LTO kenno hälytys

Enervent

Minulla Enerventin ilmanvaihtokone ja se antaa taas LTO KENNO hälytystä. Onko tietoa mikä olisi syynä tähän ja mistä tuo hälytys nyt oikein tulee.

onko kenno jäätynyt kun on taas vähän kovempi pakkanen? vai mikäköhän siellä koneessa ongelmana.

8

5294

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pingvin

Oletko avannut luukkua? Jos, niin se on jäätynyt sulamisvesistä. Ota lammön siirrin pois ja sulata se. Jos et, niin sit en tiedä.

• rahikaisella

Minullakin ensimmäistä talvea Enervent LTR-3 käytössä ja sama juttu, aina kun pakkanen laskee alle -5 asteen niin LTO kenno hälytys ilmestyy kerran päivässä. Laitteen asentanut LVI urakoitsija tulee ensi viikolla käymään, katsotaan jos selviää mistä johtuu.

• kieroliero

Onko EC, AC vai EDA? sähkö vai vesi?

Minulla ei ole tullut tuota hälytystä. Kone on ACE eli sähköpatterilla. Kokeilin kerran ottaa kiekon pyöritysmoottorilta pistokkeen irti niin en silloin havainnut hälytystä. Ei silloin kyllä ollut pakkastakaan.

Ilmeisesti kone hälyttää kun (tuloilma)hyötysuhde laskee tarpeeksi alas. Jos on AC-versio niin laita hyötysuhde näkymään perusnäytössä niin näet kuinka alas hyötysuhde laskee jotta hälyttää. Kiinnostaisi minuakin kun tuota rajaa ei ilmoiteta missään. Pistääkö kone puhaltimet pienimmälle kun hälytys tulee?

Jos sulatusautomatiikka on päällä niin sulatuksen aikana hyötysuhde laskee. Se voisi aiheuttaa tuon. Minulla ei ole sulatus päällä. Toinen mikä voisi aihettaa on paineentasaustoiminto(takka, kp-imuri, liesituuletin). Jos tulopuhallin pyörii huomattavasti suuremmalla kuin poistopuhallin niin silloin voisi tulla hälytys.

• Enervent

Kävin vaihtamassa suodattimet, ne oli taas aika likaiset ja tukkoiset. Olisiko se niin että tukkoiset suodattimet tiputtaa ilmamäärät niin alas että se aiheuttaa tuo hälyn. ohjekirja ei kyllä kerro asiasta mitään. Nyt hälytystä ei enää ole ja hyötysuhdekin palautui normaalille tasolle 78% (oli muistaakseni alle 60).

• sff

En löydä Enerventiltä yhtään AC mallia?

• -Asa-

Minulla pingvin eda antaa hälyytystä liesituulettimen käytön yhteydessä kovemmilla pakkasilla. Liesituulettimen ollessa päällä tuloilmapuhallin 70% ja poisto vastaavasti 30%. Nuin pieni poistoilma ei riitä nostamaan tuloilman lämpötilaa kennon jälkeen, vaan sitä on jälkilämmitettävä. Hälyytysraja muistaakseni 5 astetta.

Sulatusautomatiikkaa en ole pitänyt päällä. Ei ole vielä jäätynyt.

• hyötysuhde
        Enervent kirjoitti:

Kävin vaihtamassa suodattimet, ne oli taas aika likaiset ja tukkoiset. Olisiko se niin että tukkoiset suodattimet tiputtaa ilmamäärät niin alas että se aiheuttaa tuo hälyn. ohjekirja ei kyllä kerro asiasta mitään. Nyt hälytystä ei enää ole ja hyötysuhdekin palautui normaalille tasolle 78% (oli muistaakseni alle 60).

laskee tietysti, kun poistopuolen suodattimet likaantuvat ja ilmavirtapienenee. Talvellahan poisto likaantuu huomattavasti enemmän kuin tulopuoli.

Sen verran on vanhemmasta pingviinistä kokemusta, että talvella tuppaa koje jäätymään. Ilmavirrat on tarkistettu ja eristykset ullakolla kunnossa. Ainoa vaan, että enerventtti on jossain vaiheessa muuttanut eristyssuosituksiaan niin, että 10 cm villan síjasta pitää käyttää 20 cm, jos kanavat näkyvillä ulkoilmassa.

• hyötysuhde enerventissä
        hyötysuhde kirjoitti:

laskee tietysti, kun poistopuolen suodattimet likaantuvat ja ilmavirtapienenee. Talvellahan poisto likaantuu huomattavasti enemmän kuin tulopuoli.

Sen verran on vanhemmasta pingviinistä kokemusta, että talvella tuppaa koje jäätymään. Ilmavirrat on tarkistettu ja eristykset ullakolla kunnossa. Ainoa vaan, että enerventtti on jossain vaiheessa muuttanut eristyssuosituksiaan niin, että 10 cm villan síjasta pitää käyttää 20 cm, jos kanavat näkyvillä ulkoilmassa.

Meillä on usein hyötysuhteena 87 - 89% Tänään aamulla jostain syystä alhainen 85%.

Hiukan ihmettelin mistä johtuu. Voi olla tuo aiemmin mainittu sulatustoimintokin. Illalla sen sitten näkee ja luulen sen palautuneen taas n. 88% tasolle.

Syodattimet imuroin puhtaaksi noin kuukauden välein ja siksikin laite pääsee erinomaiseen hyötysuhteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe