Olen 15 v. poika. Minulla on todettu sentraalinen eli keskushermostoperäinen uniapnea. Lekurit on ihmeissään, koska olen näinkin nuori ja moinen vaiva. Nyt minulla on happirikastin kotona ja öisin saan 0,5 litraa happea happiviiksien kautta. Onko muita nuoria, joilla on sama vaiva. Oletteko päässeet siitä eroon, kun olette vanhentuneet vai miten menee?
Uniapnea
5
4869
Vastaukset
- Julle 66
Mulla oli kokeilussa CPAP-laite mutta ei sopinut minun käyttöön aiheutti kaikki mahdolliset hengitystiekivut sekä lisäsi sydämmen rytmihäiriöitä. Vein koneen pois vähän aikaa sitten ja tänään olisi tuomiopäivä lääkärin luona keuhkosairauksien polin uniyksikössä. Löysivät minulta pään CT-kuvauksissa isoaivocortexilla frontaalista atrofista muutosta. Sitä en osaa sanoa miten vaikuttaa uniapneaan. Omalääkäri kirjoitti heti lähetteen neurologian polille ottavat varmaan magneettikuvat. Eipähän nuo sairaudet ikää kysele kun on tullakseen niin silloin tulee. Itse oon 42 vuotias ja kärsinyt unettomuudesta jo vuosia ja sen kylkiäisinä on tullut myös muita sairauksia. Rankkaa on ollut mutta olen koettanut jaksaa vaikka itsemurhakin on käynyt mielessä muutaman kerran. On semmoiset lääkkeet että onnistuisi helposti ja kivuttomasti mutta on elämä kuitenkin sen verran mukavaa vaikeuksista huolimatta että antaa sen asian olla kohtalon käsissä.
- tulee sulle
Olen 45 v ja minulla todettiin vakava uniapnea
muutamia vuosia sitten. Sitä ennen olin kävelevä haamu, aina nukutti ja väsytti ja aamulla oli aivan karseata aloitella uutta päivää ja tätä jatkui monia vuosia, ehkä jo nuoruudesta. Kun uniapnea todettiin ja sain siihen apua niin elämä alkoi näyttämään valoisammalta. Mulla on Cpap laite ja se kyllä auttaa, ja nyt en antaisi sitä millään pois. Hoitamaton uniapnea "auttoi" diapeteksen ja masennuksen puhkeamista. Nyt napsin lääkkeet ja käytän laitetta ja koitan pitää itsestäni huolta elämällä mahdollisimman terveellisesti. Eli on kyllä erinomaisen hyvä asia että sinulla todettiin tuo uniapnea nuorella iällä. Kyllä ihminen tottuu asioihin ja erilaisiin systeemeihin. Vaikket neuvoa kysykään niin haluan sen sanoa: kyllä se siitä :) elät elämääsi mutta otat vain huomioon nämä sinun asiasi. Yllättävän monella ihmisellä on yhtä sun toista minkä kanssa joutuu elämään ja ei sen elämän laadun tarvi siitä kärsiä.
Voimia ja hyvää elämää sinulle nuorimies !
ps, vaimoni voi loukkaantua, mutta kyllä mun yöllinen paras kaveri on mun Cpap laite ;)- !!!!!!!!!!!!
Ceppi niinkuin me jotkut kutsumme laitetta joka on todella parempi sänkykaveri kuin puoliso on eri juttu kuin happiviikset.
Laite kuljettaa huoneilmaa maskin kautta hengitysteihin ja siinä ei ole happea.
- LEDLED
Hei Mari75,
jos on yöllä unikatkoksia, kannattaa mennä lääkäriin ja pyytää pääsyä tutkimuksiin. Kun itse sain lähetteen, meni nelisen kuukautta ennen kuin sain kutsun tutkimuksiin. Tutkimus oli aika vaivaton: nukuin kotona yhden yön tutkimusantureihin kiinnitettynä. Seuraavana päivänä palautin tutkimuslaitteet ja aloin odotella taas uutta kutsua kuulemaan tuloksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733