturin latausjännite? ja paljonko laturi pystyy antamaan virtaa? Auton ollessa käynnissä akun napajänniteen tulisi olla välillä 14,0-14,7V. Kun Luukutat hunppaa, jännite tietty laskee. Laturin jännitehän on suurempi kuin akun jännite...aika lookista? Täten laturi lataa akkua ja antaa virtaa myös hunppavehkeille. Sanoit tehova olevan 1200W. Jos jännite olisi 12V, nin sähköopin lyhyellä oppimäärällä voidaan laskea tehonkaavasta, joka on P=U*I eli W=V*A, että I=P/U = 1200W/12V = 100 Ampeeria. Eli täydellä teholla ja 12V:n jännitteellä vahvarisi imaisee 100A virtaa. Kysymys kuuluu: monenko amppeerin laturi pirssissäsi on? Ja toinen juttu, paskana oleva/huonossa hapessa oleva akku ei anna virtaa (ainakaan tarvittavalla jännitteellä) joka meinaa sitä, että laturin pitäisi punkea virtaa sekä hunppavehkeille että akulle. Mutta kun virta ei riitä, niin siitä seuraa että jännite tippuu ja kun jännite tippuu, alkavat myös valot välkkymään Passon tahissa!

        Sitten ne virtapiuhojen paksuus. Sillon kun puhutaan Suurista tehoista ja pitkistä vedoista (oletko asentanut vahvaimen takapaksiin?), niin virtapiuhassa pitää tietty olla riittävästi neliöitä eli Pinta-alaa. 35 neliömilliä akulta takapaksiin. Pitää myös muistaa että sama virta kulkee myös Miinus johdossa eli olethan tietty tsekannut että akun miinuksesta auton runkoon menevä piuha on riittävän paksu ja Kunnolla kiinnitettynä eikä ole liittimet ruosteessa? Ja vahvistimen miinuksesta pitää myös olla vedettynä kunnon piuhalla auton runkoon, mieluusti mahd. lyhyt johto. Ja konkan tapauksessa puhutaan Faradeista eikä Ohmeista. Jos epäilet konkkaa, niin heitä konkka pois välistä ja katso vieläkö välkkyy. Ei se välkkyminen Konkasta johdu..

        PS. Jos et itse osaa mitata/tsekata onko akku&laturi kunnossa, niin käy jossakin autosähköliikkeessä, siellä osaavat.

        akku ja laturi ovat kunnossa ja ilman konkkaa on kokeiltu kun siksi sen hankinkin kun välkyttää valot mutta voisiko akun suurentaminen auttaa asiaan vakio akku ja tehoja on 60


      • riska_74
        sepe87 kirjoitti:

        akku ja laturi ovat kunnossa ja ilman konkkaa on kokeiltu kun siksi sen hankinkin kun välkyttää valot mutta voisiko akun suurentaminen auttaa asiaan vakio akku ja tehoja on 60

        ihan tässä yleisen mielenkiinnon vuoksi yleismittarilla humpan huutaessa kuinka paljon akun napajännite vaihtelee ja mittaa sama vahvarin plusliittimen ja rungon väliltä.

        vaikka joku jo asian ottikin esille, niin onhan kaikki piuhatukset kunnossa? siis akun maapiuhakin 5cm leveää lattaverkkopiuhaa tai sormen paksuista pyöreetä.

        tekeekö vilkkua yhtäpahasti kolmentonnin kiekoilla kun tyhjäkäynnillä?

        niin, on toi 1200w kyllä aika hurja kuorma oli sitten mikä akku/laturi vaan. se sata ampeeria on suunnilleen starttausvirta kylmälle moottorille, joten voi olla ettei ilman suurempaa akku/laturi/piuhatusremonttia selviä tämä ongelma.. minulla oli taannoisessa fordissani 90A laturi. siitä oli jotain iloa subihommissa. minkä kokoinen laturi teillä on.

        muista että laturi antaa huipputehon vasta kunnon kierroksilla. laturin saa pyörimään kovempaa hihnapyöriä vaihtamalla.

        vaihda autoosi uusi n.130A laturi ja hihnapyörät että pyorii tyhjäkäynnillä lujempaa ja uudet laturilta akulle menevät paksut piuhat ja uusi akku, vaikkapa optima D1400S
        ymsyms, niin alkaa toimimaan. jos ei riitä, niin toinenkin optima akku ja lataus diodi relesysteemit ja isompi konkkasarja.. kyllä sen välkkymisen saa pois.


      • sepe87
        riska_74 kirjoitti:

        ihan tässä yleisen mielenkiinnon vuoksi yleismittarilla humpan huutaessa kuinka paljon akun napajännite vaihtelee ja mittaa sama vahvarin plusliittimen ja rungon väliltä.

        vaikka joku jo asian ottikin esille, niin onhan kaikki piuhatukset kunnossa? siis akun maapiuhakin 5cm leveää lattaverkkopiuhaa tai sormen paksuista pyöreetä.

        tekeekö vilkkua yhtäpahasti kolmentonnin kiekoilla kun tyhjäkäynnillä?

        niin, on toi 1200w kyllä aika hurja kuorma oli sitten mikä akku/laturi vaan. se sata ampeeria on suunnilleen starttausvirta kylmälle moottorille, joten voi olla ettei ilman suurempaa akku/laturi/piuhatusremonttia selviä tämä ongelma.. minulla oli taannoisessa fordissani 90A laturi. siitä oli jotain iloa subihommissa. minkä kokoinen laturi teillä on.

        muista että laturi antaa huipputehon vasta kunnon kierroksilla. laturin saa pyörimään kovempaa hihnapyöriä vaihtamalla.

        vaihda autoosi uusi n.130A laturi ja hihnapyörät että pyorii tyhjäkäynnillä lujempaa ja uudet laturilta akulle menevät paksut piuhat ja uusi akku, vaikkapa optima D1400S
        ymsyms, niin alkaa toimimaan. jos ei riitä, niin toinenkin optima akku ja lataus diodi relesysteemit ja isompi konkkasarja.. kyllä sen välkkymisen saa pois.

        joo kyllä se välkyttää vaikka olis kierroskiakin laturin tehoja en ole kattonut mutta vakia laturi se on mikä sitten ford mondeo vm2000 sitten onkin


    • tietävämpi

      Vitun tyhmä se ei ole ohmin vaan faradin=DDDDDDDDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe