Olen opiskellut ympäristönhallintaa, valmistunut aikoja sitten, mutta oman alan työtä en ole saanut. Opintoihin kuului GIS paikkatietotekniikan kurssejakin, jotka on hieman unholassa. Alan taitajat: onko mahdollista tulla GIS-alan ammattilaiseksi oppimalla itse tietyn GIS-ohjelman (minkä niistä?) perusteellisesti ja aloittaa oma GIS-alan yritys? Vai annetaanko jossain pelkästään GIS-alan koulutusta, kun en kokopäiväiseksi opiskelijaksi enää haluaisi/ehtisi ryhtyä...
Kiitokset!
GIS-alan ammattilaiseksi
6
1878
Vastaukset
- Töissätoistaiseksi
ESRI on suurin varsinainen paikkatietojärjestelmätoimittaja (ArcGIS) joten sen tuotteila pääsee varsinaisella GIS alalla varmasti eteenpäin. Sen sijaan jos yleisiä paikkatietojuttuja alkaisin nyt opetella niin ehkä joku freeware/opensource gis voisi olla kova juttu. Ongelma on siinä että niillä joilla olisi tarvetta paikkatietoanalyyseille ja paikkatietojutuille ei ole osaamista eikä halua maksaa siitä paljoa. Isot järjestelmät on jo täysin ESRIn ja Mapinfon kyllästämiä. Verkkopuolelta Googlemaps taas tarjoaa suurimmalle osalle sen 'gis' toiminnallisuuden mitä he kaipaavatkin: Näkee missä oma yritys sijaitsee kartalla.
Teretulemast alalle.- työtönmyös
tienaako alalla oikeasti? saako kysyä mitä itse teet ja paljonko ansaitset, suurinpiirtein?
- Töissätoistaiseksi
työtönmyös kirjoitti:
tienaako alalla oikeasti? saako kysyä mitä itse teet ja paljonko ansaitset, suurinpiirtein?
plus lisät.
- työtönmyös
Töissätoistaiseksi kirjoitti:
plus lisät.
tuohan on ihan mukavasti! teetkö töitä jossain firmassa vai oletko yksityisyrittäjä (kannattaakohan se?).
- työtönmyös
Töissätoistaiseksi kirjoitti:
plus lisät.
kauanko olet ollut alalla? mikä on alkupalkka?
- avainsana
GIS-alalla avainsana on GIS-teknologiat eikä GIS-ohjelmat. GIS-ohjelmien osaajana on suora tie kunnille tai valtiolle töihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770