linoleum/korkki?

dvii

Lattiaa mietin 50-luvun talon yläkertaan, ei siis lattialämmitystä ole, ja yläkerrassa lastenhuone ja vanhempien makkari, olisiko linoleum tai korkki hyviä vaihtoehtoja? Meillä on myös pari isoa koiraa, mutta oleskelevat enemmän ala-kuin yläkerrassa (olen ymmärtänyt että nuo materiaalit ei ole ihan kestävimmästä päästä? Meille kyllä alakertaan tulee koirien tassujen mukana hiekkaa ja kuraa, mutta yläkerta säästyy pahimmilta hiekoilta)

Laminaattia ei missään tapauksessa, koska lattian pitäisi tuntua mukavalta, ei kylmältä, jalkoihin, ja myös pienoinen joustavuus olisi hyvä juttu. Puulattiaakin mietin. Muovimatto olisi muuten hyvä, mutta jotenkin haluaismme luonnonmateriaalia. Alakerrassa meillä on parkettia, keittiössä muovimatto.

Mitä ehdottaisitte?

7

1779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaja

Meillä on korkkilattia ilman lattialämmitystä ja kissa ja koira sekä kaksi pientä lasta. Korkkilattia on lämmin ja se vaimentaa ääntä. Makuuhuoneissamme oleva laminaatti taas aivan päinvastainen eli liukas, kylmä ja jokainen rapsaus kuuluu. Meidän korkkilattiamme on lähes 20 vuotta vanha ja palvelee vielä hyvin.

• mukava ja kestävä

Korkki on ihan hyvä.Mukavan lämmin ja kestäväkin.Linoleumi myös hyvä.Vaatii vaan Mattomiestä Linossa kun on omat niksinsä asentaa että tulee hyvä saumojen hitsaus ei esim.onnistu tee-se itse asentajalta.Linolla on parempi naarmujen ja kosteudenkesto korkkiin verrattuna.Molemmista saat kymmeniksi vuosiksi mukavan lattian.

• marmoleum click

Linoleumia saa myös helposti asennettavina lukkopontillisina laattoina. Rautakaupasta löytyy pienet mallipalat, muuten tilaustavaraa.
        Asennus oli helppoa, käyttökokemusta ei vielä oo antaa. Laitettiin olkkariin ja eteiseen.

• Laminaattilinoa
        marmoleum click kirjoitti:

Linoleumia saa myös helposti asennettavina lukkopontillisina laattoina. Rautakaupasta löytyy pienet mallipalat, muuten tilaustavaraa.
        Asennus oli helppoa, käyttökokemusta ei vielä oo antaa. Laitettiin olkkariin ja eteiseen.

En missään nimessä suosittele näitä Linolaattoja.Ehdottomasti matto.On saumaton kestää kosteutta eikä ole turhaa kaikupohjaa.Kestosta ei kukaan tiedä mitään.Matosta taas kymmenien vuosien hyvät kokemukset.Vaatii tosin ammattiasentajaa.

• 111222333

Ihan hyviä ja kestäviä noi on molemmat vaihtoehdot, mutta linoleumissa tulee se kummallinen hajuhaitta mukaan.

• Riitta35Hki

minun suositus on Korkki. Meille laitettiin sellainen kivilattian näköinen uiva korkki, vitsi tuli hieno! kivilattian ulkonäkö korkkilattian mukavuudella.

• timpuriaisuus

mulla ei ole muuta mielipidettä kuin se että molempien materiaalien leikkaamiseen käy parhaiten Laminaking leikkuri. se leikkaa kerralla poikki molemmat tavarat ja samalla pelillä voi leikata laminaatit ja katto mdf-panelit
        oon testannu sitä kanssa melamiini pintaiseen 10 paneliinkin ja hyvin leikkaa voimaa toki vähän vaatii, mutta kyllä määkin sillä jaksan sillä leikata, vaikken oo koolla pilattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe