Tämä lama

pahoin pelkään

tulee olemaan agressioiden kyllästämä ja impulssigeneraattorit tulevat kehittämään paljon tuskaisia ratkaisuja.

Ihmiset eivät ole selvinneet viellä 70-luvun ja 90-luvun lamasta. Varsinkin nuoremmat polvet ovat oppineet pysymättömyyden epävarmuuden ja räikeän eriarvoisuuden.

Enää ei selviydytä kaikki rintarinnan jonkun tarkaasti nimettävän vihollisen aihuttamista tappioista, kuten sotien jälkeen.

Nykyään kulissihelvetissä eläneiden 'katulapsien' avainkaulalasten jälkeläiset eivät tiedä miten ollaan sopuisasti yhteisöllisiä. Nyt on vandalismin uusiokukoistus jossa vihan kohteiksi valitaan ne 'heikoimmat', ne joita aina ennen on suojeltu.

Miten käy ihmiskunnan

8

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jekku Konttori

Tuli mieleeni lukiessasi aloitustasi että tuon tekstin olisi varmaan voinut kirjoittaa jo 3000 vuotta sitten ja julkituoda kiusalliset epäilyksensä tulevaisuutta kohtaa.
      Itse en pidä tätä maailmantilannetta mitenkään poikkeavana.Ehkä syöksy on ollut hurjempi kuin ennen,mutta kaikki merkit olivat ilmoilla jo hyvissä ajoin,noin vuosi sitten.Ilmeisesti mokaus Jenkeissä,antaa sioituspankit mennä konkurssiin oli se virhe,joka tehtiin ilman suurempaa harkintaa.
      Nuoriso on aina ollut ongelma meidän ikäisten kengässä,mutta aina tuleva sukupolvi on täyttänyt paikkansa ja vienyt kehitystä eteenpäin.Tosin joukossa on aina poikkeuksia ja ne hiertävät ikävästi silmässä,mutta ole huoleti,sillä elämme valistuksen aikaa,jolloin ihmisyyn nousee taas kunniaan ja rauha sekä rakkaus täyttää maan ja sen kulkiat.

• jess jess but

se nuoriso onkin näitä nuoria jotka ovat nuoria vaikka ikää on enemmän kuin nuorilla jotka oikeasti ovat nuoria.

• Jekku Konttori
        jess jess but kirjoitti:

se nuoriso onkin näitä nuoria jotka ovat nuoria vaikka ikää on enemmän kuin nuorilla jotka oikeasti ovat nuoria.

Mutta ikähän on arvostelian ja arvosteltavan mielessä ja elämänasenteessa.
        No joo,ehkä mekin venytämme "nuoruuttamme" kohtuuttomasti emmekä suostu vanhenemaan.Kuitenkin on parempi tuntea itsensä nuoreksi kuin tuntea itsensä vanhaksi.
        Toisaalta jos kolmekynppinen mies kulkee vielä lökäpöksyissä,jossa haarat roikkuu polvissa ja kesäisin villapipo syvällä korvilla,on ehkä syytä suhtautua häneen kohteliaan ymmärrettävästi.

• tyhmyys ja vastuuttomuus!!!!!
        Jekku Konttori kirjoitti:

No joo,ehkä mekin venytämme "nuoruuttamme" kohtuuttomasti emmekä suostu vanhenemaan.Kuitenkin on parempi tuntea itsensä nuoreksi kuin tuntea itsensä vanhaksi.
        Toisaalta jos kolmekynppinen mies kulkee vielä lökäpöksyissä,jossa haarat roikkuu polvissa ja kesäisin villapipo syvällä korvilla,on ehkä syytä suhtautua häneen kohteliaan ymmärrettävästi.

kulkea paukkurauta taskussa ja puukko saappaan varressa? Miksi heitellä haukkuva koira 12 kerroksesta parvekkeelta alas. Miten paljon onkaan viimeaikoina rymistelty yöaikaan ovenläpi sisään ja aloitettu silmitön riehunta. Miksi sytytellään rovioita instituutioiden sisällä? Miksi parkkipaikoilla palaa autot ja viereiset roskikset.

• ent.tehtaantyttö
        Jekku Konttori kirjoitti:

kun itse näitä 30-38 vuotiata, tässä katselen ja kuuntelen, niin hitsi; itse tuossa iässä kun olin vanhemmista ikäpolvesta joutui hoitovastuuta ottamaan..oman perheen lisäksi...toisaalta taas tämän ikäiset ovat toisella tavalla hyvinkin avarakatseisempia ja tästä nykytekniikastikin kaiken tietävät ja tiedonhalu on valtava ja laajakin...missä, se raja sitten menee...ihmiset kasvat henkisesti erilailla, sitten taas olen hyvinkin "kypsiin" ja vastuullisiin nuoriin "törmäillyt", ei voida minusta pelkästään tuohon fyysiseen ikään tuijottaa...ihminen on niin nuori/vanha kun itsensä kunakin ikäkautena tuntee...

ja onhan näitä ikinuoria ja lapsellisiakin keski-ikäisiä aina ollut...ilohan niitä katsella ja kuunella;)...pääasia minusta kuitenkin aina tuo elämänmyönteisyys, ollaan sitten missä fyysisessä iässä tahansa, kielteisyys kun turhaa painolastia tuo elämään...itsekullekin..

t.friidu

• pahoin pelkään
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

kun itse näitä 30-38 vuotiata, tässä katselen ja kuuntelen, niin hitsi; itse tuossa iässä kun olin vanhemmista ikäpolvesta joutui hoitovastuuta ottamaan..oman perheen lisäksi...toisaalta taas tämän ikäiset ovat toisella tavalla hyvinkin avarakatseisempia ja tästä nykytekniikastikin kaiken tietävät ja tiedonhalu on valtava ja laajakin...missä, se raja sitten menee...ihmiset kasvat henkisesti erilailla, sitten taas olen hyvinkin "kypsiin" ja vastuullisiin nuoriin "törmäillyt", ei voida minusta pelkästään tuohon fyysiseen ikään tuijottaa...ihminen on niin nuori/vanha kun itsensä kunakin ikäkautena tuntee...

ja onhan näitä ikinuoria ja lapsellisiakin keski-ikäisiä aina ollut...ilohan niitä katsella ja kuunella;)...pääasia minusta kuitenkin aina tuo elämänmyönteisyys, ollaan sitten missä fyysisessä iässä tahansa, kielteisyys kun turhaa painolastia tuo elämään...itsekullekin..

t.friidu

on näitä onnellisiakin kolmekymppisiä ja kaiken ikäisiä vaan onko riittävästi?

• ent.tehtaantyttö
        pahoin pelkään kirjoitti:

on näitä onnellisiakin kolmekymppisiä ja kaiken ikäisiä vaan onko riittävästi?

itse kuitenkin uskoisin että, aivan tavallisia nuoria ihmisiä on paljonkin...jotka, haluavat aivan samoja asioita kun mekin nuorempana...heistä ehkä ei niin usein vaan lehtien palstoilla kirjoitella, kuka olisi haluaisi lukea, nuoresta parista joka, käy töissä/opiskelee...antsaisee itse rahansa? Eipä taida kiinnostaa...enempi margiinaryhmät saavat palstatilaa..pitäisi kuitenkin muistaa että, he ovat vähemmistönä kuitenkin...eiköhän enemmistö ihan tavallisia nuoria...

Tuosta kolmekymppisten ikäryhmien onnellisuudesta kyllä kannattaa meidän ikäpolvien olla oikeasti huolissaan, itse kunkin, jos siellä omassa perhepiirissämme vaikka..siitä asiasta kanssa täysin samaa mieltä.

t.friidu

• ///...........

Ihmiskunnalle ei käy kai mitenkään. Luulen, että tarvittaisiin suuria sotia, tai luonnonmullistus, ennenkuin ihmiselle kummenpaa tapahtuu.

Siirrytään kovenpaan kapitalllismiin, ihminen on joka tapauksessa vastuussa vain itsestään.

Näin mikrotasolla:

Nyt siivotaan liiat huuhaat pois. Ylisuuret eläkkeet ja järjettömäN suuret lapsiperheiden tuet jne. Jospa tulevaisuus on sitten oikeudenmukaisempi. En tosin usko, toivoa aina voi.

Ja narinat voi sitten postata demarien puoluetoimistoon. Osoitetta en tiedä, googlatkoon kuka haluaa.

=DW=

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe