Voi elämä..

Nassu

Minulla hieman outo olo.. Minun äitini, joka lähentelee iältään 66 v, on mennyt kihloihin puolen vuoden seurustelun jälkeen. Äitini on ollut leski 4 v. ¤ vuotta sitten minä menetin isäni ja äitini miehensä vaikeaan sairauteen.
No nyt äitinion sitten mennyt kihloihin nuoruuden ystävänsä kanssa. Itse olen 29 vuotias nainen ja myös itse kihloissa ja en voi mitään sille, että minusta tuntuu oudolta olla äitini kanssa samassa elämäntiulanteessa. Tavallaan olen iloinen, että äitini on onnellinen, mutta osa minusta on hämmentynyt. Mitä mieltä te muut olette, olenko outo, vai onko tämä tuntemus inhimmillinen?

5

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Äitisi on jäänyt leskeksi. Hän on ollut useamman vuoden leski. Hänellä on oikeus jatkaa elämäänsä myös oikeus uuteen parisuhteeseen. Ole vain onnellinen hänen puolestaan.

Mikä sinua hämmentää? Isäsi oli ilmeisen tärkeä sinulle. Äitisi ei petä isääsi. Isäsi olisi ehkä toivonutkin, että äitisi löytää vielä uuden rakkauden.

Äitisi varmasti antaa täyden arvon sille elämälle, jota hän sai elää isäsi rinnalla. Se oli silloin, nyt on nyt.

Et sinä ole äitisi kanssa samassa tilanteessa, vaikka te molemmat olette kihloissa. Sinulla ja sulhasellasi on paljon elämää edessä, todennäköisesti. Mahdollisesti te saatte lapsiakin. Teidän ikäisillä on vielä työ, kun äitisi ilmeisesti on eläkkeellä.

Mieti, miten kasvat aikuisemmaksi.

• Nassu

Niin olet oikeassa, ja osa minusta tiedostaakin sen. Silti, osa minusta kysyy, että pitääkö tuossa iässä vielä kihlautua. Mutta totta tosiaan en halua sanoa, etteikö tietty voisi, ja olen iloinenkin että voi tuntea noin vanhemmalla iällä, mutta silti tuo tuli yllätyksenä. Olen tietenkin iloinen, mutta silti tuntuu hämmentävältä, jos me suunnitellaan häitä vaikka samaan aikaan, kun koen luonnollisesti, että kihlaus on lupaus avioliitosta. Mutta totta kai toivon äidilleni kaikkea hyvää, enkä halua, että hän suree loppuikänsä isääni, koska varmasti muutenkin isälläni on uniikki paikka äitini sydämessä.

• molemille
        Nassu kirjoitti:

Niin olet oikeassa, ja osa minusta tiedostaakin sen. Silti, osa minusta kysyy, että pitääkö tuossa iässä vielä kihlautua. Mutta totta tosiaan en halua sanoa, etteikö tietty voisi, ja olen iloinenkin että voi tuntea noin vanhemmalla iällä, mutta silti tuo tuli yllätyksenä. Olen tietenkin iloinen, mutta silti tuntuu hämmentävältä, jos me suunnitellaan häitä vaikka samaan aikaan, kun koen luonnollisesti, että kihlaus on lupaus avioliitosta. Mutta totta kai toivon äidilleni kaikkea hyvää, enkä halua, että hän suree loppuikänsä isääni, koska varmasti muutenkin isälläni on uniikki paikka äitini sydämessä.

pareille!

• äidille ja sulle
        molemille kirjoitti:

pareille!

Minusta ois ihan kiva jos äitini (72 v, nuorekas ja pirteä) löytäisi vaikka aviokumppanin vanhoilla päivillään. Itse (53 v)avioiduin reilu kuukausi sitten. Olen onnellinen ja toivoisin äidilleni samaa.

• Anonyymi

Hämmenny hetki ja jatka sitten onnellista elämääsi, kuten äitisikin. Onnellista ja innollista elämää teille kaikille❤️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe