Egyptiin,ilman rokotuksia?

kuumeilu

Katon tässä äkkilähtöä egyptiin.Hyvä olisi kuulema olla A-hepatiitti rokoitus..mutta ei ehditä sitä ottaa kun lähtö olisi parin pvän päästä.Meitä lähtee 2 aik 2 isompaa lasta.
Kertokaa oletteko itse ottanut riskin ja lähteeneet ilman rokoitetta? täs mietti just et uskaltaako lähteä jos pirulauta saa A-hepatiitin tuliaisiksi...Kiitos kaikille vastauksista!

8

1566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imagineI

Hei, juuri tultiin Egybtistä, Sharm el Sheikhistä, emme ottannet rokotuksia ja kaikki on ok. Söimme ihan kaikkea, vatsataudin sai vain yksi=) Kesti n 2 viikkoa , ei pahana. Muuy söivät ihan samaa kuin minä ja kukaan muu ei sairastunut mihinkään.

• tervemenoa vaan

sudensuuhun. Rättisfanit kertovat aina että kakka tulee normaalisti paitsi yksi seuruemme jäsen kakkasi 3 x/pv...
      Vittu se ei mene niin. On niin paskainen maa että nelihenkisestä porukastanne 1 voi ehjänä säilyä. Sekin olisi kuin lottovoitto.
      Rokotuksista voidaan olla montaa mieltä. Jos kysytte kolmelta lääkäriltä saatte 3 erilaista vastausta.
      Minulta jos kysytte niin sanon että välttäkää koko maata.
      Kuitenkin sen kulttuuriaarteet kannattaa ja pitääkin nähdä.

En voi tehdä muuta kuin ristinmerkin sekä toivottaa onnea matkallenne. Noudattakaa normaalia varovaisuutta mutta tiedän ettei se tule riittämään. Itse vietin yhden vuorokauden WC- maljan jalan ympäri kietoutuneena mistä minua ei saanut irti kuin ex- vaimoni joka ryntäsi sinne muutaman kerran ja sanoi että hus siitä!!!
      Yhden kerran tulin ambulansilla lentokoneeseen ; oli ainoastaan punatauti joka sittemmin kohosi niveliin. Nykyisin minua ei saa arabimaihin kuin traktorillä ja ketjuilla vetämällä.

sanailee 29 x....

• en suosittele

Mielestäni kannattaa hommata ensin rokote. A-hepatiitti rokote estää juuri ruoan ja veden mukana tulevan sairauden. Itse emme saaneet vatsatautia, mutta kun siellä kuitenkin on kovin kehno hygienia niin en ottaisi riskiä, joka vaikuttaisi terveyteeni niin suuresti. Itämisaikakin on 2-6 vko, joten sitä ei edes huomaa vielä lyhyen matkan aikana. Hoitaka ensin rokotteet ja lähtekää sitten nauttimaan Egyptin ihmeistä. Koettakaa löytää "turvallisemasta" maasta tähän hätään reissu! Toivottavasti pääsette lämpimään!!

• lähtenyt

mihinkään maahan ilman matkavakuutusta ja tarvittavia rokotuksia ja etukäteislääkitystä. Ota nyt kiltisti hepatiitti A ja jäykkäkouristus- rokotus. Ovat sitten tehostuspiikkien jälkeen sen 10 v voimassa ja voit matkustella rauhassa. Malaria, polio ym maat käyt sitten, kun lääkitys niihin on kunnossa.
      Terveyden voi menettää vain kerran.

• riskeerata

Ei missään nimessä kannata ottaa sellaista riskiä, että sairastuu. Olen samaa mieltä, ei se vaan kannata. Itse rokotutin koko perheen ihan vaan sen takia, että käydään Tallinnassa kerran vuodessa. Egypti on hieno maa, mutta koska hygieniataso on erilainen, niin ei sinne kannata ilman rokotusta missään nimessä mennä. Rokotus kannattaa ottaa, vaikkei matkustasikaan, sen voi saada Suomessakin! Itse olin hyvilläni, että rokotukset olivat kunnossa, kun sain päähäni, että lähdetään Egyptiin. Olimme marraskuussa ja Hurghada oli ihan ok, voisin mennä uudelleenkin ja menenkin.

• kolmatta...

...kertaa menossa Egyptiin eikä rokotuksia! Emme myöskään KOSKAAN ole vatsatautia saaneet, joten hyvin on pärjätty. Käsidesipullo aina matkassa mukana eikä sormia suuhun... Hyvää matkaa! :D

• tyhmänrohkea

ollaanpa sitä nyt rohkeita suomalaisia, sitten yhteiskunnalla maksatetaan kun sairastutaan..

• terkkari/sairaanhoitaja

en suosittele lähtemään mihinkään. Ja ottakaa samalla sekä A että B -Hepatiitti rokote, esim. Twinrix....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2892
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2742
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2342
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1668
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      240
      1568
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1495
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1256
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe