Hammaslääkärit (ainakin minun hammaslääkärini)
suosittelevat, että hampaat pitää harjata kahdesti päivässä; aamuin illoin.
Mieleeni juolahti: pitääkö aamulla ja illalla olla eri hammasharjat.
Hammasharjat voisivat olla eri väriä jotteivät sotkeennu keskenänsä kummalla harjaan aamulla ja kummalla illalla (koska onhan aamuisin ja iltaisin eri bakteerit suussa vaikka tätä ei ole tieteellisesti todistettukaan mutta minulla on oma vankka näkemykseni asiasta).
Olin ajatellut:
A) aamulla oranssi
B) illalla harmaa
Onko teillä parannusehdotuksia suunnitelmalleni?
Tässä saa kyllä plakki kyytiä purukalustossa.
P.S. seuraavaksi mietin hammastahna valintojani.
Hammaspeikoille kyytiä
21
571
Vastaukset
- viivain
Mulle riittää yks harja, kerran vuodessa uus. Kjäh
- miljoonapulu
Yksi harja vuodessa ei voi riittää.
Hammasharjoja pitäisi uusia kolmen kuukauden välein. Tutkittu juttu. - Jermuxi tms.
Sitä ainokaista hampia siinä kun harjailet, niin enempi ois jo tuhlausta. Kjäh!
- miljoonapulu
Jermuxi tms. kirjoitti:
Sitä ainokaista hampia siinä kun harjailet, niin enempi ois jo tuhlausta. Kjäh!
Ai joo. Toi ei tullu mieleenikään.
Niinhän se on; jos on yksi hammas niin kyllä se yksi hammasharja riittää vuodeksi.
Pointtisi ymmärretty. Heh
- tomppa2006
...tiedän naisten huolehtivan paljon paremmin hampaistaan kuin miesten, mutta...
Tämä on jo kyllä mielestäni liioittelua. Poikamiehenä ollessa ei tullut edes vaihdettua sitä yhtäkään hammasharjaa kovin usein. Rouva hoitaa nykyään säännöllisin väliajoin uudet harjat taloon. Se on riittänyt, aina sanoo hammaslääkäri, että onpas poika harjannut hyvin hampaansa. Käyn aina naishammaslääkärillä, ne käsittelevät asiakasta hellävaraisemmin.- isihiisi
Juu ja naisen käsittelyssä aina mukavampaa. On sitten parturi tai... Nojaa, selkääni hoitaa kyllä mieshieroja. Siihen tarvitaan miehen otteet.
- naisilla on Eurooppalaisittain
hyvät hampaat, mutta miehillä Euroopan huonoimmat. Mistä tämä mahtaa johtua? Kokeeko miehet, että on miehekästä kun on reikäiset etuhampaat?
- miljoonapulu
Ehei tuo suinkaan ole liioittelua. Hyvä kun rouvasi hoitaa hammasharjahankinnat niin tulee uusittua hammasharjat teillä säännöllisesti.
Vai naishammaslääkärillä. Samahan se tietysti periaatteessa on kumpaa sukupuolta hammaslääkärisi on.
Itse olen käynyt molemmilla enkä hellävaraisella kohtelulla ole huomannut eroa.
En tiedä, onko asiasta tilasto olemassa; kumpi mies vai nainen käsittelee asiakkaitaan hellävaraisemmin. - miljoonapulu
isihiisi kirjoitti:
Juu ja naisen käsittelyssä aina mukavampaa. On sitten parturi tai... Nojaa, selkääni hoitaa kyllä mieshieroja. Siihen tarvitaan miehen otteet.
No jos mietitään näitä selän hierontajuttuja niin mulle on aivan sama tässäkin kumpi hieroo selkäni, minä en pidän vähän hellemmistä otteista.
- miljoonapulu
naisilla on Eurooppalaisittain kirjoitti:
hyvät hampaat, mutta miehillä Euroopan huonoimmat. Mistä tämä mahtaa johtua? Kokeeko miehet, että on miehekästä kun on reikäiset etuhampaat?
Sitä en tiedä yleisellä tasolla prosentuaalisesti missä määrin miehillä Euroopan huonoimmat hampaat. Inhottavaa se kyllä yleisesti ottaen on jos hampaat on huonossa kunnossa.
Haluaisin valkaista hampaani hammaslääkärillä mutta se on kallista n 350 euroa taitaa ko käsittely maksaa. KUn voitan lotossa otan ko käsittelyn :) .
- gg-10
Kannatan. Sota hammaspeikkoja vastaan jatkuu.
- miljoonapulu
No niin on.
Tässä oikein nuoruusmuistot tulvahtaa mieleeni. Neitoa kosiessani kysyin erästä kansantaiteilijaa siteeraten, haluaako hän säilyttää tekohampaitaan kanssani samassa vesilasissa.
Löytäisitköhän mistään kaksipäistä hammasharjaa, selviäisit yhdellä instrumentilla. Hammastahnaksi ehkä sopisi pikiöljy, saattaahan se maistua pahalta, mutta suu on laakista raikas ja hyttyset pysyy loitolla.- miljoonapulu
Kositko naistasi noin?
Ei en ole löytänyt kaksipäistä hammasharjaa, ei ole tullut mieleeni edes hakea sellaista.
Ahaa pikiöljy hammastahnaksi? Hmm tuokaan ei tullut mieleeni. En taida sittenkään kokeilla.
Niin kokeilunhaluinen en ole.
Hyttyset varmaan pysyy poissa.
Ja kesäisin missä olen minä siellä hyttyset.
Niin ihanaa aikaa kuin kesä onkin niin itikat ja ötökät ja kaikenlaiset mönkiäiset pilaa kesätunnelman. Riittäisikö pikiöljyn laittaminen vaikka kenkiini pitämään hyttyset pois kimpusta?
Mitä luulet? miljoonapulu kirjoitti:
Kositko naistasi noin?
Ei en ole löytänyt kaksipäistä hammasharjaa, ei ole tullut mieleeni edes hakea sellaista.
Ahaa pikiöljy hammastahnaksi? Hmm tuokaan ei tullut mieleeni. En taida sittenkään kokeilla.
Niin kokeilunhaluinen en ole.
Hyttyset varmaan pysyy poissa.
Ja kesäisin missä olen minä siellä hyttyset.
Niin ihanaa aikaa kuin kesä onkin niin itikat ja ötökät ja kaikenlaiset mönkiäiset pilaa kesätunnelman. Riittäisikö pikiöljyn laittaminen vaikka kenkiini pitämään hyttyset pois kimpusta?
Mitä luulet?Koska olet nähnyt ötököiden hyökkäävän kenkien kimppuun? Kyllä ne pyörivät pään alueella ja erityisesti korvien juuressa. Ääni pahempi kuin ilmavoimien horneteissa, mitä pienempi öhkömönkiäinen, sitä pahempi ääni. Pään alueelle pikiöljy on saatava. Hiustenhoitotuotteissa voisi kokeilla, saisi samalla hiustenvärjäyksen, sehän olisi tekoälyä blondille. Ai pirskutti, mitä tuli lauottua minun taitaa olla parempi lähteä karkuun.
- miljoonapulu
zepponen kirjoitti:
Koska olet nähnyt ötököiden hyökkäävän kenkien kimppuun? Kyllä ne pyörivät pään alueella ja erityisesti korvien juuressa. Ääni pahempi kuin ilmavoimien horneteissa, mitä pienempi öhkömönkiäinen, sitä pahempi ääni. Pään alueelle pikiöljy on saatava. Hiustenhoitotuotteissa voisi kokeilla, saisi samalla hiustenvärjäyksen, sehän olisi tekoälyä blondille. Ai pirskutti, mitä tuli lauottua minun taitaa olla parempi lähteä karkuun.
Heh. En mää mitää pikiöljyä hiuksiini laita. Lähtis hiukset päästä ja pitäis ostaa peruukki. :)
Peruukki olisi tietysti vaalea ja pitkä.
Hyvä huomio toi viiminen. Äh, ei sun karkuun tartte lähteä, en mä tollasesta kimpaannu, en mikään tosikko oo. :)
Eli uusi blondivitsi sai alkunsa. Mainiota :) !
- Oltsu.L
Mä luin jo tään aloituksesi eilen, mutku tuli kiirus sinne hamppilääkäriin, ni en ehtiny vastata..
Eise lääkäri mitään sanonu siittä hammasharjasta..totes vain et hampaat ja pöpöt menee vaihtoon mitä pikemmin ni sen terveellisempää nieltävälle ruualle :)))
Nytmä nakkaan ton tikun pois ja rupeen käyttää sitä harjaa kuhan se väri vain täs selvenee, ehkä musta vois olla ihan..jees :)
Ai niin, mä olin kiltisti siellä hampparissa, ni mä sain sellaisen kiiltokuvan ja tikkarin ja taas pakottaa hampaita :(- miljoonapulu
Jep. Musta on ihan ok väri, hammasharjassakin.
Ai hammaslääkäri antoi sulle kiiltokuvan ja tikkarin. Joku uusi suuntausko? :)
hammaslääkäristä.
YLEn aikaisen maakuntarasiossa kerottiin, että yksi kerta päivässä riittää.
Poikkeuksena mikäli aamulla suu on kuiva, suositellaan hampaiden pesua ennen aamiaista.
Sinulla varmaan mukavat päivät, kun ajattelit käyttää oranssia aamuisin.
Kannattaa myös käyttää hammasväliharjaa.- miljoonapulu
Jaaha niinkö ylen aikaisessa kerrottiin. Mutta kun kaksi kertaa päivässä on oikeampi määrä.
Joo mukavat päivät on joo. Paitsi tän viikonlopun kun on nää naisten kuukausittaiset jutut. Pinnaa kiristää vaikkei syytä siihen varsinaisesti oo, hiton hoormoonit!!! Kivaa olla nainen muuten mutta krääääk tää aika¨; hormoonit heittelee krääk en ole ihan oma itseni...krääk...
No taas tuli eksyttyä aiheesta. Vaivaa kai keskittymiskyvyn puutekin jo...
Hammasväliharja? Mikä se on? En oo kuullutkaan. Sivistyksessäni on aukko siis...
- osuin
ketjuun, jossa ei tarvitse sanoa mitään....ihan kuuntelupuolella saa olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298