Working Holiday

ausseihin

Heippa!

Olisin siis mahdollisesi lähdössä ensi kesänä Ausseihin ja muutama juttu tuon working holiday viisumin kanssa nyt mietityttää... eli

-onko todella niin että tilillä pitäisi olla rahaa 2500e? (...ja onko tämä siis viisumia haettaessa vai maahan saapuessa)
-pitääkö olla myös erikseen paluu lippu tai rahaa paluu lippuun?
-entä se että saa olla yhdessä paikassa max. 6 kuukautta? mitä jos on pitempään? (esim. aupair)
-kuinka tarkkoja näistä ollaan sitten siellä aussien rajalla...?

kiitos kovasti jo etu käteen kaikille! :)
myös kaikki lisä info on myös tarpeen...

3

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • New Zealand

      Hola!
      Itse vietin pari vuotta sitten vuoden uudessaseelannissa kyseisellä viisumilla. Rahaa on tosiaan hyvä olla tilillä se pari tonnia, jos sattuvat sitä maahan saapuessa kysymään (eli siis ei taritse olla viisumia haettaessa). Tarvitset sitä varten mahdollisimman tuoreen englanninkielisen tiliotteen pankkitililtäsi! Saat sen pankista... Myös paluulippu tulee olla, mutta sen päivämäräähän voi aina muuttaa, jos ei ole vielä varma milloin haluaa kotiutua. Itse vaihdoin sitä varmaan viisi kertaa!
      Yhdessä työpaikassa ei toisiaan saisi perjaatteessa viipyä kuutta kuukautta pidempää, mutta eipä sitä taida kukaan vahtia. Ja aika usein työnantajat halusivat maksaa palkan pimeenä jollin sillä ei ollut mitään merkitystä...
      Suosittelen että lähdet matkalle markatoimiston kautta (esim. work&travel), koska sitä kautta saat apua viisumin, kämpän, duunin ym. hankintaan. Yksi vaihtoehto on myös vain kysellä muilta backpackereilta hyviä vinkkejä paikan päällä... Itse sain duunin parissa päivässä matkatoimiston kautta ja kämppä hankittiin kavereiden kanssa paikallisen kiinteistönvälitys firman kautta... Töitä saa myös helposti etenkin ravintoloista ja kahviloista ihan vaan kyselemällä raintolapäälliköiltä! Ausseissa ja uudessaseelannissa on paljon porukkaa tekemässä pätkätöitä joten uusia paikkoja avautuu jatkuvasti!
      Pidä hauska reissu! Mulle toi vuosi oli ainakin yks elämäni parhaista!!

    • oz2009

      Hei,

      itse olin Ausseissa 2006-2007 juuri tuolla samaisella Working Holiday-viisumilla. Luin kyllä itsekin aikoinani noita säännöksiä ja rahaa oli ton verran kyllä mukana ainakin, mutta ei sitä ainakaan minulta missään vaiheessa tarkistettu eikä myöskään sitä oliko paluulippuja. Itselläni oli kyllä paluuliput jo siinä vaiheessa kädessä, mutta en muistaakseni niitä joutunut rajalla näyttämään. Yhdessä paikassa tosiaan saa olla sen 6 kk maksimissaan töissä, ainakin jos olet normaalina veronmaksajana Ausseissa. Monet kahviloista kun maksaa pimeenä käteen ja se on tosiaan ihan normaalia siellä. Että sellaisessa duunissa ei kai kukaan pysty katsomaan kuinka kauan olet töissä ollut....

      Mutta löydät paljon paljon vinkkejä ja erittäin hyödyllistä tietoa osoitteesta www.dundernews.com ja siellä Australian viestitaulu. Sieltä minäkin sain kaiken tarvittavan tiedon ennen matkaa ja löysinpä sieltä vielä loistavan matkakumppanin, joka on edelleen yksi lähimmistä ystävistäni : )

      Mukavaa matkan suunnittelua ja nauti Australiasta, se maa on aivan mahtava!!!!

      • mim09

        Olen myös itse harkinnut lähtöä Kilroy travelin kautta. Ajattelin lähteä nyt syyskuussa. Rahaa ajattelin ottaa mukaan 3000e (sisältäen menopaluulipun, toivottavasti riittää), mutta kaipaisin matkakumppania. Kiinnostaisiko sua saada kiva ja luotettava matkaseuraa? :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe