Laittakaa ihmeessä se heijastin hihaan ja heiluttakaa sitä kättänne näkyvästi, kun haluatte päästä bussiin. Kännykän valokin riittää pimeällä, kun sitä heiluttaa, jos ei tullut heijastinta matkaan. Bussikuski laittaa vilkun päälle, kun on havainnut teidät siinä pysäkillä.
Varatkaa se raha tai kortti valmiiksi esille ettei tarvitse bussin seisoa pysäkillä, kun kaivelette niitä taskujanne.
Nämä eväät ovat riittäneet minulle ja aina olen päässyt kyytiin.
Bussimatkustajille tiedoksi
13
1674
Vastaukset
- ohjeita kaikki.
Jos vähän lisätä saa niin kun olette käyttänyt maksukortin rahastuslaitteessa niin älkää alkako laittamaan siinä seisoessanne sitä korttia siihen kortin muovikoteloon. Ripeästi vaan istumaan ja siellä sitten kortti koteloon, näin nopeutetaan matkan sujumista ja ehkä lehtien/netin "bussi taas myöhässä"-kirjoituksetkin vähenevät.
- lisää
Ottakaa myös selvää minne mikäkin bussi menee,ettei tarvitse turhaan pysäytellä joka linikkaa ja kysyä et;"meneeks tää bussi kiiiinaaan"tms..
- on unohtunu
lisää kirjoitti:
Ottakaa myös selvää minne mikäkin bussi menee,ettei tarvitse turhaan pysäytellä joka linikkaa ja kysyä et;"meneeks tää bussi kiiiinaaan"tms..
Tää koskee nii bussimatkustajia ku muitaki yleisiä tiloja.Olen täst jo kerra estareihiki kirjottanu,mut ei mee jakeluu.Ottakaa huomioo et myös astmaatikkoja on liikkeellä.Sitä hajuvettä ei tarvii laittaa koko pulloa eikä sen tarvii olla voimakas tuoksusta.Ei oo kovin kivaa haukkoa henkeä ku kala kuival maal.Astmaatikolle voimakkaat hajut aiheuttaa sen ettei saa hengitettyä.
- reino rukii..
on unohtunu kirjoitti:
Tää koskee nii bussimatkustajia ku muitaki yleisiä tiloja.Olen täst jo kerra estareihiki kirjottanu,mut ei mee jakeluu.Ottakaa huomioo et myös astmaatikkoja on liikkeellä.Sitä hajuvettä ei tarvii laittaa koko pulloa eikä sen tarvii olla voimakas tuoksusta.Ei oo kovin kivaa haukkoa henkeä ku kala kuival maal.Astmaatikolle voimakkaat hajut aiheuttaa sen ettei saa hengitettyä.
älä siekää syö ruisleipää,voip tulla paukku ja sit suistua koko bussi ojaan!!
- irvistele.
reino rukii.. kirjoitti:
älä siekää syö ruisleipää,voip tulla paukku ja sit suistua koko bussi ojaan!!
Satut vaikka itse vielä astmaan sairastumaan, tietäisit, mitä on, kun henki ei kulje.
Niin, täällä toinen astmainen, olen jopa joutunut jäämään bussista pois, kun meinaa oikeasti tukehtua hajuvesien/partavesien lemuun.
Kyllä voisivat ihmiset vähän ajatella kanssamatkustajiaan. - Mallaska
on unohtunu kirjoitti:
Ei TODELLAKAAN tule aamulla kotoa lähtiessä mieleen, että pitää jotain tuntematonta astmaatikkoa varoa joka SAATTAA sattua tulemaan samaan bussiin. Hankkikaapa hengityssuojat sitten, se on tätä päivää että käytetään hajusteita.
- ja välinpitämätön
Mallaska kirjoitti:
Ei TODELLAKAAN tule aamulla kotoa lähtiessä mieleen, että pitää jotain tuntematonta astmaatikkoa varoa joka SAATTAA sattua tulemaan samaan bussiin. Hankkikaapa hengityssuojat sitten, se on tätä päivää että käytetään hajusteita.
Eikö äiti oo opettanu siuta, et pitää ottaa toisetki huomioo? taidat olla todella tunteeton.Toivon suuresti et sairastut astmaan ni tiedät mitä se on ja ehkä sit ajattelu tapas muuttuu.
- ahistaa.....
irvistele. kirjoitti:
Satut vaikka itse vielä astmaan sairastumaan, tietäisit, mitä on, kun henki ei kulje.
Niin, täällä toinen astmainen, olen jopa joutunut jäämään bussista pois, kun meinaa oikeasti tukehtua hajuvesien/partavesien lemuun.
Kyllä voisivat ihmiset vähän ajatella kanssamatkustajiaan.mites ne kanssa matkustajat esim joilla on kotona 2-3 kissaa tai koiraa yms karvapalloja,mites istut niitten viereen??
tai jos bussiin tulee tyyppi jolla on koira tai kissa mukana.
- kaivelu
Eivätpä miehet niitä taskujaan paljoakaan kaivele, bussiin tullessa, mutta ne naisten laukut. Mistä ihmeestä johtuu, että naisen päähän ei mene se, että varaisi rahan tai kortin valmiiksi.
Kaupunki kortti nousi 50stä 58een euroon. Onko tietoa kertalipuppujen ja seutukortin mahdollisesta hinnan korotuksesta?
- ..koska..
...bussiliikenne on huonosti hoidettu LPR:ssa. Bussit kulkee liian harvakseltaan ja satunnaisella käyttäjälle hinnatkin on liian korkeat. Käyn autolla keskustassa (koti-keskusta-koti) siinä ajassa mitä bussilla menee pysäkille kävelemiseen itse bussimatkoihin. Bensaa menee suunilleen bussimatkojen hinnan verran. Lisäksi säästän aikaa huomattavasti. Semmosta tällä kertaa.
Niiltä on hyvä kiskoa, joilla ei ole vaihtoehtoa...
Kyllä oma auto alkaa olla edullisempi vaihtoehto näillä hinnoilla, kun ottaa huomioon ajan säästön ja sen, että omalla pääset silloin ja sinne minne haluat. Esim. isompiin marketteihin ja muihin bussireiteiltä syrjässä oleviin kauppoihin tarjousten perässä. Ja varsinkin jos joutuu liikkumaan myös pidempiä matkoja kaupungin ulkopuolella edes joskus.
Vaan mistäpä olisi minimi palkkalaisella kerralla varaa nykäistä ostohinta ja vakuutusmaksu.
- vierestä mutta kuitenkin.
Vanhemmille asiaa, opettakaapa lapsillenne, tarkoitan lähinnä ala-asteikäisten vanhempia, että pitävät parempaa huolta matkalipuistaan, matkakorteista siis. Aika usein bussiin nousee pikkulapsi joka ilmoittaa että lippu unohtui kotiin, toisen takin taskuun jne. No mitäpä kuljettajan pitäisi tehdä? Ei taida kaupan tätikään antaa tikkaria mukaan jos hänelle ilmoittaa että "jäi rahapussi kotiin" ja yrittää kävellä läpi kassan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944