Kuka korvaa?

Pimpali

Minun bullmastiffiuros vahingoitti tänään vakavasti mäyräkoiraurosta koirapuistossa. En tiedä, selviääkö mäyräkoira edes hengissä, se on tällä hetkellä eläinlääkärissä.

En ole vielä tarkkaan neuvotellut asiasta mäyräkoiran omistajan kanssa, mutta olemme yhteyksissä.

Puistossa tapahtuma meni näin: mäyräkoira tuli puistoon meitä myöhemmin. Kun se tuli puistoon ja pääsi vapaaksi, koirani ryntäsis sen luokse ja alkoi yllyttää leikkimään. Mäyräkoira ei oikein piitannut koirani seurasta. Pian mäyräkoira alkoi murista koiralleni ja pari sekunttia myöhemmin iski rähisten hampaansa koirani kuonoon ja tarrasi aggressiivisesti kiinni. Koirani sai nopeasti mäyräkoiran hammasotteen irti ja otti itse voimakkaan hammasotteen mäyräkoiran kyljestä ja kohotti mäyräkoiran ilmaan. Juuri siinä vaiheessa ehdimme paikalle ja saimme tilanteen haltuun. Mäyräkoira näytti saaneen erittäin vakavia vammoja, mutta minunkin koirani sai kirsuunsa lieviä naarmuja.

Koirani siis vahingoitti toisen mäyräkoiraa, mutta se mäyräkoira aloitti tappelun. Käyttäytyi aggressiivisesti, vaikka eihän koirapuistoihin saisi tuoda aggressiivisesti käyttäytyviä koiria.

Mielestäni sen mäyräkoiran vammat näyttivät olevan sitä luokkaa, että koira selviäisi hengissä, mutta on pakko lopettaa, koska muuten joutuisi pahasti kärsimään.

En vielä tiedä, kuka korvaa sen mäyräkoiran vammat tai hengen, mutta ketä tässä oikein teidän mielestä tulisi syyttää? Olisiko minun korvattava tämä tilanne, vaikka mäyräkoira aloitti tappelun? Tietysti koirani puolustautui ja varmasti sitäkin sattui!

39

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvata vahingot

      koska koirasi vahingoitti toista todella pahasti eikä vain elein...omasi ei edes vahingoittunut. Se on vähintä mitä voit tehdä..toinen menetti koiransa..itse korvaisin mukisematta enkä veisi enään puistoon ettei toiste käy niin. :(

    • öaläsdflaäsfl

      vakuutukset pitäisi olla... *huokaus*

      Mutta: et ole korvausvelvollinen tästä. Tottakai suuresta koirasta jää isommat jäljet kuin pienestä. Käytä nyt koirasi kuitenkin lekurissa ja hae ell. todistus siitä että koiralla on kuono auki - jos jotain tulee.

      Ja kukin vastaa oman koiransa käytöksestä, ja näissä tilanteissa on mahdoton sanoa kumpi aloitti.

      • se jonka koira

        aiheuttaa vahingot korvaa aina oman koiran aiheuttamat vahingot eli bullmastiffin omistaja korvaa uuden koiran hinnan ja vanhan lopettamisen plus eläinlääkärikulut ja mäyriksen omistaja korvaa nenän paikkuun bullmastiffin omistajalle.

        Näin se menee lain mukaan ja jos bullmastiffin omistaja ei aio korvata aiheuttamiaan vahinkoja ..voi viedä asian oikeuteen.


    • vai onko myös pienien puoli

      jos niin oli niin silloin voi kääntyä sinun eduksesi jos mäyris joka kuuluu pienten puolelle laskettiin isojen puolelle.Jos ei niin sinun korvausvelvollisuus.

    • huokaus täältäkin

      Tosi vaikea sanoa kuka on korvausvelvollinen missäkin määrin.Tosi vaikea.

      Mäyrishän oli uros ja aloittajalla myös uros, kokoero valtava, egot yhtä suuria. Turha enää jossitella mutta samassa tilanteessa olisin antanut toisen odotuttaa portilla tai vaihtanut maisemaa tehden tilaa toiselle.

      Myös se mäyriksen omistaja ... voi voi ei mäyristä voi työntää tarhaan ihan mihin kombinaatioon vain. (!!)

      Ikävä tapaus. Oletko valmis tulemaan puolella vastaan? Minusta se vaikuttaisi kohtuudelta. Kerro miten kävi. Uskoisin että moni on utelias tietämään.

    • Pimpali

      Meni aamu eläinlääkärissä, kun koirani koko yön koitti nuolla kuonoaan ja valitti minulle siitä.

      Kai minä tapauksen korvaan, vaikka kai sen ymmärtää, miten koira panikoi, jos sitä todella sattuu toisen koiran puraistessa kuonoon, ja kun koirapuiston luukun viereisessä kyltissä vielä kerrotaan, ettei puistoon saa tuoda aggressiivisia koiria, mutta se mäyräkoira ei näyttänyt edes sietävän muita koira.

      Kai minulle tulee hiukan plussaa siitä, että mäyräkoira aiheutti koiralleni kuonoon haavoja, jotka olisivat voineet tulehtua tai aiheuttaa verenmyrkytystä, jos ei oltaisi saatu siihen lääkitystä?

      En ole vielä ollut yhteydessä sen mäyräkoiran omistajan kanssa.

      En vielä luovuta koirani kanssa koirapuistoon menemisessä, mutta kuonokoppa sillä on aina tästä lähtien koirapuistossa, ja valvon sitä tarkemmin.

      • huokaus täältäkin

        Elämänkumppanilla on ollut ensimmäinen urosmäyris sitten alun 60-lukua ja kerroin hänelle tästä tapauksesta. Vastaus tuli suorana, ei ikinä samaan aikaan.

        Meillä on ollut tapana puistossa yksinollessa pistää portti hihnalla kiinni. Se on aiheuttanut paheksuntaa kuin kysymyksiä. Ihan liian paljon omistajia jotka tuovat koiran sisään noin vain enempiä ajattelematta.

        Koiran ei täydy olla aggressiivinen tai -ei tullakseen toimeen koirapuistossa. Puisto on rajattu tila ja näin eiluonnollinen koirille mihin kaikki koirat merkkaavat oman hajunsa.

        Totutteleminen on kaiken a&o.

        Varsin usein olen odotuttanut hetken toista vain sen vuoksi että vaikka toinen koira olisi kiltti kuin mikä vain sen tassun lyönti voi heittää toisen hengiltä. Siltikin tästä välittämättä omat koirani ovat pyörineet isojen koirien kanssa suht hyvin mutta vasta kun ollaan ajat tutustuttu.

        Ajatus tyhmänä siitä että heittäisin joukon koiria puistoon jossa jo olisi uros bullmastiffi olisi kuin ehkä kerjäisin jotain tai olisin omaa rotua tuntematon.

        Neuvotelkaa laskuista ja luvuista.Tulevaisuuteen pieni neuvo.Katsele uutta puistoon tulevaa koiraa mutta katsele myös sen omistajaa.

        Korvauksista puheenollen tulee mieleen mikä aloitti ja kun isokin sai nenäänsä. Toisaalta pienen omistajan tulisi tajuta ...

        Näitä sattuu.


      • itse korvaisin

        mukisematta..ja kyllä pahoittelisin tuon mäyräkoiran kohtaloa. :(

        ja teen itsekin noin että valvon aina kun uusi koira tulee kehiin ihan vierellä ja jos intuitio sanoo ettei kaikki ok eli toinen ei rentoudu riittävän ajan jälkeen lähden pois. Turha ottaa riskiä..sinne kun ei kaikki tuo tasapainoisia koiria.

        ja kyllä keskeytän rähinät heti...omani ei provosoi muita (eikä myöskään provosoidu vaikka onkin ei niin helposta rodusta..tosin olen aina ojentanut koiraani pennusta pitäen jos on ylittänyt rajojansa ja se on yksi asia minkä olen myös huomannut monikaan ei komenna koiriaan huonosta käytöksestä )mutta muutaman kerran sen kimppuun on hyökätty ja olen heti ottanut vieraan koiran pois tai sanonut sen isännälle että ottaa omansa pois.Ja onneksi pahaa ei ole tapahtunut koiralleni eikä toisillekaan.

        Omani on oppinut luottamaan että minä hoidan tilanteet joten on hyvin varmaluonteinen koira muiden joukossa. Eikä rähinöi.

        ... huomaan että moni vain tulee portista sisään ja kääntää selkänsä katsomatta koirien eleitä.

        myöskin ison koiran raju leikki on vaarallista pienemmille koirille ja omani kiellän heti jos leikki menee rajuksi. Mielestäni kun on kunniakysymys että vastaan koirastani sekä sen että muiden turvallisuudesta..
        ja näin ei ikävä kyllä ole kaikkien kohdalla..enkä nyt tietenkään puhu sinusta koska hoidat asian kunnolla.


      • Pimpali
        itse korvaisin kirjoitti:

        mukisematta..ja kyllä pahoittelisin tuon mäyräkoiran kohtaloa. :(

        ja teen itsekin noin että valvon aina kun uusi koira tulee kehiin ihan vierellä ja jos intuitio sanoo ettei kaikki ok eli toinen ei rentoudu riittävän ajan jälkeen lähden pois. Turha ottaa riskiä..sinne kun ei kaikki tuo tasapainoisia koiria.

        ja kyllä keskeytän rähinät heti...omani ei provosoi muita (eikä myöskään provosoidu vaikka onkin ei niin helposta rodusta..tosin olen aina ojentanut koiraani pennusta pitäen jos on ylittänyt rajojansa ja se on yksi asia minkä olen myös huomannut monikaan ei komenna koiriaan huonosta käytöksestä )mutta muutaman kerran sen kimppuun on hyökätty ja olen heti ottanut vieraan koiran pois tai sanonut sen isännälle että ottaa omansa pois.Ja onneksi pahaa ei ole tapahtunut koiralleni eikä toisillekaan.

        Omani on oppinut luottamaan että minä hoidan tilanteet joten on hyvin varmaluonteinen koira muiden joukossa. Eikä rähinöi.

        ... huomaan että moni vain tulee portista sisään ja kääntää selkänsä katsomatta koirien eleitä.

        myöskin ison koiran raju leikki on vaarallista pienemmille koirille ja omani kiellän heti jos leikki menee rajuksi. Mielestäni kun on kunniakysymys että vastaan koirastani sekä sen että muiden turvallisuudesta..
        ja näin ei ikävä kyllä ole kaikkien kohdalla..enkä nyt tietenkään puhu sinusta koska hoidat asian kunnolla.

        ...se tapahtui kokonaisuuksineen parissa-muutamassa sekunnissa, ja kun koirapuistoissa koirat yleensä nauttivat vapaana >>juoksentelusta>>, niin on vaikeaa olla joka hetki aivan niiden vierellä.

        Kyllä minua alkaa itseänikin hävettää, kun toin tämän rotuisen koiran koirapuistoon ilman kuonokoppaa. Onhan se itsestäänselvää, että bullmastiffiuros ei peräänny, jos joku hyökkää sen kimppuun.

        Mutta jos minun koirani olisi ollut mäyräkoiran kokoinen ja se mäyräkoira buulmastiffin kokoinen, kohtalo olisi osunut toiseen suuntaa. Minusta siis koirapuistoissa ei pitäisi olla tuontikieltoa vain toisia koiria kohtaan vaarallisille koirille, vaan myös toisia koiria kohtaan aggressiivisille koirille. Koko ei ole ainoa vaaran lähde, vaan myös luonne. Kohtalokkaat koirien keskeiset tappelut alkavat usein myös pienistä koirista isojen joukossa.


      • Pimpali
        Pimpali kirjoitti:

        ...se tapahtui kokonaisuuksineen parissa-muutamassa sekunnissa, ja kun koirapuistoissa koirat yleensä nauttivat vapaana >>juoksentelusta>>, niin on vaikeaa olla joka hetki aivan niiden vierellä.

        Kyllä minua alkaa itseänikin hävettää, kun toin tämän rotuisen koiran koirapuistoon ilman kuonokoppaa. Onhan se itsestäänselvää, että bullmastiffiuros ei peräänny, jos joku hyökkää sen kimppuun.

        Mutta jos minun koirani olisi ollut mäyräkoiran kokoinen ja se mäyräkoira buulmastiffin kokoinen, kohtalo olisi osunut toiseen suuntaa. Minusta siis koirapuistoissa ei pitäisi olla tuontikieltoa vain toisia koiria kohtaan vaarallisille koirille, vaan myös toisia koiria kohtaan aggressiivisille koirille. Koko ei ole ainoa vaaran lähde, vaan myös luonne. Kohtalokkaat koirien keskeiset tappelut alkavat usein myös pienistä koirista isojen joukossa.

        ...kyllä aion pahoitella tapahtumaa sen mäyräkoiran omistajalle, mutta toivottavasti hänkin tuntee jonkin laista syyllisyyttä.

        Tuon laista tapahtumaa on ärsyttävää pahoitella ja ruveta korvailemaan, jos ainoastaan itseään syytellään, vaikka asian ei olisi mentävä niin, sillä omakin koirani sai haavoja, joista jouduin itse maksamaan, vaikka se mäyräkoira ne aiheutti.

        Tosin mitäs tässä tuommoisia toisesta puhella, kun en tiedä hänen luonteestaan ja käytöstavoistaan vielä mitään. Toivottavasti asia saadaan selvitettyä sopuisasti, vaikka olenkin sitä mieltä, että tässä tapauksessa miinuksella olen minä.


      • huokaus täältäkin
        itse korvaisin kirjoitti:

        mukisematta..ja kyllä pahoittelisin tuon mäyräkoiran kohtaloa. :(

        ja teen itsekin noin että valvon aina kun uusi koira tulee kehiin ihan vierellä ja jos intuitio sanoo ettei kaikki ok eli toinen ei rentoudu riittävän ajan jälkeen lähden pois. Turha ottaa riskiä..sinne kun ei kaikki tuo tasapainoisia koiria.

        ja kyllä keskeytän rähinät heti...omani ei provosoi muita (eikä myöskään provosoidu vaikka onkin ei niin helposta rodusta..tosin olen aina ojentanut koiraani pennusta pitäen jos on ylittänyt rajojansa ja se on yksi asia minkä olen myös huomannut monikaan ei komenna koiriaan huonosta käytöksestä )mutta muutaman kerran sen kimppuun on hyökätty ja olen heti ottanut vieraan koiran pois tai sanonut sen isännälle että ottaa omansa pois.Ja onneksi pahaa ei ole tapahtunut koiralleni eikä toisillekaan.

        Omani on oppinut luottamaan että minä hoidan tilanteet joten on hyvin varmaluonteinen koira muiden joukossa. Eikä rähinöi.

        ... huomaan että moni vain tulee portista sisään ja kääntää selkänsä katsomatta koirien eleitä.

        myöskin ison koiran raju leikki on vaarallista pienemmille koirille ja omani kiellän heti jos leikki menee rajuksi. Mielestäni kun on kunniakysymys että vastaan koirastani sekä sen että muiden turvallisuudesta..
        ja näin ei ikävä kyllä ole kaikkien kohdalla..enkä nyt tietenkään puhu sinusta koska hoidat asian kunnolla.

        "ja se on yksi asia minkä olen myös huomannut monikaan ei komenna koiriaan huonosta käytöksestä"


        Löytyy rotuja jotka tekevät juuri niin paljon kuin omistajat sallivat sen tekevän ja omistajien mukaan näissä koira ei tee mitään kunhan vain tuttavustui. Sellaiseen ympäristöön ei kannata jäädä kuikuilemaan, sen sijaan kannattaa observoida muualle.


      • Pimpali
        huokaus täältäkin kirjoitti:

        "ja se on yksi asia minkä olen myös huomannut monikaan ei komenna koiriaan huonosta käytöksestä"


        Löytyy rotuja jotka tekevät juuri niin paljon kuin omistajat sallivat sen tekevän ja omistajien mukaan näissä koira ei tee mitään kunhan vain tuttavustui. Sellaiseen ympäristöön ei kannata jäädä kuikuilemaan, sen sijaan kannattaa observoida muualle.

        ...mutta minun koirani ei ole koskaan ennen käyttäytynyt aggressiivisesti, vaan päinvastoin nauttinut toisten koirien ja ihmisten seurasta. Nyt se vain säikähti valtavasti, kun yhtäkkiä -ensimmäistä kertaa sen elämässä- joku toinen koira iskee siihen hampaillaan. Koirani ei ole tottunut tämmöisiin tilanteisiin, eikä varmaan itsekään ehtinyt harkita, miten puolustaa itseään.


      • huokaus täältäkin
        Pimpali kirjoitti:

        ...mutta minun koirani ei ole koskaan ennen käyttäytynyt aggressiivisesti, vaan päinvastoin nauttinut toisten koirien ja ihmisten seurasta. Nyt se vain säikähti valtavasti, kun yhtäkkiä -ensimmäistä kertaa sen elämässä- joku toinen koira iskee siihen hampaillaan. Koirani ei ole tottunut tämmöisiin tilanteisiin, eikä varmaan itsekään ehtinyt harkita, miten puolustaa itseään.

        Toivon että saatte korvaukset neuvoteltua mutta yhtä kaikki sinullakin on velvollisuutesi mitä otat puistoon vastaan toiselle mitä et ja mitä on vastuusi suuren ja hyvin suuren koiran leukojen puruvoimassa. Täytyy tajuta se mitä omistaa mitä kuljettaa. Täytyy osata sanoa ei. Ei tule tarhaan.

        Yhtä paljon kuin omistaa oma rotu on tärkeää ymmärtää muita rotuja jos tahtoo puistoilla.

        Mene vain vastaan korvauksine ja opi tapauksesta suuren koiran, - ja nimenomaaan suuren koiran omistajana.

        On absoluuttisen tärkeää ymmärtää eisosiaalisen ja sosiaalisen koiran ero. Kaikki koirat eivät tule toistensa kanssa hyvin toimeen puistoillessa. Tämä ei tarkoira että koirat olisivat vihaisia. Tästä olisi hyvä opetella koiranlukutaitoa ja vastuuta omasta koirasta molemmin puolin.



        Maksa sopparilla kulut ja jatka elämää ja opi.


      • Pimpali
        huokaus täältäkin kirjoitti:

        Toivon että saatte korvaukset neuvoteltua mutta yhtä kaikki sinullakin on velvollisuutesi mitä otat puistoon vastaan toiselle mitä et ja mitä on vastuusi suuren ja hyvin suuren koiran leukojen puruvoimassa. Täytyy tajuta se mitä omistaa mitä kuljettaa. Täytyy osata sanoa ei. Ei tule tarhaan.

        Yhtä paljon kuin omistaa oma rotu on tärkeää ymmärtää muita rotuja jos tahtoo puistoilla.

        Mene vain vastaan korvauksine ja opi tapauksesta suuren koiran, - ja nimenomaaan suuren koiran omistajana.

        On absoluuttisen tärkeää ymmärtää eisosiaalisen ja sosiaalisen koiran ero. Kaikki koirat eivät tule toistensa kanssa hyvin toimeen puistoillessa. Tämä ei tarkoira että koirat olisivat vihaisia. Tästä olisi hyvä opetella koiranlukutaitoa ja vastuuta omasta koirasta molemmin puolin.



        Maksa sopparilla kulut ja jatka elämää ja opi.

        Kyllä minä otan vastuun teoistani ja ymmärrän tämän asian vakavuuden.

        Mutta nämä tekstini antavat kyllä vähätellyn kuvan siitä tilanteesta. Se mäyräkoira ei pelkästää uhkaillut tai näykännyt, vaan hyökkäsi todella aggressiivisesti. Se ehti näyttää hampaitaan ja murista noin puolitoista sekunttia koiralleni, ennen kuin se todellinen tapahtui. Mäyräkoira hyökkäsi salamannopeasti koirani kimppuun hampaat edellä ja täysiä aggressiivisesti äristen. Ei perääntynyt, vaan raivoissaan ärisi, puri ja kävi päälle. Se todella hyökkäsi ja alkoi taistella!

        Mutta kyllä minä tiedän, että se oli minun syytäni, että mäyräkoira vahingoittui, koska oma koirani oli isompi, eikä koskaan ennen kokenut moista.


      • se mäyriksen
        Pimpali kirjoitti:

        ...kyllä aion pahoitella tapahtumaa sen mäyräkoiran omistajalle, mutta toivottavasti hänkin tuntee jonkin laista syyllisyyttä.

        Tuon laista tapahtumaa on ärsyttävää pahoitella ja ruveta korvailemaan, jos ainoastaan itseään syytellään, vaikka asian ei olisi mentävä niin, sillä omakin koirani sai haavoja, joista jouduin itse maksamaan, vaikka se mäyräkoira ne aiheutti.

        Tosin mitäs tässä tuommoisia toisesta puhella, kun en tiedä hänen luonteestaan ja käytöstavoistaan vielä mitään. Toivottavasti asia saadaan selvitettyä sopuisasti, vaikka olenkin sitä mieltä, että tässä tapauksessa miinuksella olen minä.

        omistaja on enemmän miinuksella ..sinulla on vielä koirasi hänellä ei. :(


      • huokaus täältäkin
        Pimpali kirjoitti:

        Kyllä minä otan vastuun teoistani ja ymmärrän tämän asian vakavuuden.

        Mutta nämä tekstini antavat kyllä vähätellyn kuvan siitä tilanteesta. Se mäyräkoira ei pelkästää uhkaillut tai näykännyt, vaan hyökkäsi todella aggressiivisesti. Se ehti näyttää hampaitaan ja murista noin puolitoista sekunttia koiralleni, ennen kuin se todellinen tapahtui. Mäyräkoira hyökkäsi salamannopeasti koirani kimppuun hampaat edellä ja täysiä aggressiivisesti äristen. Ei perääntynyt, vaan raivoissaan ärisi, puri ja kävi päälle. Se todella hyökkäsi ja alkoi taistella!

        Mutta kyllä minä tiedän, että se oli minun syytäni, että mäyräkoira vahingoittui, koska oma koirani oli isompi, eikä koskaan ennen kokenut moista.

        1½ -sekuntia on hetki sekin. Yleensä se oli rotu mikä tahansa. Koirasikin olisi voinut olla reagoimatta tai ei. Nyt tiedät. Mäyräkoiran omistajakin olisi voinut olla tuomatta puistoon tai ei. Ennen puoltatoista sekuntia näkee jo jotain ja voi viheltää pelin poikki.

        Jossittelua.

        Voisin kirjoittaa pienen suuren eepoksen näistä mutten. Voisin kirjoittaa laiskoista isojen koirien omistajista jotka luottaa siihen ettei heidän koiralleen käy kuinkaan pienelle kyllä.

        Nyt kävi kuin kävi. Niele tappio ja korvaa vahingot. Opettele lukemaan koiraasi. Se mäyriksen omistaja hänellä ei kait enää ole koiraa. Sinun koirasi kirsu on kipeä ja kaikki vain ihmisten tyhmyyden takia.

        Jatkoja


      • jossa väärässä molemmat eik...
        huokaus täältäkin kirjoitti:

        1½ -sekuntia on hetki sekin. Yleensä se oli rotu mikä tahansa. Koirasikin olisi voinut olla reagoimatta tai ei. Nyt tiedät. Mäyräkoiran omistajakin olisi voinut olla tuomatta puistoon tai ei. Ennen puoltatoista sekuntia näkee jo jotain ja voi viheltää pelin poikki.

        Jossittelua.

        Voisin kirjoittaa pienen suuren eepoksen näistä mutten. Voisin kirjoittaa laiskoista isojen koirien omistajista jotka luottaa siihen ettei heidän koiralleen käy kuinkaan pienelle kyllä.

        Nyt kävi kuin kävi. Niele tappio ja korvaa vahingot. Opettele lukemaan koiraasi. Se mäyriksen omistaja hänellä ei kait enää ole koiraa. Sinun koirasi kirsu on kipeä ja kaikki vain ihmisten tyhmyyden takia.

        Jatkoja

        Näin se vain on, että koirien maailmassa voi käydä näin. Mielestäni kumpaakaan ei voi syyttää täysin eikä kumpikaan ollut täysin syyttömiä. Iso koira aiheuttaa aina isommat vahingot kuin pieni koira, mutta myös isoilla koirilla on oikeus puolustautua jos niitä vastaan hyökätään! Koirat eivät kuitenkaan itse ymmärrä koko eroa. Tiedä sitten millainen koira mäyris on ollut, eikö vain tykännyt sinun koirastasi vai onko yleensäkin aggressiivinen muita kohtaan...

        Valitettavasn usein pieniä aggressiivisia koiria näkee koirapuistossa, sillä niiden ei ajatella olevan vaarallisia. Sitten kun iso koira puolustautuu niin ollaankin ihmeissään. Isojen koirien omistajat yleensä (valitettavasti on tässäkin poikkeuksia!) tajuavat että puistoon ei kannata tulla jos koira ei ole sosiaalinen... Osa ihmisistä on todella kohteliaita ja ymmärtävät pelisäännöt. Sitten on taas niitä jotka välittävät vain omasta navastaan...

        Hieno homma, että olet suhtautunut näin ikävään asiaan näin fiksusti. Mielestäni puolet kuluista olis sopiva jos koira selviää. Mutta toivottavasti saatte asian sovittua ja toivottavasti myös mäyriksen omistaja osaa ottaa vastuuta asiasta.
        Tsemppiä!


      • ymmärtää
        jossa väärässä molemmat eik... kirjoitti:

        Näin se vain on, että koirien maailmassa voi käydä näin. Mielestäni kumpaakaan ei voi syyttää täysin eikä kumpikaan ollut täysin syyttömiä. Iso koira aiheuttaa aina isommat vahingot kuin pieni koira, mutta myös isoilla koirilla on oikeus puolustautua jos niitä vastaan hyökätään! Koirat eivät kuitenkaan itse ymmärrä koko eroa. Tiedä sitten millainen koira mäyris on ollut, eikö vain tykännyt sinun koirastasi vai onko yleensäkin aggressiivinen muita kohtaan...

        Valitettavasn usein pieniä aggressiivisia koiria näkee koirapuistossa, sillä niiden ei ajatella olevan vaarallisia. Sitten kun iso koira puolustautuu niin ollaankin ihmeissään. Isojen koirien omistajat yleensä (valitettavasti on tässäkin poikkeuksia!) tajuavat että puistoon ei kannata tulla jos koira ei ole sosiaalinen... Osa ihmisistä on todella kohteliaita ja ymmärtävät pelisäännöt. Sitten on taas niitä jotka välittävät vain omasta navastaan...

        Hieno homma, että olet suhtautunut näin ikävään asiaan näin fiksusti. Mielestäni puolet kuluista olis sopiva jos koira selviää. Mutta toivottavasti saatte asian sovittua ja toivottavasti myös mäyriksen omistaja osaa ottaa vastuuta asiasta.
        Tsemppiä!

        kokeroa ainakin jotkut..naapurin äkäinen belggari ei siedä isoja koiria ottaa ne haasteena mutta omani (pienempi koirani)on karannut sinne monesti (tykkää mukavista naapureista)ja sillä ei ole vaaraa. Tosin minun pitää odottaa että isäntä saa koiran kiinni ettei puolestaan minulle käy huonosti kun haen koirani pois.(tämmöisessä tilanteessa jos belggari olisi purrut koiraani olisin tietysti itse vastuussa koska oli toisen tontilla)

        ja omani puolestaan mitoittaa komennuksen aina (isompi)koirani koon mukaan eli

        kerran oli huvittavaa kun komensi yli-innokkaita uroksia siis vain rähähtämällä (koskaan ei pure vain komentaa jos muut ylittää rajan..ja itse en vie koiriani muuta kuin tasapainoisten luo- ja komennan toki aina omiani myös jos ylittää rajansa ettei tule väärää käsitystä) ja kun yliinnokkaan uroksen nokka oli taas narttuni takapuolessa niin kääntyi salamana ja ärähti lujaa kun huomasi että se olikin ihan toinen -pikkukoira..ilme oli kuvaamisen arvoinen hups tulipa moka ..ja lähti pois kiireen vilkkaan nolon näköisenä. :)

        mutta normaalikäytöksiset hyvin kasvatetut/sosiaalistetut koirat osoittaa elein ei puremalla..


      • puistoilija
        jossa väärässä molemmat eik... kirjoitti:

        Näin se vain on, että koirien maailmassa voi käydä näin. Mielestäni kumpaakaan ei voi syyttää täysin eikä kumpikaan ollut täysin syyttömiä. Iso koira aiheuttaa aina isommat vahingot kuin pieni koira, mutta myös isoilla koirilla on oikeus puolustautua jos niitä vastaan hyökätään! Koirat eivät kuitenkaan itse ymmärrä koko eroa. Tiedä sitten millainen koira mäyris on ollut, eikö vain tykännyt sinun koirastasi vai onko yleensäkin aggressiivinen muita kohtaan...

        Valitettavasn usein pieniä aggressiivisia koiria näkee koirapuistossa, sillä niiden ei ajatella olevan vaarallisia. Sitten kun iso koira puolustautuu niin ollaankin ihmeissään. Isojen koirien omistajat yleensä (valitettavasti on tässäkin poikkeuksia!) tajuavat että puistoon ei kannata tulla jos koira ei ole sosiaalinen... Osa ihmisistä on todella kohteliaita ja ymmärtävät pelisäännöt. Sitten on taas niitä jotka välittävät vain omasta navastaan...

        Hieno homma, että olet suhtautunut näin ikävään asiaan näin fiksusti. Mielestäni puolet kuluista olis sopiva jos koira selviää. Mutta toivottavasti saatte asian sovittua ja toivottavasti myös mäyriksen omistaja osaa ottaa vastuuta asiasta.
        Tsemppiä!

        Molossien tarkoitus on niin sanottu -->SILMÄ-->TAPA.

        Tästä heitto ilmaan. Kuin alligaattorit.


      • Pimpali
        puistoilija kirjoitti:

        Molossien tarkoitus on niin sanottu -->SILMÄ-->TAPA.

        Tästä heitto ilmaan. Kuin alligaattorit.

        Lopputulos on vielä kuulematta, kun ei mäyriksen omistaja jostain syystä ole vielä ottanut yhteyttä. Enkä ite viitti soittaa sille, kun en sitä vie hyvin tunne. Vartoon tässä vie jonkin aikaa, että yhteyttä ottaa. Jos ei millään ota, niin mää pirautan sille, pyydän anteeks tapahtunutta -toivottavasti sekin pyytää osaltaan- ja kysyn kuinka paljon vaatii korvausta.

        Mun koira on edelleen sopuisa toisten koirien seurassa, mut kuonokoppa sillä on tästä lähin.


      • .......
        Pimpali kirjoitti:

        Lopputulos on vielä kuulematta, kun ei mäyriksen omistaja jostain syystä ole vielä ottanut yhteyttä. Enkä ite viitti soittaa sille, kun en sitä vie hyvin tunne. Vartoon tässä vie jonkin aikaa, että yhteyttä ottaa. Jos ei millään ota, niin mää pirautan sille, pyydän anteeks tapahtunutta -toivottavasti sekin pyytää osaltaan- ja kysyn kuinka paljon vaatii korvausta.

        Mun koira on edelleen sopuisa toisten koirien seurassa, mut kuonokoppa sillä on tästä lähin.

        sitä vaan että jos mäyris aloitti ja provosoi koirasi puolustautumaan/hyökkäämään/taistelemaan asemastraan niin se ei ole koirasi vika...

        taas ajatellaan tapahtunutta seurauksien perusteella ei tilanteen...
        jos koirat olisi ollut samankokoisia niin mitään ei olisi käynyt...
        ja jos ois sul ollu pienempi ja toisella isompi niin koirasi olisi voinut kuolla jo ensi hyökkäyksestä.
        valitettavasti seurakset on hyvin ikävät mutta se ei ole mikään syy siihen että koirasi pitäisi joutua kärsimään kuonopannasta...
        välttele vaikka uroksia tai pieniä uroksia tai muita egouroksia mut jos koirasi on kiltti ja sietää uroksia niin teillä ei ole ongelmaa...

        kyllä nyt jokainen järjellä ajatteleva tajuaa tuon...

        minunkin koirani joutui pieneen kahakkaan ihan omasta tahdostaan ja sai haavan korvaansa mutta en ole ajatellutkaan vaatia anteeksi pyyntöä tai korvausta koska tiedän miten se kävi ja se oli molempien syy.

        älä käytä kuonopantaa... luo vain turhaa paheksuntaa ja pelkoa niille jotka ei tunne koiraa... ja koiralla ei ole kiva jos ei voi leikkiä samanlailla ja juostessa kuonopanta on tosi huono.
        ja jos tulee tappelu niin koirasi ei pysty puolustautumaan.


      • Pimpali
        ....... kirjoitti:

        sitä vaan että jos mäyris aloitti ja provosoi koirasi puolustautumaan/hyökkäämään/taistelemaan asemastraan niin se ei ole koirasi vika...

        taas ajatellaan tapahtunutta seurauksien perusteella ei tilanteen...
        jos koirat olisi ollut samankokoisia niin mitään ei olisi käynyt...
        ja jos ois sul ollu pienempi ja toisella isompi niin koirasi olisi voinut kuolla jo ensi hyökkäyksestä.
        valitettavasti seurakset on hyvin ikävät mutta se ei ole mikään syy siihen että koirasi pitäisi joutua kärsimään kuonopannasta...
        välttele vaikka uroksia tai pieniä uroksia tai muita egouroksia mut jos koirasi on kiltti ja sietää uroksia niin teillä ei ole ongelmaa...

        kyllä nyt jokainen järjellä ajatteleva tajuaa tuon...

        minunkin koirani joutui pieneen kahakkaan ihan omasta tahdostaan ja sai haavan korvaansa mutta en ole ajatellutkaan vaatia anteeksi pyyntöä tai korvausta koska tiedän miten se kävi ja se oli molempien syy.

        älä käytä kuonopantaa... luo vain turhaa paheksuntaa ja pelkoa niille jotka ei tunne koiraa... ja koiralla ei ole kiva jos ei voi leikkiä samanlailla ja juostessa kuonopanta on tosi huono.
        ja jos tulee tappelu niin koirasi ei pysty puolustautumaan.

        En minä oikeasti aikonut kuonokoppaa koiralleni pistääkään. Halusin vain välttää niitä vänkäämisiä tällä palstalla, että minun olisi semmoinen laitettava.

        Kyllä minä huomaan, ettei koirani ole lainkaan riidanhaluinen, ellei tapahdu jotain äärimmäistä -kuten juuri äsken-.

        Ja kun koirallani on muitakin isoja koirakavereita koirapuistossa, niin kuonokoppa vain häiritsisi koiraani, kun leikkitappeluissa- ja paineissa koirat käyttävät leukojaan, hampaitaan ja puruotteitaan leikkimäisesti.

        Muiden keskustelijoiden on vain joskus vaikea luottaa toisten koiriin, kun eivät niitä ole nähneet. Semmoisen epäluottamuksen synnyttämää pakkoneuvoskelua halusin vain välttää.


      • varmuuden
        ....... kirjoitti:

        sitä vaan että jos mäyris aloitti ja provosoi koirasi puolustautumaan/hyökkäämään/taistelemaan asemastraan niin se ei ole koirasi vika...

        taas ajatellaan tapahtunutta seurauksien perusteella ei tilanteen...
        jos koirat olisi ollut samankokoisia niin mitään ei olisi käynyt...
        ja jos ois sul ollu pienempi ja toisella isompi niin koirasi olisi voinut kuolla jo ensi hyökkäyksestä.
        valitettavasti seurakset on hyvin ikävät mutta se ei ole mikään syy siihen että koirasi pitäisi joutua kärsimään kuonopannasta...
        välttele vaikka uroksia tai pieniä uroksia tai muita egouroksia mut jos koirasi on kiltti ja sietää uroksia niin teillä ei ole ongelmaa...

        kyllä nyt jokainen järjellä ajatteleva tajuaa tuon...

        minunkin koirani joutui pieneen kahakkaan ihan omasta tahdostaan ja sai haavan korvaansa mutta en ole ajatellutkaan vaatia anteeksi pyyntöä tai korvausta koska tiedän miten se kävi ja se oli molempien syy.

        älä käytä kuonopantaa... luo vain turhaa paheksuntaa ja pelkoa niille jotka ei tunne koiraa... ja koiralla ei ole kiva jos ei voi leikkiä samanlailla ja juostessa kuonopanta on tosi huono.
        ja jos tulee tappelu niin koirasi ei pysty puolustautumaan.

        vuoksi kunnes olet varma koirasi käytöksestä ja voit turvallisesti heti estää kahinat. Yksi koiran kuolema on jo tarpeeksi paha tilanne!!

        Omassa puistossa yksi mies tuo sakemanniaan aina edelleen vaikka koira on jo kolme kertaa hyökännyt muiden kimppuun kerran jopa pennun päälle..ja tältä pennulta murtui leuka.

        se että toinen provosoi ei kyllä ainakaan omaani saa hyökkäämään yli rajojensa..puremaan niin lujaa että menee henki tältä ja kyse oli kuitenkin pikkukoiran provosoinnista johon varma iso ei olisi reagoinut noin kovin!


      • on kuitenkin
        Pimpali kirjoitti:

        En minä oikeasti aikonut kuonokoppaa koiralleni pistääkään. Halusin vain välttää niitä vänkäämisiä tällä palstalla, että minun olisi semmoinen laitettava.

        Kyllä minä huomaan, ettei koirani ole lainkaan riidanhaluinen, ellei tapahdu jotain äärimmäistä -kuten juuri äsken-.

        Ja kun koirallani on muitakin isoja koirakavereita koirapuistossa, niin kuonokoppa vain häiritsisi koiraani, kun leikkitappeluissa- ja paineissa koirat käyttävät leukojaan, hampaitaan ja puruotteitaan leikkimäisesti.

        Muiden keskustelijoiden on vain joskus vaikea luottaa toisten koiriin, kun eivät niitä ole nähneet. Semmoisen epäluottamuksen synnyttämää pakkoneuvoskelua halusin vain välttää.

        katottava aina että koirasi on samankokoisten kanssa niin vahinko ei ole noin suuri!!!

        koirasi ei ole todellakaan varma!!!


      • neuvoni
        on kuitenkin kirjoitti:

        katottava aina että koirasi on samankokoisten kanssa niin vahinko ei ole noin suuri!!!

        koirasi ei ole todellakaan varma!!!

        jos koirasi on vielä agressiivinen, älä vie enää koirapuistoon. Tarkkaile koiraasi onko se sellainen.

        Rankaisitko koiraa kun hyökkäsi mäyräkoiran kimppuun? silloin koiralle sanotaan melkein heti mitä se on tehnyt väärin, ei 5 minuutin päästä.


      • plussaa sinulle tulisi???

        Eihän sitä voi verrata mitenkään siihen ,mitä tämä toinen koira koki!


      • maksaa?
        Pimpali kirjoitti:

        Lopputulos on vielä kuulematta, kun ei mäyriksen omistaja jostain syystä ole vielä ottanut yhteyttä. Enkä ite viitti soittaa sille, kun en sitä vie hyvin tunne. Vartoon tässä vie jonkin aikaa, että yhteyttä ottaa. Jos ei millään ota, niin mää pirautan sille, pyydän anteeks tapahtunutta -toivottavasti sekin pyytää osaltaan- ja kysyn kuinka paljon vaatii korvausta.

        Mun koira on edelleen sopuisa toisten koirien seurassa, mut kuonokoppa sillä on tästä lähin.

        eli jos se toinen osapuoli nyt kuolee, niin minkälaisen summan olet valmis maksamaan?


      • Pimpali
        neuvoni kirjoitti:

        jos koirasi on vielä agressiivinen, älä vie enää koirapuistoon. Tarkkaile koiraasi onko se sellainen.

        Rankaisitko koiraa kun hyökkäsi mäyräkoiran kimppuun? silloin koiralle sanotaan melkein heti mitä se on tehnyt väärin, ei 5 minuutin päästä.

        Toruin sitä kyllä HETI kun ehdin paikalle!


      • Pimpali
        maksaa? kirjoitti:

        eli jos se toinen osapuoli nyt kuolee, niin minkälaisen summan olet valmis maksamaan?

        Kyllä se korvaus hoituu, vaikka kalliksi tulisikin, mutta alkaa jo kyllästyttää täällä palstalla vänkäily, sori vaan.


      • Pimpali
        plussaa sinulle tulisi??? kirjoitti:

        Eihän sitä voi verrata mitenkään siihen ,mitä tämä toinen koira koki!

        ...tämä keskustelu. Olen saanut tarpeeksi asiallista palautetta, joten kiitos ja näkemin!


      • ......
        Pimpali kirjoitti:

        ...tämä keskustelu. Olen saanut tarpeeksi asiallista palautetta, joten kiitos ja näkemin!

        Mitä odotit? Se että joku kertoo että toimit fiksusti. No joku kertoi.

        Kahta toisilleen vierasta ja kooltaan erisuurta koiraa ei koskaan jätetä silmistä sekunniksikaan. Lukemalla koiran elkeitä saattaa ehättää paikalle.

        Ja ihan tiedoksi että aikoinaan omankin koiran päälle on käynyt pari pikkunappea. Olen ollut aina erottelemassa ja yrittänyt vetää jopa takajaloista kauemmas mutta jos toisen koiran omistaja seisoo hoomoilasena niin eihän siinä voi muuta kuin päästää irti.Reikiä ei koskaan ole syntynyt mutta luulot se otti pois. Nykyään yksikään pikkunappe ei pääse aitaukseen ennen kuin olemme poistuneet.

        Kaikkein paras olisi käydä tämä keskustelu sen pienen koiran omistajan kanssa puhelimessa eikä täällä. Soita hänelle, kysy koiran vointia, pahoittele tapausta ja kysy voitteko sopia korvauksista. Elämä jatkuu.


      • amstaffin omistaja
        Pimpali kirjoitti:

        En minä oikeasti aikonut kuonokoppaa koiralleni pistääkään. Halusin vain välttää niitä vänkäämisiä tällä palstalla, että minun olisi semmoinen laitettava.

        Kyllä minä huomaan, ettei koirani ole lainkaan riidanhaluinen, ellei tapahdu jotain äärimmäistä -kuten juuri äsken-.

        Ja kun koirallani on muitakin isoja koirakavereita koirapuistossa, niin kuonokoppa vain häiritsisi koiraani, kun leikkitappeluissa- ja paineissa koirat käyttävät leukojaan, hampaitaan ja puruotteitaan leikkimäisesti.

        Muiden keskustelijoiden on vain joskus vaikea luottaa toisten koiriin, kun eivät niitä ole nähneet. Semmoisen epäluottamuksen synnyttämää pakkoneuvoskelua halusin vain välttää.

        Mikähän nuissa mäyräkoirissa oikein on,ku ne menee aina räksyttämään isommille koirille.itselle kävi aivan sama tilanne mitä pimpalille kävi,mutta oma koira oli onneksi silloin pentu eikä saanut mitään aikaseksi.lähdimme silti heti pois puistosta ettei tulisi mitää koira-agressiota.Ja tiedämpä toisenkin tapauksen missä mäyräkoira "raadellaan" kun ne menee räkyttämään,ja silloin se tapahtui kerrostalon pihassa ja mäyris oli irti :) eli kenenkähän vika.mäyriksen omistaja vaati että tämä tappaja koira lopetetaan ja niinhän se sitten piikille vietiin.vaikka se mäyris oli irti ja "tappaja" kiinni.Mun kohalle kun nyt tulee ykskin räkyttävä mäyris ni saattaa koira päästä vahingossa irti.


      • siitä, että
        amstaffin omistaja kirjoitti:

        Mikähän nuissa mäyräkoirissa oikein on,ku ne menee aina räksyttämään isommille koirille.itselle kävi aivan sama tilanne mitä pimpalille kävi,mutta oma koira oli onneksi silloin pentu eikä saanut mitään aikaseksi.lähdimme silti heti pois puistosta ettei tulisi mitää koira-agressiota.Ja tiedämpä toisenkin tapauksen missä mäyräkoira "raadellaan" kun ne menee räkyttämään,ja silloin se tapahtui kerrostalon pihassa ja mäyris oli irti :) eli kenenkähän vika.mäyriksen omistaja vaati että tämä tappaja koira lopetetaan ja niinhän se sitten piikille vietiin.vaikka se mäyris oli irti ja "tappaja" kiinni.Mun kohalle kun nyt tulee ykskin räkyttävä mäyris ni saattaa koira päästä vahingossa irti.

        Niitä ei ole jalsotettu seurakoiriksi, kuten kuvitellaan tätä nykyään. Nehän ovat emsästyskoiria ja luonne sen mukainen! Tuppaa vaan "pienen" koirien omistajilta usein unohtumaan, mitä varten oma koira on kehitetty. Ja edelleenkin mäyräkoira on todella riistaverinen! En suosittele kotikoiraksi enkä pelkäksi seurakoiraksi...


      • uroskoira!!!!!!!!!!!!!!1
        ...... kirjoitti:

        Mitä odotit? Se että joku kertoo että toimit fiksusti. No joku kertoi.

        Kahta toisilleen vierasta ja kooltaan erisuurta koiraa ei koskaan jätetä silmistä sekunniksikaan. Lukemalla koiran elkeitä saattaa ehättää paikalle.

        Ja ihan tiedoksi että aikoinaan omankin koiran päälle on käynyt pari pikkunappea. Olen ollut aina erottelemassa ja yrittänyt vetää jopa takajaloista kauemmas mutta jos toisen koiran omistaja seisoo hoomoilasena niin eihän siinä voi muuta kuin päästää irti.Reikiä ei koskaan ole syntynyt mutta luulot se otti pois. Nykyään yksikään pikkunappe ei pääse aitaukseen ennen kuin olemme poistuneet.

        Kaikkein paras olisi käydä tämä keskustelu sen pienen koiran omistajan kanssa puhelimessa eikä täällä. Soita hänelle, kysy koiran vointia, pahoittele tapausta ja kysy voitteko sopia korvauksista. Elämä jatkuu.

        karkasi omistajaltaan kotimme piha.alueella. syöksyi isohkon koirani kimppuun(tarttui kurkkuun kiinni ja repi) luojan kiitos oma koirani ei ehtinyt tajuta,mitä tapahtui. Olin salamana paikalla ja revin pienemmän koiran hihnasta irti ja sinkautin sen niin pitkälle kun voimia riitti.
        Koiran omistaja oli vaan huolissaan, miten hänen pienelle terrierille kävi.
        Sanoin, että ole kiitollinen, että oma koirani ei tehnyt siitä selvää.
        Tämän tapauksen jälkeen oma koirani pelkää muita koiria. valitettavasti.


      • tälle toisen koiran
        Pimpali kirjoitti:

        ...tämä keskustelu. Olen saanut tarpeeksi asiallista palautetta, joten kiitos ja näkemin!

        omistajalle?
        Sinuna kyllä soittelisin pikaisesti!


      • uni-nalle..
        tälle toisen koiran kirjoitti:

        omistajalle?
        Sinuna kyllä soittelisin pikaisesti!

        nyt unilelu kainaloon ja nukkumaan. Aamulla olet pirteä lähtemään kouluun!


      • Koiran omistaja
        varmuuden kirjoitti:

        vuoksi kunnes olet varma koirasi käytöksestä ja voit turvallisesti heti estää kahinat. Yksi koiran kuolema on jo tarpeeksi paha tilanne!!

        Omassa puistossa yksi mies tuo sakemanniaan aina edelleen vaikka koira on jo kolme kertaa hyökännyt muiden kimppuun kerran jopa pennun päälle..ja tältä pennulta murtui leuka.

        se että toinen provosoi ei kyllä ainakaan omaani saa hyökkäämään yli rajojensa..puremaan niin lujaa että menee henki tältä ja kyse oli kuitenkin pikkukoiran provosoinnista johon varma iso ei olisi reagoinut noin kovin!

        se että toinen provosoi ei kyllä ainakaan omaani saa hyökkäämään yli rajojensa..puremaan niin lujaa että menee henki tältä ja kyse oli kuitenkin pikkukoiran provosoinnista johon varma iso ei olisi reagoinut noin kovin!

        Ihan puppua! Jokainen TERVE koira puree tasan tarkkaan takaisin, jos sitä itseään agressiivisesti purraan. Oli vastassa sitten iso tai pieni koira!
        Syy oli lähes kokonaa mäyriksen omistajan, koska toi oman selvästi epävarman koiransa kysymättä puistoon, eikä (ilmeisesti) reagoinut oman koiransa agressioon heti. Toki bullmastiffin omistajankin on vastuunsa kannettava, vaikka se mielestäni kohtuutonta onkin. Ikävää että kokoero oli näin suuri, mutta mäyräkoiran omistajan omaa typeryyttä, koska tuli myöhemmin puistoon. Sääli että koira kärsi.
        Jos haluat olla fiksu, niin jos molempien koirien kulut maksatte puoliksi, olisi se sinulta täysin riittävä osoitus fiksuudestasi.
        Koirasi ei tehnyt mitään väärää, joten jatka rauhassa vain puistoilua. Tosin aina pitää olla valppaana kun koirien kanssa ollaan tekemisissä. Ei ole olemassa täysin varmaa koiraa.

        Tsemppiä ja jatka puhtaalla omallatunnolla!


    • Jack Russelin omistaja

      Itselläni on vahvaluontoinen Jack Russeli ja jos tilanne olisi vastaava kuin teidän tapauksessanne ja näkisin itsekin selvästi, että oma koirani aloittaisi rähinän, silläkin seurauksella että se pitäisi lopettaa, niin en esittäisi korvausvaatimuksia sinulle. Koiran omistajan on tunnettava koiransa ja sen, miten se käyttäytyy! Tosin nykyään vien Russellini vain ja ainoastaan isojen puolelle, silläkin uhalla että jos käy vastaavanlainen tapaus kun sinulla, niin se menee omaan piikkiin! Pienten puolella on Russeli jatkuvaan tappelussa, mutta isojen puolella on leikit ja juoksut sujuneen vallan mainiosti! Joten isojen koirien omistajat, olkaa huoleti, jos joku tuo pienen, mutta iso egoisen koiransa isojen puolelle, sillä sinne ne kuuluu! Agressiiviset koirat taas ei kuulu kummallekaan puolelle!

    • Mä korvaisin tuossa tilanteessa. Todennäköisesti tämä mäyräkoira koki sinun koirasi uhkaavana ja puolustautui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe