En kestä tätä !
Ei ole kavereita eikä mitään tekemistä, en ole koulussa tällä hetkellä, olen aina kotona yksin, ulkonakaan en käy juuri koskaan sillä mitä siellä tekisin yksin?
Kukaan ei soita tai kirjoita mesessäkään koskaan, en saa mitään aikaiseksi ja masennuksen takia väsyttää aina ja toivoisin että olisin kuollut niin ei tarvitsisi ajatella mitään, mutta tätä vaihtoehtoa en harkitse.
Ennen oli kavereita reilusti mutta kiitos masennuksen menetin kaikki sillä minusta tuli hiljaisempi ja en jaksanut mitään joten kaverit vain "katosivat ", olisipa edes 1 kaveri tai joku jolle voisi jutella :( mutta kun en ulos viiti mennä yksin niin mistä niitä kavereita saa, ja kuka haluaisi olla tyypin kaveri jolla ei ole kavereita ollenkaan? ei kukaan.
Kouluunkaan en jaksa hakea sillä en halua olla yksin koulussa kuten jouduin olemaan yläasteella, lintsasin paljon tämän takia,en ole kertonut masennuksestani kenellekkään enkä luultavasti kerrokkaan, en tiedä huomasivatko jotkut kun olin vielä yläasteella, mutta eipä kukaan jutellut paitsi muutama tyttö.
Tulen mielestäni toimeen ihmisten kanssa jotka ovat mukavia jne, mutta isoissa porukoissa rupeaa ahdistamaan jos en tunne ihmisiä tai millaisia he ovat, (en pysty olemaan oma itseni, mutta tuntemieni ihmisten kanssa jutteleminen yleensä piristää ainakin joksikin aikaa :) mutta harmittaa kun ei ole kavereita, mikään ryyppääminen tai vastaava ei minua kinnosta yhtään enkä ole vielä täysikäinen joten baari jutut eivät ole vaihtoehto, en vain tajua mistä voisin saada kavereita, en usko että mistään, masentaa reilusti kun ajattelen että jos sama tilanne jatkuu pidemmälle että jaksanko sitä vai en.
Viimeksi olin oikeasti ulkona eikä vain kaupassa tai jotain oli 1.5 vuotta sitten, jep näin säälittävä on tilanteeni :)
Yritän aina ajatella positiivisesti vaikka tiedän että mistään ei tule mitään, enpä olisi masentunut yläasteella ollessani niin elämäni voisi olla paremmin, sillä nyt tuntuu että olen täysin epäonnistunut kaikessa.
Sitäpaitsi kuka edes haluisi olla jonkun kaveri joka kirjoittaa tälläistä, itse kun luin tämän mieleeni tuli heti " outo tyyppi " vaikka itse kirjoitin tämän, en mielestäni ole outo tai mitään masennus vain sen takia kun aina joutuu oleen yksin en jaksa sitä enään, mutta en keksi mitään mitä tehdä asialle, huoh.
Jotkut tyypit vielä näillä palstoilla valittavat ärsyttävistä kavereista? miten kaverit voivat olla ärsyttäviä? jokainen on erinlainen ;)
Olkaa edes onnellsia että teillä on kavereita, kaikilla niitä ei ole ollenkaan.
Elämässäni ei ole mitään ilon aihetta koskaan, jotain hyvää tapahtuu olen iloinen hetken ja koulussa ollessani esitin vain iloista tunneilla ja puhuessani opettajille sillä en halunnut mitään ylinmääräistä juttua, vaikka oikeasti ei kiinnostanut mikään.
Mielessä on käynyt että jos hakisin uuteen kouluun, mutta enpä tiedä jaksanko :( voisin vain joutua silmätikuksi tai vastaavaa...
Huoh että tämä on nolo viesti, miten edes voi mennä näin huonosti :/
Kellään muulla mitään samanlaisia ongelmia? esim ei yhtään kaveria? tai ollut sama tilanne?
En vain keksi mitä tehdä sillä mikään ei onnistu ja kaikki tuntuu turhalta, pitäisi saada joku alku jostain mutta en vaan tiedä mitä tehdä
elämä on niin surkeaa voisin sanoa itselleni " hanki elämä " mutta valitettavasti en ole vielä löytänyt sitä mistään, kaikki asiat mihin kulutan aikaani tuntuvat niin turhilta jo ja saavat minut voimaan pahoin.
Sori jos tää oli liian pitkä, melkeen novelli :D
En saa mitään aikaseksi!
8
1309
Vastaukset
- ioyoui
Masennuksen jälkeen voi mennä hetki ennekuin jaksaa taas.
Kavereihin voit olla yhteydessä mesessä.
Kirjoita sinä heille.
Oot ihan normaali kaveri.
Mä löysin kavereita nuorten raamattupiirist.
Kyllä kavereita löytää vaikka mistä.
Vähän kerrallaan meet ulos.
Vaikka siel ei ois ketään niin kyl pieni kävelylenkiki tekee tosi hyvää.
Asiat alkaa mennä kyl paremmi :) - sihandi
Mitäpä jos hankkisit jonkin uuden harrastuksen, jossa pääset kontaktiin ihmisten kanssa? Se auttaisi myös siinä mielessä, että saisit edes välillä jotain tekemistä, ettei se kaikki aika mene kotona nyhjäilyyn :) Työpaikkakin voisi auttaa.
En usko, että kukaan on sanonut sinulle, ettet saa mitään aikaiseksi, se on vain oman mielesi luoma harhakuva, joka sinun pitäisi rikkoa. Mitä enemmän ajattelet negatiivisesti niin sitä kielteisemmässä valossa näet itsesi ja siitä taa seuraa se ettet enää ollenkaa näe itsessäsi mitään hyvää. Sinun pitäisi pikkuhiljaa opetella ajattelemaan itsestäsi positiivisemmin, sillä se on avain kaikkeen. Jokainen (ja nyt minä painotan sanaa "jokainen") on hyvä joissakin asioissa. Ei yksinkertaisesti ole ihmistä joka ei olisi hyvä missään. Äläkä uskalla väittää vastaan, sillä niin on moni tehnyt ja kaikki ovat saaneet niellä sanansa. Hyvien asioiden ei tarvitse olla suuria taitoja tai saavutuksia, ne voivat olla jotain hyvin pieniäkin asoita, mutta silti ne ovat kaikki yhtä tärkeitä ja ne ovat sinun lähtöruutusi uuteen nousuun. Elämä ei aina jaa korttejaan tasan, senhän tietää jokainen, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki olisi menetetty. Pitää pelata niillä korteillä mitkä saa, kävi miten kävi. Vastoinkäymisistä oppii aina enemmän ja niiden kautta voi löytää helposti uusia voimavaroja elämää varten.
Seuraavassa yhteishaussa hae rohkeasti alalle mikä sinua kiinnostaa tai jos et tiedä vielä, niin talouskouluun sitten. Älä ajattele ettei sinusta pidettäisi siellä tai mitään muutakaan vastaavaa, sillä se sinun pitää juuri kitkeä pois. Kuinka mitenkään voisit tietää miten sinuun suhtaudutaan jos et anna siihen edes mahdollisuutta? Sinussa on paljon turhia ennakkoluuloja, jotka pistävät sinut automaattisesti ajattelemaan, että muut pitäisivät sinua outona. Ihmiset ovat kaikki erilaisia omalla persoonallisella tavallaan, aivan kuten sinäkin ja jos et edes pidä itseäsi outona, niin asiat ovat kannaltasi jopa hyvässä jamassa :) Sinun pitäisi nyt vain saada itseluottamusta pintaan ja luoda kontakteja. Mikäli se on vaikeaa, niin aloita netin kautta, liity vaikka johonkin nettiyhteisöön ja näytä kuinka hyvä tyyppi olet. ^^ Kriisejä tulee kaikille.
Koita pärjätä, en osaa antaa neuvoja mutta ajattele positiivisesti.
Myöhemmin, jos(ja kun) saat asiasi kuntoon tulet arvostamaan niitä asioita jotka sinulta nyt puuttuvat, paljon enemmän.
Tzau.- .........
Joo no mulla vähän sama. Mikään ei kiinnosta, tunnu tärkeeltä tai mitään. Kavereita ei tällä hetkellä silleen pahemmin ole koska on silleen masentunut olo. En oikeestaan ikinä tee mitään kummempaa enkä jaksa mitään. Kyl mä koulus joskus käyn mut ei sekään niin hienosti mene.. kun sekään ei kiinnosta pahemmin.. kaikki tuntuu niin turhalta. Mut ei mul oo aina ollut tällästä.. eikä aina yhtä pahasti joten toivon että tää tässä menee.. voi vähän tä vuoden aikakin vaikuttaa.. kun ei tuolla ulkonakaan jaksa olla niin nyt vaan neljän seinän sisällä.. koita tässä nyt sitten jotain kehittää :(
- angstipoikaqqq
Hmm no sulla tuskin niin huonosti mene ku mulla.
Itse en jaksanut koulussa pysyä joten piti lopettaa se ja en millään jaksa hakea uudestaan mutta pakko jotain on keksiä ku pää hajoaa muuten ;D
Saatan harkita töitä tai jotain saisi edes rahaa ja jotain luovaa tekemistä mutta se on eria asia että jaksaako sitten nousta aamuisin sinne.
Kiitos vastauksista kaikille ne on aina mielenkiintosia lukea :) - Val0kiila
angstipoikaqqq kirjoitti:
Hmm no sulla tuskin niin huonosti mene ku mulla.
Itse en jaksanut koulussa pysyä joten piti lopettaa se ja en millään jaksa hakea uudestaan mutta pakko jotain on keksiä ku pää hajoaa muuten ;D
Saatan harkita töitä tai jotain saisi edes rahaa ja jotain luovaa tekemistä mutta se on eria asia että jaksaako sitten nousta aamuisin sinne.
Kiitos vastauksista kaikille ne on aina mielenkiintosia lukea :)Moro!
Ootko/ Ootteko koskaan kuullu onko asuinpaikkakunnallanne järjestetty työpajatoimintaa? Kyseisten pajojen tarkoituksena on siis erinäisten käsityö tms hommien kautta tukea nuoria elämän hallinnassa ja arjen rytmin löytämisessä. tarkempaa tietoa löytää valtakunnalisen työpajayhdistyksen sivuilta:
http://www.valtakunnallinentyopajayhdistys.fi/sivu.php?artikkeli_id=6
Kyseisistä paikoista usein saa myös hyviä kavereita ;) pajahommia ja niihin pääsyä voi tiedustella paikallisesta työkkäristä. Ihan googlettamallakin tuntu löytyvän tietoa missä kaikkialla toimintaa on tarjolla.
Voimia!
- -Zuziaxa-
Melkee ku oisin ite ton kirjottanu... Mut joo, kirjota osotteesee [email protected] nii annan mesen. Ois joskus kiva puhuu jonku kaa, joka ymmätää miltä tuntuu ku ei oo elämää ;)
- jaketsounen
Toi on omassa tilanteessa hyvinkin tuttua nykyään ei tule liikuttua enää oikeen missään juuri sen takia että olis kivempi käydä vaikkapa kävelyllä jos olisi joku jolle jutella.Ystäviä on vaan muutama jos sitäkään joiden luona voi käydä selvinkinpäin ja 2vuotta sitten alkoholin käyttö lisäänty niin paljon että masennus vaan paheni niin etten pysty enää mihinkään ihmiskontaksteihin,töihin jopa kaupassa käynti on vaikeaa kun on niin eristäytynyt muista.Onhan monia ystäviä mutta enemmän sellaista niin sanottu "viikonloppuseuraa" parisuhteessakaan olen siis mies puolinen henkilö ole ollut varmaan kolmeen neljään vuoteen ja tuskin sitä enää osaisikaan seurustella kenenkään kanssa..Ikä alkaa lähenemään kolmeakymppiä ja tuntuu että kaikki vuodet ovat menneet hukkaan et ole saavuttanut mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837