Zetorit olivat halpoja aina.Useimmat tilat hankkivat 80 luvulla halvan traktorin .Kalliit merkit vaihdettiin aina zetoriin. Zetorit alkujaan olivat sätkättäviä.Ne olivat kaksisylinterisiä,mutta olivat hyviä raivaustöissä.Suomi meni euhun ,silloin zetorit myynti laski alas.Jontikat,valtrat,sekä kalliit muut merkit ovat jälleen myyntitilastossa kysyttyjä.
Halpa traktori
13
6544
Vastaukset
- mf...
EU:ssa maatalouden tuotto vaatimukset kasvoivat ,samoin peltoalat. Kun maataloudessa työntekijät ovat vähissä , jouduttiin kasvattamaan koneita .
Traktori vaatimukset kasvoivat pakostakin monipuolisiksi koneiden käytön kannalta - tehokkaammat hydrauliikat , isommat tehot ,mahdollistivat tehokkaamman työnteon .
Tämä oli välttämätöntä , koska vuorokaudessa 24h pysyi samana. - 4911
Varmaankin eniten Zetorin myyntiin vaikutti myyntikanavat.Juuri 80 luvulla Zetori tuli Keskon myyntiin niin markkinointi oli voimakkaampaa kun aiemmin ja silloin vielä ostettiin paljon "kakkostraktoreita".
Sitten tehtaan vaikeudet aiheutti että myynti tyssäsi.
Nyt on alkamassa uusi nousu.- riittävä
Zetorien suhteellinen laatu nousi Keskon traktorimerkkien joukossa voimakkaasti 70-luvun aikana. Laatu sellaisenaan ehkä ei muuttunut, mutta Keskon myymän sinisen merkin markkinointiongelmat olivat suoraa avustusta Zetorin myyntiin.
Zetorissa harmit sai paljon halvemmalla.
- Juxu
Voisiko jouku Zetoristi rehellisesti kertoa, miten ne paineilmatoimiset systeemit toimii käytännössä? En tahdo jaksaa uskoa että niitä tulisi huolletuksi riittävästi maatalouskäytön olosuhteissa, niin ettei niissä pienissä ilmanjohtimissa olisi vettä ja roskaa haittana, jolloin venttiilit toimii miten sattuu, jos sattuu ja milloin sattuu. Mutta kuten sanottu, pyydän rehellisiä vastauksia. Muiltakin kuin satunnaisilta kesäkäyttäjiltä.
- kutsenkko
ajon visionilla 4vuotta 4600 tuntia eikä paineilima vehkeissä mittää ongelmia koko aikana ja eikä suurempia muitakaa remontteja.yhtä luja kuin nämä kalliimmatkin viritykset ei turhija nappija ja katkasijoita suosittelen edellisen kokemuksen perusteella ja vähä ruokanenkin vielä.
- sen verran
Että sen myynti tyssäsi sen vuoksi että tehdas oli menossa konkurssiin. John Deere ja pankit sitten pelastivat sen . Kokemukseni zetorista, 7045, ovat huonot. Ihme että tuollaista paskaa yleensä sai myydä. Hydrauliikka, perä ja vaihteisto olivat ainoat paikat mille ei tarvinnut remonttia tehdä, kaikki muu vähintään kerran! Jos hommat on niin keveät että se vaatii korkeintaan 50 hv tehon niin se voi jopa onnistua, muuten keittää. Käyttö ominaisuuksiltaan se on tyypillinen itäkone miltä ei vaadita ergonomiaa eikä mukavuutta.
- senverran
sen verran kirjoitti:
Että sen myynti tyssäsi sen vuoksi että tehdas oli menossa konkurssiin. John Deere ja pankit sitten pelastivat sen . Kokemukseni zetorista, 7045, ovat huonot. Ihme että tuollaista paskaa yleensä sai myydä. Hydrauliikka, perä ja vaihteisto olivat ainoat paikat mille ei tarvinnut remonttia tehdä, kaikki muu vähintään kerran! Jos hommat on niin keveät että se vaatii korkeintaan 50 hv tehon niin se voi jopa onnistua, muuten keittää. Käyttö ominaisuuksiltaan se on tyypillinen itäkone miltä ei vaadita ergonomiaa eikä mukavuutta.
vielä että sen paineilma vehkeet rajoittui tuossa mallissa siihen että siinä on kompressori ja sekin toimi! Ja tietenkin se laaduttomuus oli perus syy tehtaan melkeen konkurssiin! Tietenki!
- 6745
senverran kirjoitti:
vielä että sen paineilma vehkeet rajoittui tuossa mallissa siihen että siinä on kompressori ja sekin toimi! Ja tietenkin se laaduttomuus oli perus syy tehtaan melkeen konkurssiin! Tietenki!
Olikohan vm 1977 ja synkät oli kokemukset
Siihen aikaan kytkin oli varsinainen murheenkryyni tiukassa vedossa luisti ja takuuaikana siihen laitettiin muistaakseni Volvon jouset, muttei sekään pidemmän päälle auttanut. Kytkin täytyi remontoida suunnilleen 500 tunnin välein
Muilla merkeillä en ole kytkinremontteja joutunut ylimääräisiä tekemään
Hydrauliikka lopetti toimimisen jossain vaiheessa. Muistaakseni syynä oli siivottomuus kokoonpanossa
Lukuisia pikkuvikoja oli ihan riittävästi ja jokaisests liitoksesta
tihkui öljyä
Lopullinen kyllästyminen tuli vaihdelaatikon hajoamisen myötä, olikohan jotain reilut 3000 tuntia mittarissa
Tämä oli minun kokemukseni, eikä mikään miellyttävä. Nykyisistä en tiedä kun en sen koommin ole Zetorin hyttiin noussut edes maatalousnäyttelyissä - 12 000 tuntia takana
Keskisarjan Zetorin eli 8540 ylöspäin paineilmalaitteissa ei ole ollut mitään häiriötä 14 v. aikana, ei edes tiivisteitä ole tarvinnut vaihtaa. Kai se on eri asia kun putket ovat lyhkäisiä kuorma-autoihin verattuna. Muutenkin nämä traktorimallit ovat varmatoimisia eikä lastentauteja ole ollut. Kaiketi tämä vanhempi hammaslukolla varustettu malli on tosi metsäkone, toki pohjapanssari tulee olla.
Pienemmässä mallisarjassa eli Vision, on etujarrujen paineilmatehostusventtiili (aiva sama saksalainen venttiili kuin Fentissä). Tämä venttiili hapettuu muutaman vuoden välein ja aiheuttaa ilmavuotoa tai jopa ilman sekoottumista jarrunesteihin. - Lefa Nafta
Minulla on ollut setoreita lähes 35 vuotta. Koskaan ei ole paineilmat oikutelleet.
Nyt on alla muutaman vuoden vanha forterra ja siinä on kyllä muuta murhetta ollut ihan tarpeeksi. - ollut vialla?
Lefa Nafta kirjoitti:
Minulla on ollut setoreita lähes 35 vuotta. Koskaan ei ole paineilmat oikutelleet.
Nyt on alla muutaman vuoden vanha forterra ja siinä on kyllä muuta murhetta ollut ihan tarpeeksi.Itselläni on Forterrat -99 ja -08 ja mitään vikaa niissä ei ole ollut paitsi tuon vanhemman renkaat ovat nyt jo sileät eikä ne renkaat uusinakaan häävit pompottimet olleet tähän uuteen Zetoriin verrattuna.
- Lefa nafta
ollut vialla? kirjoitti:
Itselläni on Forterrat -99 ja -08 ja mitään vikaa niissä ei ole ollut paitsi tuon vanhemman renkaat ovat nyt jo sileät eikä ne renkaat uusinakaan häävit pompottimet olleet tähän uuteen Zetoriin verrattuna.
Tässä nyt alkuun mitä muistan, tunteja kasassa reilu 1000h:
-2x ovenlasi rikki yön aikana
-Takalasin pyyhkimen moottori
-Sähkövika mittaristossa, mittarit näytti ja pomppi miten sattui, parani maadoitusta parantamalla.
-Ovipumput uusittu kahteen kertaan
-Kytkimen työ ja pääsylinteri jouduttu vaihtamaan
-Turbon letku halki
-Pikavaihteissa paineilmasylinterivika, irronnut akselista
-Öljyvuoto jakopäästä
-Pakoputki poikki tärinästä
-Nyt on tullut nostolaitteeseen sylinterivuoto, ilmeisesti se pääsylinteri.
-Lisäksi kone syö öljyä melkoisesti ja vaihteistosta on alkanut kuulua ei niin tervettä ääntä.
Ovat tosiaan aikamoisia yksilöitä, on minullakin ollut aikoinaan lähes viattomia setkoja mutta tämä ei vakuuta. - saanut
Lefa nafta kirjoitti:
Tässä nyt alkuun mitä muistan, tunteja kasassa reilu 1000h:
-2x ovenlasi rikki yön aikana
-Takalasin pyyhkimen moottori
-Sähkövika mittaristossa, mittarit näytti ja pomppi miten sattui, parani maadoitusta parantamalla.
-Ovipumput uusittu kahteen kertaan
-Kytkimen työ ja pääsylinteri jouduttu vaihtamaan
-Turbon letku halki
-Pikavaihteissa paineilmasylinterivika, irronnut akselista
-Öljyvuoto jakopäästä
-Pakoputki poikki tärinästä
-Nyt on tullut nostolaitteeseen sylinterivuoto, ilmeisesti se pääsylinteri.
-Lisäksi kone syö öljyä melkoisesti ja vaihteistosta on alkanut kuulua ei niin tervettä ääntä.
Ovat tosiaan aikamoisia yksilöitä, on minullakin ollut aikoinaan lähes viattomia setkoja mutta tämä ei vakuuta.maanantaistakin maanantaisemman koneen. Tosi huonoa tuuria, kun nuo muuten ovat niin tosi hyviä peliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984