Mikähän siihen mahtaa olla syynä, että kun mies ottaa itselleen naisen, jolla on lapsia, on miehelle itsestään selvyys että lasten ehdoilla mennään. Hän ei hauku lapsia, ei ilmoita etteikö lapset saisi olla hänen kotonaan, ei kyseenalaista lasten asemaa. Mutta kun kyse on naisesta, niin jo löytyy valituksen aihetta. Siis lukekaapa näitä kirjoituksia vaikka vain tämän ekan sivun osalta ajatuksella. Minulle nousee mieleen, että kuinka ihminen voi olla noin kylmä, tunteeton ja itsekäs. Omat lapset on maailman parhaat jos niitä on siunaantunut mutta miehen lapset on niiiiiiiiiiiiiiin kamalia ja ne häiritsee MEIDÄN elämää.
Lapset on olleet osa miehen elämää jo ennen uusikoita, ja tämä pitäisi tyhmemmänkin tajuta. Mikään tai kukaan ei saa mennä lapsen ja heidän vanhempiensa väliin. Sitten taas on tämä yksi kirjoittaja joka kertoo kuinka miehen ex:n takia mies on katkaissut välinsä lapsiinsakin. Noh, tuollaiseen mieheen minä en koskisi edes haravan varrella, hyi helvetti !
Mietin, että mahtaa elämä olla todella raskasta kun pitää vihata jotain ihmistä / joitain ihmisiä noin kovasti, vielä kun he ovat oman kumppanin rakkaimmat ihmiset.
En minäkään mieheni lapsia rakasta, ja tottakai alussa vähän mittailtiin toisiamme, mutta sitten päätettiin että meidän on tultava toimeen jos meinataan samaa perhettä olla. Noiden keskustelujen jälkeen on kaikki mennyt todella hyvin.
Taitaa vain olla niin ettei moni nainen pysty myöntämään että hän ei osaa suhtautua asioihin niiden oikeilla mittakaavoilla eikä pysty myöntämään omia virheitään. Eikö kannattaisi, jos voisi sen seurauksena jättää taakseen moiset negatiivisuudet.
Uusnaisten kylmyys
31
1286
Vastaukset
- uusperheiden palsta
etkä voi olla noin naivi että uskot että kaikilla menee yhtä hyvin kuin sinulla!!!.Miehet vain harvemmin kirjoittelevat täällä,joten mistä tiedät mitä miehet ajattelevat teidän ex-rouvien entisistä lapsista.Uusperheessäkin se on useimmiten se uusikko-nainen joka ne pennut hoitaa,vaikka kirjoituksesi perusteella sinä olet perheesi POMO.Onkohan sinun miehesi tossukan vai tussukan alla??????:
- taso..
kertoo sinusta kaiken. Ei voi kauhalla vaatia kun on teelusikalla annettu....
- aloittaja
Ei helmiä sioille !
- jotakin hampaankolossa?
Eiköhän se ex-naisen kylmyys ole aika suuri syy avioeroihin?
- aloittaja
Se on kumma juttu että täällä jos "kehtaa" kritisoida näiden uusikoiden katkeria kirjoituksia on itse pelkkä kylmä ex. Ihan vaan tiedoksi, se olin minä joka eron halusin ja ihan tiedoksi että minulla on uusperhe, joten väitän jotain asiasta tietäväni. Minulla vain on kyky nähdä omat virheeni ja heikkouteni ja minä tajuan sen että uusperheessä aikuisten kuuluu käyttäytyä aikuismaisesti ja lapsille hyväksytään lasten käytös. Jos lapsi nyt joskus olisikin vaikea, niin voi sitä aikuista joka samaan leikkiin lähtee mukaan... no oman lapsellisuutensahan vain siinä näyttää.
Tämäkin vastaus näyttää sen ettei kirjoittaja osaa havaita omassa käytöksessään mitään väärää....kun se on vaan se ukon ex ja niiden kakarat. - siis olethan
aloittaja kirjoitti:
Se on kumma juttu että täällä jos "kehtaa" kritisoida näiden uusikoiden katkeria kirjoituksia on itse pelkkä kylmä ex. Ihan vaan tiedoksi, se olin minä joka eron halusin ja ihan tiedoksi että minulla on uusperhe, joten väitän jotain asiasta tietäväni. Minulla vain on kyky nähdä omat virheeni ja heikkouteni ja minä tajuan sen että uusperheessä aikuisten kuuluu käyttäytyä aikuismaisesti ja lapsille hyväksytään lasten käytös. Jos lapsi nyt joskus olisikin vaikea, niin voi sitä aikuista joka samaan leikkiin lähtee mukaan... no oman lapsellisuutensahan vain siinä näyttää.
Tämäkin vastaus näyttää sen ettei kirjoittaja osaa havaita omassa käytöksessään mitään väärää....kun se on vaan se ukon ex ja niiden kakarat.itsekin uusikko,vaikka annat ymmärtää että olet erittäin onnellinen ROUVA nykyään.Jokin syy kai sinullakin oli entisestäsi ero hakea?.Minun kohdallani asia on YKSINKERTAISESTI sanoen niin että avokkini exä ei anna avokkini tavata lapsiaan vaikka kuinka itkisi ja rukoilisi.Ole siis onnellinen jos asiasi ovat niin hyvin kuin annat ymmärtää....
- aloittaja
siis olethan kirjoitti:
itsekin uusikko,vaikka annat ymmärtää että olet erittäin onnellinen ROUVA nykyään.Jokin syy kai sinullakin oli entisestäsi ero hakea?.Minun kohdallani asia on YKSINKERTAISESTI sanoen niin että avokkini exä ei anna avokkini tavata lapsiaan vaikka kuinka itkisi ja rukoilisi.Ole siis onnellinen jos asiasi ovat niin hyvin kuin annat ymmärtää....
Kyllä minä onnellinen olenkin siitä mitä minulla on, ja että välit ex:iin on suht kunnossa.
Ja ymmärrän kyllä ettei kaikilla elo ole niin helppoa (ei se meilläkään aluksi ex:n takia ollut)mutta tapa millä asioista täällä vaahdotaan ei ole kovin aikuismaista, sen varmaan voi allekirjoittaa moni.
Noh, mutta sitten asiaan; kerroit ettei miehesi ex anna tavata lapsia. Onko heillä kirjallinen tapaamisopimus ? Onko lapset alle vai yli 12v ? Onko lapset halukkaita tapaamaan isäänsä ?
Kerro vähän lisää niin pähkäillään onko moiseen keinoja. - Aloittaja
siis olethan kirjoitti:
itsekin uusikko,vaikka annat ymmärtää että olet erittäin onnellinen ROUVA nykyään.Jokin syy kai sinullakin oli entisestäsi ero hakea?.Minun kohdallani asia on YKSINKERTAISESTI sanoen niin että avokkini exä ei anna avokkini tavata lapsiaan vaikka kuinka itkisi ja rukoilisi.Ole siis onnellinen jos asiasi ovat niin hyvin kuin annat ymmärtää....
Kuten aloitusviestini kertoo, koskee kritiikkini nyt lähinnä näitä jotka ottavat lapset hampaisiinsa, haukkuvat ja moittivat. Saattavat jopa painostaa miehiään katkaisemaan välit lapsiinsa, tai ovat ylpeitä miehistään jotka niin tekevät. Missään vaiheessa en ole kritisoinut isiä, jotka haluavat lapsiaan tavata ja jonka ex:t tekevät siitä hankalaa. Näihin usein löytyy ratkaisu, mutta siihen vaikuttaa mm. nuo asiat joita edellisessä viestissäni kysyin.
- aloittajalle
aloittaja kirjoitti:
Kyllä minä onnellinen olenkin siitä mitä minulla on, ja että välit ex:iin on suht kunnossa.
Ja ymmärrän kyllä ettei kaikilla elo ole niin helppoa (ei se meilläkään aluksi ex:n takia ollut)mutta tapa millä asioista täällä vaahdotaan ei ole kovin aikuismaista, sen varmaan voi allekirjoittaa moni.
Noh, mutta sitten asiaan; kerroit ettei miehesi ex anna tavata lapsia. Onko heillä kirjallinen tapaamisopimus ? Onko lapset alle vai yli 12v ? Onko lapset halukkaita tapaamaan isäänsä ?
Kerro vähän lisää niin pähkäillään onko moiseen keinoja.Lapset ovat 9ja11v.Todellakin he kaipaavat isäänsä ja isä heitä niin että minua välillä suututtaa tässä välissä olla.Eivät avokkini lapset minuakaan vihaa...päinvastoin alkoivat jopa pitämään minustakin ja uskon että siksi avokkini exä alkoikin tekemään kaikki kiusat mitä ikinä voi.(en koskaan aliarvioinut lasten äitiä saati yrittänyt omia äidin roolia).Hakipa tuo yksinhuoltajuuttakin jotta olisi saanut yh.n edut.Onneksi isää ei tässä mielessä hylätty,vaan edelleen heillä on yhteishuoltajuus,vaikka se onkin vain joku paperi millä ei tunnu olevan mitään merkitystä.Tapaamis-oikeuksia ei avokkini ollut osannut vaatia,koska eron alkuaikoina isä sai hakea lapsia useinkin luoksemme.Olivat kesäisin mökillämmekin useita päiviä.Kaikki muuttui kun avokkini exä meni kihloihin miehen kanssa jota tapaili jo avokkini kanssa aviossa ollessaan.Uusi-isäpuoli lopetti pojan ja oikean isän harrastuksenkin.Uskon kuitenkin että lähivuosina ovemme taakse ilmestyy kaksi lasta jotka saavat avokkini silmät loistamaan.En voi kuin sivusta katsoa kuinka avokkini on loppu.Tuntuu ettei hänellä ole voimia taistella koko sukua vastaan.Siellä kun sählää ex-anoppi,uusi isäpuoli(joka on avokkini exän mielestä parempi kuin lasten oma isä koskaan olikaan).Tälläisenkin kohteliaisuuden tuo exä on kehdannut avokilleni sanoa päin kasvoja.Joskus lapset pääsevät salaa lähettämään viestejä isälleen,mutta avokkini ei voi vastata niihin,ettei lapse joudu kärsimään siitä että ovat ottaneet yhteyttä isäänsä.Vain aika näyttää kuinka tässä käy,sillä tuo exä on todella pirullinen tai toinen mahdollisuus on että uusio-ukko on alistanut hänet.
- aloittaja
aloittajalle kirjoitti:
Lapset ovat 9ja11v.Todellakin he kaipaavat isäänsä ja isä heitä niin että minua välillä suututtaa tässä välissä olla.Eivät avokkini lapset minuakaan vihaa...päinvastoin alkoivat jopa pitämään minustakin ja uskon että siksi avokkini exä alkoikin tekemään kaikki kiusat mitä ikinä voi.(en koskaan aliarvioinut lasten äitiä saati yrittänyt omia äidin roolia).Hakipa tuo yksinhuoltajuuttakin jotta olisi saanut yh.n edut.Onneksi isää ei tässä mielessä hylätty,vaan edelleen heillä on yhteishuoltajuus,vaikka se onkin vain joku paperi millä ei tunnu olevan mitään merkitystä.Tapaamis-oikeuksia ei avokkini ollut osannut vaatia,koska eron alkuaikoina isä sai hakea lapsia useinkin luoksemme.Olivat kesäisin mökillämmekin useita päiviä.Kaikki muuttui kun avokkini exä meni kihloihin miehen kanssa jota tapaili jo avokkini kanssa aviossa ollessaan.Uusi-isäpuoli lopetti pojan ja oikean isän harrastuksenkin.Uskon kuitenkin että lähivuosina ovemme taakse ilmestyy kaksi lasta jotka saavat avokkini silmät loistamaan.En voi kuin sivusta katsoa kuinka avokkini on loppu.Tuntuu ettei hänellä ole voimia taistella koko sukua vastaan.Siellä kun sählää ex-anoppi,uusi isäpuoli(joka on avokkini exän mielestä parempi kuin lasten oma isä koskaan olikaan).Tälläisenkin kohteliaisuuden tuo exä on kehdannut avokilleni sanoa päin kasvoja.Joskus lapset pääsevät salaa lähettämään viestejä isälleen,mutta avokkini ei voi vastata niihin,ettei lapse joudu kärsimään siitä että ovat ottaneet yhteyttä isäänsä.Vain aika näyttää kuinka tässä käy,sillä tuo exä on todella pirullinen tai toinen mahdollisuus on että uusio-ukko on alistanut hänet.
miehesi yrittänyt hoitaa asiaa lastenvalvojan tai oikeuden kautta ?
Nuo lastenvalvojathan yleensä voi vaan toimia välittäjänä tai kirjoittaa sopimuksia jos molemmat osapuolet on samaan suostuvaisia. He yrittävät aina pyytää osapuolia selvittämään asiat keskenään, mutta se on vaikeaa jos toinen osapuoli ei kykene selvittelemään.
Niinpä suosittelen että miehesi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon. Varaa sieltä ajan ja saa suhteellisen edullisesti oikeudellista neuvontaa. Juristi pystyy myös kertomaan ne keinot joita miehesi voi käyttää lasten tapaamiseen liittyen.
Tuo tie ei ole helppo, mutta se kannattaa käydä, uskokaa vain. Ja luulen että äidilläkin saattaa löytyä halukkuutta sovitella asiaa mieluummin kun lähteä käräjille, jossa todennäköisesti tuomari määrää tapaamisoikeuden isälle ja parhaassa/pahimmassa tapauksessa äiti maksaa molempien oikeudenkäyntikulut.
Mutta älkää tyytykö vähempään kuin kirjalliseen sopimukseen. Suulliseen ei pidä luottaa, siitä kun on niin helppo luistaa.
Toivottavasti tästä oli edes vähän apua. - sittenkin
aloittaja kirjoitti:
miehesi yrittänyt hoitaa asiaa lastenvalvojan tai oikeuden kautta ?
Nuo lastenvalvojathan yleensä voi vaan toimia välittäjänä tai kirjoittaa sopimuksia jos molemmat osapuolet on samaan suostuvaisia. He yrittävät aina pyytää osapuolia selvittämään asiat keskenään, mutta se on vaikeaa jos toinen osapuoli ei kykene selvittelemään.
Niinpä suosittelen että miehesi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon. Varaa sieltä ajan ja saa suhteellisen edullisesti oikeudellista neuvontaa. Juristi pystyy myös kertomaan ne keinot joita miehesi voi käyttää lasten tapaamiseen liittyen.
Tuo tie ei ole helppo, mutta se kannattaa käydä, uskokaa vain. Ja luulen että äidilläkin saattaa löytyä halukkuutta sovitella asiaa mieluummin kun lähteä käräjille, jossa todennäköisesti tuomari määrää tapaamisoikeuden isälle ja parhaassa/pahimmassa tapauksessa äiti maksaa molempien oikeudenkäyntikulut.
Mutta älkää tyytykö vähempään kuin kirjalliseen sopimukseen. Suulliseen ei pidä luottaa, siitä kun on niin helppo luistaa.
Toivottavasti tästä oli edes vähän apua.Kuten ed. viestissä. Yhteys heti lastenvalvojaan. Kun asiat ei ex:n kanssa hoidu, niin ei se parane lyömällä hanskat tiskiin. Kirjallinen sopimus. Muuten asia käännetään vielä niin, että "isä hylkäsi". Jos ex on kuten eräs tuntemani tapaus, hän pitkittää sopimuksen tekoa ja kanittaa lapsia toivoen että lapset vieraantuvat ja täytttävät 12 v, ja eivät "halua" tulla. Siis sellasia naisia on, jotka nauttivat kun ex-mies ei näe lapsiaan. Mutta sellasille ei pidä antaa periksi ja jos kaikesta huolimatta ei onnistu tavata, ainakin lapsille tulee tehdä selväksi että ovat tervetulleita eikä isä ole hylännyt heitä.
- Näin se useasti on
Vastauksista huomaa, että uusnaisia ei saa kritisoidan missään nimessä, he ovat omasta mielestä aina oikeessa! Heti ex vaimo on hullu kun käy ääneen.
Näin se on että uusnaiset ne lapset isästä erottaa. Vaikka lapset on miehellä ensin, niin naiset ne yrittää jyrätä lapset pois tieltä.
Meillä ei ole ongelmaa onneksi ollut uusnaisista, mutta lukiessani täällä juttuja, niin ihan karvat nousee pystyyn. - miehiä ja naisia
Kun mies menee asumaan yh-äidin luo, hän tietää että siellä on lapset.Ja tuskin ottaa vastaan ohjeita ja haukkumisia lasten isältä. Uusio-isiä on kaikenlaisia. Jotkut hyväksyvät hampaat irvessä,jotkut täysin välinpitämättömiä, jotkut siipeilevät, jotkut elvistelevät ja tyrannisoivat, jotkut ovat miehiä paikallaan.
Kun etäisä muuttaa yhteen uuden onnensa kanssa. on niitäkin tapauksia monenlaisia. Ja uusnaisen on hyväksyttävä lasten tapaamiset. Yllätyksenä voi tulla tapaamisten perumiset, oharit, kiusanteko. Jotkut rupeavat sirkustirehtööriksi, jotkut saavat mustisreakstioita, jotkut pyrkivät esittämään kuinka paljon parempi lapsen olisi asua heillä, jotkut ovat täysin välinpitämättömiä, jotkut lähtevät likkaporukalla bailaamaan. Ja jotkut käyttäytyvät kuin aikuiset ihmiset. Tulisi muistaa että lapset tulevat tapaamaan isäänsä ja isä kokkaa, hoitaa, on läsnä, asettaa rajat. Uusnainen on olemassa, voi suhtaudua miehen lapsiin kuin sukulaislapsiin ja odotaa lasten kohtelevan kuin kaveriensa äitejä. - lapset tulevat u-naisen kotiin
Tämä on se ero:
Mies menee usein lapsellisen äidin valmiiseen kotiin, joka on jo vuosia ollut lasten koti. Jos uusi jannu jotain maksaa hän on suuri sankari.
Nainen, siis uusio perustaa uuden kodin miehen kanssa , jolla on etälapsia. Kodin laittoon osallistuaan 50/50. Lapset esittävät temppujaan, mikä tietysti kuuluu heidän toimenkuvaan. Ja uusionainen on talouden toinen aikuinen. Jotkut ex:ät asettavat ehtoja lapsen tapaamiselle: a) nainen ei saa olla kotonaan, jos lapset tulevat b) lapset tulevat vain jos nainen on paikalla ja passaa. Että kyllä meitä on joka lähtöön molimmilla puolilla tiskiä. - se on se ongelma
se on se ongelma että uusioäiti asuu kotonaan lasten kanssa jonne tulee uusi mies asumaan. Nyt tähän kotiin tuodaan vieraita lapsia oleilemaan jotka eivät sinne kuulu. Se isäkin tuli sinne usein vaivojen kautta ja justjajust hyväksyttiin ja sitten pitäisi tulla vielä uusia vieraita lapsiakin! eli uusioäidin koti valloitettiin ja ehkä se just on ongelma
- kertonut ennen
muuttoaan, että hänellä on lapsia?
Etkö ymmärtänyt, että isä haluaa tavata lapsiaan ja lapset isäänsä?
Jos vastauksesi jompaankumpaan tai molempiin kysymyksiin on "en", poista mies välittömästi nurkistasi.
Jos vastauksesi molempiin kysymyksiin on "kyllä", olet itse osasi valinnut. Turha tulla tänne valittamaan. - taas...
mies ei muuttanut meille, vaan ostettiin yhdessä uusi isompi asunto. Näin ollen se on koti molempien lapsille eikä kenenkään tarvitse sanoa et ne tuli MUN kotiin.
Sanoppa suoraan, odotitko kun "annoit" miehen teille muuttaa etteivät hänen lapsensa siellä oleile ? Olisi kannattanut miettiä ensin niin olisit säästynyt monelta porulta ! - toinen vastaaja
kertonut ennen kirjoitti:
muuttoaan, että hänellä on lapsia?
Etkö ymmärtänyt, että isä haluaa tavata lapsiaan ja lapset isäänsä?
Jos vastauksesi jompaankumpaan tai molempiin kysymyksiin on "en", poista mies välittömästi nurkistasi.
Jos vastauksesi molempiin kysymyksiin on "kyllä", olet itse osasi valinnut. Turha tulla tänne valittamaan.Perustin uuden huushollin miehen kanssa, jolla on kolme lasta.1) Kyllä hän kertoi niistä, tapasinkin lapsia ennen yhteen muuttoa. 2)kyllä ymmärrän, että isä haluaa tavata lapsiaan, autoin häntä ajamaan kirjallista tapaamissopimusta. 3) ex:n asenne tapaamisiin muuttui kun mies löysi minut. totta kai mietin mikä vika minussa on ? ja vika on se, että olen olemassa.
Ensin oli huolenaihe, että isä pitää "uusista" lapsista parempaa huolta. Sitten selvisi, että minulla ei ole lapsia, eikä tule. Seuraava huoli oli, että vien isän rahat, sitten selvisi että en ole ihan pa. Ja kaikennäköisiä huolia. Nyt lapset eivät vaan halua tulla, kun isä ei toteuta jokaista 500 euron toivetta. En valita lasten vieraiuista, lapset ovat laspia. Mutta ex:n manipulointi, tapaamisten perumiset viime tipassa, tekosyyt, isän mustamaalaus... alkoivat kun isä löysi uuden. Eniten minua surettaa mieheni pettymys, kun tapaamisissa tulee ohareita. - Et ole mikään äiti
toisten lapsille, vaikka kuinka haluisit ja lapset olisivat sinusta ihania! Katkerana joudut nielemään sen että lapset ovat miehen ja hänen ensimmäisen vaimon yhtiesiä.
Äitinä olo ihanaa, sinäkinkin voit kokea sen kunhan teet omat lapset, mutta et voi olla uusioäiti etkä mielikuvitusäiti, etkä mikään äiti ennekuin olet synnyttyänyt omat lapset! Tosiasia on katkera niellä, mutta yritä. - adoptioäiti
Et ole mikään äiti kirjoitti:
toisten lapsille, vaikka kuinka haluisit ja lapset olisivat sinusta ihania! Katkerana joudut nielemään sen että lapset ovat miehen ja hänen ensimmäisen vaimon yhtiesiä.
Äitinä olo ihanaa, sinäkinkin voit kokea sen kunhan teet omat lapset, mutta et voi olla uusioäiti etkä mielikuvitusäiti, etkä mikään äiti ennekuin olet synnyttyänyt omat lapset! Tosiasia on katkera niellä, mutta yritä.on aika tiukasti äiti, vaikkei ole itse lasta synnyttänyt? Ja äitipuolikin, joka joutuu paljon lapsista vastaamaan, esim. jos lasten äiti on kuollut. En tiedä, pitääkö siitä äitinimikkeestä olla niin mustasukkainen. Hyvähän on, jos lapset saavat sitä äidillisyyttä joltakulta muultakin ihmiseltä.
- yhteisöllisempään kulttuuriin tykästynyt äiti - kukaan ei kukaan
adoptioäiti kirjoitti:
on aika tiukasti äiti, vaikkei ole itse lasta synnyttänyt? Ja äitipuolikin, joka joutuu paljon lapsista vastaamaan, esim. jos lasten äiti on kuollut. En tiedä, pitääkö siitä äitinimikkeestä olla niin mustasukkainen. Hyvähän on, jos lapset saavat sitä äidillisyyttä joltakulta muultakin ihmiseltä.
- yhteisöllisempään kulttuuriin tykästynyt äitiei kukaan!
- oliko tämä joku
kukaan ei kukaan kirjoitti:
ei kukaan!
kilpailu? Minä tulen helposti raskaaksi, mutta tiedän, ettei sellainen ole mitenkään itsestään selvää.
Biologinen äiti on biologinen äiti. Muunlainen äiti voi olla yhtä hyvä tai jopa parempi, muttei tietysti parempi kuin hyvä biologinen äiti. Eikä tarvitse olla. Kyllin hyvä on hyvä. Rakkaus on tärkeintä.
- uusnatsien kylmyys...
Kyllä minulla vain on sellaisiakin kokemuksia omasta takaa ja tuttavapiirissä, ettei todellakaan mies halua mennä lapsen ehdoilla, vaan arvostelee ja haukkuu, joskus hyvin taitavasti rivien välissä. Se saattaa olla naamioitu jopa huolenpitoon: "Voisit itsekin paremmin, jos lapset tottelisivat paremmin, olisivat näkymättömiä ja kuulumattomia."
Ehkä sellaiset miehet ei tänne edes vaivaudu kirjoittamaan.
Mutta joo, todella kylmää on monen naisenkin meininki. En tosin ihmettele sitä kun havahduin siihen, että moni läheinen ystävänikin ajattelee, ettei uudelle naiselle kuulu millään lailla se, kuinka mies edellisen liittonsa lapsia kohtelee tai että on tältä naiselta aivan luonnollista hyljeksiä miehen lapsia.
Uskomatonta, helvetti vie! Minä kyllä olen ainakin niin itsekäs, etten todellakaan luottaisi miehen tykästyvän minun lapsiini, jos hänelle on niin helppoa dumpata omat lapsensa. Siksi toiseksi en luottaisi hänen kykenevän rakastamaan minuakaan, jos verisiteenkin katkaiseminen on hänelle niin helppoa. Kumppaneita saa uusia...hekään eivät tietenkään saisi olla mikään vaihdon väline, mutta lapsia taakseen jättävä mies on minusta hirviö! - jos vihaa niin välittää;)
Itse en kaipaa entistä puolisoani,eikä kaipaa mieheni ex-suhettaan.Me ei ees vihata,kun ei välitetä niistä.
Me ollaan oma mukava perheemme,eikä meistä kumpikaan ajattele että ollaan jotain muuta kuin pelkkä PERHE!
Noi uusio sitä,tai tätä jutut ovat kateellisten höpinää..eivät muuta.- onko niitä?
vai ei-
- löytänyt...
jutun sydäntä. Tässä puhutaan lapsista ja lasten asemasta.
Mutta kirjoituksessasi et anna niille sanaakaan... - kaikkiaan 6 asuu kanssamme,
onko niitä? kirjoitti:
vai ei-
ja yksi etälapsi luonamme käy silloin kun äitinsä hänet luoksemme päästää.Mieluusti sais olla kodissamme useimminkin.
Kaikki lapset ovat niin sanotusti samalla viivalla.Kukaan ei oo toistaan parempi,ja saman verran..ikätasonsa mukaisesti tiettyjä asioita saavat.
Me olemme PERHE johon kuuluu äiti,isä ja molempien lapset.Yhdessä ollaan ja tehdään/toimitaan.
Entiset elämämme olemme ymmärtäneet taaksemme jättää.Niihin kun ei mitenkään voi vaikuttaa.
On sitä itselläkin kokemusta sellaisesta kun lasteni isä ei lapsiaan tapaa..ja kuinka hänen puolisonsa ei vielä vuosienkaan jälkeen lapsiani hyväksy.
Kuitenkin,lapseni ovat oppineet sen
että kaikki ihmiset eivät ole suvaitsevaisia eivätkä myöskään omaa empatiakykyä.On vaan olemassa asioita,joihin ei voi itse vaikuttaa! - Juuri näin
kaikkiaan 6 asuu kanssamme, kirjoitti:
ja yksi etälapsi luonamme käy silloin kun äitinsä hänet luoksemme päästää.Mieluusti sais olla kodissamme useimminkin.
Kaikki lapset ovat niin sanotusti samalla viivalla.Kukaan ei oo toistaan parempi,ja saman verran..ikätasonsa mukaisesti tiettyjä asioita saavat.
Me olemme PERHE johon kuuluu äiti,isä ja molempien lapset.Yhdessä ollaan ja tehdään/toimitaan.
Entiset elämämme olemme ymmärtäneet taaksemme jättää.Niihin kun ei mitenkään voi vaikuttaa.
On sitä itselläkin kokemusta sellaisesta kun lasteni isä ei lapsiaan tapaa..ja kuinka hänen puolisonsa ei vielä vuosienkaan jälkeen lapsiani hyväksy.
Kuitenkin,lapseni ovat oppineet sen
että kaikki ihmiset eivät ole suvaitsevaisia eivätkä myöskään omaa empatiakykyä.On vaan olemassa asioita,joihin ei voi itse vaikuttaa!sen pitäisikin mennä! On hirmu tylyä, että joutuu kokemaan sitä, etteivät lasten isä ja tämän uusi kumppani piittaa lapsista. Jollain lailla siinä murheessa kirkastuu kuitenkin se, kuinka hirveän tärkeää rakkaus lapseen on ja kuinka se on ihan tahdon ja itsensä sille lapselle altistamisen asia.
Hienoa, että teillä myös puhutaan asiasta. On tärkeää kertoa lapsille, että lapsen tapaamatta jättäminen on väärin, eikä lapsessa ole siihen syytä. Suru varmasti jää, mutta ilollekin löytyy sijaa kun suru vääryydestä tunnustetaan!
Etälapsikin kasvaa ja alkaa äänestää jaloillaan. Rakastava koti vetää häntä varmasti puoleensa.
Ne, jotka lasten elämästä häviävät, ovat hävittäjiä ja häviäjiä! - LAPSET,
löytänyt... kirjoitti:
jutun sydäntä. Tässä puhutaan lapsista ja lasten asemasta.
Mutta kirjoituksessasi et anna niille sanaakaan...vai pitäisikö ne jotenkin sieltä erottaa??
Joten,kyllä ymmärsin jutun sydämmen..en vain tajua miten muka kukaan toinen nainen vois estää omien lasten tapaamisia?Kyllä sitä vikaa pitäis alkaa etsiin lähempää l. isästä..ja siitä miten nainen ex miestään kohtelee.
Jos sopu säilyis,ois asioiden hoitaminen l.lasten ja etävanhemman tapaaminenkin mutkattomampaa.Mutta vois lopettaa toisten naisten syytteleyn kokonaan.Se on törkeetä.
Jokainenhan sitä voi itselleen uskotella että vain lapsiani minä ajattelen,kun toisaalta kuitenkin se menojalka väpättää ja baariin ois päästävä =siks ajaks ois saatava lapset isälleen,viis lasten tunteista ja tarpeista..tuo siis se asian toinen puoli.
Sekinkö siis sen toisen naisen vai mikskä te häntä nimitättekään "uusikko",joka kyll on aivan per***stä koko nimitys.Kateellisten panettelua,edelleenkin. - omaan perheeseen
LAPSET, kirjoitti:
vai pitäisikö ne jotenkin sieltä erottaa??
Joten,kyllä ymmärsin jutun sydämmen..en vain tajua miten muka kukaan toinen nainen vois estää omien lasten tapaamisia?Kyllä sitä vikaa pitäis alkaa etsiin lähempää l. isästä..ja siitä miten nainen ex miestään kohtelee.
Jos sopu säilyis,ois asioiden hoitaminen l.lasten ja etävanhemman tapaaminenkin mutkattomampaa.Mutta vois lopettaa toisten naisten syytteleyn kokonaan.Se on törkeetä.
Jokainenhan sitä voi itselleen uskotella että vain lapsiani minä ajattelen,kun toisaalta kuitenkin se menojalka väpättää ja baariin ois päästävä =siks ajaks ois saatava lapset isälleen,viis lasten tunteista ja tarpeista..tuo siis se asian toinen puoli.
Sekinkö siis sen toisen naisen vai mikskä te häntä nimitättekään "uusikko",joka kyll on aivan per***stä koko nimitys.Kateellisten panettelua,edelleenkin.Turha väittää muuta. Isän luona käydään kylässä, ja siellä ollaan vieraana.
Lapset kuuluu äidin perheeseen. Miksi se on vaikee käsittää?
Jos lapset kuuluu edelleen isän perheeseen niin sinne kuuluu silloin ex vaimokin! - sorry...
LAPSET, kirjoitti:
vai pitäisikö ne jotenkin sieltä erottaa??
Sekinkö siis sen toisen naisen vai mikskä te häntä nimitättekään "uusikko",joka kyll on aivan per***stä koko nimitys.Kateellisten panettelua,edelleenkin.nyt mutta ihan turhaan vedit purut nokkaas.
Jos aloittaja kirjoittaa lasten asemasta uusperheessä ja siitä miten kylmästi lapsiin voidaan uusperheessä suhtautua ja sinä vastaat kuinka te olette Miehesi kanssa jättäneet ex:t taakse, mainitsematta sanallakaan lapsista niin lienee oikein huomattaa että pointti meni sulta ohi.
Toinen juttu on tää ikuinen...kateellisten panettelua. Voi heh, heh ihmisen yksinkertaisuutta. Itse esim. olen naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa ja hänellä ja minulla on iahanat lapset joita rakastetaan taspuolisesti meidän perheessä. Minulla ei todellakaan ole syytä kadehtia ketään, mitä perhesuhteisiin tulee. Mutta se ei estä minua närkästymästä sille, mitä tällä palstalla kirjoitetaan. On käsittämätöntä että aikuiset ihmiset ottavat lapset hampaisiinsa tai taistojensa välikappaleiksi.
Kuka miettii lapsen etua näissä tilanteissa kysyn vaan.
Joten otappa sinäkin herneenpalko nenästäsi ja vedä henkeä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225145Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303678No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241524- 231411
- 141302
- 271208
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221127