Digikuva-lehti

Tallustelija74

Mitäpä on kansa mieltä Digikuva lehdestä? Itse olen kestotilaaja ja saanut siitä monenlaisia virikkeitä ja infoa. Jossain keskustelussa huomasin, ettei se lehti nauti "parempien kuvaajien" suosiota. Kertokaa mielipiteitänne lehdestä ja jos on mielessä jokin alan muu lehti, kertokaa siitäkin. Esim. millainen lehti on Kameralehti?

18

5565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tärkein

      Osta irtolehti tuosta kamera-lehdestä, jolloin voit helposti verrata lehtiä keskenään.
      -Päädyt todennäköisimmin samaan kuin muutkin ovat päätyneet.

    • päätä huimaa

      " Esim. millainen lehti on Kameralehti?"

      no ei tää koko kansan Kamera-lehtikään mikään faktisen tiedon ihme ole, mutta on siellä sentään enemmän asiantuntemusta takana, kun tuolla D-kuvalla.

      K-lehtihän osti Pikseli-lehden, kun kaiketi alkoi pelkäämään kilpailua, sillä se oli hyvä ja ajan tasalla oleva lehti, jota teki joukko henkilöitä jotka osasivat nykyajan kuvan tuottamisesta huomattavasti enemmän, kun K-lehden pimiöhuurussa päänsä pehmentäneet seitkytlukulaiset rodinal-jompat.

      K-lehden piti myös alkaa julkaisemaan P-lehden tekijöiden kanssa yhteistyönä P-lehtimaäisiä juttuja.
      Ei ole vaan näkynyt.

    • kioskinelättäjä

      Ostin yhden digikuva-lehden irtonumeron ihan vaan mielenkiinnosta. Lehti kun oli pussitettu niin, ettei hyllyssä voinut sitä tutkailla. Petyin kyllä oikeastaan kaikkeen ihan taitosta juttuihin. Paljon pientä kuvasälää, joilla on katettu suurin osa sivualasta ja puolinaisia aiheentynkiä sen syvempää paneutumista mihinkään. Jotenkin pistän tämän samaan kategoriaan seiskan ja hohhoijaa-lehtien kanssa. Ei ole hyvän lehden teko helppoa.

    • mika2

      .... digikuvalehteä ja minusta näytti, että se pyrkii profiloitumaan nimenomaan vasta-alkajan lehdeksi (samaan tapaan kuin tietokonelehdissä aikanaan "kompuutteri" ja "Koti-PC"). Sisältö on vahvasti kotitarvekuvaajan näkökulmasta tuotettua ja pitäytyy varmasti tarkoituksellisesti perusasioissa vältellen kaikkea "hienostelua" ja vain varovaisesti vihjaten miten kuvia voidaan saada paremmiksi yksinkertaisin toimenpitein (josta ei ole vaivaa). Omasta mielestäni jutut oli paikoitellen vähän falskeja enkä ainakaan itse enää saa paljoa kiksejä "autolevelsin" toiminnan kertaamisesta.

      En pidä Kamera-lehdestä, koska sen lähestymistapa on kamalan kilpailuhenkinen ja se harrastaa vastakkainasetteluita ja vertailuja välinetesteissään, mikä on aika perseestä. Se on kameraseurojen liiton jäsenlehti ja varmaan vanhin suomalainen alan julkaisu. Kameralehti suosii tiettyä kuvaustapaa ja pidän sitä siksi ilmaisua köyhdyttävänä ja luutuneena. Tärkein syy Kamera kriittisyyteeni on se, että Kamera torppasi ehdottomasti parhaan digikuvaamista käsitelleen suomalaisen lehden nimittäin Pikselin ja sitä en voi koskaan antaa anteeksi Kameralle enkä kameraseurojen liitolle.

      Tällä hetkellä paras suomalainen Julkaisu on PhotoRAW, joka aloitti viime vuonna ja ilmestyy vain neljä kertaa vuodessa. Toivon totisesti, että lehti saa elää eikä ainakaan Kamera sitä liiskaa. Toisaalta Kamera ei ehkä pidä sitä uhkana koska PhotoRAW käsittelee valokuvausta.

      Maailma tuppaa olemaan sellainen, että parhaat elää aikansa isolla liekillä kunnes kuolevat ja keskinkertaisuudet kukoistavat. Onneksi on tämä netti, sillä Pikselin tekijöidenkin juttuja voi lueskella vaikkapa dcnetissä, missä muutamat niistä on aktiivisia ja on siellä muitakin hyviä kirjoittajia (tosin ainahan on niin, että demokratiassa isointa ääntä pitää ne joilla on vähiten sanottavaa).

      • Tallustelija74

        Itse olen kanssa huomannut sen, että lehti on suunnattu vasta-alkajille ja siksi sen tilasinkin. Olen tosiaankin saanut siitä lehdestä hyvää pontta mutta nyt kaipaisi jo jotain muuta. Mielestäni se keskittyy liian paljon kuvankäsittelyyn ja siitä en pidä.
        Pikseli lehteä olen nähnyt vain netissä ja se tosiaan vaikutti hyvältä. Samoin vilkaisin kameralehteä mutta en osaa yhden nettilehden perusteella mennä sanomaan sitä tai tätä.
        Täytyy pitää mielessä tuo Raw ja tutustua siihen.
        Suututtaa suunnattomasti, kun on niin huono kielipää, ettei ulkomaan julkaisut oikein mene ymmärrykseen. Kyllä tämä Suomi on liian pieni kansa, kun lehtiin ei riitä lukijakuntaa.


      • Tallustelija74 kirjoitti:

        Itse olen kanssa huomannut sen, että lehti on suunnattu vasta-alkajille ja siksi sen tilasinkin. Olen tosiaankin saanut siitä lehdestä hyvää pontta mutta nyt kaipaisi jo jotain muuta. Mielestäni se keskittyy liian paljon kuvankäsittelyyn ja siitä en pidä.
        Pikseli lehteä olen nähnyt vain netissä ja se tosiaan vaikutti hyvältä. Samoin vilkaisin kameralehteä mutta en osaa yhden nettilehden perusteella mennä sanomaan sitä tai tätä.
        Täytyy pitää mielessä tuo Raw ja tutustua siihen.
        Suututtaa suunnattomasti, kun on niin huono kielipää, ettei ulkomaan julkaisut oikein mene ymmärrykseen. Kyllä tämä Suomi on liian pieni kansa, kun lehtiin ei riitä lukijakuntaa.

        "Kyllä tämä Suomi on liian pieni kansa, kun lehtiin ei riitä lukijakuntaa."

        Niin, olisi hienoa olla myös filmikuvaajille oma lehti kun Kameralehdessä näyttää filmikuvaaminen olla lähinnä vitsi.
        On meinaan niin valtamarkkinoihin päin (ja riippuvainen) oleva julkaisu, että enpä tiedä, tilaanko enää ensi vuodeksi.


      • Kamera-lehti on kyllä flegu

        Joo, pakko olla kanssasi samaa mieltä.
        Ottaa suorastaan pannuun, että Pikseli lopetettiin.
        Ottaa pannuun sekin, että myivät itsensä.
        Mutta Kamera-lehden on toki pitänyt antaa sellainen tarjous 'josta ei voi kieltäytyä'.

        Mutta joo, turha puhua K-lehden yhteydestä monimuotoisuudesta tai yleisemmän skaalan halusta kehittää kotimaista valokuvausta.
        Sen verran härski ja lipeäkalamaisen etova oli tuo &Pikseli-pläjäys lehden ulkoasussa niiden muutamien numeroiden kohdalla, kun siitä sai nauttia :-(

        Toivottavasti Pikseli-lehden tekijät laittavat pian uuden lehden psytyyn.


        "Tärkein syy Kamera kriittisyyteeni on se, että Kamera torppasi ehdottomasti parhaan digikuvaamista käsitelleen suomalaisen lehden nimittäin Pikselin ja sitä en voi koskaan antaa anteeksi Kameralle enkä kameraseurojen liitolle. "


    • kestotilaaja

      Olen totaalisesti pettynyt toimittajien asiantuntemattomuuteen (esim. perspektiiviä koskevat artikkelit on kaikki olleet ihan …stä)

    • hyvä aloittelijoille

      Pidän Digikuvasta, koska siinä on ohjeita Photoshop elementsin käytöstä. Olen ainakin itse oppinut käyttämään elementsin kikkoja juuri Digikuvan opetusvideoiden kautta. Hyvä lehti aloittelijalle ja taviskuvaajalle.

    • Lehti

      Siinähän se kaikki on tullut jo kerrottua. Jos aiheen puolesta kiinnostaa, niin katso kotimainen Luontokuva (http://www.luontokuva.org/)

    • kuvankäsittelijä

      Digikuva -lehdissä on ollut kuvankäsittelykursseja mm. Photoshop Elements. Tietääkö kukaan, onko lehdissä ollut Corelin Paintshop Photo Pro X3 kurssia? Itselläni on ohjelma, mutta suomenkielistä kirjaa ohjelmasta ei ole saatavilla. Harmittaa, kun hieno ohjelma jää vähälle käytölle oppikirjan puutteen vuoksi. Engl.kielisiä opuksia löytyy, mutta ei suomen kiel.

    • DigiCanon-lehti

      Lehti on ihan kiva jos omistat tai haluat ostaa Canonin joka voittaa kaikki testit.
      Takakannen mainoksesta selviää aina mikä kamera pitäisi nyt ostaa.

    • So simple

      Olin kestotilaaja kolme vuotta. Aluksi lehdessä kiinnosti sen hyvä esitystapa. Yleensä tärkeimmät asiat esitettiin selkeästi muusta jutusta erotettuna, kuten hinta ja tärkeät ominaisuudet. Tekstisisältö alkoi pitkänpäälle nyppiä. Toimittajien tietotaso oli surkea erityisesti luonnotieteen puolella. Luultavasti jotkut ovat hyviä Photoshoppaajia. Luvattiin kertoa miten sinusta tulee heti ja tässä ja nyt sitä sun tätä, mutta ei muutamalla piilo-ohjella pitkälle pötkitä. (Valokuvaus vaatii vuosien kokoemusta) Videot olivat heikkotasoisia, vasemmalla kädellä tehtyjä, kun niiihin pitemmän päälle perehtyi. Kaikenlaisia yhteysvikoja ja toimimattomuutta. Tuli sellainen tunne, että tänään oli ollut tämän herran vuoro suoriutua viedeonteosta, kun muut menivät kahville. Vanhoilla meriiteillä ei pärjää. Laatu punnitaan joka päivä uudestaan.

      Tyhmää antaa eksakteja numeroarvoja säädöille (toki voin muuttaa niitä). Parempi olisi ollu kertoa Photoshopin ominaisuuksista, mahdollisuuksista laajemmin. Mielenkiintoista on se, että jatkuvasti tyrkytetään osta, osta, osta joku lisäohjelma. Niitä mainostetaan ilmasiksi, mutta ilmaisversiolla et oikeasti pärjää. Lopulta päätin olla tilaamatta koko lehteä.

      P.S. ohjelmien ohjeita saa yleensä vain englannin kielellä, joten kuvankäsittelijän on syytä selviytyä sillä. Suomen salakieltä puhuu maailmassa vain 5M ihmistä! Kannattaa satsata suomekielellä tehtyihin kirjoihin, mutta enimmäkseen on syytä koettaa keksiä mikä on ohjelmiston juju(t).

    • Digiglobalisaatto

      Digi kuva lehtihän on periaattees ja käytännös käännös cover versio eräästä
      ulkolaisesta huomattavasti suurempi levikkesestä valokuvausalanlehti julkaisusta'
      Miten ton nyt nätisti sanois telkkarissakin on suomes lähes joka visa sarja
      ohjelma ulkomaisella lisenssillä ostettua talenttia...

    • Anonyymi

      Hei!

      Koska lähetätte tilaajalahjani kameralaukun?
      Asiakasnumeroni on 5039488415.
      Markku Tawast
      [email protected]

      0409384630

    • Anonyymi

      Kyselin toisessa viestissä Digikuva-lehdestä, mutta täällähän tätä olikin jo käsitelty. Nämän ketjun aloitus on kymmenen vuoden takaa, joten onkohan lehdessä tapahtunut kehitystä tällä välin ja mihin suuntaan ? Entä muilla lehdillä ?

      • Anonyymi

        Empä tiedä onko sillä niin väliä mitä ennen on ollut. Nyt eletään kuitenkin tätä hetkeä.


    • Anonyymi

      ja kommenttina ketjun 19.11.2020 lähetettyyn kyselyyn, itse sain tilaajalahjana valitsemani kameralaukun parin viikon sisällä tilauksestani ja tyytyväinen olen siihen ollut, tosin paremmastakaan tietämättä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe