Moi! Lähetin ensimmäistä kertaa Regina-lehteen käsikirjoituksen. Nyt minua kiinnostaa tietää, vastataanko sieltä kaikille, jotka sinne ovat tekstinsä lähettäneet vaiko ainoastaan niille, joiden tekstin toimitus päättää julkaista? Kuinka pian sieltä jotain kuulee (siis jos kuulee)?
Mahtaako olla kuinka vaikeaa saada julkaistuksi tekstejään Reginassa, mitä luulette/tiedätte tästä? Ihmiset tuntuvat ajattelevan, että se on tosi helppoa. Yksi tuttavani tokaisi kyseisen lehden olevan journalistiselta ja "kirjalliselta" tasoltaan niin ala-arvoinen, että ihan kuka tahansa saa kyhäelmänsä sen sivuille. Ei kai se nyt ihan noin voi olla... Ostin Reginan jonkin aikaa sitten ihan mielenkiinnosta, ja ainakin siinä numerossa taso omistuisesti vaihteli hyvin paljon: osa lukijoiden kertomuksista (joita ovat novellit, eroottiset tarinat, omat tarinat) oli itse asiassa todella hyvin ja sujuvasti kirjoitettuja, osa taas kovin huonoja. Onko lehden taso lukijoiden tekstien osalta kautta linjan, numerosta toiseen, noin vaihteleva? Mahtavatko kaikki hyvin kirjoitetut jutut olla ammattikirjailijoiden kirjoittamia eli heiltä ihan tilattuja tekstejä?
Tällaista olen miettinyt. Kommentoikaa ja vastailkaa, jos tulee jotain mieleen! :)
Regina-lehdestä
7
1021
Vastaukset
- juuret
Kyllä, suuri osa lehdessä olevista teksteistä on ammattilaisten kirjoittamia, vain jos harrastelijan teksti on erittäin hyvä, tai ammattilaiset eivät ole ehtineet kirjoittaa riittävästi, noita harrastelijoiden tekstejä julkaistaan. Usein Regina järjestää kilpailuja, joiden kautta poimii harrastekirjoittajien parhaat tekstit kansien väliin.
Pino on korkea, muistaakseni ensimmäisellä kerralla vastauksen odottamiseen kului puolisen vuotta..- epäileväthomas
Itse lähetin ihan kokeilumielessä vuosi sitten ekan kerran tekstejä reginaan. Vastaus tuli parissa viikossa ja kaupaksihan ne menivät. Mielestäni Reginan kirjoituksia ei pidä missään nimessä katsella sellaiselta taiteelliselta kantilta. Nehän ovat viihdettä siinä missä kauniit ja rohkeat. Itse ainakin kirjoitan hömppää ihan eri tavalla kuin mitään muuta. Siis tietoisesti hieman tekstiä yksinkertaistaen, että hieman matalemmankin sivistystasonomaavat saavat niistä kaiken mahdollisen irti.
En sitten tiedä, että kuinka yleistä on saada tekstinsä Reginaan julkaistuksia. Olisi ihan kiva kuulla, että onko olemassa niitäkin, jotka eivät ole saaneet tekstejä läpi. - Kirjoittaja273
"vain jos harrastelijan teksti on erittäin hyvä, tai ammattilaiset eivät ole ehtineet kirjoittaa riittävästi, noita harrastelijoiden tekstejä julkaistaan"
Siinä tapauksessa ammattilaiset eivät todellakaan ole sitten ehtineet kirjoittaa riittävästi, koska, kuten sanoin, osa teksteistä on ihan ihmeellisen surkeita... Yhtä juttua en pystynyt nauramatta lukemaan, ihan oikeasti. - olen hieman kiinnostunut
epäileväthomas kirjoitti:
Itse lähetin ihan kokeilumielessä vuosi sitten ekan kerran tekstejä reginaan. Vastaus tuli parissa viikossa ja kaupaksihan ne menivät. Mielestäni Reginan kirjoituksia ei pidä missään nimessä katsella sellaiselta taiteelliselta kantilta. Nehän ovat viihdettä siinä missä kauniit ja rohkeat. Itse ainakin kirjoitan hömppää ihan eri tavalla kuin mitään muuta. Siis tietoisesti hieman tekstiä yksinkertaistaen, että hieman matalemmankin sivistystasonomaavat saavat niistä kaiken mahdollisen irti.
En sitten tiedä, että kuinka yleistä on saada tekstinsä Reginaan julkaistuksia. Olisi ihan kiva kuulla, että onko olemassa niitäkin, jotka eivät ole saaneet tekstejä läpi.Luin jokin aika sitten Kolmiokirjan sivuilta, mitä ne toivovat teksteiltä. Jäi askarruttamaan, osaanko kirjoittaa niin mustavalkoista ja ulkokohtaista tekstiä. Siis kuvata ihmisten ulkonäköä, tehdä ihmisistä joko hyviä taikka pahoja sekä aina kai pitäisi olla happy end. Ei ainakaan niin, että tarina jää auki.
Onko kukaan kokeillut kirjoittamista lisäansiona? Ja rokottaako ne sitten lopullisessa verotuksessa mitä rokottaa? Eli kannattaako se? - nakiska
epäileväthomas kirjoitti:
En sitten tiedä, että kuinka yleistä on saada tekstinsä Reginaan julkaistuksia. Olisi ihan kiva kuulla, että onko olemassa niitäkin, jotka eivät ole saaneet tekstejä läpi.olen sellainen, etten saanut tekstiä läpi, korjaan kahta tekstiä. Toinen kyllä olis ehkä voinu mennä läpi, muttei mennyt. Toinen taas oli liian taiteellinen (oma arvio), mä nyt en vaan osaa kirjottaa roskaa... ehkä yritän vielä kerran.
- reginaan
olen hieman kiinnostunut kirjoitti:
Luin jokin aika sitten Kolmiokirjan sivuilta, mitä ne toivovat teksteiltä. Jäi askarruttamaan, osaanko kirjoittaa niin mustavalkoista ja ulkokohtaista tekstiä. Siis kuvata ihmisten ulkonäköä, tehdä ihmisistä joko hyviä taikka pahoja sekä aina kai pitäisi olla happy end. Ei ainakaan niin, että tarina jää auki.
Onko kukaan kokeillut kirjoittamista lisäansiona? Ja rokottaako ne sitten lopullisessa verotuksessa mitä rokottaa? Eli kannattaako se?Mika Waltarihan on sanonut, että vaikka olisi kyse "tilapäistyöstä" (siis tuolla nimellä hän kutsui juuri tuollaisia viihdetekstejä ja muuta), niin aina pitää pyrkiä kirjoittamaan mahdollisimman hyvin. On oma taitonsa heittää turha taiteellisuus nurkkaan ja kirjoittaa esim. reginamaisesti. Ethän sinä voisi kirjoittaa toimittajanakaan esim. naistenlehden matkailuartikkelia ja hesarin uutisjuttua samalla tavalla.
Itse kun kirjoitin ensimmäisen reginanovellin, niin mietin itserakkaana just sitä, että olenko "liian taiteellinen ja hyvä kirjoittamaan moista roskaa". Heti alkuun sai kyseisenlaisen kuvittelun heittää menemään, sillä reginakirjailu on "leipätyön" kaltaista kirjoittamista. Ja ehkä se on vähän niin, että jos homman ottaa liian tosissaan tai asettaa itsensä sen hömppänovellin yläpuolelle, niin silloin kannattaa ne euronsa kerätä muualta.
Joku kirjoitti tässä ketjussa nauraneensa joillekin Reginan novelleille. Minäkin nauran kippurassa omille novelleilleni aina, kun näen ne painettuna lehteen. Minusta on uskomatonta, että olen voinut kiroittaa jotain sellaista. Kuitenkin pitäisi muistaa se, että niillä teksteillä on oma funktionsa, joka ei ole taiteellinen. Ja voin sanoa, että ainakin minulle reginanovellien kirjoittaminen on todella haastavaa, varsinkin se, että yksinkertaisella tavalla pitää kertoa romanttinen tarina.
Niitä reginan ohjeita ei kannata miettiä liikaa. Minä en mieti ollenkaan. On vaan se tyttö ja sitten se poika ja sitten joku este heidän välillään. Ja se estehän voi olla vaikka meteoriitti, jos siltä tuntuu.
Tienaako reginanovelleilla? No sehän riippuu siitä, paljonko kirjoitat, moniko teksteistä menee kaupaksi jne. Jotkut, jotka kirjoittavat säännölliseen, saavat ihan mukavia lisäansioita tienattua. Itse sain syksyllä aina sen pari-kolme sataa kuukaudessa ylimääräistä.
Mitä tulee verotukseen, niin sehän riippuu jokaisen omasta verokortista, -prosentista, tulorajoista ja siitä, lähteekö pääoma- vai lisäprosentilla.
- ......................
minäkin haluaisin tietää, vastataanko reginasta kaikille, vaikkei kirjoitusta hyväksyttäisikään julkaistavaksi. Onko kellään tietoa, saavatko kaikki kuitenkin jonkinlaisen vastauksen?
Itse lähetin jo kaksi viikkoa sitten omani sinne eikä vieläkään ole kuulunut mitään :/ Kun täällä kaikki sanovat että parissa viikossa tulee vastaus niin kai se sitten vain tulee niille joiden kirjoitus julkaistaan. Höh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396