Hei! Olen opiskellut nyt päivälukiossa eikä oikein inspaa siellä käydä. Olen vasta lukion ekalla, mutta haluaisin silti suorittaa lukion, sillä monet lukiossa opetettavista aineista kiinnostavat todella paljon. Olen siis 17-vuotias ja mietin, voisinko vaihtaa kokonaan päivälukiosta iltalukioon? Ja saisinko silloin mitään opintotukea, pääseekö 17-vuotiaana sinne? Toivottavasti edes joku vastailee :)
iltalukiosta
2
240
Vastaukset
- räätikäs
No, opintotukea Kelasta et tule saamaan, etkä vissiin matkatukeakaan. Eikä ilmaista kouluruokaakaan saa. Opiskelu on ilmaista, mutta tietty kirjat ja muut materiaalit joudut maksamaan itse. Jos et mene töihin, niin kai sitten voit saada jonkin sorttista työttömyyskorvausta.
Aikuislukiossa päätetään tapauskohtaisesti pääseekö alle 18-vuotias opiskelemaan, en tiedä ollenkaan, miten vaikeaa tai helppoa se on.
Jos olet todella kiinnostunut eri aineista, niin toivon, että pysyt päivälukiossa. Pääset keskittymään siellä niihin aineisiin paljon paremmin. Aikuislukiossa ja varsinkin etäpuolella kurssit vedetään nopeasti läpi, välillä tuntui, ettei oikein ehtinyt keskittymään mihinkään, kun piti jo mennä kokeeseen. Mutta, jos tykkäät opiskella ja osaat opiskella itsenäisesti, niin silloin aikuislukio sopii. - ei tosiaan
enspaa käydä päivälukiota, niin miksi inspaisi käydä iltalukiota. Siellä käymiseen tarvitset paljon enemmän itsekuria kuin päivälukion käymiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1178063
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1355353Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1243574Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352604Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971540Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?701406Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376