Hyvä pokerinpelaaja

huhhahhoi

90% pokerin pelaajista on mielestään keskivertopelaajaa huomattavasti parempia pelaajia.

13

1692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämänalueella

      Ei ole siis mikään uutinen. Tämä on hyvin ollut tiedossa jo pitkään. Erityisesti kokemattomat nuoret aviottomat miehet ovat riskiryhmässä. Siis minäkin. Ja tämän voit viedä pankkiin, se on nimittäin tieteellisesti todettu.

      Hyvä pokerinpelaaja on oikeissa paikoissa onnekas, se on karu totuus. Hyviä pokerinpelaajia on mielin määrin. Väittäisin, että n. 80-90 % tuntee kaikki perusstrategiat ja vaativat strategiat, n. 60-70 % käyttää näitä strategioita ja n. 30-50 % osaa käyttää niitä oikein. Noista 30 %:sta löytyy sitten se suurin osa siitä 5 %:sta jotka on onnekkaita ja voittavia. Loput on sitten vain onnekkaita loputtomasti. Siis 95 % on luusereita. Hyvin todennäköisesti pelaat netissä siis luusereita vastaan, mutta hyvin todennäköisesti olet myös itse luuseri. Yksi ihmiselämä on liian lyhyt ajanjakso lopullisen menestyksen selvittämiseen. Voit olla siis huono-onninen koko elämäsi.

      • jutun loppuosan

        katso ikkunasta sinne katuojaan.

        I rest my case.


      • vitussa te pelaatte?

        Mitä järkeä on lahjoittaa rahansa jollekin baanaanisaarelle rekisteröidylle pokkasaitille? Suomalaiset ovat todella tyhmää kansaa. Valtaosaa voi kusta silmiin mielinmäärin, eivät he huomaa yhtään mitään. Tyhmimmät jopa puolustelevat näitä kuseskelijoita.


    • The Rat

      Onneksi näin on.

      Keskivertopelaaja häviää pikkaisen jatkuvasti, pitää siis olla keskivertoa parempi voidakseen voittaa pitkässä juoksussa. On siis vain kolme syytä pelata:
      1. ajankulu
      2. koska on keskivertoa parempi
      3. koska aikoo kehittyä keskivertoa paremmaksi

      1. Ajankulupelaajat ovat loistava ilmiö, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että he riittäisivät muiden pelaajien pääasialliseksi rahanlähteeksi.

      3. Jokainen on joskus ollut aloitteleva pelaaja. Jos aikoo pysyä sellaisena, ei ehkä kannata pelata. Kovin moni ei tätä teekään, vaan suunnitelmissa on "ryhtyä" voittavaksi pelaajaksi.

      2. Tämä on siis tuo 90% porukasta. Onneksi näistä noin 50% kuuluisi oikeasti ryhmään 3, mutta kun he eivät mielestään enää lisäoopia tarvitse...

      Niinhän se on, että voitollisten pelaajien pelin rahoittavat aloittelijat, kännipelaajat ja itsestään liikaa kuvittelevat.

      Minä taas... No, tietysti minä olen keskivertoa parempi pelaaja - ainakin joillakin osa-alueilla. Mutta sillähän ei ole väliä. Pankkitilin saldostahan se oma taito voidaan tarkistaa, tarpeeksi pitkällä aikavälillä... :)

    • kyllä kyllä

      Jos sanotaan, että 90% luulee olevansa keskimääräistä parempia, arvioisin, että jotain 3% heistä pelaa voittavaa peliä. Puolestaan niistä 10% jotka eivät uskottele itseelleen liikoja taidoistaan ehkä 75% todellisuudessa ovat voittajia ja 25% tiedostavat heikkoutensa, ja haluavat kehittyä paremmiksi -> ovat joskus voittajia.

      Tiivistettynä yhteen virkeeseen:

      Voittava/hyvä pelaaja ei kuvittele itsestään liikoja, vaan hyväksyy sen tosiasian ettei ole paras, mutta tekee töitä pelinsä eteen ja kehittyy yhä paremmaksi ja paremmaksi.

      Huonolla pelaajalla päin vastoin. Hän luulee olevansa paras, eikä mielestään tarvitse ollenkaan lisäoppeja. Ohivedoista huudetaan ja itketään tuntemattomille ja vääristellään niitä ja kaiken lisäksi uskotellaan itselle että on tullut huijatuksi.

      • nettipokeri on silti

        täyttä kusetusta. Pokerisaitit pitää rekisteröidä banaanivaltioihin, missä viranomaiset voidaan lahjoa, tai missä lainsäädäntö on kivikaudelta. Helppo on rosvojoen kääriä rahat idiooteilta, mutta sehän on niille aivan oikein :D


      • asiantuntijat vauhdissa
        nettipokeri on silti kirjoitti:

        täyttä kusetusta. Pokerisaitit pitää rekisteröidä banaanivaltioihin, missä viranomaiset voidaan lahjoa, tai missä lainsäädäntö on kivikaudelta. Helppo on rosvojoen kääriä rahat idiooteilta, mutta sehän on niille aivan oikein :D

        tuntuu taas olevan tietämystä tai provoa ilmassa. jos olen tienannut viimiset 3 vuotta noin 53€ tuntipalkkaa (keskiarvo koko ajanjaksolta) pokeria pelaamalla (60h/kk), niin antaako rigged bahamalle lisensoitunut peliyhtiö mulle vaan siimaa, ja koht vaatii massit takasin, jotka on voitettu juoppojen ja muiden paistien taskuista?


      • keskiverrokki

        Niin, ohivedoistahan aina mulkutetaan. Miksi ??

        Tietysti siksi, että niitä ei pitäis edes sattua !! Ohivetäjä on periaattessa pelannut silloin väärin, mutta entä sitten ? Rahat se kumminkin vei, eli ei se loppupeleissä nyt niin väärin sitten pelannutkaan.... Sitäpaitsi, varsinkin nettipokerissa, jossa pelaajia on määrätön määrä, et välttämättä ihan hetkeen pääse paikkotilanteeseen saman kaverin kanssa.

        Paradoksaalista kyllä, yleensä suurimmat potin viedään juuri ohivedoilla. On niitä joskus osunut itsellekin, kieltämättä.

        Osaan pelata pokeria, mutta en ota siitä mitään stressiä. Jos menee niin menee. Ajankuluahan tämä on ja helvetin hauska harrastus.


      • The Rat
        keskiverrokki kirjoitti:

        Niin, ohivedoistahan aina mulkutetaan. Miksi ??

        Tietysti siksi, että niitä ei pitäis edes sattua !! Ohivetäjä on periaattessa pelannut silloin väärin, mutta entä sitten ? Rahat se kumminkin vei, eli ei se loppupeleissä nyt niin väärin sitten pelannutkaan.... Sitäpaitsi, varsinkin nettipokerissa, jossa pelaajia on määrätön määrä, et välttämättä ihan hetkeen pääse paikkotilanteeseen saman kaverin kanssa.

        Paradoksaalista kyllä, yleensä suurimmat potin viedään juuri ohivedoilla. On niitä joskus osunut itsellekin, kieltämättä.

        Osaan pelata pokeria, mutta en ota siitä mitään stressiä. Jos menee niin menee. Ajankuluahan tämä on ja helvetin hauska harrastus.

        > yleensä suurimmat potin viedään juuri ohivedoilla.

        En ole tällaista huomannut, mutta jos tuota paljon tapahtuu, niin teoriassa syynä voi olla perinteinen vetokäsi vs. valmis käsi tilanne.

        Varsinkin kun joskus vetokäsi on jopa ennakkosuosikki voittoon. Varsinkin ompun puolella. :)

        Jos nyt ihan pokeria ajatellaan, niin jos sinulla on vaikka AA, floppi 8p9pAr ja vihulla kädessä TJ pataa, niin vaikka voitolla oletkin, on vihulla sen verran paljon outteja, ettei tuossa voi kuin potti alkaa kasvamaan (vihun readien mukaan outteja väriin 7 6 suoraan 2 värisuoraan = 15, osumatodennäköisyys turn river noin 60%).

        Ohivetoja tulee kolmella tavalla:
        1) huono pelaaja maksaa/lyö heikolla kädellä
        2) pelaaja arvioi vastustajan käden heikommaksi kuin se onkaan
        3) hyvä pelaaja saa pot-oddsit tai ainakin implarit maksaa vetokädellä

        Eihän noista ole oikeastaan kuin yksi sellainen, jota ei pitäisi tulla. Siis ykköskohta. Kakkoskohtahan on sinun hyvyyttäsi, kun saat vihun uskomaan kätesi olevan huonompi kuin se onkaan. Kolmoskohta taas on oma moka, turha valittaa. :)


    • keskiverrokki

      Liekö niitä oikeasti hyviä pelaajia olemassakaan. Minä en mikään kaksinen peluri voi näillä pelimäärillä edes olla. Silti olen useasti voittanut erään ystäväni, joka pelaa ammatikseen (????) korttia. Mahtaa olla ohuet eväät, kun meikäläisellekin on hävinnyt.

      Niin, mistään pitkistä juoksuista on turha ruveta märisemään, pelin lopputulos näkyy heti rahapussissa.

    • minä.

      Kuulun siihen luuseri porukkaan joka häviää koko ajan siis kuukausi tasolla !!

      Ihku peli 90 % voittaa :)

    • tzeitzai

      Olen huono pokerin pelaaja. Olen pelannut 1,5 vuotta komella eri saitilla. Olen tallettanut aina kerrallaan 30 euroa ja talletuksia on yhteensä n. 10 kpl eli 300 euroa olen investoinut. Kaikki on mennyt. Kassa on ollut maksimissaan jossain 50-60 välillä. Pelaan vain 0,01 - 0,10 pelejä ja vähän sit and go ja heads-upeja.
      Pyysingin kirjan olen lukenut ja kahlannut läpi pari englannin kielistä kirjaa. Pelatessani en välitä positiosta pätkän vertaa eikä minulla ole mitään todennäköisyystaulukoita. Bluffata en osaa. Jos tulee hyvät kortit, niin korotan ihan sikana. En minä tiedä, mikä on bad beat. Jos joku saa paremmat kortit niin se voittaa ja minä häviän.

      Pokeri on silti kivaa. Helppo harrastus. Halpa ja saa olla kotona.

      • repertuaariin

        bluffaaminen on helppoa, korotat ihan sikana vaan niillä paskakäsillä. Varmaan puolet hanskoista jää kuitenkin menemättä showdowniin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe