Kuuluuko ihmeellinen turvotus vaihdevuosi-oireisiin.
Kun aamulla katsoo peiliin, niin ei meinaa itseksi tunnistaa, on todella turvonnut olo ja se olo jatkuu siis päivästä toiseen....
Minulla ei ole mitään lääkitystä, eikä muuta; en vain keksi, mistä tuo turvotus voisi johtua..........
Mille lääkärille pitäisi hakeutua - ko ?
Epätietoinen
9
961
Vastaukset
- Kohta 57 v.
Kyllä vaihdevuodet monelle tekee turvotustakin. Itselläkin oli jossain vaiheessa. Nyt alan olla voiton puolella oireiden kanssa : ) Ilman hormoneja olen pärjäillyt.
- yleislääkärille
ja pyydä päästä ottamaan pieni verenkuva.
Siitä selviää onko jotain hälyttävää.
Kun tulee vaihdevuosi-ikään, niin ei todella kannata katsoa enään peiliin.
Minun peilistäni katsoo vanha äitini, tai joku jota en tunne itsekään.
Tunne itsestä säilyy mutta ulkonäkö muuttuu radikaalisti!- Kohta 57 v.
Minä ole huomannut saaneeni ryppyjä ihan tässä viime aikoina. Ennen luulin, että minulla on ryppyjä, mutta kyse olikin vain ilmejuonteista. Nyt tiedän, mitä rypyt ovat. Tähän asti minua on luultu ikäistäni nuoremmaksi, koska olen suht. sutjakka ja tykkään pukeutua nuorekkaasti ja meikata nätisti yms. Mutta nyt rypyt mokomat kavaltavat, että olenkin lähempänä kuutta- kuin viittäkymppiä. Ihmevoidetta, joka toisi nuoruuden sileän ihon takaisin, ei kait ole keksitty. Ei ole kivaa. Toki pitää olla iloinen, että saa olla terve ja hyvinvoiva.
- kohta 55
Kohta 57 v. kirjoitti:
Minä ole huomannut saaneeni ryppyjä ihan tässä viime aikoina. Ennen luulin, että minulla on ryppyjä, mutta kyse olikin vain ilmejuonteista. Nyt tiedän, mitä rypyt ovat. Tähän asti minua on luultu ikäistäni nuoremmaksi, koska olen suht. sutjakka ja tykkään pukeutua nuorekkaasti ja meikata nätisti yms. Mutta nyt rypyt mokomat kavaltavat, että olenkin lähempänä kuutta- kuin viittäkymppiä. Ihmevoidetta, joka toisi nuoruuden sileän ihon takaisin, ei kait ole keksitty. Ei ole kivaa. Toki pitää olla iloinen, että saa olla terve ja hyvinvoiva.
Ja olen vaan huomannut, kun tuota turvotusta on tullut, että kasvoihinkin on tullut ihan outoja ´ojia´...eli jos saisin tuon turvotuksen laskemaan edes kasvoista, niin voisi nuo juonteetkin hävitä.
En sitten tiedä, millä tuosta nesteestä tai turvotuksesta pääsisi eroon. - oli mullakin..
kohta 55 kirjoitti:
Ja olen vaan huomannut, kun tuota turvotusta on tullut, että kasvoihinkin on tullut ihan outoja ´ojia´...eli jos saisin tuon turvotuksen laskemaan edes kasvoista, niin voisi nuo juonteetkin hävitä.
En sitten tiedä, millä tuosta nesteestä tai turvotuksesta pääsisi eroon.ja se paheni, kun kokeilin kuukauden korvaushoitoa. Olen kohta puolin 54 ja olen käyttänyt säännöllisesti SaltBalans super nesteenpoisto tapletteja(luonnontuote)ja viime aikoina peilistä on alkanut katella se sama ilosilmäinen pirtsakka nainen, kuin ennen vv-vaivojen alkamista.
Kannattais tosiaankin käydä kuitenkin ihan, vaikka yleislääkärillä, ettei vaan ole mitään muuta sairautta takana. Joku tossa jo mainitsikin sen pienoisverenkuvan, joka kantsis otattaa. - kohta 55
oli mullakin.. kirjoitti:
ja se paheni, kun kokeilin kuukauden korvaushoitoa. Olen kohta puolin 54 ja olen käyttänyt säännöllisesti SaltBalans super nesteenpoisto tapletteja(luonnontuote)ja viime aikoina peilistä on alkanut katella se sama ilosilmäinen pirtsakka nainen, kuin ennen vv-vaivojen alkamista.
Kannattais tosiaankin käydä kuitenkin ihan, vaikka yleislääkärillä, ettei vaan ole mitään muuta sairautta takana. Joku tossa jo mainitsikin sen pienoisverenkuvan, joka kantsis otattaa.Täytyypä tosiaan poiketa luontaiskaupassa tuota ostamassa, mutta olen kyllä ensi tilassa yhteydessä lääkäriin ja pyydän tuota veritutkimusta.
- vaihdevuodet eivät
aiheuta turvotusta. Hehheh. Minulla ovat posket levinneet ja muistutan jo edesmennyttä tätiäni, joka kärsi lihavuudesta koko ikänsä. Samanikäiset tuttavani jossakin vaiheessa aivan selvästi olivat turvoksissa, silmäluomet näyttivät roikkuvan yhtä äkkiä ulkonurkistaan alaspäin ja posket alkoivat roikkua, leuan alle ilmestyi rengas. Eräiltä nämä oireet ovat hävinneet muutaman vuoden kuluessa ja he näyttävät jälleen omalta itseltään. Valitettavasti itsestäni ei voi sanoa samaa; olen lihonut vaihtareiden alkamisesta kokonumerosta 38 kokoon 46, eikä naurata. Onneksi vihdoin saan nukkua yöni rauhassa kolmen vuoden valvomisen jälkeen.
- Hormoonihurmio
vaihdevuodet eivät kirjoitti:
aiheuta turvotusta. Hehheh. Minulla ovat posket levinneet ja muistutan jo edesmennyttä tätiäni, joka kärsi lihavuudesta koko ikänsä. Samanikäiset tuttavani jossakin vaiheessa aivan selvästi olivat turvoksissa, silmäluomet näyttivät roikkuvan yhtä äkkiä ulkonurkistaan alaspäin ja posket alkoivat roikkua, leuan alle ilmestyi rengas. Eräiltä nämä oireet ovat hävinneet muutaman vuoden kuluessa ja he näyttävät jälleen omalta itseltään. Valitettavasti itsestäni ei voi sanoa samaa; olen lihonut vaihtareiden alkamisesta kokonumerosta 38 kokoon 46, eikä naurata. Onneksi vihdoin saan nukkua yöni rauhassa kolmen vuoden valvomisen jälkeen.
Turvotus ei ole lihomista, vaikka nesteen kerääntyminen elimistöön saattaa pari kiloa painoa nostaakin. Turvotus on enemmän tai vähemmän tilapäistä, eikä se vaikuta vaatteisiin neljää kokonumeroa, korkeintaan yhden.
Sen sijaan tässä iässä lihoo helpommin kuin nuorempana - ja vastaavasti painonpudotus on hiukan hankalampaa - siitä yksinkertaisesta syystä, että kulutus vähenee ja aineenvaihdunta hidastuu. Se ei ole mikään vika, vaan ikääntymiseen kuuluva ominaisuus, jota vastaan voi yrittää taistella esimerkiksi lisäämällä liikuntaa ja tarkkailemalla syömisiään entistä tiukemmin (toisaalta, siteeratakseni 80-vuotiasta isääni: elämässä on niin vähän iloja, ja hyvä ruoka on niistä yksi). - puhut
Hormoonihurmio kirjoitti:
Turvotus ei ole lihomista, vaikka nesteen kerääntyminen elimistöön saattaa pari kiloa painoa nostaakin. Turvotus on enemmän tai vähemmän tilapäistä, eikä se vaikuta vaatteisiin neljää kokonumeroa, korkeintaan yhden.
Sen sijaan tässä iässä lihoo helpommin kuin nuorempana - ja vastaavasti painonpudotus on hiukan hankalampaa - siitä yksinkertaisesta syystä, että kulutus vähenee ja aineenvaihdunta hidastuu. Se ei ole mikään vika, vaan ikääntymiseen kuuluva ominaisuus, jota vastaan voi yrittää taistella esimerkiksi lisäämällä liikuntaa ja tarkkailemalla syömisiään entistä tiukemmin (toisaalta, siteeratakseni 80-vuotiasta isääni: elämässä on niin vähän iloja, ja hyvä ruoka on niistä yksi).olenkin alkanut ajatella, että minulla on jokin sairaus joka aiheuttaa tuon järjettömän lihomisen. Joka tapauksessa se on tullut vaihdevuosien ja tupakoinnin lopettamisen myötä. Ennen vaihtareita olin hoikka ja hyvässä kunnossa, enkä koskaan ole ollut ylipainoinen, ainoastaa ensimmäisen raskauteni aikana sain raskausmyrkytyksen ja painoin 79 kiloa mennessäni synnyttämään. Olen yrittänyt laiduttaa ilman tuloksia. Tilanne on itselleni outo ja kummallinen, minä vain paisun ja paisun, söin tai en.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1389808
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p393982Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313595Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376