Muutamakin

Kysymyskin vielä.

Edelleen olisi ne muutamat kysymykset
Voisiko joku asiaan vihkiytynyt vastata näihin kysymyksiin:

a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuolisia, sillä ehdolla että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voisitko selventää? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia orjia?

d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2. Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?

g) Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27) Kuinka heidän tulisi kuolla?

h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?

i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo lakia käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos. 24:10-16) Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3. Moos 20:14)

Tämä varmaan tullaan poistaman jostain vielä minulle tuntemattomasta syystä, mutta kokeillaan nyt niin kauan kunes se syy ilmoitetaan, vaikka vastauksena täähän keskusteluun, tai uuten keskusteluna.

8

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihteeksi

elämänohjeita sieltä Uuden testamentin puolelta - ja mielellään eri palstalla niitä esittelisit (uskontoaiheisille mielipiteille on omakin palstansa).

• piti olla:

...Uuden Testamentin... t. sama

• Uusi testamentti?

Eikö siis vanha testamentti ole enää voimassa?
        Kuten 10 käskyä?
        Homousko on nyt kirkon ja uskovien mielestä ok?

• Joku hihhuli
        Uusi testamentti? kirjoitti:

Kuten 10 käskyä?

Ilmoittaa ylläpitoon. Taas poistetaan asiallinen aloitus. Suomessa ei ole vapautta kirjoittaa epäilevästi kamelikuskien nuotiotarinoista.

• koko ajan
        Uusi testamentti? kirjoitti:

Kuten 10 käskyä?

jostain Mooseksen laista - missähän sitä sellaisenaan noudatetaan???

• Siis?
        koko ajan kirjoitti:

jostain Mooseksen laista - missähän sitä sellaisenaan noudatetaan???

Että raamattua voi noudattaa niinkuin niiltä osin kuin itsestä tuntuu?
        Eikö se romuta koko raamatun ideologian?
        Mooseksen käskyt ovat siellä mistä meidänkin 10 käskyä tulee, vanhassa testamentissä.
        Missä kielletään homous, naiset pappeina, sodomia...

• ketjun aloittajan
        Siis? kirjoitti:

Että raamattua voi noudattaa niinkuin niiltä osin kuin itsestä tuntuu?
        Eikö se romuta koko raamatun ideologian?
        Mooseksen käskyt ovat siellä mistä meidänkin 10 käskyä tulee, vanhassa testamentissä.
        Missä kielletään homous, naiset pappeina, sodomia...

viesti ja noudata hänen esittelemäänsä Mooseksen lakia kirjaimellisesti niinkuin hänkin kuvitteellisesti noudattaa ja hups: mistähän itsesi löydät!?

• Siis?
        ketjun aloittajan kirjoitti:

viesti ja noudata hänen esittelemäänsä Mooseksen lakia kirjaimellisesti niinkuin hänkin kuvitteellisesti noudattaa ja hups: mistähän itsesi löydät!?

On olemassa jokin kirkko, joka ei oikeasti noudata edes sitä kirjaa, jonka mukaan pitäisi elää.
        Raamattu on sairas kirja, jossa käsketään tappaa vaikka kuinka paljon ihmisiä, sairasta tekstiä.

Joko ihminen uskoo jumalan sanaa, tai sitten ei, eis itä voi olla osa-aikauskova, jumala on tuon kirjan kirjoituttanut ja sitä joko noudatetaan, tai kuuluu tulla tapetuksi, niin ainakin raamatussa lukee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe