Hei!
MIkähän mahtaa olla yleinen taksien hinta Turkissa tai tarkennettuna Istanbulissa. Mietin vain mikä olisi järkevin tapa matkustaa esim. lentokentältä hotellille. Metroa on suositeltu, mutta itse en ihan ensimmäisenä päivänä viitsisi lähteä vieraassa kaupungissa metrolla kikkailemaan :D
Onko siis olemassa mitään tietoa esim. kilometritaksasta tms. Onko taksi muutenkaan järkevin tapa liikkua Istanbulissa?
Taksien hinnat
5
2181
Vastaukset
- ensimmäiseksi
ota selvää paljonko maksaa oma hotellisi kuljetukset kentältä ja kentälle.
- majapaikan
kuljetus keskellä yötä, aamuyöllä maksaa 25 euroa kun hakevat kentältä hotelliin. Minusta ei paha hinta ollenkaan. Kun ajattelee että yöllä hakevat.
- Zeynep1
Hinta riippuu ihan hotellisi sijainnista.
Taksi Taksim-aukiolle maksaa n. 28-32 TL liikenteesta ja reitista riippuen. Sultanahmetiin matka maksaa n. 25-27 TL. Mittari alkaa raksuttaa 2 liirasta. Yolla taksa on 50% korkeampi.
Taksimiin liikennoi myos Havasin bussi joka 30 minuuttia joka maksaa n. 9TL per suunta. Bussi (valkoinen iso, kysy vaikka poliisimiehilta jos et itse nae sita) lahtee suoraa ulkomaanterminaalin edesta ja matka maksetaan suoraa kuskille. www.havas.com.tr - miius
Taksit ei ole kalliita istanbulissa ja jos olet atatürkin kentälle lentämässä niin sieltä lähtee suoraan metro kentän alapuolelta jonka viimeinen asema on Aksaray joten ota sieltä taksi koska se ei enää todellakaan ole kallista ja koska et kaupunkia tunne niin helppo tapa liikkua eteenpäin siitä hotelliin.Muuten istanbulissa on helppo liikkua,riippuu missä olet asumassa mutta jos vanhan kaupungin puolella niin kaikki suuret nähtävyydet ovat kävely etäisyydellä.Taksimista on vähän enemmän matkaa,hotellit auttavat aina myös taksien hankkimisessa.
- tirbuk
kokeile tätä http://www.turkeytravelplanner.com/go/Istanbul/Transport/bakpak_xfr.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882