DUBAI, tarviiko A-hepatiitti rokotusta?

miltsu1

Tarviiko Dubaihin mennessä rokotuttaa A-hepatiitti rokotteella..pukkaisi äkkilähtöä.eikö rokotukset pitäisi jo saada 2 vkoa ennen matkaa?
On joku gammaglobuliini valmiste kai myös rokotteena A-hepatiittiin,voiko tai ehtiikö sen rokotteen ottaa paria päivää aikaisemmin..onko vastaavaa hyötyä? vai suosiolla unohtaa matka kun lähtisin perheeni kanssa ja lapsia mukana.

13

3525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoon ajoissa

      Rokoteasia kannattaa kysyä asiantuntijalta (terveys-, lääkärikeskus). Katso ensihätään rokete.fi sivulta matkaajan rokoteopas.

      • Nimetön

        Arabiemiinikunnissa näyttää pärjäävän sillä, että Suomessa on rokotesuoja kunnossa. A-hepatiittia suositellaan, mutta se ei todellakaan ehdi äkkilähdölle. Sen sijaan voi ottaa gammaglobuliinirokotteen.


      • nimellinen niisku
        Nimetön kirjoitti:

        Arabiemiinikunnissa näyttää pärjäävän sillä, että Suomessa on rokotesuoja kunnossa. A-hepatiittia suositellaan, mutta se ei todellakaan ehdi äkkilähdölle. Sen sijaan voi ottaa gammaglobuliinirokotteen.

        Myös gammaglobuliini pitää ottaa hyvissä ajoin
        ennen matkaa,vähintäin viikko,vasta siinä ajassa
        vasta-aineet muodostuvat.


    • miltsu1

      Onko tuo gammaglobuliini sellainen jonka voisi hankkia vaikka paria päivää ennen että saako suojan A-hepatiitille? onko jollain kokemusta Havrix ym.ei nyt tässä tapauksessa mahdollista jos meinaa lähteä pian.

      • Nimetön

        Gammaglobuliinilla on tehoa, vaikka se annettaisiin vielä muutama päivä oletetun tartunnan jälkeen. Mutta toki kannattaa hankkia se ennakkoon.


      • miltsu1
        Nimetön kirjoitti:

        Gammaglobuliinilla on tehoa, vaikka se annettaisiin vielä muutama päivä oletetun tartunnan jälkeen. Mutta toki kannattaa hankkia se ennakkoon.

        Luin viestejä että enää ei olisi markkinoilla saatavilla tuota gammagluboliinia.Voiko joku vahvistaa onko saanut itse sitä lähiaikoina???


      • auttaa asiassa
        miltsu1 kirjoitti:

        Luin viestejä että enää ei olisi markkinoilla saatavilla tuota gammagluboliinia.Voiko joku vahvistaa onko saanut itse sitä lähiaikoina???

        ...luit viestejä? Luetko näinkin tärkeän asian viesteistä ja vielä uskot niihin? Hyvä ihminen soita apteekkiin, niin asia selviää heti. Ellei, niin apteekkari tietää mistä kysyt.


      • Rouva M
        miltsu1 kirjoitti:

        Luin viestejä että enää ei olisi markkinoilla saatavilla tuota gammagluboliinia.Voiko joku vahvistaa onko saanut itse sitä lähiaikoina???

        Rauhoitu ja lähde hyvillä mielin dubaihin vaikka vähän tuntuu että onkohan se sun paikka,siellä pitää vähän sulkea silmiään joissakin asioissa,ainakaan bakteerikammoisen ei kannata lähteä,vaikka eräässä viestissä sanoinkin että ei saa vatsatautia mutta on se touhu siellä kuitenkin erilaista kun suomessa.


    • Rouva M

      monta kertaa siellä käyneenä ei ole tarvinnut moisia rokotuksia,tai ainakin olen pysynyt terveenä,ja siellä on melko hankalaa saada edes mahatautia,lähes mahdotonta.

      • Tuik

        on että heba otetaan 2 annosta ennen matkaa mutta terkka sanoi et yksikin antaa jo suojaa


      • on meitä

        hyvä tuuri jatkuu sillä kyllä tuhansia vuodessa sairastuu esim. hepatiittiin. Mutta tuurilla ne laivatkin kulkee. On typerää alkaa yleistä ja vielä kehumaan asialla joka on vakava ja kannattaa ottaa rokotukset.


      • Rouva M
        on meitä kirjoitti:

        hyvä tuuri jatkuu sillä kyllä tuhansia vuodessa sairastuu esim. hepatiittiin. Mutta tuurilla ne laivatkin kulkee. On typerää alkaa yleistä ja vielä kehumaan asialla joka on vakava ja kannattaa ottaa rokotukset.

        mitäs mä tässä olen yleistänyt,kerroin omista kokemuksistani ja toisekseen omat haitat ne voi olla joillakin rokotteillakin...vaikka sua miten harmittas niin olen edelleen kiitollinen siitä että ei ole tullu hepatiittia vaikka en ole ottanu rokotetta..enkä ota.


    • näin on

      vasta toisen ja A B kolmannen rokotteen jälkeen( 6kk). Ei siis mitään hyötyä alle 2 viikon ajalla rokotetta ottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe