Paras saavutuksesi?

Mitä olen saanut

Mistä aikaansaannoksestasi tunnet (salaa) ylpeyttä?
Omassa elämässä, ympäristössä, kilpailuissa, arjessa, juhlassa? Hyviä muistoja vai vielä saavuttamatonta?

12

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vissitapaus

Parasta on elämässäni tapahtunut se että elän.

• oli paras

kun kauan sitten löysin nuoren viehätyksen vihille vietäväksi. 20 v sitä onnea kesti, sitten löysi toisen. Katsoin parhaaksi lähteä "ulkoruokintaan", mutta kun se uusikaan ei kestänyt edes kahta kuukautta. Jotain miehelle outoa siinä naisessa tapahtui.

• 117 p.

Noilla aivotreenipisteillä olisin kuulemma läpäissyt korkeakoulun pääsykokeet.

• Maksaako testi

Millähän nimellä sinun testituloksesi ilmesyy tuohon palstan alareunan mainokseen?

• Raspikurkku

tuo jälkikasvu on paras saavutukseni. Tunne vain vahvistui kun viime viikolla syntyi toinen lapsenlapsi.

• Tilja

Ei muuten, mutta kun nykyisin kaikki eroavat.

• Mitäs sitä salaamaan

Olin nuorena hyvin ujo. Jouduin kuitenkin ammatteihin, jotka vaativat enemmän ja vähemmän esilläoloa, puheiden pitoa, niiden kirjoittamista, esiintymistä, keskustelutaitoa ja opettamista. Selviydyin niistä, en aina loistavasti, mutta kelvollisesti alkukankeuden mentyä. En olisi uskonut, että pystyn siihen.

Olen kirjoittanut paljon ja julkistakin tekstiä. Niitä en ryhdy tässä luettelemaan, mutta hävetä ei tarvitse,kun vastaan tulevat. Näitäkään en kuvitellut nuorena tekeväni eli pystyväni.

Oikeasti olen ylpeä lapsistani. He ovat paras saavutukseni kaikessa mielessä. Tämä ikä on vielä hakusessa tavoitteiden suhteen enkä ole ihan varma tarvitseeko niitä olla lainkaan. Elämä tällaisenaan on täynnä kaikenlaista tekemistä ja olemista,jos vain viitsii katsoa ympärilleen.

Salaisia haaveita on, sellaisia mitkä periaatteessa on täysin mahdollista toteuttaa, mutta niistä en kerro sen enempää. Romantiikan saralta ne eivät kuitenkaan ole, rakkautta olen saanut enkä sitä kaihoile. Se, että on saanut olla ja on rakastettu, on iso asia.

Ai niin, ystävät. Olen heistä ylpeä. Siis siitä, että he hyväksyvät minut edelleen ystäväksi. Ilman heitä elämä olisi ollut suolatonta leipää.

Loppujen lopuksi kaikki on lahjaa. Niin nämä "saavutukseni" kuin hyvät ja huonot muistot. Elämätöntä elämää en ole viettänyt, sitäkin on syytä olla kiitollinen.

• 1943

saavutuksistani on, kun sain valettua mieheeni elämänuskoa syöpäleikkauksen jälkeen. Hän oli menettää toivonsa, mutta päästyään kotiin hän virkistyi. Tästä on nyt yli 11 vuotta. Myös lasten syntyminen on ollut hieno "saavutus".

• tervennä eläkkeelle.
        Yli 30 vuotta sitä helvettiä kesti, mutta kun urakka oli täysi, oli mahtava tunne: SE ON TÄYTETTY!

• tämäkin...

Mun paras saavutus oli varmasti se, kun pääsin 51 vuotiaana ylioppilaaksi, sain hyvät paperit ja yhden stipendin siitä hyvästä. Ennen tätä en ollut saavuttanut mitään enkä sen jälkeen ole enää pystynyt sairauden takia hankkimaan uusia saavutuksia, joten pitää tyytyä tähän.

Lapsi ja lapsenlapset ovat tietenkin kaikessa elämän käänteissä etusijalla.

• saavutuksia

kaikki, Onnea!

• on se työtä ja vaivaa ollut, sanotaan elämästä.

Parasta elämässäni se hetki, kun lopulta tajusin että maailma pysyy pystyssä ja pyörii, vaikka lopetan työn tekemisen ja stressin joka oli kaataa seisoviltaan.
      Kun lisäksi muutin ihan uuteen ympäristöön ja olen onnistunut lyhessä ajassa sisäistämään elämääni uudet ystävät, uusia harrasteita ja toimintaa joka todella palkitsee ja antaa tekemisen iloa.

Elämä ei aina jaa rikkautta rahana, mutta se antaa suurta rikkautta elämän sisältönä.
      Onni ei ole se mitä minä saan,tai mitä minä tein, vaan sekin on merkityksellisen saavutus, jos voin antaa jotain toisille, yksin en ole mitään.
      Minun elämääni vaikuttavat niin monet asiat itseni ulkopuolelta ja voin olla ylpeä kun olen oppinut katsomaan elämää avoimin silmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3595
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3361
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      215
      2266
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1476
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe