Moikka. Oon editoimassa yhtä videota johon tarvitsen vanhoja kotivideoitani. Ongelma kuitenkin on se, et en pysty siirtämään niitä VHS:stä DVD:lle koska DVD-tallennin on rikki ja suostuu kopioimaan ainoastaan 20sekuntia ennenkuin kuva jäätyy. Kuitenkin, onko mahdollista VHS-laitteesta siirtää vanhoja kotivideoita mitkä on jo VHS:llä niin videokameran MiniDV-kasetille, josta voisin ne nopeesti siirtää koneelle? Eli yleensä kun MiniDV-kasetista pystyy nauhottamaan VHS:lle niin pystyykö sen tekemään mitenkään toisinpäin kytkemällä esim. videokamera VHS:laitteeseen tai jotenkin muuten? Kiitos.
Kotivideoiden digitointi
7
1123
Vastaukset
- Digiootti
VHS- videoiden digitointi onnistuu DV-videokameran kautta vain jos kamerassa oleva AV-liitin on kaksisuuntainen, eli ottaa myös sisäänpäin singnaalia.
http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/AV-IN
Videoa ei tarvitse tallentaa kameran nauhalle, vaan kasetti otetaan kamerasta pois, silloin VHS videon analoginen kuva menee videokameran kautta, muuttuen kamerassa digitaaliseksi ja jatkaa kamerasta firewire kaapelilla tietokoneelle.
Tällä konstilla kuvanlaatukin säilyy parempana, kuin jos se tuotaisiin DVD levyn kautta tietokoneelle.- Jouneezeh
Moikka digiootti. Kiitti viestistäs. Mun videokameran malli on Panasonic NV-GS60. Katoin kyl netistä ja mun videokamerassa on ainoastaan AV Out.
eli mitäs sit pitäis tehä? - Digiootti
Jouneezeh kirjoitti:
Moikka digiootti. Kiitti viestistäs. Mun videokameran malli on Panasonic NV-GS60. Katoin kyl netistä ja mun videokamerassa on ainoastaan AV Out.
eli mitäs sit pitäis tehä?Valitettavasti tuossa Panasonic NV-GS60 kamerassa ei ole AV sisäänmenoa.
Seuraava vaihtoehto olisi hankkia lisälaite, jolla analogisen videon siirto USB liitännän kautta tietokoneelle pitäisi onnistua.
Itsellä ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta tässä likissä sitä kehuttiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000025&conference=4500000000000191&posting=22000000040791795
- Digiootti
Kerro kamerasi merkki ja malli, niin voin katsoa onko siinä AV-in.
- hancock...
Videokameralla (DV) onnistuu jos on siinä on videosisääntulo. Jos ei niin sitten voit hankkia jonkun USB-adapterin jolla saa nauhurin tietsikkaan kiinni. Mutta laatu on vaihtelevaa näissä.
Jos nauhoja ei ole niin voihan ne teettääkin, googleen laadukas vhs siirto tms. löytyy monia vaihtoehtoja. - kovalevylle
netistä löytyy yrityksia, jotka suht edukkaasti siirtää videot joko dvd, dv-nauhalle tai kovalevylle. Välissä silloin av-dv muuntaja ja kunnollinen tbc-videonauhuri. Sit vaan editoimaan kuvaa.
- VasaraJuhla
Kunnon ohjelmistolla pystyy tuollaisseenkin. http://www.youtube.com/watch?v=i_JqUi0rkxs&feature=channel
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875