Kumpi on vähemmän epäterveellistä, valova ja torkkua seuraavina päivinä töissä vai käyttää unilääkkeeitä, joilla nukkuu. Jotka tosin aiheuttavat hienosta tokkuraisuutta aamupäivisin. Jos tätä jatkuu pidempää?
Kumpi pahjempi
4
608
Vastaukset
- paranemaan päin
...monesta seikasta. Miten paljon saat nukuttua ilman lääkkeitä? Sanoisin, jos nukut keskimäärin 6-7 tuntia yössä yritä sinnitellä unilääkkeittä ja kokeilla rohdoksia/muita luomuhoita tai melatoniinia, joka on itselläni auttanut.
Mutta jos yöunet jäävät tosi vähiin, parempi varmaan lääkkeillä. Pitkäaikainen unettomuus on elimistölle vaarallista ja hoitamattomana se myös kroonistuu ennen pitkää. Unilääkkeissä taas on useimmilla suuri riippuvuusvaara ja huono unenlaatu.- härkä
Useimmilla unilääkkeillä suuri riippuvuusvaara. Millähän unilääkkeellä ei ole? Ei pidä heitellä tänne mutu tietoa! Mainitsemasi rohdokset, joita käytetään moneen "psyykkiseen sairauteen" ovat pienilläkin annoksilla ja jos käyttö on vielä pitkäaikaista erittäin maksatoksisia. Ei ole mutu tietoa, vaan kokemusta. Olen nähnyt muutomia maksan pilanneen rohdoksen käyttäjän. Sitten ei enää tiedetäkkään, mitä uskaltaa potilaalle antaa, kun usein munuaiset ovat menneet samalla. Jokainenhan saa syödä mitä haluaa, mutta olkaa varovaisia luontaistuotekaupan myyjien kanssa. Kysyt vaikka peräpukamiin rohtoa tai syöpä pahoinvointiin, niin sieltä kyllä löytyy. Unilääkkeitä pitää syödä ohjeiden mukaan, niin riippuvuusvaara on minimaalinen. Älkää hyvät ihmiset pelotelko aina riippuvuudesta, sillä se vain pahentaa tilannetta. Riippuvuudet ihmisillä on vakio, kenellä mikäkin.
- satunnainen x
Minä olisin samalla kannalla, että unilääkkeiden käyttö saattaa heikentää tilannetta pitkässä juoksussa. En pitäisi pientä väsymystä työviikkojen aikana erityisen vaarallisena, jos pystyt viikonloppuisin nukkumaan.
Minä olen jaksanut jo pari vuosikymmentä työelämässä nukahtamisongelmani kanssa, kun saan viikonloppuisin ja loma-aikoina nukuttua. Arkisin unet ovat 5-7 h, mikä jollekin voi olla ihan riittävä yöuni, mutta minä tarvitsisin 8 h unet ollakseni oikeasti virkeä. Jos minkäänlaista palautumista ei tule missään välissä, sitten tilanne on todella huolestuttava. Minä käytän pameja nukahtamiseen vain silloin, jos en ole syystä tai toisesta saanut kunnon unia pitkään aikaan tai seuraavana päivänä on jotain minkä takia pitäisi olla täysin virkeä. Minulla diapamin aiheuttama tokkuraisuus ohittuu puolessa tunnissa aamulla, mutta jonkinlaista riippuvaisuutta kehittyy jo 3-5 yössä eli nukahtaminen vaikeutuu entisestään pariksi yöksi ilman lääkettä, joten siksi en turvaudu siihen kuin silloin tällöin.
- Julle 66
Ei kannata valvoa liikaa paitsi jos ei saa nukuttua niin silloin on pakko olla valveilla. Valvominen lisää muita sairauksia josta mulla on jo monen vuoden kokemus. Lääkärissä ja sairaalassa ollut jo sen takia monta kertaa ja vielä olisi ainakin kaksi käyntiä keskussairaalassa kahdella eri poliklinikalla nyt kevään aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713