Seurustelen 8 vuotta vanhemman miehen kanssa, joka on ollut työelämässä jo pitkään ja hänellä on oma mukava asunto kohta "puoleen väliin" maksettuna ja hän tienaa todella hyvin. Itse olen varaton opiskelija, jolla ei ole omaisuutta mutta tulevaisuudessa pitäisi tienata ihan hyvin. Miehellä on yksi avioero takana ja esim. isäni on ollut useita kertoja naimisissa, joten ymmärrän ettei kaikki välttämättä kestä ikuisesti, vaikka niin haluaisikin.
No, nyt on puhuttu hieman kihloista ja avioliitostakin. Olen ehdottanut avioehtoa (ehdotin itse, jotta mieheni ei joutuisi "tukalaan" tilanteeseen) sillä mielestäni ei ole oikeudenmukaista eron sattuessa viedä toisen omaisuutta johon itsellä ei ole ollut osaa eikä arpaa.
Miten avioehto-homman kanssa toimitaan? Voiko sen laatia ilman asianajajia vai kannattaako ne sotkea mukaan varmuuden vuoksi? Voiko avioehdon tehdä niin että ehto koskisi vain asuntoa, jossa suurin osa mieheni rahoista on kiinni? Ja voiko ehtoa muuttaa jos/kun menen työelämään ja alan maksamaan velkaa? Ja muutos pitäisi tehdä niin että eron sattuessa molemmat saisivat talosta sen mitä on siihen laittanut...
Miten toimitaan?
2
1683
Vastaukset
- avioehdollinen
Me tehtiin avioehto muutaman vuoden avioliiton jälkeen pankissa- pankki laati ehdon siten miten me sen halusimme ja hoiti paperisodan - ei kovin kallista, sitten vaan oikeus sen vahvistaa ja sieltä tulee muistaakseni ihan kohtuuhintainen lasku - se kannattaa kysyä.. Avioehtoa voi muuttaa koska tahansa kummankin osapuolen niin sopiessa. Näinkin olemme jo kerran tehneet. Meillä esim. ei ole oikeutta avierossa toistemme omaisuuksiin jotka siinä erikseen nimetään ja määritellään sekä ei myöskään mahdollisiin perintöihin ja/tai niillä hankittuun omaisuuteen.
Avioehdollinen - nix nax
Tätä suosittelen sinullekin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000008&conference=4500000000001733&posting=22000000041175247
>>Voiko avioehdon tehdä niin että ehto koskisi vain asuntoa, jossa suurin osa mieheni rahoista on kiinni? Ja voiko ehtoa muuttaa jos/kun menen työelämään ja alan maksamaan velkaa? Ja muutos pitäisi tehdä niin että eron sattuessa molemmat saisivat talosta sen mitä on siihen laittanut...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819