KUINKA HOIDAT

kuntoasi 60 ja risat

olen itse innokas ulkoilja mutta onko muita jotka hihtää tai käy salilla myös meitä naisia .Miten pidät kunnostasi huolta ?

11

537

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakko huolehtia

Kunnostaan. Hiihtokiintiö täyttyi nuoruusvuosina. Kävelyn lisäksi käyn säännöllisesti Pilates-tunneilla ja Latinoksessa. Kumpikin nostaa kuntoa ja vahvistaa kehon syviä lihaksia. Selkävaivat ovat helpottaneet huomattavasti ja kroppakin siinä ohessa vähän hoikistunut.

Kunnostaan huolta pitäminen onnistuu monilla muillakin tavoilla. Kaikille löytyy varmasti oma mieluinen lajinsa.

Reipasta kevään odotusta!

• hoitaminen on

ilmaista.Luistelen,kävelen,pyöräilen,sulkapallon peluuta,tennistä ym josta itse pitää ja joka on ilmaista.En todellakaan halua maksaa kenellekään oman kuntoni ylläpidosta.Firmat jotka näitä palvelua tarjoavat ovat täysin bisenstä,esim.hinnat hävyttömiä.
      Jokainen ihminen pystyy pitämään kunnostaan huolta omien rajojensa mukaisesti,liikunta on liikuntaa vaikka vain käsiään heiluttaisi.

• "Reetta"

.. tuntunut kun hiihtolenkki poiki sairaala käynnin;) On meinaan hengelle hupaa tuo kuntoilu?;)

• ruotsalaisen iltalehden

Hinta oli n.50 Eur/12 kk. Siinä annetaan tiedot painosta, pituudesta, vyötäröstä ja läskin osuudesta. Joka päivä merkitään sinne, mitä on syönyt. Ohjelma laski, että olen syönyt 1950 kaloria päivässä saavutettuani nykyisen painon 85 kg, voipa pitää paikkaansa. Minun pitäisi nyt syödä päivittäin 1300 kaloria, jotta laihtuisin 8.3. mennessä 5 kg. -En tiedä, onko ohjelmasta muuta apua, kuin että EHKÄ sitä syö vähemmän, jos mieleen tulee se ohjelmasarakkeiden täyttö. Saman saa tietysti ilmaiseksi, virtuaaliravintolasta, jossa myös olen käynyt.- Mieheni joutuu automaattisesti samalle kuurille, eikä saa ruokaakaan enempää kuin minä, kuten tavallisesti. ?? Siksi, että ei luvannut jättää pois 1 olutta tai lasia viiniä ruoan kanssa. Minä juon vettä.

• pikkumummukka

Yritän liikkua. Tänään aamu oli loistavan upea hiihtämiseen. Lähdin jo anivarhain kun aamut ovat valostuneet. Helmikuu on mahtava sateisen ja loskaisen syksyn jälkee.

Savossa talvet olivat kunnon lumisia. Sai hiihtää marrskuulta huhtikuulle. Kyllä suksi luisti ja pito oli hyvä tänään. Laitoin pakaskelin pitovoidetta.

Kesällä pyöräilen. Rospuuttokelillä mitä meillä on eniten vuodessa sauvakävelen. Nyt olen käynyt kerran viikossa kiertoliikuntaa harrastamassa. Helsingin kaupunki järjästää senioreille halpaa liikuntaa päivisin. Hartia, niskajumppaa on pakko tehdä kotona miltei joka päivä.

Olen saanut kolarissa retkahdusvamman joka kipuilee ellei hoida lihaksia. Työni oli hartiaseutua rasittavaa.

Olen kokeillut monenlaista liikuntaa vuosien aikana. Pitää löytää sellaisen mistä pitää ja minne on mukava mennä.

Minulla tuppaa hyvä ruoka maistumaan liian hyvin. Makeita en niinkän välitä. Joskus kotipulla kahvin kera on paikallaan.

• Tuttavani urheilulääkäri ohjeisti.

Minun pitäisi vähentää kertoja, lisätä kertasuorituksen kestoa alhaisemmalla intensiteetillä ja nimen omaan varoa rajojen kokeilua.

Eihän kohta uskalla tehdä mitään!

• 1943

joka päivä. Talvella hiihtelen, kesällä suunnistan, ympäri vuoden lenkkeilen. Raivaan metsää, juuri nyt voimasaksilla, myöhemmin raivaussahalla. Melko usein käyn tanssimassa, viimeksi lauantaina ja sunnuntaina. Yritän syödä terveellisesti ja pitää mielen hyvänä.

• Minaretta

Minä olen lonkkavaivanen,nivelrikko, enkä voi paljonkaan urheilla. Sauvakävelen pari kolme kertaa viikossa, kotona voimistelen kepin kanssa, en ihan joka päivä. Joskus käyn uimassa, kesällä useimmin.Kävelen toki muutenkin, kauppareissut ym. Vähäiseksi jää pakostakin kuntoilu, mutta en nyt ihan sohvaperunaksikaan ole jäänyt.

• 1943

niin, että kukin voimiensa mukaan. Ei liika rehkiminenkään hyväksi ole. Moni entinen urheilija on fyysisesti melko huonossa kunnossa vanhempana. Itse olen tyytyväinen, kun jo kouluaikana oli pakko päivittäin kävellä tai hiihtää 5 km.

• pikkumummukka

hyötyliikuntaa se on parasta kunnonkohotusta kun raahaa omat eväät kotiinsa. Käyn joko pyörällä tai näin talvikelillä pari kolme kertaa viikossa kävellen noin parin kilometrin matkan kaupoilla.

Repussa kamat kulkevat jouhevasti ei käsi puudu. Kun olin pari vuotta "emäntäpiikana" Pohjanmaalla niin paino nousi kymmenenkiloa. Aina autolla joka paikkaan, kaveri inhosi ylikaiken liikuntaa muutoin kuin autolla.

Minä näytin kaikki mainiot ruuan-ja leipomisentaidot. No arvaa sen mihin tuollainen elämä vei.

Tulin juuri parin tunnin hiihtolenkiltä. Olipa luistavakeli! Olen onnelinen että voin hiihtää. Nyt ruokaryyppy ja ateria. Hiukan lukemista ja pitkät päikkärit. Tuntuu että en kaipaa muuta tällä hetkellä.

• Talvikalastaja

vähän liian vähän, kroppani tarpeet huomioonottaen.Käyn kuntosalilla, siellä on aika vähän naisia, miehiä sitäkin enemmän, kalastan ja sekin vaatii energiaa, soudan, uin, käyn kävellen kylässä naapureissa, ovat täällä maalla muutamien kilometrien päässä,lumen luonti, pihatyöt, kasvimaa, kasvihuone ja talon siivous. Metsä on vieressä siellä on helppo pistäytyä riippuu vuoden ajasta, marjassa, sienessä, lumessa rämpimässä, hiihtämässä. Siinä sitä luetteloa on, mutta kun olen syntymästäni saakka alaselän kahdesta nikamasta virheellisesti kehittynyt ja vyötärön ja polvien välissä olevat lihakset pitäisiolla sanonko pirun hyvässä kunnossa, niin on lihasten kanssa töitä. Ma täytyy taas mennä kuntosalille, lihakset muistuttavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe