Mites teillä muilla on vaikuttanut hampaiden tulo/uusien taitojen oppiminen yöuniin? Missä iässä alkanut ja loppunut? Herättääkö lapsi usein yön aikana? Miten toimitte, kun herää eikä lapsi saa enää yöllä maitoa tai tiedätte, ettei nälkä ole? Kiitos vastauksista!:)
Yöunista..
4
405
Vastaukset
- näin.!
Meillä herättiin syntymästä saakka 1-4 h välein JOKA IKINEN yö aina vähän reilu 1 vuotiaaksi. Parin kuukauden välein oli viikon mittaisia kausia, kun heräsi 1 h välein. Yöimetystä ei säännöstelty, imetin jos tutti ei kelvannut. Nukkui vieressäni ja nukahti pian saatuaan tutin tai imetyksen. Yöheräilyt loppuivat itsestään vähän reilu 1 vuotiaana, mutta nukkuu vielä vieressä, koska en halua yöhuutoja ja heräilyjä. Sen verran on tempperamenttia ja läheisyydentarvetta, ettei millään olisi valmis omaan huoneeseen (eikä sellaista muuten meillä olekaan, niin pieni kämppä).
Mitä olen seuraillut, monilla yli 1 vuotiaat heräilee ihan tonne 2-3 vuotiaaks. Ne yleensä nukkuu omassa huoneessa ja huutelee sieltä pari kertaa yössä. Kannattaa henkisesti varautua siihen, että joillakin yöheräilyt kestävät kauan!
Mun mielestä paras tapa, ainakin meille on sopinut, on se, että olin aina turvana heräämishetkellä, vauvan ei tarvinnut huutaa minua öisin luokseen. Tuntui siltä, että olin rakentamassa luottamusta välillemme. Ja kun aika oli kypsä ja luottamus siitä, ettei häntä "hylätä", yöheräilyt jäi pois. Välillä kokeilee kädellä, olenko siinä, muttei enää herätä, että haluaisi tissiä tai tuttia. Tutin osaa itse etsiä. Ja jatkaa heti siis uniaan.
Muista, että vanhanaikaiset huudatusunikoulut ovat historiaa ja niistä ei ole pitkäaikaista hyötyä. Näiden asioiden kanssa nyt painii ne 1-2 vuotiaiden vanhemmat, ku lapsensa vieläkin heräilee JOKA yö. Alusta saakka vain turvaa, niin paljon kun vauva tarvitsee, sitten se helpottaa. Jos vauva nukahtaa yksin ja nukkuu yksin koko yön, niin sitten niin tekee. Jos tarvii läheisyyttä, sitä annnetaan. Omaa vauvaa kuunnellen.- tätä...
http://www.babyidea.fi/aidille/aptutuksi/apsears.html
"Me uskomme, että kiintymysvanhemmuus suojaa lapsia monilta sosiaalisilta ja emotionaalisilta ongelmilta, jotka saastuttavat yhteiskuntaamme. Se, miten hoidat lapsiasi hänen ensimmäisinä elinvuosinaan, todella vaikuttaa siihen, millaisia aikuisia heistä tulee".
"Kiintymysvanhemmuus on käytäntö, jota monet vanhemmat noudattaisivat ilman muuta, jos heillä olisi luottamusta ja tukea seurata omaa intuitiotaan."
Eli kuuntele vauvaasi ja toimi öisin niin, miten hänelle näyttää olevan parasta!!!
- .........
meillä tyttö on aina nukkunut suht hyvin, vauvanakin heräili vaan pari kertaa yössä. kun oppi 10kuisena kävelemään niin oli nukkumaan laittaminen välillä hankalaa,mutta ei silti herätellyt öisin.
on tietysti välillä unissaan huudellu hetken mutta rauhottu kyllä samantien.me ollaan alusta asti nukutettu tyttö omaan sänkyyn.ei vieressä edes nukahda- aloittaja
Meilläkin tyttö on tähän asti nukkunut hienosti yöt, aluksi heräili 3h välein, nyt 1-2 kertaa yössä. Eikä ole ikinä syliin/viereen suostunut nukahtamaan, omaan sänkyyn ollaan alusta asti laitettu!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481