Tipaton tammikuu

Nyt se taas päättyi, tipaton tammikuu.
Muuttuiko elämänasenteenne tänään?

Minä en edes muistanut koko asiaa. Pari lasia punaviiniä on mennyt hyvän ruuan kanssa allakasta piittaamatta.

12

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

Minulla ei ole omaa eikä edes lainaheppaa, että voin viettää hepatonta helmikuuta.

Yleensä en kalenterin mukaan nautiskele tai jätä nautiskelematta. Varmasti nenänvalkaisuviikot ovat paikallaan, jos alvariinsa tintraa. Jos silloin tällöin harvakseen tissuttelee, niin ei siitä kannata numeroa tehdä.

Terve sielu vaikka vähän raihnaisessakin ruumiissa!

• On ollut aivan tavallinen tipaton kuukausi kuin kaikki muutkin.

..No..joo kyllä ruokaviiniä on tullut otettua mutta voi laskea yhden käden sormilla, on se vaan niin että terveys ennen kaikkea.

Kuukausi on ollut hyvä ja leuto, loppukuusta hiukan luminenkin.

• tepposet

Tätä jouluna alkanutta tipattomuutta kestänee huhtikuun jälkipuoliskolle.

Silloin ilmestyvät pöytään viinit ja jääkaappiin oluet.
      Niiden ja iltabrändyjen nauttimistiheys riippuu saliaktiivisuudestani.
      Viikossa kerran, pari salilla niin tipattomia päiviä tulee.
      2kpl / salipäivä.

Kuuri kestänee toukokuun viimeiselle viikolle.

Sen jälkeen kahden viikon kuntoutumisjakso ja sitten parin viikon uusinta.

• Se on otettava tippa kuussa tai maassa, kun aihetta on. Tai lasillinen hyvää viiniä ruuan seuraksi. Kun se ei jokapäiväistä ole,,
        Jos on juhlat esim. tammikuussa, tuskin kukaan niitä siirtää tipattoman tammikuun takia.
        En tosin ole kokeillut sanoa, että täytä vasta ensikuussa 80 v kun nyt ei käy, kun on tammikuu,,,,,,
        Voihan se muukin kuu olla tipaton tai sitten ei.

• Viime vuonnakin unohdin ja toissa vuonna unohdin.
      Olen siis unohtanut aloittaa viinan juonnin jo kolmen tammikuun lopussa, jos tänään en aloita.

Hyvä kun kuitenkin muistutit. Ongelmana on, että kaapissa ei ole yhtään juomatonta pulloa.

Muistaisinkohan enää, jos olis, kuinka niitä tippoja nautitaan?

• Tipoista tuli mieleen muistoja. Olin nuori ja nissetyttönä (tarjoilijaharjoittelija) ravintolassa. Siihen aikaan oli vielä viinakassat ja he antoivat juomat ns. bongeja vastaan tarjoilijoille. Viinamitat olivat kumollaan pienissä laseissa. Tippoja kertyi laseihin illan mittaan. Niitä sanottiin tippaviinoiksi ja joku ne tais aina illan päätteeksi kumota ; )

Minulla on ollut vyötärön metsästys kuukausi ja jatkuu vielä.

Punaviini on todettu kohtuudella nautittuna terveelliseksi.

• Maalaismies*

Miehinen mies eikä juo eikä polta. Sellainen kuitenkin olen. Sitä kyllä moni saattaa ihmetellä, kun väitän että näinkin voi elää. Tästä vain on nolo puhua, koska se tuntuu kehuskelulta.

• vaikka suuri häpeä onkin, sanottiin joskus savolaisuudesta.
        Sama aforismi voisi sopia tuohon meidän elämäntapaammekin.
        Apostoliksi on helppo ryhtyä, mutta olen sitä koettanut välttää. Joskus olen kuitenkin langennut ja jäljestäpäin jopa katunut.

• esimieheni

vaimo sanoi ainapahallapäällä olevalle miehelleen joisit kiroilisit ja tupakoisit niinkuin toisetkin miehet niin olisit mieluisempi kuin tuollaisena mörököllinä.

• Kyllä sellaisen kehtaa sanoa. Semmoisten asioiden kanssa jokainen voi menetellä mielensä mukaan.
        Onhan se osoitus siitäkin, ettei ainakaan itsetuntoaan tarvi juomilla pönkittää, eikä omaa ekoaan niillä tehostaa.
        Punaviinin terveellisyyttä (lasi enintään päivässä) puolustellaan lavonoidien saannilla.
        Mutta tosiasiassa niitä lavonoideja on kasviksissa, metsän marjoissa-- monessa muussa !
        Jos taas joku haluaa nautiskella joskus sen lasillisen , sekin on ihan ok.

• tepposet

Nyt ikääntymisen myötä olen alkanut potemaan huonoa omaatuntoa noista rentoutumisjaksoistani.

Tiedän niiden vaikutuksen verenpaineeseeni ja sokeritasoon.
        Raittiina, säännöllisesti salilla niin kummatkin ovat erinomaisessa tasossa ilman lääkitystä.
        115/72 ja 4,6 - 4,8.

Jo parin viikon "löysäily" aiheuttaa arvojen nousun.
        Tulee hieman itsensäsilpojan olo.

Mutta jos ei kuntoilisi niin en noista löysäilyistä, enkä muustakaan, voisi nauttia.

Nuorena tupakointi oli hulluinta mitä olen itselleni tehnyt.
        Viimeiseen savukkeeseen on aikaa 28-vuotta.

• jos sillä on

sätkä huulessa ja viinapullo kourassa.

!"Miehinen mies"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe