Tapasin Raisa Räisäsen

näköisen tytön

kolme vuotta sitten eräässä helsinkiläisessä ravintolassa. Hän oli pitkä, vaalea ja kaunis nuori nainen. Ruumiinrakenteeltaan hän oli sporttisen näköinen, suhteellisen leveät hartiat, hoikka vyötärö ja hyvinmuodostunut povi. Tämä nuori nainen oli pukeutunut melko paljastavaan vaaleaan toppiin ja mustaan lyhyeen hameeseen. Luonnollisesti kiinnostukseni naiseen heräsi, ja menin juttelemaan hänen pöytäänsä. Siinä oli vapaata, ja meillä oli oikein mukava ilta. Juttelimme kaikenlaisista asioista maan ja taivaan väliltä.
Tuo tapaamani nuori nainen oli iältään jotain 20-25-vuotias, ja hän kertoi asuvansa ulkomailla. Suomessa hän oli vain käymässä. Hän oli kuitenkin syntyperäinen suomalainen. Kun yhteinen iltamme oli päättymässä, vaihdoimme puhelinnumeroita ja seisoskelimme vielä jonkin aikaa ravintolan ulkopuolella. Siellä nuori nainen otti käsilaukustaan savukkeen ja alkoi polttaa. Koska en itse tupakoi, kysyin häneltä miksi hän polttaa. Nainen sanoi, ettei polta säännöllisesti vaan ainoastaan silloin tällöin. Tarjouduin saattamaan naisen hänen majapaikkaansa, mutta hän kieltäytyi kunniasta ja tilasi taksin.
En ole nähnyt tuota naista sen koommin eikä hänen antamansa puhelinnumero ole käytössä. Kun sitten näin Kadonneet-sarjassa Raisa Räisäsen kuvan, suorastaan järkytyin. Tapaamani nuori nainen oli aivan samannäköinen. Hieman vanhempi vain mitä Raisa rippikuvassaan. Siitä lähtien olen ajatellut voisiko Raisa olla elossa, ja voisiko juuri hän olla tuo tapaamani nainen. Todennäköisesti näin ei kuitenkaan ole. Tapaamani nainen oli joku toinen henkilö, joka vain muistutti Raisaa. Näinhän asia kaiken järjen mukaan oli, mutta siitä huolimatta mieleen jää pieni epäilys, entä jos sittenkin...

96

18879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JOO...

      JOO...

    • Jotain rajaa

      Eli sinusta on siis edes teoriassa mahdollista että 16-vuotias tyttö katoaa omasta halustaan ilman mitään ennakkovaroitusta, eikä katoamisillan jälkeen käytä kännykkäänsä, ei koske pankkitiliinsä eikä hänellä ole passiakaan? Ei vuosikausiin ota mitään yhteyttä vanhempiinsa?

      Ja sitten matkustaa joidenkin vuosien kuluttua muinamiehinä maahan, josta katosi, ja viettää iltojaan ravintolassa?

      No niinpä niin ja hohhoijaa.

      • esim esim

        Jos Raisa olisi elossa, niin mielestäni on olemassa kuviteltavia syitä, miksi hän ei ottaisi yhteyttä läheisiinsä: 1) hänen oma henkensä tai läheistensä henki olisi uhattuna, jos hän niin tekisi, 2) hän olisi elänyt jo niin kauan toisenlaista elämää toisessa roolissa, ettei jaksaisi muutenkaan yrittää palata vanhaan - näkisi isompana tuskana tiedon siitä, mitä hänelle on tapahtunut.

        Jos hän olisi joutunut ihmiskaupan uhriksi, eli kidnapattu esimerkiksi ökymiljonäärin haaremiin leikkikaluksi tai muuten seksibisnekseen tekemään rahaa. Tällöin todennäköisesti mukana olisivat olleet myös pakosta huumeet, psykologinen- ja fyysinen väkivalta, joilla saadaan henkilön persoona jakautumaan.

        Mielestäni tuo EU-huippukokous ja vieläpä sen yksi aihepiiri ihmiskaupan rajoittaminen on voinut saada myös tämän raadollisen alan "business-miehet" valvomaan etujaan/ luomaan kontakteja.


      • Jotain rajaa
        esim esim kirjoitti:

        Jos Raisa olisi elossa, niin mielestäni on olemassa kuviteltavia syitä, miksi hän ei ottaisi yhteyttä läheisiinsä: 1) hänen oma henkensä tai läheistensä henki olisi uhattuna, jos hän niin tekisi, 2) hän olisi elänyt jo niin kauan toisenlaista elämää toisessa roolissa, ettei jaksaisi muutenkaan yrittää palata vanhaan - näkisi isompana tuskana tiedon siitä, mitä hänelle on tapahtunut.

        Jos hän olisi joutunut ihmiskaupan uhriksi, eli kidnapattu esimerkiksi ökymiljonäärin haaremiin leikkikaluksi tai muuten seksibisnekseen tekemään rahaa. Tällöin todennäköisesti mukana olisivat olleet myös pakosta huumeet, psykologinen- ja fyysinen väkivalta, joilla saadaan henkilön persoona jakautumaan.

        Mielestäni tuo EU-huippukokous ja vieläpä sen yksi aihepiiri ihmiskaupan rajoittaminen on voinut saada myös tämän raadollisen alan "business-miehet" valvomaan etujaan/ luomaan kontakteja.

        "Tällöin todennäköisesti mukana olisivat olleet myös pakosta huumeet, psykologinen- ja fyysinen väkivalta, joilla saadaan henkilön persoona jakautumaan"

        Ja tällaisen uhriksi joutunut nuori nainen kykenee joitakin vuosia myöhemmin keskustelemaan tuntikausia iloisesti kaikesta maan ja taivaan välillä tuikituntemattoman miehen kanssa ilman että nuori nainen vaikuttaa mitenkään oudolta?

        Kaikenlaisia mielipuolisia teorioita olen kuullut, mutta tuo on kyllä jo todella syvältä ja poikittain.


      • Viestiketjun aloittaja
        Jotain rajaa kirjoitti:

        "Tällöin todennäköisesti mukana olisivat olleet myös pakosta huumeet, psykologinen- ja fyysinen väkivalta, joilla saadaan henkilön persoona jakautumaan"

        Ja tällaisen uhriksi joutunut nuori nainen kykenee joitakin vuosia myöhemmin keskustelemaan tuntikausia iloisesti kaikesta maan ja taivaan välillä tuikituntemattoman miehen kanssa ilman että nuori nainen vaikuttaa mitenkään oudolta?

        Kaikenlaisia mielipuolisia teorioita olen kuullut, mutta tuo on kyllä jo todella syvältä ja poikittain.

        En usko Raisa Räisäsen joutuneen ihmiskaupan uhriksi toisin kuin eräs toinen kirjoittaja näyttäisi uskovan. Ymmärrän kyllä realiteetteja sen verran, että Raisa on minunkin mielestäni todennäköisesti kuollut. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että tapaamani nuori nainen muistutti hämmästyttävän paljon Raisaa. En silti väitä, että nainen olisi ollut juuri Raisa. Onhan ihmisillä kaksoisolentoja. En tiedä olisiko ollut mahdollista, että Raisa olisi kadonnut vapaaehtoisesti ja muuttanut ulkomaille. Tämä saattaisi ehkä olla mahdollista, jos hänellä oli ulkomaalaisia tuttavia, jotka olisivat väärentäneet passit ym. Ainahan voi leikitellä ajatuksella, että Raisa elää ulkomailla väärän henkilöllisyyden turvin. Raisaa ei mielestäni oikein voi pitää kuolleena ennen kuin hänen jäännöksensä löytyvät tai tulee ilmi muuta vakuuttavaa tietoa siitä, että hän todellakin menetti henkensä katoamisensa jälkeen esim. jos joku tunnustaisi murhanneensa Raisan tai aiheuttaneen hänen kuolemansa vahingossa.


      • Haluan suomesta pooooois
        Viestiketjun aloittaja kirjoitti:

        En usko Raisa Räisäsen joutuneen ihmiskaupan uhriksi toisin kuin eräs toinen kirjoittaja näyttäisi uskovan. Ymmärrän kyllä realiteetteja sen verran, että Raisa on minunkin mielestäni todennäköisesti kuollut. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että tapaamani nuori nainen muistutti hämmästyttävän paljon Raisaa. En silti väitä, että nainen olisi ollut juuri Raisa. Onhan ihmisillä kaksoisolentoja. En tiedä olisiko ollut mahdollista, että Raisa olisi kadonnut vapaaehtoisesti ja muuttanut ulkomaille. Tämä saattaisi ehkä olla mahdollista, jos hänellä oli ulkomaalaisia tuttavia, jotka olisivat väärentäneet passit ym. Ainahan voi leikitellä ajatuksella, että Raisa elää ulkomailla väärän henkilöllisyyden turvin. Raisaa ei mielestäni oikein voi pitää kuolleena ennen kuin hänen jäännöksensä löytyvät tai tulee ilmi muuta vakuuttavaa tietoa siitä, että hän todellakin menetti henkensä katoamisensa jälkeen esim. jos joku tunnustaisi murhanneensa Raisan tai aiheuttaneen hänen kuolemansa vahingossa.

        Minä luulen, että joku avaa suunsa vasta kun niin sanotusti henkirikos vanhenee. Joku vahinko on sattunut ja kukaan ei uskalla nyt puhua poliisille. Näin minä uskon.

        Ja toisekseen. En jaksa itse ainakaan uskoa, että kaikki nämä perheet ovat niin hyviä ja autuaita ja samoin nämä nuoret. Tässäkin voi olla takana vaikka minkälaisia perhe ongelmia, yleensä ne vain pidetään visusti salassa muulta maailmalta. Itsekin olen tällaista kokenut ja koulussa ei edes kuraattori uskonut mitä kerroin perheeni tilanteista. Suomen terveyshuolto ja lasten ja nuorten asiat on siis tosi hyvässä hanskassa, joopa joo. Tämä maa ei ole mikään wonder land, vaikka niin aina joka tuutista toitotetaan. Paremmin on melkein henkisesti asiat lapsilla ja nuorilla muissa maissa. Joka maalla omat ongelmansa! Suomi on turvallinen maa mutta kaikki muu "kusee". Ei sitä muuten voi ilmaista :)


      • ei löydy
        Haluan suomesta pooooois kirjoitti:

        Minä luulen, että joku avaa suunsa vasta kun niin sanotusti henkirikos vanhenee. Joku vahinko on sattunut ja kukaan ei uskalla nyt puhua poliisille. Näin minä uskon.

        Ja toisekseen. En jaksa itse ainakaan uskoa, että kaikki nämä perheet ovat niin hyviä ja autuaita ja samoin nämä nuoret. Tässäkin voi olla takana vaikka minkälaisia perhe ongelmia, yleensä ne vain pidetään visusti salassa muulta maailmalta. Itsekin olen tällaista kokenut ja koulussa ei edes kuraattori uskonut mitä kerroin perheeni tilanteista. Suomen terveyshuolto ja lasten ja nuorten asiat on siis tosi hyvässä hanskassa, joopa joo. Tämä maa ei ole mikään wonder land, vaikka niin aina joka tuutista toitotetaan. Paremmin on melkein henkisesti asiat lapsilla ja nuorilla muissa maissa. Joka maalla omat ongelmansa! Suomi on turvallinen maa mutta kaikki muu "kusee". Ei sitä muuten voi ilmaista :)

        Koskaan ei sen enempää naista kuin ruumistakaan.Sillä se on varmuudella hävitetty Raisa vietti vaarallista kaksoiselämää joka koitui hänen kohtalokseen hän nousi tuohon kalliin näköiseen diplomaatti autoon saadakseen hyvät massit arvaatte varmaan millä tavalla.Tuota liiketoimintaa hän oli harjoittanut jo jonkin aikaa kertoivat minulle tahot jotka olivat perillä hänen liikkeistään ja se koitui hänen kohtalokseen.Tosin sitä taustaa vasten nousee mahdolliseksi se skenaario että hänet olisi kaapattu johonkin haaremiin ja menneisyyttään ajatellen ei olisi mikään ihme,jos hän olisi selvinnyt siitä ilman sen kummempia traumoja ja pystyisi vuosia myöhemmin juttelemaan vieraiden miesten kanssa mutkattomasti kuten joku aiemmin ketjussa kertoi.


      • sgrg
        ei löydy kirjoitti:

        Koskaan ei sen enempää naista kuin ruumistakaan.Sillä se on varmuudella hävitetty Raisa vietti vaarallista kaksoiselämää joka koitui hänen kohtalokseen hän nousi tuohon kalliin näköiseen diplomaatti autoon saadakseen hyvät massit arvaatte varmaan millä tavalla.Tuota liiketoimintaa hän oli harjoittanut jo jonkin aikaa kertoivat minulle tahot jotka olivat perillä hänen liikkeistään ja se koitui hänen kohtalokseen.Tosin sitä taustaa vasten nousee mahdolliseksi se skenaario että hänet olisi kaapattu johonkin haaremiin ja menneisyyttään ajatellen ei olisi mikään ihme,jos hän olisi selvinnyt siitä ilman sen kummempia traumoja ja pystyisi vuosia myöhemmin juttelemaan vieraiden miesten kanssa mutkattomasti kuten joku aiemmin ketjussa kertoi.

        Hahhah, ai nyt spekulaatio on jo sitä, että Raisa olisi ollut prostituoitukin? :-D En oikein usko. Kuinkas varmaa nämä sinun kuulemat huhupuheesi sitten on?


      • sgfg
        ei löydy kirjoitti:

        Koskaan ei sen enempää naista kuin ruumistakaan.Sillä se on varmuudella hävitetty Raisa vietti vaarallista kaksoiselämää joka koitui hänen kohtalokseen hän nousi tuohon kalliin näköiseen diplomaatti autoon saadakseen hyvät massit arvaatte varmaan millä tavalla.Tuota liiketoimintaa hän oli harjoittanut jo jonkin aikaa kertoivat minulle tahot jotka olivat perillä hänen liikkeistään ja se koitui hänen kohtalokseen.Tosin sitä taustaa vasten nousee mahdolliseksi se skenaario että hänet olisi kaapattu johonkin haaremiin ja menneisyyttään ajatellen ei olisi mikään ihme,jos hän olisi selvinnyt siitä ilman sen kummempia traumoja ja pystyisi vuosia myöhemmin juttelemaan vieraiden miesten kanssa mutkattomasti kuten joku aiemmin ketjussa kertoi.

        Kun niin varmoja asioista olet, niin ota toki yhteys poliisiin ja kerro "varmat" huhusi. Taitaa jäädä vaan legendaksi. Muuten varmaankin poliisi myös tietäisi asiasta!


      • järki mukaan elämään
        ei löydy kirjoitti:

        Koskaan ei sen enempää naista kuin ruumistakaan.Sillä se on varmuudella hävitetty Raisa vietti vaarallista kaksoiselämää joka koitui hänen kohtalokseen hän nousi tuohon kalliin näköiseen diplomaatti autoon saadakseen hyvät massit arvaatte varmaan millä tavalla.Tuota liiketoimintaa hän oli harjoittanut jo jonkin aikaa kertoivat minulle tahot jotka olivat perillä hänen liikkeistään ja se koitui hänen kohtalokseen.Tosin sitä taustaa vasten nousee mahdolliseksi se skenaario että hänet olisi kaapattu johonkin haaremiin ja menneisyyttään ajatellen ei olisi mikään ihme,jos hän olisi selvinnyt siitä ilman sen kummempia traumoja ja pystyisi vuosia myöhemmin juttelemaan vieraiden miesten kanssa mutkattomasti kuten joku aiemmin ketjussa kertoi.

        Jos tuollaisia omasta päästääsi keksit, niin sanoisin, että et ihan tasapainossa kyllä ole.


      • mullekin...
        Haluan suomesta pooooois kirjoitti:

        Minä luulen, että joku avaa suunsa vasta kun niin sanotusti henkirikos vanhenee. Joku vahinko on sattunut ja kukaan ei uskalla nyt puhua poliisille. Näin minä uskon.

        Ja toisekseen. En jaksa itse ainakaan uskoa, että kaikki nämä perheet ovat niin hyviä ja autuaita ja samoin nämä nuoret. Tässäkin voi olla takana vaikka minkälaisia perhe ongelmia, yleensä ne vain pidetään visusti salassa muulta maailmalta. Itsekin olen tällaista kokenut ja koulussa ei edes kuraattori uskonut mitä kerroin perheeni tilanteista. Suomen terveyshuolto ja lasten ja nuorten asiat on siis tosi hyvässä hanskassa, joopa joo. Tämä maa ei ole mikään wonder land, vaikka niin aina joka tuutista toitotetaan. Paremmin on melkein henkisesti asiat lapsilla ja nuorilla muissa maissa. Joka maalla omat ongelmansa! Suomi on turvallinen maa mutta kaikki muu "kusee". Ei sitä muuten voi ilmaista :)

        tulee mieleen, että ehkäpä jos häneen kohdistui seksuaalista hyväksikäyttöä ja mahdollisesti väkivaltaa ja uhkailua jonkun lähipiirin henkilön taholta. Eikö silloin olisi mahdollista, että hän olisi kadonnut vapaaehtoisesti tilaisuuden saatuaan. Varsinkin jos hän on asiasta kertonut ja koki, ettei häntä uskota läheisten taholta.


      • ?..
        mullekin... kirjoitti:

        tulee mieleen, että ehkäpä jos häneen kohdistui seksuaalista hyväksikäyttöä ja mahdollisesti väkivaltaa ja uhkailua jonkun lähipiirin henkilön taholta. Eikö silloin olisi mahdollista, että hän olisi kadonnut vapaaehtoisesti tilaisuuden saatuaan. Varsinkin jos hän on asiasta kertonut ja koki, ettei häntä uskota läheisten taholta.

        Nii mut jos sen veikii jotkuu ufot?...


      • piripääää
        Jotain rajaa kirjoitti:

        "Tällöin todennäköisesti mukana olisivat olleet myös pakosta huumeet, psykologinen- ja fyysinen väkivalta, joilla saadaan henkilön persoona jakautumaan"

        Ja tällaisen uhriksi joutunut nuori nainen kykenee joitakin vuosia myöhemmin keskustelemaan tuntikausia iloisesti kaikesta maan ja taivaan välillä tuikituntemattoman miehen kanssa ilman että nuori nainen vaikuttaa mitenkään oudolta?

        Kaikenlaisia mielipuolisia teorioita olen kuullut, mutta tuo on kyllä jo todella syvältä ja poikittain.

        jos on essoja tai piriä esim ottanut...ei se mikään mahdottomuus olisi varmasti sekään.....


      • rr
        piripääää kirjoitti:

        jos on essoja tai piriä esim ottanut...ei se mikään mahdottomuus olisi varmasti sekään.....

        raisa vaan katos oliko henkirikos vai hukkuminen..omasta mielestä epäilen et lähti väärien tyypien kyytiin mistä paluuta ei ollut..


      • tosissasi?
        Haluan suomesta pooooois kirjoitti:

        Minä luulen, että joku avaa suunsa vasta kun niin sanotusti henkirikos vanhenee. Joku vahinko on sattunut ja kukaan ei uskalla nyt puhua poliisille. Näin minä uskon.

        Ja toisekseen. En jaksa itse ainakaan uskoa, että kaikki nämä perheet ovat niin hyviä ja autuaita ja samoin nämä nuoret. Tässäkin voi olla takana vaikka minkälaisia perhe ongelmia, yleensä ne vain pidetään visusti salassa muulta maailmalta. Itsekin olen tällaista kokenut ja koulussa ei edes kuraattori uskonut mitä kerroin perheeni tilanteista. Suomen terveyshuolto ja lasten ja nuorten asiat on siis tosi hyvässä hanskassa, joopa joo. Tämä maa ei ole mikään wonder land, vaikka niin aina joka tuutista toitotetaan. Paremmin on melkein henkisesti asiat lapsilla ja nuorilla muissa maissa. Joka maalla omat ongelmansa! Suomi on turvallinen maa mutta kaikki muu "kusee". Ei sitä muuten voi ilmaista :)

        Vanheneeko henkirikos joskus??


      • valitettavaa
        Viestiketjun aloittaja kirjoitti:

        En usko Raisa Räisäsen joutuneen ihmiskaupan uhriksi toisin kuin eräs toinen kirjoittaja näyttäisi uskovan. Ymmärrän kyllä realiteetteja sen verran, että Raisa on minunkin mielestäni todennäköisesti kuollut. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että tapaamani nuori nainen muistutti hämmästyttävän paljon Raisaa. En silti väitä, että nainen olisi ollut juuri Raisa. Onhan ihmisillä kaksoisolentoja. En tiedä olisiko ollut mahdollista, että Raisa olisi kadonnut vapaaehtoisesti ja muuttanut ulkomaille. Tämä saattaisi ehkä olla mahdollista, jos hänellä oli ulkomaalaisia tuttavia, jotka olisivat väärentäneet passit ym. Ainahan voi leikitellä ajatuksella, että Raisa elää ulkomailla väärän henkilöllisyyden turvin. Raisaa ei mielestäni oikein voi pitää kuolleena ennen kuin hänen jäännöksensä löytyvät tai tulee ilmi muuta vakuuttavaa tietoa siitä, että hän todellakin menetti henkensä katoamisensa jälkeen esim. jos joku tunnustaisi murhanneensa Raisan tai aiheuttaneen hänen kuolemansa vahingossa.

        kuollut mikä kuollut (?) ja ellei kukaan suomalainen tunnusta, asia ei selviä koskaan.


      • niin tai näin
        ei löydy kirjoitti:

        Koskaan ei sen enempää naista kuin ruumistakaan.Sillä se on varmuudella hävitetty Raisa vietti vaarallista kaksoiselämää joka koitui hänen kohtalokseen hän nousi tuohon kalliin näköiseen diplomaatti autoon saadakseen hyvät massit arvaatte varmaan millä tavalla.Tuota liiketoimintaa hän oli harjoittanut jo jonkin aikaa kertoivat minulle tahot jotka olivat perillä hänen liikkeistään ja se koitui hänen kohtalokseen.Tosin sitä taustaa vasten nousee mahdolliseksi se skenaario että hänet olisi kaapattu johonkin haaremiin ja menneisyyttään ajatellen ei olisi mikään ihme,jos hän olisi selvinnyt siitä ilman sen kummempia traumoja ja pystyisi vuosia myöhemmin juttelemaan vieraiden miesten kanssa mutkattomasti kuten joku aiemmin ketjussa kertoi.

        helpon rahan ansaitsemiseen, tosi on.


      • Houkutuslinnut
        niin tai näin kirjoitti:

        helpon rahan ansaitsemiseen, tosi on.

        Niinpä! Nopein keino saada iso tili nuorilla tytöillä taitaapi olla jos suostuvat petileikkeihin pervojen äijien kanssa ja käräyttävät heidät.
        Rahaa tippuu tilille tonneittain korvausten muodossa ja taas uutta syöttiä koukkuun...


      • Tumtematonpotisotilas
        sgfg kirjoitti:

        Kun niin varmoja asioista olet, niin ota toki yhteys poliisiin ja kerro "varmat" huhusi. Taitaa jäädä vaan legendaksi. Muuten varmaankin poliisi myös tietäisi asiasta!

        Raisa räisänen on jo kuolluaika päiviä sitte
        Mut hjos se näytti raisalta mikset kysynynimee


      • Anonyymi
        ei löydy kirjoitti:

        Koskaan ei sen enempää naista kuin ruumistakaan.Sillä se on varmuudella hävitetty Raisa vietti vaarallista kaksoiselämää joka koitui hänen kohtalokseen hän nousi tuohon kalliin näköiseen diplomaatti autoon saadakseen hyvät massit arvaatte varmaan millä tavalla.Tuota liiketoimintaa hän oli harjoittanut jo jonkin aikaa kertoivat minulle tahot jotka olivat perillä hänen liikkeistään ja se koitui hänen kohtalokseen.Tosin sitä taustaa vasten nousee mahdolliseksi se skenaario että hänet olisi kaapattu johonkin haaremiin ja menneisyyttään ajatellen ei olisi mikään ihme,jos hän olisi selvinnyt siitä ilman sen kummempia traumoja ja pystyisi vuosia myöhemmin juttelemaan vieraiden miesten kanssa mutkattomasti kuten joku aiemmin ketjussa kertoi.

        Ajattele nyt edes vähän mitä kirjoitat, näitä viestejä voivat nähdä myös omaiset ja ystävät!!!


      • Anonyymi

        Oisko jollakin ollut jokin pakkomielle tai fetissi johonkin tietyn näköisiin vaatteisiin tai tietyn näköiseen nuoreen naiseen ja Raisa sattui muistuttamaan häntä? Tai joku luuli Raisaa kaukaa katsottuna toiseksi ihmiseksi?

        Asiahan liittyy jollain tavalla poliittiseen toimintaan kun kokous on tuolloin ollut. Tuskin sattumaa, että juuri samaan aikaan kokouksen kanssa.


      • Anonyymi
        Viestiketjun aloittaja kirjoitti:

        En usko Raisa Räisäsen joutuneen ihmiskaupan uhriksi toisin kuin eräs toinen kirjoittaja näyttäisi uskovan. Ymmärrän kyllä realiteetteja sen verran, että Raisa on minunkin mielestäni todennäköisesti kuollut. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että tapaamani nuori nainen muistutti hämmästyttävän paljon Raisaa. En silti väitä, että nainen olisi ollut juuri Raisa. Onhan ihmisillä kaksoisolentoja. En tiedä olisiko ollut mahdollista, että Raisa olisi kadonnut vapaaehtoisesti ja muuttanut ulkomaille. Tämä saattaisi ehkä olla mahdollista, jos hänellä oli ulkomaalaisia tuttavia, jotka olisivat väärentäneet passit ym. Ainahan voi leikitellä ajatuksella, että Raisa elää ulkomailla väärän henkilöllisyyden turvin. Raisaa ei mielestäni oikein voi pitää kuolleena ennen kuin hänen jäännöksensä löytyvät tai tulee ilmi muuta vakuuttavaa tietoa siitä, että hän todellakin menetti henkensä katoamisensa jälkeen esim. jos joku tunnustaisi murhanneensa Raisan tai aiheuttaneen hänen kuolemansa vahingossa.

        Monilla ihmisillä on kaksoisolentoja. Ehkäpä joku on luullut Raisaa joksikin toiseksi nuoreksi naiseksi tai pitänyt Raisaa ikään kuin tuon toisen henkilön korvikkeena itsellensä?

        Tai ehkäpä joku muu on tilannut (sovittu tilauskauppa) tuon tyylisen naisen itselleen (seksiorjaksi?) tai ihmiskauppaan eteenpäin toimitettavaksi käyttäen välikäsiä sieppaukseen ja maksanut heille jotain?


      • Anonyymi
        Haluan suomesta pooooois kirjoitti:

        Minä luulen, että joku avaa suunsa vasta kun niin sanotusti henkirikos vanhenee. Joku vahinko on sattunut ja kukaan ei uskalla nyt puhua poliisille. Näin minä uskon.

        Ja toisekseen. En jaksa itse ainakaan uskoa, että kaikki nämä perheet ovat niin hyviä ja autuaita ja samoin nämä nuoret. Tässäkin voi olla takana vaikka minkälaisia perhe ongelmia, yleensä ne vain pidetään visusti salassa muulta maailmalta. Itsekin olen tällaista kokenut ja koulussa ei edes kuraattori uskonut mitä kerroin perheeni tilanteista. Suomen terveyshuolto ja lasten ja nuorten asiat on siis tosi hyvässä hanskassa, joopa joo. Tämä maa ei ole mikään wonder land, vaikka niin aina joka tuutista toitotetaan. Paremmin on melkein henkisesti asiat lapsilla ja nuorilla muissa maissa. Joka maalla omat ongelmansa! Suomi on turvallinen maa mutta kaikki muu "kusee". Ei sitä muuten voi ilmaista :)

        Tai ehkäpä suomalainen rikollinen poliisi on kaupannut eteenpäin nuoria naisia (ulkomaille tai kotimaahan esim. poliitikolle)? Tehnyt tilaustyön jollekin siitä maksaneelle?


      • Anonyymi

        Mikäs ihme tuo on, jos tapaa ravintolassa Raisa Räsäsen.

        Olen minäkin tavannut lappilaisessa ravintolassa miehen, joka ojensi minulle kätensä ja kertoi nimekseen Paavo Väyrynen.

        Kun hänen naamansa ei täsmännyt kaikkien tietämän Paavo Väyrysen kanssa, sanoin minä olevani Seppo Kääriäinen.

        Tämän jälkeen mies kaivoi passinsa esiin ja todisti olevansa Paavo Väyrynen, politiikasta tutun Väyrysen kaima.

        Minä en valitettavasti pystynyt todistamaan olevani Seppo Kääriäinen ja siksi minä pyytelinkin Paavo Väyryseltä anteeksi ja kerroin hänelle oikean nimeni.


      • Anonyymi
        ?.. kirjoitti:

        Nii mut jos sen veikii jotkuu ufot?...

        Diplomaatti/diplomaatit vei.. lahjuksena jollekin (??) Jollakin samantyylinen maku nuorten naisten suhteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs ihme tuo on, jos tapaa ravintolassa Raisa Räsäsen.

        Olen minäkin tavannut lappilaisessa ravintolassa miehen, joka ojensi minulle kätensä ja kertoi nimekseen Paavo Väyrynen.

        Kun hänen naamansa ei täsmännyt kaikkien tietämän Paavo Väyrysen kanssa, sanoin minä olevani Seppo Kääriäinen.

        Tämän jälkeen mies kaivoi passinsa esiin ja todisti olevansa Paavo Väyrynen, politiikasta tutun Väyrysen kaima.

        Minä en valitettavasti pystynyt todistamaan olevani Seppo Kääriäinen ja siksi minä pyytelinkin Paavo Väyryseltä anteeksi ja kerroin hänelle oikean nimeni.

        Taisi olla enemmän toisen Paavon, siis Lipposen, makuun enemmänkin kuin Väyrysen..Toki, Väyrysellä suora kytky Valtiotieteelliseen Helsinkiin, jospa siellä liikkui samantyyliset vaatteet kuin Raisalla.. Metroasemahan siellä Kaisanimessäkin on, tiedä vaikka Birgitta Silanderkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla enemmän toisen Paavon, siis Lipposen, makuun enemmänkin kuin Väyrysen..Toki, Väyrysellä suora kytky Valtiotieteelliseen Helsinkiin, jospa siellä liikkui samantyyliset vaatteet kuin Raisalla.. Metroasemahan siellä Kaisanimessäkin on, tiedä vaikka Birgitta Silanderkin..

        Rikostarinoita Suomesta: Väyrysen näköinen mies!


    • toinen novellisti

      sattuiko hän olemaan nimeltään Raisa Räisänen ja Tampereelta?
      Taisi unohtua, eikö niin.

      • eräs vaan

        Jostain kumman syystä meillä monella saattaa olla kaksoisolento, siis ulkonäön mukaan ajateltuna. Muistan, kun veljeni oli armeijassa kaukana kotoa. Iltalomallaan hän oli kaupungilla "törmännyt" tyttöön, joka oli ollut aivan samannäköinen kuin minä. Muistan, kun veljeni kertoi minulle siitä, kuinka häkellyttävä tilanne hänelle ensin oli. Hän oli pikaisesti saanut järkeiltyä, että kyseinen tyttö en voi olla minä eli hänen siskonsa vaan kyseessä on kaksoisolento. Tuohon aikaan ei ollut vielä kännyköitä eikä kännykkäkameroita - olisi ollut kiva nähdä kuva!


      • sdafgsdf
        eräs vaan kirjoitti:

        Jostain kumman syystä meillä monella saattaa olla kaksoisolento, siis ulkonäön mukaan ajateltuna. Muistan, kun veljeni oli armeijassa kaukana kotoa. Iltalomallaan hän oli kaupungilla "törmännyt" tyttöön, joka oli ollut aivan samannäköinen kuin minä. Muistan, kun veljeni kertoi minulle siitä, kuinka häkellyttävä tilanne hänelle ensin oli. Hän oli pikaisesti saanut järkeiltyä, että kyseinen tyttö en voi olla minä eli hänen siskonsa vaan kyseessä on kaksoisolento. Tuohon aikaan ei ollut vielä kännyköitä eikä kännykkäkameroita - olisi ollut kiva nähdä kuva!

        Minäkin löysin siskoni kaksoisolennon: tuossa:https://www.instagram.com/r_hanne/?hl=fi Osaa vielä kattoa joka kuvasa kameraan pää ja tukka siinä asennossa että muistuttaa siskoani aika paljon. Vois olla melkein saman ikäinenki. Siskoni on vm -85


      • Anonyymi

        Jos nimi oli väärä, mutta syntymäkaupunki ja vaatteet täsmäsivät?


      • Anonyymi
        sdafgsdf kirjoitti:

        Minäkin löysin siskoni kaksoisolennon: tuossa:https://www.instagram.com/r_hanne/?hl=fi Osaa vielä kattoa joka kuvasa kameraan pää ja tukka siinä asennossa että muistuttaa siskoani aika paljon. Vois olla melkein saman ikäinenki. Siskoni on vm -85

        Kampaus ja vaatteet tietenkin samantyyliset.. Vieläpä 90-luvun loppua muutenkin.. Minäkin olen saanut kuulla lukuisista kaksoisolennoistani, yksi oli kuulema kassalla töissä, yksi sirkuksessa, yhdellä jopa koko nimi sama, jopa työnantaja ja ammatti sama, siis tuolloin kauan sitten.. Soittaessani ja kysyessäni mahdollista työpaikkaa niin sain kuulla, että meilllähän on jo töissä täällä samanniminen.. Sama syntymäpäiväkin vielä, tosin eri vuosi.. Sittemmin olen lukenut lukuisista nimikaimoista, jotka ovat kuka milläkin alalla..


    • opjbb

      Hohhoijjaa. Aika mautonta suoraansanottuna.

      Itse olen jotenkin alkanut Raisan kohdalla kallistumaan siihen, että olisi joutunut vesistöön eikä vain ole löydetty. Tosin kaipa poliisilla on JOKU syy tutkia katoamista henkirikoksena..

      • Anonyymi

        Tai joku on tehnyt itselleen nopean tilin työntämällä ja upottamalla veteen kun joku toinen on käskenyt ja maksanut siitä?


      • Anonyymi

        Kuinkahan paljon kytissä sellaisia jotka ovat vaan tutkivinaan jotain tiettyjä tapauksia ja palkka juoksee. Tulee mieleen ainakin yksi joutenlahti, näyttää jalkoväli määrittelevän mikä sitäkin eniten kiinnostaa.


    • Toivo elää

      Otan kantaa kirjoitukseesi. On hyvin mahdollista, että olet nähnyt oikean henkilön. Miksikö? No valaisen hieman asiaa. Tässä n. kolmisen vuotta sitten tapasin Helsingissä eräissä juhlissa vanhemman rouvashenkilön, nimeä en muista, mutta varmasti joku hänet muistaa. Samainen rouva on auttanut poliisia useammankin kadonneen kohdalla. Jostain syystä rupesimme keskustelemaan kadonneista ja hän sanoi nähneensä jossain näyissään Raisa Räisäsen, silloin en muistanut nimeä kunnolla, hän sanoi, että tyttö asuu ulkomailla ja voi hyvin. Hän jatkoi vielä, että ihan niinkuin se ruotsalaislikkakin. Ja samana vuonna lehdissä kerrottiin v.1989 kadonneesta ruotsalaistytöstä, joka oli jo 18 v. asunut muistaakseni Iranissa, onnellisesti naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Lyhyen haastattelun oli antanut "löytymisensä" jälkeen ja ilmoitti, ettei aio palata ruotsiin, eikä ottaa sukulaisiin yhteyttä. Oli lähtenyt vapaaehtoisesti itseään vähän yli 10 vuotta vanhemman miehen mukaan ja he olivat päätyneet miehen kotimaahan. Taustoissa oli jotain epäselvää. Aluksi ajattelin, että tämä rouva puhuu höpöjä, mutta olen nähnyt hänet tv:ssäkin muutamia kertoja. Nyt jo edesmennyt. Voi olla mahdollista, että hänellä oikeasti oli jotain kykyjä nähdä, mene ja tiedä, mutta on ihan mahdollista, että Raisa Räisänen asuisi ulkomailla. Emmehän me varmasti tiedä hänen asioistaan, ei niitä ole julkisuuteen kaikkia kerrottu. Luin noita aiempia juttuja ja muutama kommentti osui silmään; Raisa ei lähtenyt ystävänsä kanssa juhliin, tiesikö hän jo silloin lähtevänsä pois? Ja puhelin mykistyi lähes samoihin aikoihin, tarkoituksella suljettu? Hyvin mahdollista. Monesti lähtöä tekevä henkilö elää ihan normaalisti siihen asti, kunnes häipyy. Tämäkin voi olla yksi mahdollisuus. Hänellä saattoi olla ulkomaalainen tuttavuus, jota ei ehkä olisi perheessä tai kaveripiirissä hyväksytty. No kaikki voi olla sattumaa ja tarua, mutta mahdollisesti myös tottakin ja kun sanoit, että olet mielestäsi nähnyt hänen näköisensä naisen, voi hyvinkin olla mahdollista, että kyseessä on sama henkilö. Se, että hän on ollut käymässä Suomessa, mutta ei ole ottanut tuttuihin yhteyttä on täysin mahdollista. Ei tämä ruotsalainenkaan ottanut, kun aikaa kului, ei enää kuulemma edes ajatellut asiaa. Uusi elämä ulkomailla, eikä hänen miehensäkään välttämättä tiennyt totuutta hänen asioistaan. Joka tapauksessa kuullostaa tosi oudolta, mutta tämän rouvashenkilön sanat jäivät kummittelemaan mieleeni ja kun luin tekstisi se palasi jostain muistin sopukoista. Joku luulee varmaan, että olen hullu, no saa luulla, mutta kaikki on tässä maailmassa mahdollista ja tämäkin vaihtoehto voi olla olemassa.
      Halusin vain tuoda tämän esille, en ole siitä kauheasti viitsinyt ääneen huudella, mutta nyt sain tilaisuuden kertoa asian.

      • Hanne18

        Niin, eihän sitä tiedä mitä kaikkea muuta Raisan elämään liittyy kuin koripalloilu ja kaverit ja mitä nyt on kerrottukkaan. En tiedä voisiko kenestäkään muusta olla mahdollista että ei yksinkertaisesti jaksanut elämäänsä? Urheilijaltakin luulis että odotetaan paljon ja niin edelleen. Että halusi kadota omasta tahdosta ja muutti ulkomaille. Mistä sitä tietää.


      • selitys
        Hanne18 kirjoitti:

        Niin, eihän sitä tiedä mitä kaikkea muuta Raisan elämään liittyy kuin koripalloilu ja kaverit ja mitä nyt on kerrottukkaan. En tiedä voisiko kenestäkään muusta olla mahdollista että ei yksinkertaisesti jaksanut elämäänsä? Urheilijaltakin luulis että odotetaan paljon ja niin edelleen. Että halusi kadota omasta tahdosta ja muutti ulkomaille. Mistä sitä tietää.

        Ehkä tapaamasi henkilö oli Raisan sukulainen ja sen takia samannäköinen. Joskus serkuksetkin muistuttavat toisiaan enemmän kuin sisarukset.


      • jos lukee

        Olisitko ystävällinen ja jakaisit jatkossa kommentin kappaleisiin, olisi helpompi lukea, nyt ei viitsi.


      • sisäinen tyytymättö-

        ...myys.

        Minulla on toisena vaihtoehtona samantyyppinen skenaario Raisan kohdalta mitä mainitsemasi ruotsalaislikka. En ota kantaa kuinka todennäköistä tämä voisi olla, mutta Raisa on (koripalloilijana) voinut tutustua ulkomaalaisiin, ja mistäs sen tietää millaista hänen elämänsä on ollut ja/tai kuinka tyytyväinen hän on ollut elämäänsä. Hän on voinut olla tietyllä tavalla kyllästynyt läheisiinsäkin. Ehkä ei ole kokenut olevansa onnellinen ja tyytyväinen.

        Tältä pohjin spekuloituna on täysin mahdollista, että joku itse katoamisensa järjestänyt voi myös palata entiseen kotimaahansa "vain käymään".

        Kiitos lähimpien sukulaisten ärsyttävyyden, minullakin on käynyt monet kerrat mielessä, että ottaisin vain ja lähtisin kertomatta heille mitään. Toki lähinnä siten, että muuttaisin Suomen sisällä ja eläisin uudessa paikassa elämääni aivan normaalisti. Yhteydet entiseen vaan olisi ehkä yhtä-kahta lukuun ottamatta kokonaan poikki.


    • tiitiäinenkö

      jos lukee
      huh miten laiska!

    • Butt fuck

      No eikös ne EU pamput raiskanneet ja murhanneet Raisan? Jotkuthan suu vaahdossa julistivat sitä teoriaa tällä palstalla. Että Raisa vietiin peräkontissa brysseliin... Joo-o.

      • Eliitin juoksupoika

        Erittäin todennäköistä. Tampereelle oli kokoontunut narsitien kerma ja heillä on oikeus ottaa kaikki haluamansa piittaamatta mistään säännöistä.
        Kiinnijääminen on lähes mahdotonta, älykäs toteutus ja miljoona perskärpästä turvaamassa persettä.
        Aina kun on eliitin kokous, on myös pervojen kokous.


    • Höhläi

      Tämä pelle on varmasti joutunut kuulusteluihin tämän kirjoituksen jälkeen.
      Sä et varmaan kysynyt, missä maassa hän asustaa ja mitä tekee elääkseen?

    • ketoneilikka2

      Nyt on poliisi muuten ilmoittanut virallisesti (mm.Rikospaikka - ohjelma), että Räisäsen jutun tutkinta siirtyy 2019 syksyllä murhatutkinnaksi. Eli pitävät henkirikosta sitten varmana.
      Kiinnostaisi vain tietää, että mikä tekee tapauksesta nimenomaan tuon murhan rajan ylittävän, kun ei tiedetä kuitenkaan tekotapaa varmasti, ja toisaalta suunnitelmallisuuttakaan ei ole näytettävissä toteen ... Ei tosin, sillä etteikö ratkaisu olisi varmasti oikea. Kaikkia epäselviä katoamisia pitäisi ainakin hiljaisesti jatkaa, ja aktiivisesti, jos on viitteitä vähänkään henkirikoksen suuntaan ...

      • ohikulkija_

        Niin, eikä ruumistakaan ole löytynyt. Sitäkin jollain keskustelupalstalla kauhisteltiin, josko joku piilottelee Raisaa elossa. Kuten Josef Fritzl piilotteli tytärtään.

        Toivotaan, että Raisan tapaus selviäisi. Julmaa pitää omaiset epätietoisuudessa asian tiimoilta.


    • ketoneilikka2
    • ollakkovaikoeiolla

      Nykyisin sanottaisiin, että ne oli laittomia, paperittomia, kielteisen turapaikkapäätöksen saaneita, henkilöitä.

      • aaaassssseeed

        TURKKILAINEN muslimi onkin epäiltyjen listalla.....ja mitä maahanmuuttovastaisuuteen tuleekin ,niin suomalaiset vastustavat vain islamin leviämistä -ei pakolaisten auttamista. islam on SAATANASTA.


    • samaapaskaa

      Tää juttu ei uppoo muhun. Taksikuski saa päähänsä ilmoittaa 15 vuotta myöhemmin palelevasta ja pelkäävästä 16-vuotiaasta Raisasta (sic!) poliisille - millä ihmeen ällillä tuolloin?! - jonka hän toimitti ties mihinkä ties kenen ulkomaalaisen kanssa.

      Ja poliisi yht äkkiä alkoi 10 vuoden jälkeen epäillä turkkilaista syylliseksi?! Oli silmiinäkijöitä kaksin kappalein - ilmoittivatko hekin 10 vuotta myöhemmin havainnoistaan? Ja jos eivät ilmoittaneet, niin miksi poliisilla meni 10 vuotta ennen kuin heräsi epäilemään?

      Kyllä - he heräsivät myös 10 vuoden jälkeen - tosin muistia virkisti videovalvontakuva, jossa he näkyvät, mutta silloin on todennäköistä, että myös Raisa näkyy. Menikö 10 vuotta ennen kuin poliisi sai haltuunsa ko. videovalvontakameran kuvan? Miksi?

      Uutisesta:

      "Keskusrikospoliisi epäili vuonna 2009, että Tampereella lokakuussa 1999 kadonneen Raisa Räisäsen mahdollinen surmaaja olisi turkkilainen mies. Kahden eri todistajakertomuksen mukaan mies olisi ollut Raisan näköisen tytön seurassa.

      Tutkinnanjohtaja Paavo Tuominen kertoi turkkilaismieheen kohdistuneesta tutkintalinjasta Rikospaikan haastattelussa.

      – Tämmöinen vihje tuli jo vuonna 2009. Todistaja kertoi ajaneensa autolla ja nähneensä Tampereen City Sokoksen kulmalla tytön ja hänen tuntemansa pizzeriassa työskentelevän miehen, joka oli turkkilainen. Samoin toinen todistaja kertoi nähneensä Hämeenkatu 16:n kohdalla, että Raisan näköinen tyttö olisi ollut kävelemässä turkkilaistyyppisen miehen kanssa."

      Mikä on" turkkilaistyyppinen"?!

      Taksinkuljettajasta:

      "Turkkilaistaustaiset ovat olleet poliisin tutkinnan kohteena myös sen jälkeen, kun taksinkuljettaja kertoi poliisille vuonna 2015 ottaneensa katoamisyönä 16.10.1999 Raisan näköisen tytön ja turkkilaistyyppisen miehen kyytin ja vieneensä heidät Multisiltaan.

      Kuljettajan mukaan Raisa oli ollut peloissaan."

      https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/uusi-tieto-raisa-raisasen-katoamisesta-poliisi-epaili-jo-vuonna-2009-turkkilaista-miesta-mahdolliseksi-surmaajaksi/6727182#gs.myoAIbo

      Mielenkiintoista - tyttö ei ollut peloissaan, vaan Raisa. Sitten kuski jättää Raisan turkkilaisen matkaan jonnekin, vaikka kertoo Raisan olleen peloissaan?! Mutta ilmoittaa asiasta vasta 15 vuotta myöhemmin?!

      Tällainen uutinen on kulkenut Raisan ketjun matkassa jo pitkään - eli on julkaistu aika lähellä sitä ajankohtaa, kun katosi - vuosilukua ei uutisessa mainita:

      Raisa Räisänen katosi EU-huippuistunnon jälkeen

      01.02. - 19:50


      "Raisa Räisänen katosi vuonna 1999 Tampereen keskustassa.

      16-vuotias koripalloilijatyttö Raisa Räisänen katosi Tampereen keskustassa 16.10.1999 saman päivän iltana, kun Euroopan mahtimiehet olivat päättäneet Vapriikissa EU-erityishuippukokouksensa.

      EU:n yhteisestä pakolais- ja maahanmuuttopolitiikasta keskusteltiin ensimmäistä kertaa valtiomiestasolla.

      Tampereen huippuistunnon saavutuksiksi mainittiin muun muassa suunta kohti yhteistä turvapaikka-aluetta ja -järjestelmää.

      Kokouksessa lisättiin myös poliisiyhteistyöviraston Europolin tehtäviä etenkin rahanpesurikosten tutkinnassa.

      Kaupunkiin oli kokouksen takia tullut noin 3 000 ylimääräistä vierasta. Päämiehet aloittivat Eurooppa-neuvoston kolmannen työistunnon aamulla kello 9.30 Vapriikissa.

      Tampereen huippuistunnon saavutuksiksi mainittiin muun muassa suunta kohti yhteistä turvapaikka-aluetta ja -järjestelmää.

      Kello 12.30 pääministeri Paavo Lipponen ja EU-komission puheenjohtaja Romano Prodi päättivät huippukokouksen yhteiseen tiedotustilaisuuteen. Vieraat kiisivät mustissa autoissaan Tampere-Pirkkalan lentokentälle kello 13:n jälkeen.

      Iranilainen Mahmoud Assiabi nälkälakkoili Tampereen poliisitalon edessä, koska hänen vaimonsa ei ollut vuoden odotuksen jälkeenkään saanut viisumia Suomeen."

      http://www.aamulehti.fi/teema/raisarais

      Mikä erottaa turkkilaistapaisen, iranilaistapaisen tai peräti irakilaistapaisen?

      • netaustat

        EU-huippukokous, ei todelllisuudessa ollut EU-kokous, vaan erään diktatuurivaltaa nyt EU:ssa pitävän maattoman puolueen (EPP) kokous.

        Tuosta heidän luomsta järjestelmästä - Eurooppa-neuvosto (ei olllut sama kuin Euroopan neuvosto tai Euroopan unionin neuvosto), jota EPP-kokousti tuolla EU-huippukokous nimellä - tuli Euroopan Unionin instanssi, järjestelmä vasta Lissabonin hyväksymisen myötä 1.12.009. Fakta löytyy myös wikistä - ainakin aikaisemmin oli. Tämän päivän sensuurista en tiedä, kun itse uutinenkin on sensuroitu.

        Vastaavasti Romano Prodi oli EU-komission johtaja, mutta myös KGB-agentti, josta Alexander Litvinenko todisti, ja Irak gate wikisivulta löytyy tieto, että Paavo Lipponen on myös KGB:n miehiä. Vai oliko se peräti hänen omalla wikisivullaan, tuskin.


      • täsmennystä

        Lissabonin sopimus on EU:n perustuslaki, jossa myös samalle EPP-puolueelle on myönnetty yksinoikeus vaalien pitämiseen - tämä erikoinen vaalitapa ensimmäisen kerran esiteltiin, kun Katainen valittiin komission varajohtajaksi. Romano Prodin poliittinen neuvonantaja EU:ssa oli Aleksander Stubb.


      • huijattukansa

        Sauli Niinistö on EPP:n kunniapuheejohtaja, Katainen varapuheenjohtaja ja Stubb jäsen. Kyseessä ei ole Euroopan Unionin puoluejakautuma, vaan täysin erillinen puolue, joka historiallisesti omistaa Euroopan Unionin, Lissabonin sopimuksella jo konkreettisesti, ja Suomenkin sen jälkeen, kun Suomi rekisteröitiin yritykseksi ja yhdistettiin perustuslailla Euroopan Unioniin. Omistustapa on velkakirjat liittyen finanssikriisiin, joka oli korjaus Rooman vallanajan järjestelmään mistä syystä tuo järjestelmä hajosi.


      • koskemattomuus

        Niin. liittyikö Raisan katoaminen jotenkin EU-johtajiin tai kokoukseen, kun oli tarve julkaista uutinen yhdessä kokouksen tietojen kanssa - ja sitten tuhota koko uutinen niin, ettei linkki enää toimi. Diplomaateilla on täysi syytesuoja - ei heitä mistään saisi kiinni vaikka tiedettäisiin mitä tekivät. Kuulemma EU-rakennuksilla - ja varsinkin EKP:lla - on myös koskemattomuussuoja niin, ettei sinne pääse tutkimaan edes.


      • hullusirpataas

        Olisi se hvittavaa kun hullusirpa saisi kunnon lääkkeet ja tajuaisi miten mielisairaita höpinöitä sepitellyt ))


      • Anonyymi
        koskemattomuus kirjoitti:

        Niin. liittyikö Raisan katoaminen jotenkin EU-johtajiin tai kokoukseen, kun oli tarve julkaista uutinen yhdessä kokouksen tietojen kanssa - ja sitten tuhota koko uutinen niin, ettei linkki enää toimi. Diplomaateilla on täysi syytesuoja - ei heitä mistään saisi kiinni vaikka tiedettäisiin mitä tekivät. Kuulemma EU-rakennuksilla - ja varsinkin EKP:lla - on myös koskemattomuussuoja niin, ettei sinne pääse tutkimaan edes.

        No, kuinkas moni noista pampuista käyttää prostituoituja? Aika moni. Samoin kotimaan pampuistakin. On kuule vaikka mitä kansanedustajaa, ministeriä ja johtajaa sekä isompaa kihoa. Rahaa on ja valtaa voi korostaa maksullisilla naisilla ja niin, ihmiskaupalla ja raiskauksilla, jopa murhilla.

        Ja niin, en tarkoita tällä, että Raisa olisi prostu vaan sitä, että sitä todella sattuu ja tapahtuu, kerman sisällä siis. Suomessa myös ja suomalaisten kesken myös.

        Ja onhan noita naisia ja nuoria naisiakin, jotka ilman viinaa ja huumeitakin lähtevät tuntemattoman matkaan. Tyrmäystipoilla pelaavia ja autoon pakottamisia. Tai jos joku isompi kihoa haluaa seksiä juuri tietynnäköiseltä niin joku vastapuolen liikekumppani/virkamies/kiho hommaa sellaisen vastapalveluksena ikään kuin olisi liikelahja ja ystävyyden osoitus tai salainen palvelu hommaa sellaisen ikään kuin palkan lisäksi kiholle.


      • Anonyymi

        Olisiko kaasuputkiprojektilla jotain tekemistä asian kanssa, suunniteltiin jo siis tuolloin 90-luvun lopussa sitä projektia..(?) Jos vaikka haluttiin Raisan tyylinen nuori nainen mukaan projektiin..


      • Anonyymi
        huijattukansa kirjoitti:

        Sauli Niinistö on EPP:n kunniapuheejohtaja, Katainen varapuheenjohtaja ja Stubb jäsen. Kyseessä ei ole Euroopan Unionin puoluejakautuma, vaan täysin erillinen puolue, joka historiallisesti omistaa Euroopan Unionin, Lissabonin sopimuksella jo konkreettisesti, ja Suomenkin sen jälkeen, kun Suomi rekisteröitiin yritykseksi ja yhdistettiin perustuslailla Euroopan Unioniin. Omistustapa on velkakirjat liittyen finanssikriisiin, joka oli korjaus Rooman vallanajan järjestelmään mistä syystä tuo järjestelmä hajosi.

        Katainen on tullut vasta myöhemmin politiikkaan, mutta kuulema suunnitellut määrätietoisesti jo hyvin nuoresta pitäen poliitikon uraa itselleen lähtien kesätyöpaikoista omalla kotipaikkakunnaltaan yms. Veikkaan kyllä enemmän näitä vanhempia politiikan kihoja.. Melkeinpä pakko olla vanhempi ihminen/ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katainen on tullut vasta myöhemmin politiikkaan, mutta kuulema suunnitellut määrätietoisesti jo hyvin nuoresta pitäen poliitikon uraa itselleen lähtien kesätyöpaikoista omalla kotipaikkakunnaltaan yms. Veikkaan kyllä enemmän näitä vanhempia politiikan kihoja.. Melkeinpä pakko olla vanhempi ihminen/ihmiset.

        Hullusirpalla menee taas lujaa, muista se lääkituys.


    • dfndtyje5yeeyr

      hahahahaaaaa, aprillipäivä on huhtikuun 1 päivä;-)

    • ketoneilikka2

      Ei tuo kokous voinut mitenkään Raisan katoamiseen liittyä, sen ajankohta on aivan sattuman kauppaa, ja se pitäisi kertoa vain parissa sivulauseessa. Siihen kiinni jäänti on ainakin aivan turhaa, kun mikään ei viittaa, että se liittyisi katoamiseen mitenkään.
      Kokoustajat tuskin liikkuivat kaupungilla, eikä Raisalla ollut heihin muita yhteyksiä. Näin voi jokseenkin varmasti sanoa. Vaikka edustajissa olisi minkälaisia salahippejä taustoilla, niin kyllä ne "kyseenalaiset" hommat hoidettaisiin jossakin kaukaisella huvilalla välimerellä tm., ei sattumalta kokouksen jälkimainingeissa, ei Tampereella, ei Brysselissä, ei Bordeauxissa, ei Nizzassa, ei Malmössä, eikä Hampurissa ... Kyllä rahamiehet voisivat siis omat mahdolliset "levottomuutensa" hoitaa sillä rahalla ja syrjässä kaikelta muulta ...

      • Anonyymi

        Ei varmasti ole sattuman kauppaa nämä asiat: paikkakuntana Tampere, tietyntyyliset vaatteet&kampaus, politiikka, EU jne, musta auto.


      • Anonyymi

        Kaupungilla juoksentelevat isojen kihojen avustajakaarti. Eivät he itse juoksentele. He soittelevat etänä ja käskyttävät assareitaan.Heillä on oma avustaja-&assistenttikuntansa, jotka toimivat tarvittaessa ”tsuppareina”.


      • Anonyymi

        Jotkut kuule kehtaa hoitaa ”hoitonsa” ihan hotellihuoneistaan ja maksetuilta työtoimistoiltaan jopa omasta asunnostaan käsin. Ei sitä tarvitse lentää privaattijetillä toiselle puolen maapalloa.


    • kriek

      En muista kuinka kauan tästä on aikaa kun oli Kauhajoella,risteysessä pysähtyi musta jenkki-auto ja sai kylmiä väreitä.Tämä taisi olla samaa aikaa kun olimme sillä kylässä,niin autoni oli parkissa siinä koulun vastapäätä ja taas oli kumma ja ihmeellinen tunne.Olen nähnyt monta asiaa unessa ja jotka ovat tuntuneet,siltä kuin olisin itse tehnyt ne,mutta kun aamulla herää niin vähän aikaa menee uskoa että se oli vain unta.

      • Anonyymi

        Itseäni seurasi 90-luvun alkupuolella musta auto ja ainakin viisi kertaa lipui yhä uudelleen ja uudelleen ohi hyvin, hyvin hitaasti. Oisko ollu jollain tavalla tummennetut lasit, mutta silti etupenkeiltä näkyi, että mies ajoi, nainen kyydissä. Sama tapahtui olisiko ollut 2009 tai 2010, musta auto lipui ohitse, vaalea, hoikka nainen otti valokuvan minusta. Ajajana mies, ristiverinen, suomalainen poliisi?

        Bodomilla minua salakatseli kyyryssä kiven takaa mies, vaalea, hieman tanakampi, olisiko ollut mitä mielessä? Järveen upottaminen vai raiskaus?


      • Anonyymi

        Itseäni seurasi 2010 Helsingin keskustassa musta diplomaattityylinen auto, josta vaalea, n. 40-60 v. nainen pysähtyi ottamaan minusta kuvia ammattikameralla liikennevaloissa. Kuskina ristiverinen mies. Sama toistui jo 90-luvun alussa metsätiellä keskellä kesää n. keskipäivällä hyvällä, aurinkoisella kirkkaalla kesäsäällä Espoossa. Sama mies ja nainen ajoi minun ja poikakaverini ohitse ainakin viisi kertaa samalla autolla äärimmäisen hitaasti ja oudosti. Musta, diplomaattityylinen auto molemmissa.


    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ddec118e-677d-44d3-97f2-c741d4b60198

      Maailmassa moni asia on kummallinen. Mitä sanoikaan se lääkäri, joka kuoli ennen poliisitutkintaa: RRn katoamiseen on sekaantunut tahoja, joita ei ikinä uskoisi... Lääkärit ovat usein itsekin eliittiverkostojen jäseniä, joten tiesikö hän oikeasti jotain? Kenen tumman naisen kanssa RR nähtiin kadulla juttelevan? Teoriassa niin kauan kun ei tiedetä mitä tapahtui, voidaan vain arvailla ja kehitellä teorioita.

      • Anonyymi

        Tuohan on kumottu, ei mitään yhteyksiä Suomeen.
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006202886.html

        Lääkärit ovat usein lääkkeiden väärinkäyttäjiä ja kuvittelevat mitä tahansa, hyvin epätodennäököistä, että Raisa olisi minkään ringin uhriksi joutunut. Nuokin Epsteinin seurassa olleet tytöt/naiset ihan vapaaehtoisesti rahasta olleet mukana mitä tehneetkin. Välttämättä edes tapahtunut mitään, halusivat vain rahastaa, kuten monet muutkin.


    • Anonyymi

      En mitään salaliittoteorioita haluakkaan esitää mutta minua edelleen vaivaa tuossa se katoamisaika just samaan aikaan kun se herrakerho kokoontu Tampereella.
      Poliiseja koko kylä täynnä mutta toisaalta, EU tasoset herrathan on kaiken maallisen lain yläpuolella.

      • Anonyymi

        Kokous oli jo tuolloin ohi. Tuskin euroopan virkamiehet jäävät jonnekin tampereelle omalla rahallaan viihteelle. kiire kotiin.


      • Anonyymi

        En tiedä mutta jos illuminaatti on totta niin Raisa on paloteltu ja syöty.


    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0ef25d4-f8e1-41ca-977c-bdc53cdf2aca

      Tutkinta kertoi nyt ensimmäistä kertaa syyn sille, miksi taksikuski vaikeni pitkään:

      "– Se asia oli vain jäänyt. Sukulaiset saivat hänet tulemaan kertomaan sen."

      Kyllähän tuo pistää mietityttämään, että miksi monet tietojaan panttaavaat. Miten moni selvittämätön tapaus olisi jo voinut ratketa, jos kaikki tiedettäisiin jonka joku tietää, eikä sitä osaa kertoa eteenpäin ...

    • Anonyymi

      Kai se jotain tuosta multiojan porukasta kertoo jos osa heistä on jo kuollut. Tuskin ihan normaalilla elämällä kuolemia osuu tiettyyn ikäryhmään noin paljon. ehkä joku niistä lähtenyt sitten syyllisyydentuskissaan oman käden kautta.

      • Anonyymi

        Turkkilaiset ovat voineet tehdä yhteistyötä vaikka saksalaisten kanssa. Kaapanneet ja parittaneet saksalaisille.


    • Anonyymi

      Tapasit ehkä Raisa Räisäsen hengen.Kuolleiden ihmisten haamuja on nähty ympäri maapalloa.

    • Anonyymi

      Se oli luultavasti Anja Räisänen, joka on ihan Raisa Räisäsen näkönen.

    • Anonyymi

      Meillä tosiaan Espoon Suvelassa (kirjoitin aikaisemmin tästä jonnekin) oli jokin nuoren parikymppisen vaalean naisen autoon sieppaus ja vissiin raiskaus auton sisällä syksyllä vuonna 1999. Useampi mies autossa, vaalea auto, miehet kai vaaleita (??), oli juttua ainakin lehdissä. en muista oliko Poliisi-TV:ssä. Tuolla autoon siepatulla naisella oli samanlaiset vaatteet ja samanlainen vaalea kampaus kuin minulla (olin itse vaalea parikymppinen nainen tuolloin).

      Olen syntynyt Tampereella, mutta en asunut siellä. Tuo Raisan vaatetus oli myös samanlainen kuin minulla. Itselläni oli myös lähes samanlaiset kengät, ellei ihan samanlaiset (?) niin ainakin melkein, musta bleiseri (KappAhl), punainen paita (Fiorella), musta hame. En tiedä oliko Raisan paita punaisen punainen vai vähän oranssiin vivahtava. Itselläni oli myös molemmat. Tuota punaisen punaista paitaa käytin hyvin harvoin, tuo asu kokonaisuudessaan minulla oli päällä kun olin kaverini kanssa Michael Jacksonin konsertissa 1997 Helsingissä. Olimme aika etualalla konsertissa ja vieressämme oli äiti ja pieni, alaikäinen tytär ja toisella puolella nuori, n. parikymppinen vaalea, mies, joka alkoi tyydyttää itseään kesken konsertin tuon alaikäisen nähden ja vieressä.

      Meillä Espoon Suvelassa oli runsaasti asuntomurtoja (ja myöskin muualla missä olen asunut). Ainakin yksi murto on jäänyt auki, olin kotona tuolloin, joku aukaisi omilla avaimilla oven. Naapurina meillä oli eräs suomalainen näyttelijä, ei hän välttämättä liity asiaan mutta kuitenkin. Naapurina myös virolaisia, venäläisiä jne. Tekijä voi olla myös joku talon ulkopuolinen tietenkin.

      Olimme perheen kanssa myös eräänä vuonna Turkissa hotellissa ja ilmeisesti turkkilaiset avasivat hotellihuoneen oven auki yöllä ja jättivät sen auki. Hotellissa enimmäkseen saksalaisia ja vähemmistönä suomalaisia. Myös turkkilainen Schupolli muutti Suvelaan 90-luvun alussa ja vahti punaisesta autosta muista ihmisiä. Samannäköinen mies kuin hän seurasi minua vuosia myöhemmin v. 2008 keväällä töistä kotiin ja alkoi ahdistelemaan minua, en tiedä varmaksi oliko se juuri hän vai ei.

      Olimme myös perheen kanssa eräs vuosi tuossa samassa Portugalin lomakohteessa, josta MadeleineMcCann hävisi. Itseltäni hävisi hotellihuoneesta farkkutakki, jossa hevosen kuva ommeltuna. Muistan hämärästi, että siinä oli hotellin uima-allas ja uima—allasta puhdisti joku mies.

      Suvelassa oli myös 90-luvun alussa sellainen musta, hieman limusiinin mallinen (mutta ei varsinainen kunnon limusiini) auto, joka seurasi minua ja meni huomiota herättävästi hyvin hitaasti monta kertaa ohi ja yhä ohi, ainakin viisi kertaa. Auto ei missään nimessä ollut jenkkiauto vaan enemmän valtion virkamiesauton tyyppinen, jossa tummennetut lasit. Kuskina oli ristiverinen, silloin n. kolmekymppinen hoikka/normaalipainoinen, lyhythiuksinen mies ja pelkääjän paikalla vaalea, suomalaisen/skandinaavin näköinen hieman vanhempi, hoikka nainen (ei siis Raisa missään nimessä). Muistaakseni joko ohuempi vaalea polkkatukka tai sitten hieman pidempi polkkatukka, joka tapauksesa ohuet vaaleat hiukset naisella.

    • Anonyymi

      Oliko Raisalla mitään tulevaisuuden suunnitelmia mitä aikoo opiskella? Syy voisi löytyä sieltäkin.

      90-luvun lopussa nuorille ja nuorille aikuisille oli City-lehti ja siellä sitten City-Deitti jos seuraa meinasi hakea. Se kuvagalleria sivusto (Irq-galleria vai mikä) taisi tulla vasta 2000- luvun puolella (ellen väärin muista). Sitten oli Ylen teksti TV, jonka palstoilla eri ikäiset lapsesta eläkeläisiin hakivat treffi-seuraa, pelkkää kaveriseuraa ja perinteistä, tavallista kirjekaveriseuraa. Oli myös joitakin treffi-puhelinlinjoja, joihin nuoretkin soittelivat tosissaan, vähemmän tosissaan ja pilanpäiten. Oli myös jokin Keltainen Pörssi-lehti, jossa oli jotain treffi-ilmoja. Sateenkaariväelle oli olemassa Seta-lehti, jonka kautta seuraa etsittiin perinteisellä kirjeenvaihdolla. Sitten oli näitä pikkunuorten lehtiä SinäMinää, Hevoshullua (En muista oliko Suosikissa tuollaista palstaa ollenkaan ja minä vuonna Suosikki lopetti) sun muita, joissa etsittiin kirjekavereita. Helsingin Sanomilla oli se perinteinen ”päiväkahviseura” palsta vuoteen X ??? asti (en muista vuotta).

    • Anonyymi

      Habbo Hotel tais olla nuorten tai pikkunuorten juttuja (???).

      Jos koulun tietokoneella kirjoitteli niin koulun konettahan saattoi päästä katsomaan kuka tahansa opettaja, sijainen, avustaja, it-tukihenkilö jne.

      Oliko näyttelijä Juha Veijonen vielä kuvioissa tuolloin Häijyissä vai vasta myöhemmin??? Että jos siellä on liikkunut Amerikan rautaa jne.

      Jenkkiauto on sellainen, että ei sillä kuvittelis liikkuvan kuin tietyn tyyppiset henkilöt, ei siis aidosti rikkaat eikä ylempää keskiluokkaa tai edes keskiluokkaa, ei vanhemman sukupolven ihmiset, ei ns. ”kovien alojen” ihmisiä vaan nimenomaan jotain nuoria, nuoria aikuisia, rock/hevityyppejä tai näyttelijöitä/taiteilijoita/managereja/radio-juontajia.

      Tai oliko tuolloin jokin leffa menossa elokuvateattereissa (meinaan että monet kyllä menee humalassakin ja hetken mielijohteesta leffaan)?

      Oliko Tampereella mitään halpaa hostellia/hotellia, joista olisi saanut halvalla huoneen hetken mielijohteesta?Menikö jonkun kotiin, huoneistoon tms?

      • Anonyymi

        Jenkkiautoja on hyvin erilaisilla ja eri ikäisillä ihmisillä, suomalainen eläkeikäinen miljonäärikin harrastaa niitä ja varmasti useampikin, mutta illalla ajelee varmastikin useammin nuoret.

        Kysypä Veijoselta mitä teki katoamisen aikaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkiautoja on hyvin erilaisilla ja eri ikäisillä ihmisillä, suomalainen eläkeikäinen miljonäärikin harrastaa niitä ja varmasti useampikin, mutta illalla ajelee varmastikin useammin nuoret.

        Kysypä Veijoselta mitä teki katoamisen aikaan :)

        Ei ne jenkkiautot sentäs nii-in yleisiä ole. Ei ainakaan niitä näy käytössä läheskään niin paljoa. Eikä se nyt nii-in yleinen harrastus voi olla.

        Veijosella taitaa/taisi olla 90-luvun lopussa jokin kaksoisolento, joka muistutti hyvin paljon häntä? Murtautui Mikonkadun hostellihuoneeseen Helsingin keskustassa yöllä alkutalvesta 1999 silmät täysin huumeissa. Henkilön silmiä katsoen siis aivan täysin huumeissa ja tai todella, todella hullun kiilto silmissä. Vartija tuli hänen peräänsä. Eli tähänkin liittyy vartija. Joku taisi veikata, että vartija olisi juonessa mukana. Mene ja tiedä. Ehkä on, ehkä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne jenkkiautot sentäs nii-in yleisiä ole. Ei ainakaan niitä näy käytössä läheskään niin paljoa. Eikä se nyt nii-in yleinen harrastus voi olla.

        Veijosella taitaa/taisi olla 90-luvun lopussa jokin kaksoisolento, joka muistutti hyvin paljon häntä? Murtautui Mikonkadun hostellihuoneeseen Helsingin keskustassa yöllä alkutalvesta 1999 silmät täysin huumeissa. Henkilön silmiä katsoen siis aivan täysin huumeissa ja tai todella, todella hullun kiilto silmissä. Vartija tuli hänen peräänsä. Eli tähänkin liittyy vartija. Joku taisi veikata, että vartija olisi juonessa mukana. Mene ja tiedä. Ehkä on, ehkä ei ole.

        Eihän tuossa yleisyydestä väitetty mitään, vain että harrastajat ovat erilaisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Hieman ihmettelen, jos humalaista raisaa ei haluttu pikkuauton kyytiin ilmeisen oksennusriskin takia? niin miksi joku ottaisi sellaisen jenkkiautoonsa jota varjelee.

    • Anonyymi

      Onko tullut mieleen, että jos kyseessä on ihmiskauppa ja paritus niin hänet on voitu parittaa/yrittää parittaa sellaiselle henkilölle, jolla on juuri tuollainen tietty naismaku. Eli silloin olisi tilauskeikka kyseessä. Sitten vaan miettimään kenellä on juuri tuollainen naismaku.

    • Anonyymi

      Leikin yhtenä iltana (kännissä) spiritismiä, ja pelleilin, että "Raisa Räisänen, Kyllikki Saari, Bodomin uhrit ym. ym. ottakaa yhteyttä ja antakaa jokin vinkki, että mitä teille on tapahtunut. Se oli vain pelkkää leikkiä. En oikeasti usko, että tuonpuoleisesta pystyttäisiin ottamaan yhteyttä eläviin. En myöskään pilaile vakavilla asioilla, kuten katoamiset, henkirikokset ym. eli, niinkuin sanoin, olin kännissä. Kaksi viikkoa tapahtuman jälkeen aloin saamaan outoja "palovammoja" keittiössä. Ensin poltin käteni valurautapannuun ruokaa tehdessäni. Muutaman päivän kuluttua sama käsi osui oudosti kuuman uunin reunaan. Ajattelin tuolloin, että ei ole ollenkaan minun tapaistani säheltää keittiössä tuolla tavalla. Onneksi kuitenkaan näistä tilanteista ei tullut pahoja palovammoja.

      Muutaman päivän kuluttua tapahtui sitten vielä kolmas, hieman isompi palovamma tapaturma. Kaadoin perunoiden tulikuumaa keitinvettä pois kattilasta, ja yhtäkkiä vanhan, huonokuntoisen kattilan "kahva" petti, ja irtosi, ja kuumaa vettä kaatui päälleni. Juoksin kiljuen kylppäriin ja jääkylmään suihkuun. Suihkusta pois tultuani itkin, että "mitä helvettiä tämä tämmöinen on, kun kokoajan sattuu tämmöisiä onnettomuuksia, joita ei ole sattunut koskaan ennen, aivan kuin minut olisi "kirottu", ja yritettäisiin "polttaa" . Sain jonkun oudon "hulluus kohtauksen" ja huusin täysillä, että "s...tanan Petteri W", miksi yrität polttaa minut. Tämän jälkeen katsoin itseäni olohuoneen peilistä, ja säikähdin, kun peilissä en ollutkaan minä, vaan Raisa Räisänen. Raisa näkyi peilissä vain hetken, muutaman sekintin ajan. Sen jälkeen siinä olin taas minä itse. Raisan taustalla oli peilissä (muka) punainen omakotitalo, minkä pihassa kaksi koivua.

      Itkin hysteerisessä paniikissa, että mitä hulluutta tämä on, kunnes rauhotuin, ja ymmärsin, että itsehän kerjäsin tätä. Tämä ei voi olla mitään muuta, kuin jonkinlainen merkki Raisalta. Mitäs leikin niin vakavalla aiheella, mitä spiritismi. En ole koskaan tavannut Raisaa, enkä ketään hänen läheisistään, enkä tiedä hänen kaveripiisissä / tuttavapiirissä olevien henkilöiden nimiä. Uskon henkilökohtaisesti, että Raisa on antanut minulle vihjeen, että hänen katoamiseensa liittyy tuli, punainen (puinen) omakotitalo, minkä pihassa kaksi koivua ja joku "Petteri W". Uskon tähän "fanaattisesti", mutta en voi kertoa tästä esim. viranomaisille, koska minua pidettäisiin hulluna. Mitään todisteitahan ei ole, eikä asiasta varmuutta. Ottakaa tästä koppi, jos uskotte, että jutussa voisi olla mitään perää...Tunsiko Raisa ketään tuon nimistä henkilöä? Jos tunsi, onko häntä tutkittu? Onko tietoa, mikä tuo punainen talo voisi olla?

      • Anonyymi

        Diplomaattien talo? Au pair? Poltergeist?

        Entä onko paljonkin Raisan näköisiä yliopisto-opiskelijoita ollut kaupungilla noilla samankaltaisilla vaatteilla? Avoimen yliopiston opiskelijoita? EU-huippukokous -> politiikan tutkimus -> nuoret opiskelijanaiset?


      • Anonyymi

        Tony Halme, hakenut joskus johonkin kouluun töihin rehtoriksi, mutta ei valittu?


      • Anonyymi

        Punainen auto, Skupolli?


      • Anonyymi

        Orpopiru, onko se harrastanut kannibalismia buttin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpopiru, onko se harrastanut kannibalismia buttin kanssa.

        Varmaan työttömän💀 , muuten ei kokoomuslaiselle maistu


    • Anonyymi

      Etköhän sinä vain trollaa huviksesi...

    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa on tullut esiin Raisan oletettu "toinen puoli". Tuo vaatetus mietityttää...? Sekö että R halusi vaikuttaa aikuisemmalta,päästäkseen sisään anniskelu.paikk.,kun henkkarikin oli lainattu.- MIKSI hän liikkui ilman päällysvaatteita? Ollakseen houkuttelevampiko.... lisäksi että turvallisuutensa vuoksi yksinolevat naiset EIVÄT seisoskele ja kuljeskele kadulla iltamyöhään kuin siksi... Kummallista myös on ettei hänen ötyttökav. kerro mitään hänen edesottamuksistaan,tai ehkä tiesivät ja karttoivat hänen seuraansa( oksentelua) Myös että nähty olevan puheissa tummien miesten kanssa,siihen maailmanaikaan,ei vaikuta hyvältä... Mutta todellakin,emmehän tiedä mitä asioita voi olla ollut perhepiirissä,niistä vaikeneminenhan on yl.aivan ehdotonta. MiKÄ oli tehnyt hänet ymmärtämättömäksi omasta turvallisuudestaan, siitä ettei nuori nainen VOI liikkua päihtyneenä yksin baareista toiseen ja kadulla houkuttelijoiden armoilla!? -Hänen kannalta on jo myöhäistä,vaikka selvyys tulisikin.

      • Anonyymi

        Ei tarvi maksaa narikkamaksuja kun ei ole ulkovaatteita. Ja tuo sisävaatteissa oleminen merkitsi myös sitä että tarkoitus oli olla koko ajan sisätiloissa, mutta raisahan heitettiin autosta ulos.. ettei vain kännykkäkin jäänyt autoon? Meinaan ihmeellisesti tämä kaveri jotenkin otti esiin sen että tarkasti puhelimen akun ... Vähän kuin että kyllä sillä se känny oli. Täh?


      • Anonyymi

        Portsarit laskee tuollaiset sisään jo 14v että houkuttelisivat muita asiakkaita ja osa maksaa luonnossa sille kerjäläiselle ovella.


    • Anonyymi

      Espanjalainen sananlasku: Öljyllä ja totuudella on aina taipumus nousta pintaan! Ja totuus pukkaa esille,- vaikka kylkiluiden välistä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe