Hei!
Olemme lähdössä ensi kesänä kielimatkalle Englantiin, Isle of Wight:iin. (EF:n kautta)
Haluaisimme kuulla kokemuksianne kielimatkoista Englantiin ja Isle of Wight:iin, Ef:stä ja jos olette valinneet kielimatkan yhteydessä ratsastusta, niin myös siitä.
Olisi myös mukava kuulla kokemuksistanne kielimatkoista ihan ylipäätänsä. :))
Kielimatka Englantiin.
15
2143
Vastaukset
- Mä vaan
Ja Isle of wight on tosi kiva paikka, itsellä ei ollut sitä ratsastusjuttua mutta kuitenkin. Ainoo ongelma oli TODELLA VÄHÄINEN VAPAA-AIKA funpackin kanssa. Elikkä vapaa-aikaa oli yhteensä maybe 5-6 tuntia 2 viikon aikana. Että ensin oli aamulla koulua, iltapäiväaktiviteetti ja iltaaktiviteetti. Mutta Isle of wightillä on sellainen sää (ainakin viime vuonna) että aamulla kun bussia ootettiin niin oltiin ihan horkassa ku oli niiiiiin kylmä, mutta iltapäivällä sitten meinattiin tukehtua kuumuuteen. Eli kannattaa ottaa joko paksu huppari tai ohut takki mukaan, mutta myös bikinit ja hellevaatteita. Isle of wightin keskustassa on paljon kauppoja, ja sieltä kyllä kannattaa ostaa ns. ''rullakengät'' jos kiinnostaa, varsinkin alennusmyynnistä. Itse sain rullakengät päälle 30 punnalla, eli jos kiinnostaa niin varaa tilaa matkalaukkuun! Shoppailtua ainakin itsellä tuli melko paljon, joten rahaa mukaan jonkin verran! Varsinkin Brightonin retkellä paloi rahaa, se kun oli vain ja ainoastaan shoppailuun tarkoitettu. :) Mutta pettymys oli, kun emme Lontoon retkellä päässeetkään Oxford Streetille, toisin kun mainostetaan. Kuulemma ruuhkan vuoksi. Myös se oikean ''oikeudenkäynnin'' odotus on turhaa, sillä liiderit kertoivat että melkein koskaan ei sinne mikään ryhmä pääse, koska se on yleensä suljettu tilaisuus, ja sinne on ikäraja. Että semmoisia kokemuksia Isle of wightistä. Vaikka kaikki ei mennytkään täysin suunnitelmien mukaan, niin silti sain sieltä elämäni parhaat kaverit ja sitä reissua vielä päivittäin muistelen! Toivottavasti tästä oli apua. :)
- Kielimatkalaiset
Kiitos vastauksistasi!
Onneksi meillä ei ole tuota Fun packia, jos vapaa-aikaa ei ollut lähes ollenkaan...
Minkälainen perhe sinulla oli (esmes. ruoka, eläimet, majoitustilat jne.)? Entäpä discot, minkälaisia olivat? - IOW <3
Kielimatkalaiset kirjoitti:
Kiitos vastauksistasi!
Onneksi meillä ei ole tuota Fun packia, jos vapaa-aikaa ei ollut lähes ollenkaan...
Minkälainen perhe sinulla oli (esmes. ruoka, eläimet, majoitustilat jne.)? Entäpä discot, minkälaisia olivat?Perhe oli ihan mukava, mutta hommasi perheen äiti, että tutki meidän laukkuja. Että se ei oikein mukavaa ollut. Eläimiä meidän perheessä oli pari ulkokissaa. Kun tulimme eka kertaa taloon, yläsänky oli ihan kissankarvoissa. Ostettiin sitten tarraharja, jolla puhdistettiin se. :D Majoitustilat olivat äärimmäisen pienet, elikkä ehkä noin 3.5m x 4m kokoinen huone oli meillä kolmella tytöllä, ja yksi kerros-sänky. Isoin meistä nukkui sitten yläsängyssä, ja 2 pienempää kahdestaan alasängyssä. Elikkä ei mitään jättihuoneita, vaan pienet tilat. Discoja ei pystytty meille järjestämään ollenkaan, en nyt muista minkätakia. Ei ollut varmaan tarpeeksi porukkaa. Että älä ole ihan 10000% innoissasi discoista, sillä meillä niitä ei ainankaan ollut. Muuten perheessä vielä, että kun talossa oli 2 kerrosta, niin pääsimme liikkumaan vain 1 kerroksessa, 2 kerrokseen meitä ei päästetty eikä sitä meille edes esitelty. Kavereita sieltä saa todella paljon! Hyttysmyrkkyä jos älyää ottaa mukaan, niin siitä on ainankin meillä joillain retkillä hyötyä, kun mentiin esim. jonnekkin missä oli peltoa. Semmoista! Multa saa kysellä kaikkee paikasta, koska ainanki ite olin ihan hepakassa sinne lähössä. :]
- Kielimatkalaiset
IOW <3 kirjoitti:
Perhe oli ihan mukava, mutta hommasi perheen äiti, että tutki meidän laukkuja. Että se ei oikein mukavaa ollut. Eläimiä meidän perheessä oli pari ulkokissaa. Kun tulimme eka kertaa taloon, yläsänky oli ihan kissankarvoissa. Ostettiin sitten tarraharja, jolla puhdistettiin se. :D Majoitustilat olivat äärimmäisen pienet, elikkä ehkä noin 3.5m x 4m kokoinen huone oli meillä kolmella tytöllä, ja yksi kerros-sänky. Isoin meistä nukkui sitten yläsängyssä, ja 2 pienempää kahdestaan alasängyssä. Elikkä ei mitään jättihuoneita, vaan pienet tilat. Discoja ei pystytty meille järjestämään ollenkaan, en nyt muista minkätakia. Ei ollut varmaan tarpeeksi porukkaa. Että älä ole ihan 10000% innoissasi discoista, sillä meillä niitä ei ainankaan ollut. Muuten perheessä vielä, että kun talossa oli 2 kerrosta, niin pääsimme liikkumaan vain 1 kerroksessa, 2 kerrokseen meitä ei päästetty eikä sitä meille edes esitelty. Kavereita sieltä saa todella paljon! Hyttysmyrkkyä jos älyää ottaa mukaan, niin siitä on ainankin meillä joillain retkillä hyötyä, kun mentiin esim. jonnekkin missä oli peltoa. Semmoista! Multa saa kysellä kaikkee paikasta, koska ainanki ite olin ihan hepakassa sinne lähössä. :]
Kiva, me odotetaan just discoja siellä. Mukava perhe teillä :O Mitä ruokaa siellä söitte mitä ruokaa perheenne antoi mukaan kouluun?
- oli mitä oli.
Kiva, me odotetaan just discoja siellä. Mukava perhe teillä :O Mitä ruokaa siellä söitte mitä ruokaa perheenne antoi mukaan kouluun?
Niin, kannattaa varautua pettymykseen, niinkuin me. Ruokaa oli mm. spaghettia ja jauhelihakastiketta, olikohan jtn. hotdogeja/hamppareita, lihapullia, ranskalaisia, tommosta erittäin ''terveellistä'' ruokaa. Eväitä saatiin sämpylää, jossa oli esim. juustoa välissä, jotain suklaasämpylöitä, (yäk :D) joka päivä sellanen mini lightlimsa, yogurtteja (yks päivä mun yogurtissa lillu homepallo päällä O_o), hedelmiä, hmm... sori, en muista enempää. Sellasia eväitä. :D Harva se päivä käytiin Mäkkärissä syömässä ennen oikeeta ruokaa.
- suskiiina
Hyvä lukija.
Minulla on melko laajasti Isle Of Wight tietoa, sillä saarella olen vieräillut useaan otteeseen. Kun siis suuntaat pienelle, noin 140 000 asukkaan saarelle, tässä olisi ehkpä jotain hyödyllistä tietoa. 1. Saarella on erinomaiset bussiyhteydet saaren joka kolkkaan, ja yleisimmät ja vilkkaimmat bussit kulkevat 10 minuutin välein. Saaren "pääkaupunki" on New Port, jonka parhaimmat kaupat ovat bussiaseman vierellä. Ryde on mukava pikkukaupunki, josta voit bongata pelahalleja ja upeita rantoja ( ei pukukoppeja!) Saaren subway sijaitsee Rydessä. New Portista löytyy vanha linna ja saarella on rentoutuspuutarha. Opastetulle kummituskierrokselle pääset New Portista. Hauskaa ja turvallista matkaa! - ehipsi
No mulla oli tuo fun pack ja teillekkin sitä suosittelen.saatte ostettua sen paikanpäältäkin.Meillä vapaa aikaa oli ihan reilusti koska kaikille retkille ei tarvinnut mennä.kerrankin muu porukka oli jossain kavitarhassa ja minä ja kaverini shoppailtiin.
evääksi saimme omenan jonkun suklaapatukan,pienen sipsipussin ja vesipullon.En suosittele juomaan sellaisesta pullosta jonka perheenne antaa koska se on usein vain virutettu saippuassa.Milloin olette menossa.Menen kaverini kanssa uudestaa myös ensikesänä- Kielimatkalaiset
Menemme heti kesäloman alettua! Te?
- ehipsi
juu heti kesäloman alettua 3.6 ja kaksviikkoa ollaan.mutta suositelisin ottamaan funpackin koska kyllä sitä vapaa-aikaa on.ja koulut alkavat onneksi vasta siinä kymmenen-yhdeksän aikaan että voi aamullakin käydä.ja ruokkiksella.Meillä oli ainakin yleensä sunnuntait vapaita koska lauantaisin oltiin lontoossa.Ja aamut voivat tosiaan olla hieman viileita mutta kyllä niistä selviää.Voit kysellä jos jotain tulee mieleen
- Kielimatkalaiset
Mekin mennään tuona päivänä! :)
Minkä ikäisiä te olette?
- ehips
ollaan menossa seiskalle ens syksynä.ite olin tuolla ekan kerran kesällä 07.
- Kielimatkalaiset
Moi!
Eli olette meitä vuoden nuorempia. :D
Jos sulla on mese, niin voit lisätä (ni voitais keskustella siel vähän nopsemmin): [email protected] - Mansikkax
Moi!
Eli olette meitä vuoden nuorempia. :D
Jos sulla on mese, niin voit lisätä (ni voitais keskustella siel vähän nopsemmin): [email protected]Meillä ei kyllä ollut vapaa-aikaa paljoa. O_o
- iidae
Mansikkax kirjoitti:
Meillä ei kyllä ollut vapaa-aikaa paljoa. O_o
olitteko te ihmiset täällä isäntä perheessä vai asuntolassa ?? ; )) haluisin tietää et kumpi on parempi vaihtoehto ku oon lähös kaverinkaa kielimatkalle ens kesänä : ))
- iidae
iidae kirjoitti:
olitteko te ihmiset täällä isäntä perheessä vai asuntolassa ?? ; )) haluisin tietää et kumpi on parempi vaihtoehto ku oon lähös kaverinkaa kielimatkalle ens kesänä : ))
niiku tota 2 viikoks oltais menos, pääseeks muuten tonne Lontoosee jos on vaa 2 viikkoo ?? ;OO haluttais sinne.. : )) ja onkos siell viel paljon asfalttii ? oltais ottamas rullaluistimii mukaan jos on : ))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225145Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303678No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241524- 231411
- 141302
- 271208
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221127