Miten toimitaan?

tuleva morsmaikku

Seurustelen 8 vuotta vanhemman miehen kanssa, joka on ollut työelämässä jo pitkään ja hänellä on oma mukava asunto kohta "puoleen väliin" maksettuna ja hän tienaa todella hyvin. Itse olen varaton opiskelija, jolla ei ole omaisuutta mutta tulevaisuudessa pitäisi tienata ihan hyvin. Miehellä on yksi avioero takana ja esim. isäni on ollut useita kertoja naimisissa, joten ymmärrän ettei kaikki välttämättä kestä ikuisesti, vaikka niin haluaisikin.

No, nyt on puhuttu hieman kihloista ja avioliitostakin. Olen ehdottanut avioehtoa (ehdotin itse, jotta mieheni ei joutuisi "tukalaan" tilanteeseen) sillä mielestäni ei ole oikeudenmukaista eron sattuessa viedä toisen omaisuutta johon itsellä ei ole ollut osaa eikä arpaa.

Miten avioehto-homman kanssa toimitaan? Voiko sen laatia ilman asianajajia vai kannattaako ne sotkea mukaan varmuuden vuoksi? Voiko avioehdon tehdä niin että ehto koskisi vain asuntoa, jossa suurin osa mieheni rahoista on kiinni? Ja voiko ehtoa muuttaa jos/kun menen työelämään ja alan maksamaan velkaa? Ja muutos pitäisi tehdä niin että eron sattuessa molemmat saisivat talosta sen mitä on siihen laittanut...

2

1683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avioehdollinen

Me tehtiin avioehto muutaman vuoden avioliiton jälkeen pankissa- pankki laati ehdon siten miten me sen halusimme ja hoiti paperisodan - ei kovin kallista, sitten vaan oikeus sen vahvistaa ja sieltä tulee muistaakseni ihan kohtuuhintainen lasku - se kannattaa kysyä.. Avioehtoa voi muuttaa koska tahansa kummankin osapuolen niin sopiessa. Näinkin olemme jo kerran tehneet. Meillä esim. ei ole oikeutta avierossa toistemme omaisuuksiin jotka siinä erikseen nimetään ja määritellään sekä ei myöskään mahdollisiin perintöihin ja/tai niillä hankittuun omaisuuteen.

Avioehdollinen

• nix nax

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5248
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      144
      1549
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1250
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1054
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      177
      927
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      883
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe