onko muita

saman asian..

Mulla on niinkin ikävä asia kuin lapseni isä!!! hän hylkäsi ns.lapsemme kun tapasi nykyisen naisen jonka kanssa meni naimisiin ja heillä 2lasta. Lapseni ja isä ovat tavanneet hyvin harvoin ja nyt onkin vierähtänyt vuosi viimetapaamisesta,meillä on muuten sopimus tapaamisesta mutta hän ei sitä ikinä ole noudattanut,ei tässä mitään mutta mua niin vituttaa, että isän lisäksi koko sen puolen suku on lapseni tostanoin vaan unohtanut,miksi??mua niin vituttaa tällä hetkellä nää asiat,tai noh oonhan mä elänyt näiden kanssa jo vuosia mutta asiat ovat vaan tullu pinnalle hyvin voimakkaasti. Ei mee mun jakeluun et miten exäni voi olla 2 lapselle isä mutta miksi siis ei esikoiselle?mitenkä hitto tästä ajatuksesta pääsee ja loppupeleis hyväksyy moisen?lastenvalvolle olen näiden asioiden takia menossa mutta mitä se muka voi auttaa?eihän isää voi pakottaa....

28

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä vaan

mutta ei äideiltä. Harva äiti se lapsensa jättää jonkun tähden. Tuohon ei ole vastausta, ei auta muu kuin odottaa että mies jossain vaiheessa ymmärtää mitä on tehnyt.
      Pakolla ei tule mitään. Lapselle on hyvä kertoo totuus, muuten saa aina vlehedella ja keksiä verukkeita. Ja sitten kun vanhempana ymmärtää että äiti on valhedellut isästä, niin voipi olla että hän syyttelee myös sinua.
      Itse kerroin jo pienenä lapsille, että isä hylkäsi ja vaihtoi vieraaseen naiseen teidät, eikä mitään traumoja ole lapsille tullut. Päin vastoin olen selvinnyt helpolla, ei ole tarvinnut selitellä ja valehdella koskaan. Luulen että ovat onnellisa kun tietävät millainen oli heidän isä.

• ap...

Noh tietysti hyvä puoli on se et lapsellani on nykyinen mieheni elämässä mutta silti hän ei ole hänen isä,jollain tavalla suututtaa kun tuntuu et minun lapseni meijän perheessä on niin musta lammas vaikka tietenkään ei ole mutta sen tiedän että samassa arvossa häntä ei muiden kanssa pidetä vaikka toisin väitetään,kyllä sen ihmisestä ym näkee miten asia on..voi varmaan olla että oon vitun katkeroitunut ym mutta eikö mulla ole siihen oikeus vaan sentakia et koko helvetin suku on hylännyt lapseni ja kun ajattelen et hänen isukilla on 2 lasta joille on isä,siis onko asia vaan niin et lastenvalvoja ei pysty asioille mitään tai mikään muu taho??

• se on ihan sama tunnetila
        ap... kirjoitti:

Noh tietysti hyvä puoli on se et lapsellani on nykyinen mieheni elämässä mutta silti hän ei ole hänen isä,jollain tavalla suututtaa kun tuntuu et minun lapseni meijän perheessä on niin musta lammas vaikka tietenkään ei ole mutta sen tiedän että samassa arvossa häntä ei muiden kanssa pidetä vaikka toisin väitetään,kyllä sen ihmisestä ym näkee miten asia on..voi varmaan olla että oon vitun katkeroitunut ym mutta eikö mulla ole siihen oikeus vaan sentakia et koko helvetin suku on hylännyt lapseni ja kun ajattelen et hänen isukilla on 2 lasta joille on isä,siis onko asia vaan niin et lastenvalvoja ei pysty asioille mitään tai mikään muu taho??

kuin olla onnellinen tai muuta! Jos ei olisi vihaa eikä katkeruutta, ei hyväkään aiat tunnu hyviltä.
        Sen sanon, että mieshän tässä eniten menettää, kun ei näe oman lapsen kasvamista! Kun sitten joskus herää, niin luulen että se aika minkä on ollut poissa lapsen elämästä, ja mitä hän ei takasin koskaan saa, hän tulee sitä katumaan ja se jäytää häntä lopun elämää.

Tiedän kyllä miltä äidistäkin tuntuu kun kyse on omasta lapsesta, mutta on asioita joille ei voi mitään, väkisin et voi lapsen isää vaatimaan olemaan isä, ellei hän sitä itse halua!
        Minä en myös ymmärrä sitä, mikä voi olla tärkeempää elämssä kuin omat lapset?

• ap..
        se on ihan sama tunnetila kirjoitti:

kuin olla onnellinen tai muuta! Jos ei olisi vihaa eikä katkeruutta, ei hyväkään aiat tunnu hyviltä.
        Sen sanon, että mieshän tässä eniten menettää, kun ei näe oman lapsen kasvamista! Kun sitten joskus herää, niin luulen että se aika minkä on ollut poissa lapsen elämästä, ja mitä hän ei takasin koskaan saa, hän tulee sitä katumaan ja se jäytää häntä lopun elämää.

Tiedän kyllä miltä äidistäkin tuntuu kun kyse on omasta lapsesta, mutta on asioita joille ei voi mitään, väkisin et voi lapsen isää vaatimaan olemaan isä, ellei hän sitä itse halua!
        Minä en myös ymmärrä sitä, mikä voi olla tärkeempää elämssä kuin omat lapset?

sen että pakottaa en voi mutta miten se ihminen voi olla niille 2 muulle isä!!!!! noh en tiiä herääkö kukaan sen puolelta siihen että munkin lapsi on olemassa

• voi pakottaa
        ap... kirjoitti:

mihinkään.
        Vasta kuolema antaa tasa-arvon. Entisen miehesi perinnönjaossa lapsesi on samassa asemassa kuin hänen muutkin lapsensa.

• ap..
        voi pakottaa kirjoitti:

mihinkään.
        Vasta kuolema antaa tasa-arvon. Entisen miehesi perinnönjaossa lapsesi on samassa asemassa kuin hänen muutkin lapsensa.

onko sulta lapsi hylätty

• nyt..
        voi pakottaa kirjoitti:

mihinkään.

oli aika kylmästi sanottu.
        Lapset tarvitsee isäänsä enkä voi ymmärtää sellaisia vanhempia jotka lapsensa hylkää.
        Ne suorastaa kuvottaa mua !

• ap..
        nyt.. kirjoitti:

Lapset tarvitsee isäänsä enkä voi ymmärtää sellaisia vanhempia jotka lapsensa hylkää.

Lakiin ym tulee sellanen muutos että etenkin kun lapsensa on tunnistanut ja elännyt hänen kanssa ym mutta eron tullessa jompi kumpi tietty etä ja ollut halukas tapaa mutta sitten se tyssää johonkin niin joutuisi vastuuseen siihen että sopimusta laiminlyö,kyllä mun lapsi ihmettelee ja itkee sitä miksi isä ei halua häntä nähä

• kokenut..
        ap.. kirjoitti:

Lakiin ym tulee sellanen muutos että etenkin kun lapsensa on tunnistanut ja elännyt hänen kanssa ym mutta eron tullessa jompi kumpi tietty etä ja ollut halukas tapaa mutta sitten se tyssää johonkin niin joutuisi vastuuseen siihen että sopimusta laiminlyö,kyllä mun lapsi ihmettelee ja itkee sitä miksi isä ei halua häntä nähä

tai no ei ihan saman, isä tapaa sentään joskus. Mutta meilläkin isä rikkoo tapaamissopimusta eikä kukaan voi mitään. Samalla tavalla jos haluat tehdä muutosta tapaamissopimukseen eikä isä ole halukas sitä muuttamaan, et voi mitään.
        Mun oikeustajuun tämä ei todellakaan mene !
        Koska aletaan miettimään lapsen etuja, eikä hyyssätä isiä !!

• ap...
        kokenut.. kirjoitti:

tai no ei ihan saman, isä tapaa sentään joskus. Mutta meilläkin isä rikkoo tapaamissopimusta eikä kukaan voi mitään. Samalla tavalla jos haluat tehdä muutosta tapaamissopimukseen eikä isä ole halukas sitä muuttamaan, et voi mitään.
        Mun oikeustajuun tämä ei todellakaan mene !
        Koska aletaan miettimään lapsen etuja, eikä hyyssätä isiä !!

aina puhutaan vittu lapsen oikeuksista mutta ei se silti niin ole,puhutaan vaan siitä että isän ei ole pakko olla isä jos ei tahdo,sekö on muka sitä et lapsella on oikeus molempiin vanhempiin?ihmettelen totisesti et mitä hänen uusi vaimonsa ajattelee tästä kaikesta,onko hänellä ollut ainoastaan se pelko et heidän lapsilla ei ole sitten isää jos tämä edes kerran kuussa vk.lopun viettäs esikoisen kanssa,onko tämä heiltä kauheesti pois???saati tuskin tietää tämän vaimokkeen omat vanhemmat sitä että miehellä on lapsi edellisestä elämästä,luulis exäni mummin ym takovan järkee mutta ei sitä heilläkään ole koska kukaan ei pidä yhteyttä,ei kukaan..ihan ku lapseni olisi heille kuollut

• voi pakottaa
        nyt.. kirjoitti:

olisi pitänyt sanoa?
        Käsittääkseni sanoin vain totuuden tästä asiasta.
        Jos sinulla on parempaa tietoa, niin kertonet sen meille.
        Kuvotus tai ymmärtämyksen puute ei muuta asiaa miksikään.

• et voi mitään...

Olet katkera, katkera. Isä on hylännyt lapsen ja koko isän suku. Jospa isän suku ei tohdi olla yhteydessä. Ja isä kipuilee, kun ei näe lasta, johtuu se sitten omasta saamattomuudesta tai uudesta kamalasta akasta. Luulisi isoveli/sisko kelpaavan 2 pienemmälle lapselle. Kun aikaa kuluu ja pääset katkeruudesta. Voit ihan pokkana lähettää isälle, isovanhemmille, kummeille... lapsen koulukuvan ja kertoa kuulumisia, mukaan vielä yhteystiedot. Et mitään menetä,jos ovat niin nulkkeja, etteivät sittenkään ota lapseen yhteyttä, ei lapsikaan ole kummosia sukulaisia menettänyt. Ja ainakaan asiaa ei käännetä niin päin, että sinä et ole halunnut pitää lasta yhteyksissä.

• miehensä vaimo

Hyvän neuvon sait ap, on tosiaan isän ja sukulaistensa menetys, jos polttavat sillat takanaan.

Lähetä ihmeessä koulukuva ja yhteystiedot, mutta muista; sokerilla saa enemmän "kärpäsiä" kuin myrkyllä.

Jos/kun isä ikinä ottaa yhteyttä, älä hyökkää päälle katkerana, ole sinä kuin et olisi aikaisempia tökeryyksiä huomannutkaan, lapsi on tärkeämpi kuin sinun omat loukkaantumisen tunteesi. Kärsi niistä itseksesi, älä maksata niitä lapsella.

Hankaluuksien yhteydenpidossa nyt, ei tarvitse merkitä sitä samaa jatkossa ja ainiaan...

• saman kokenut
        miehensä vaimo kirjoitti:

Hyvän neuvon sait ap, on tosiaan isän ja sukulaistensa menetys, jos polttavat sillat takanaan.

Lähetä ihmeessä koulukuva ja yhteystiedot, mutta muista; sokerilla saa enemmän "kärpäsiä" kuin myrkyllä.

Jos/kun isä ikinä ottaa yhteyttä, älä hyökkää päälle katkerana, ole sinä kuin et olisi aikaisempia tökeryyksiä huomannutkaan, lapsi on tärkeämpi kuin sinun omat loukkaantumisen tunteesi. Kärsi niistä itseksesi, älä maksata niitä lapsella.

Hankaluuksien yhteydenpidossa nyt, ei tarvitse merkitä sitä samaa jatkossa ja ainiaan...

Minusta lapsen hylkääminen on niin julma ihmisoikeusrikos, että sellaiseen syyllistyvä on todella pahasti tunnevammainen ihminen!

Poikavauvani on hylätty. Hänen isänpuolen isoveljensä on hylätty keskenkasvuisena. Kahta keskimmäistä aviolasta mies yhä tapaa, vaikka on mennyt uusiin naimisiin 2 lapsen äidin kanssa.

En tosiaankaan usko, että tämä tilanne muuttuu.

Se, mikä minusta on käsittämätöntä on, että miehen uusi vaimo sallii tämän kaiken. Hän on kasvattaja ja kirjailija. Kirjoittanut nuortenkirjoja, joissa ilmaisee huolensa lapselle tapahtuvia pahoja asioita kohtaan...Hienoista tekopyhyyttä. Hänelle mies on tietenkin puhunut pelkkää paskaa menneisyydestään, mutta hänelle on tihkunut tietoa siitä, mitä oikeasti on tapahtunut. Vaan mitä tekee hän? Sulkee silmänsä ja korvansa. Tällaiset mahdollistajat mahdollistavat väkivallan (mitä muuta hylkääminen on kuin väkivaltaa?) jatkumisen. Minusta ihan sama asia kuin seisoisi vieressä ja katsoisi kun mies hakkaa lapsiaan. Ei mene mun päähän, että niin moni sanoo, että uusi kumppani on TÄYSIN ulkopuolinen.

Miksi minä haksahdin tällaiseen miekkoseen aikanani? Minulle kerrottiin vallan toinen versio tästä esikoisen menetyksestä. Siihen se meidän suhde varmaan osittain kariutuikin kun aloin perätä sitä, että mies tekee lupauksensa mukaan ja rakentaa uudelleen välit tähän "ex-vaimon karkottamaan" lapseensa. Totuus oli sitten se, että isä itse lakkasi tapaamasta lasta ja sama tyyli jatkuu.

Lasten hylkääminen on myös perinnöllistä. Jotkut miehet osaavat tosin käsitellä asian ja päättää lujasti toimia toisin kuin oma isänsä.

Meidänkin tapauksessa isän suku ei halua tietää tästä vauvasta ja esikoisen suhteen levittelevät käsiään kykenemättä mihinkään yhteydenrakentamiseen, vaikka lapsi asuu lähinurkilla.

Mun lapsesta isä on sanonut, että tämä saa luvan(!) lähestyä isäänsä sitten vanhempana. Miten minä uskaltaisin lapsen altistaa sellaista yrittämään kun kyse on miehestä, joka ei pyynnöistä huolimatta ota yhteyttä esikoiseensa?

Ja mitä ristiriitaa kokevat tavattavat lapset? Eikö heille välity sellainen ajatus, että isä voi katkaista välit heihinkin, koska tahansa, jos vaikka suuttuu heihin?

Juu, kyllä voisin marssittaa saunan taakse erinäisiä miehen irvikuvia tästä maailmasta. Toiseen riviin heidän evabrauninsa. Jos kukaan nainen ei lapsiaan hylkäävää miestä huolisi, ei lapsia niin paljon hylättäisi.

• ukko ja käy

sosiaalitoimistossa pyytämässä että siihen tapaamissopimukseen tehdään muutos, ettei olisi säännöllistä tapaamista (sopimusta on jo rikottu toistuvasti). Eipähän ole sitten sinullakaan velvollisuutta jos isukki yht'äkkiä kiinnostuisi (ei voisi vedota sopimukseen).

Sukulaisia luultavasti kielletään tai he häpeävät tai heille on puhuttu potaskaa (että sinä et anna heidän tavata lasta). Jos joskus tulee tilaisuus osoittaa että annat heidän (siis sukulaisten) tavata lasta, anna heidän ymmärtää että sinä olet siihen valmis ja että olet kokoajan ollutkin.

• että suku suhtautuu

kuten minun lapseni isän suku ja näemmä myös puoli valtakuntaa tilanteessa, jossa isä on hylännyt vanhan perheensä lapset:

"On todella ikävää, että näin pääsi käymään. Kyse on kuitenkin meille rakkaasta lapsesta."

"Vanhempien lasteni kohdalla en osannut olla lapsilleni läsnä. Tässä uudessa liitossa aion ottaa vahingon takaisin." (Tekstistä käy myöhemmin ilmi sivulauseissa, että yhteys vanhaan pesueeseen on katkennut. Siis ikään kuin se, että isä ei muistanut olla läsnä kompensoidaan sillä, että nyt muistaa olla läsnä niille ei-vielä-laiminlyödyille lapsille. Hylätyt lapset ovat menneen talven lumia. Ikään kuin olisivat esim. kolarissa menehtyneet ja siten tavoittamattomissa. Mietin joskus, mitä eräistäkin lapsista tuntuu lukea tällaista lehdistä? Ikään kuin lukisivat sitä tuonpuoleisesta. Jos lapsella vielä on jokin uusperheisä, voi mies ajatella, että hänen tehtävänsä on kokonaan siirretty toisille harteille.)

• enkä edes

suosittele sitä. Tietenkin täytyisi pystyä tästä hirveästä tragediasta huolimatta elämään, mutta nimenomaan sen läpikäymisen kautta. On tunnustettava tosiasia. Tällainen lapsensa hylkäämään kykenevä isä on hyvin sairas ihminen. Sillä tavalla sairas, että pystyy huolehtimaan näistä kahdesta lapsesta, muttei tästä yhdestä vanhemmasta.

• hylättyjen lasten

puolesta. Voi minusta huoletta sanoa, että hylätyt lapset ovat sota- ja ihmisoikeusrikoksen uhreihin rinnastettavia ihmisiä. Laiminlyöminen on lyömistä mitä suurimmassa määrin.

Olisi hyvä järjestää tällaisia asioita puntaroiville lapsille ja miksei aikuisillekin vertaistukea. Lapset jäävät helposti yksin vaikeine tunteineen eivätkä tohdi tuskaansa ilmaista. Ajattelevat, että heissä itsessään on pakko olla jokin vika.

Minulle sanoi ihan ammattilainen, ettei lapselle saa sanoa, että isä on hylännyt. Minusta 100% paskapuhetta. Jos totuutta ei kerro, alkaa lapsi kaivella syytä itsestään. En tarkoita, että isän viheliäisyydestä täytyy tehdä elämän keskiötä, mutta on selkeästi tuotava esille, että tila on ei-toivottu ja että lähivanhempi on kaikkensa yrittänyt, jotta yhteys olisi säilynyt.

Tämä uusi miesasiainliike, joka pitää feminismiä kirosanana ratsastaa kovasti sillä, että sosiaaliviranomaiset pitävät muka aina ja kaikkialla naisten puolta ja että naiset pompottavat miehiä vallanhalussaan eron jälkeen ja käyttävät lapsia kiistakapuloina. Varmasti näinkin, mutta hyvin monessa tapauksessa mies luovuttaa aika helpolla (en sano, ettei muunlaisiakin tapauksia ole) kun homma käy hankalaksi (etäisyys, lasten koulunkäynti alkaa etc.).

Sekin on minusta jotenkin aika vähän puhuttu asia, että on selvää, että lasten eläminen kahdessa taloudessa tulee yleensä kalliimmaksi kuin yhdessä taloudessa eläminen, vaikkeivät lapset kahdessa paikassa yhtäaikaa olekaan. Etäisä voi joutua taloudellisesti hyvin ahtaalle, mutta etenkin yksin lapsista vastaava lähivanhempi joutuu järjestämään koko arkensa lasten ehdoilla. Se näkyy myös uramahdollisuuksissa -> lompakossa. Raha-asiat herättävät kovasti katkeruutta eron jälkeen.

• kaikki olisi

paremmin, jos alaikäisten lasten vanhempien erot kiellettäisiin lailla muuten paitsi psykiatrin todistuksella.
        Toinen mahdollisuus olisi, että kansakunnan moraali nousisi, mutta se ei taida tässä sukupolvessa tapahtua.

• Naurettavaa.
        kaikki olisi kirjoitti:

paremmin, jos alaikäisten lasten vanhempien erot kiellettäisiin lailla muuten paitsi psykiatrin todistuksella.
        Toinen mahdollisuus olisi, että kansakunnan moraali nousisi, mutta se ei taida tässä sukupolvessa tapahtua.

Mutta psykiatria voitaisiin kyllä käyttää ennen avioitumista, siinä olisi jujua. Jäisi monta liittoa solmimatta, jos olisi vaikkapa kolmen vuoden harjoitusaika, jolloin saisi tutustua puolison kaikkiin puoliin. Sen jälkeen kysyttäisiin, haluavatko molemmat jatkaa.

Sitten vasta suoritettaisiin lastentekolisenssi.

Siinä sinulle ihan oikeaa moraalia.

• kaikki olisi
        Naurettavaa. kirjoitti:

Mutta psykiatria voitaisiin kyllä käyttää ennen avioitumista, siinä olisi jujua. Jäisi monta liittoa solmimatta, jos olisi vaikkapa kolmen vuoden harjoitusaika, jolloin saisi tutustua puolison kaikkiin puoliin. Sen jälkeen kysyttäisiin, haluavatko molemmat jatkaa.

Sitten vasta suoritettaisiin lastentekolisenssi.

Siinä sinulle ihan oikeaa moraalia.

idean viestistäni sait.
        Kun pariskunnalla on pieniä lapsia, ei kysymys ole enää siitä, haluaako jompikumpi jatkaa vai ei. Onhan maailmassa paljon muutakin, mitä on tehtävä, vaikkei niin kovasti haluaisikaan: työssäkäynti, siivoaminen yms. Kai pienet lapset ovat sentään paljon tärkeämpiä asioita?

• juuri niitä
        kaikki olisi kirjoitti:

idean viestistäni sait.
        Kun pariskunnalla on pieniä lapsia, ei kysymys ole enää siitä, haluaako jompikumpi jatkaa vai ei. Onhan maailmassa paljon muutakin, mitä on tehtävä, vaikkei niin kovasti haluaisikaan: työssäkäynti, siivoaminen yms. Kai pienet lapset ovat sentään paljon tärkeämpiä asioita?

"keskustelijoita", jotka tunkevat sormet korviinsa, kun muut puhuvat. Sitten korotat äänesi ja alat huutaa omaa totuuttasi.

Luepa uudelleen mitä kirjoitin. Ensin aikuiset tutustuvat keskenään, jos haluavat jatkaa, saavat mennä lastentekoseminaariin.

Siinä minun poliisivaltioni. Mielestäni parempi kuin sinun. Pakkoavioliitto on pahempi kuin vankila.

• vai haluatko lapsesi rääkät...

jos lapsella on kerran koti niin mitä valitat. Tee siitä hyvä koti ja lopeta isän haikailu. Onko sitten parempi että isä tapaa vastoin tahtoaan lasta ja räkkää sitä säännöllisesti

• - ei tällaisessa

tilanteessa ole sitä parempaa vaihtoehtoa ja se vasta ahdistavaa onkin! Tiedän kokemuksesta.

Totta kai kannattaa yrittää tehdä kodista hyvä koti ja lopettaa isän haikailu, elää siitä huolimatta.

Siitä huolimatta olisi parempi, että lapsi saisi tavata isäänsä.

Hylkäämisestä valittaminen on aivan aiheellista. Siitä pitäisi valittaa paljon enemmän ja kovemmalla äänellä, koko yhteiskunnan!

• ap...
        - ei tällaisessa kirjoitti:

tilanteessa ole sitä parempaa vaihtoehtoa ja se vasta ahdistavaa onkin! Tiedän kokemuksesta.

Totta kai kannattaa yrittää tehdä kodista hyvä koti ja lopettaa isän haikailu, elää siitä huolimatta.

Siitä huolimatta olisi parempi, että lapsi saisi tavata isäänsä.

Hylkäämisestä valittaminen on aivan aiheellista. Siitä pitäisi valittaa paljon enemmän ja kovemmalla äänellä, koko yhteiskunnan!

mikä sun kokemus on??ja edelliselle kirjoittajalle että kyllä mä rakennankin hyvän ja rakastavan kodin kaikille lapsille jotka meillä asuu..ei taas liity aiheeseen kuule mitenkää,jos tää susta on valittamista ni hohhoijaaaaa

• Olgaliina
        ap... kirjoitti:

mikä sun kokemus on??ja edelliselle kirjoittajalle että kyllä mä rakennankin hyvän ja rakastavan kodin kaikille lapsille jotka meillä asuu..ei taas liity aiheeseen kuule mitenkää,jos tää susta on valittamista ni hohhoijaaaaa

Olen muutaman vuoden jälkeen todennut että kaikista parasta on käsitellä asia pois omasta systeemistä. Itse vain katkeroituu kun miehen ajatusmaailmaan ei millään tapaa voi vaikuttaa.

Lapsi kyllä pärjää ilman isää kun ympärillä on muita rakastavia aikuisia.

Sanottava on että ihmetys on kyllä ollut suuri kun asian eteen joutui: mies joka näytti rakastavan lapsiaan ihan aidosti jätti heidän tapaamisensa ykskas (hyvin alkaneen alun jälkeen) kuin seinään. Vaikka asia meillä sattui ajallisesti samaan saumaan kuin UusiNainen, en silti syytä siitä ketään muuta kuin tätä luuserimiestä. Ihmetellä voi toki sitäkin millainen nainen hyväksyy miehen joka hylkää omat lapsensa... En minä ainakaan.

Erittäin harvoin olen kuullut että nainen hylkäisi lapsiaan eron jälkeen. Tällöin on useimmiten kyseessä sairaus, alkoholismi tms.
        Terve, normaali äiti ei lapsiaan hylkää.
        Isiltä se näkyy kyllä onnistuvan. Helposti.

• edes tavannut
        ap... kirjoitti:

isäänsä. Isää ei kiinnosta. Isällä on (jälleen) uusi vaimo. Vasta lasta jo odottaessani minulle selvisi, että kyseessä on pitkän linjan ammattilainen. Tiesin toki, että lapsia oli jo kahdesta liitosta ennen minua, mutten sitä, että 1 lapsi oli jo dumpattu. Minulle kerrottiin nyyhkytarina siitä, kuinka vaimo no2 oli estänyt tapaamiset ja vaimo no1 ollut ymmärtämätön ja siirrellyt tapaamisia. Mies kertoi korjaavansa tilanteen, mutta ärtyi ilmiselvästi kun otin asian suhteemme aikana koko ajan uudestaan puheeksi. En millään pystynyt käsittämään, että liitosta 2 syntynyt lapsi pysyi isän tapaamislistalla, mutta lapsi no1 oli pudonnut kyydistä. Tilanne on sama edelleen. Lapsia on kolme, mutta vain kakkosta tavataan. Kakkonen tuntee ykkösen ja kolmosen ja on lievästi sanoen hämillään tästä järjestelystä. Tapaamisia kakkosen osalta ei voi lopettaa, koska ensin pitäisi kuulemma tapahtua jotain pahaa, ennen kuin on peruste evätä tapaamisia. Se, että iskä on dumpannut kaksi lastaan ei siis ilmeisesti ole pahan tapahtumista!

Lapsi numero yksi on sikäli vielä tukalassa tilanteessa, että hänen isäpuolensa on kieltänyt hänen isästään puhumisen heidän kodissaan. En oikein usko, että tämä on mikään onnistunut ratkaisu. Aikapommin rakentamista, minun mielestäni!

Kaiken huippu on se, että isän uusi vaimo esiintyy puolijulkisesti lasten ja nuorten äänitorvena ja on niiin huolissaan syrjäytyvistä lapsista. Melko kuvottavaa, mutta jollain lailla loogista! Mitä se häneen kuuluu, jos hänen miehensä pahoinpitelee lapsiaan.

Minä ainakin olen ratkaissut asian niin, että kerron lapselleni, että hänen isänsä on sairas. Yritän olla mustamaalaamatta isää ihmisenä sen kummemmin, mutta tuon kyllä vahvasti esille sen, että se mitä tapahtuu, on hirvittävän väärin. Kyse ei ole yksittäisestä teosta. Lapsen tappaminen olisi sitä. Hylätessä lapsi tavallaan tapetaan (sosiaalisesti) ihan joka ikinen päivä uudelleen. Ei sen enempää eikä vähempää. Henkisestä kaltoinkohtelusta jää usein vakavammat vammat kuin fyysisestä (vaikka henkistä väkivaltaa sisältyy myös useimmiten fyysiseen väkivaltaan).

Minä en enää yhtään tämän kokemuksen pohjalta ihmettele mitään kouluammuskeluja, korkeita erolukuja tai itsemurhalukuja. Tämä on perin juurin sairas yhteiskunta kun katsoo läpi sormien tuollaista käytöstä.

Tämä on tietysti perinnöllistä. Lasten isänisäkin hylkäsi perheensä. Isän mukaan hän ei isäänsä kaipaa. Tällaisessa kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida rajusti. Ei pitänyt isänsä tempausta hyvänä, mutta siirsi saman käytännön jälkipolvelleen, jopa vielä kierommassa muodossa, unohtamalla kaksi kolmesta lapsestaan!

Toisinkin voi valita, Jotkut miehet ovat isän hylkäämiksi tultuaan visusti päättäneet itse toimia toisin. Uskon että hyväksi isäksi ryhtyessään mies saa terveellä tavalla surra uudelleen oman hylätyksi tulemisensa ja omia lapsiaan rakkaudellisesti kohtelemalla hoitaa myös sitä hylätyksi tullutta itseään ja näin osoittaa, että hylkääjäisä ei sittenkään voittanut!

• parempi kuin se nainen

jonka takia mies sinut ja lapset hylkäsi. Te olette ykkösiä. Mies vielä huomaa mitä menetti jonkun tuhakkeen tähden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7020
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      93
      5165
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      112
      3416
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3322
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      34
      2468
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1796
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1441
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1392
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1296
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1064
    Aihe