Kokemusta hoitajasta kotona

tulee ajankohtaiseksi

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksesta hoitajasta kotona. Olen hoitanut kaksi lasta kotona. Isompi kohta kolme ja toinen vauveli. Valitettavasti en voi olla kotona niin kauan kuin alunperin toivoin , joten mietin tätä vaihtoehtoa aktiivisesti. Tarha ei ole ainakaan nyt harkinnassa. Lähinnä kiinnostaisi mitä kautta olette hakeneet , koulutus yms. taustoja. Millaisia päiviä. Asuuko kotonanne tai käy päivisin. Mitä minun tulisi osata huomioida. Omassa lapsuudessa meillä asui leskirouva , joka hoiti minua pääsääntöisesti äitini työmatkojen ajan. Isovanhemmat olivat kuolleet ja äitini oli yksinhuoltaja. Tänäpäivänä sellaisia ei taida oikein olla , vai onko? Olen kiitollinen kaikista vinkeistä.

7

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota hoitajaa kotiin

Minulla ja sisaruksillani oli hoitaja kotona, se on mielestäni kaikkein huonoin ratkaisu. Mieluummin laita lapsesi vaikka perhepäivähoitoon jolloin saavat seuraa omanikäisistään kavereista. Katso myös että hoitajalla on edes jonkinmoinen koulutus työhön.

• vaikkapa

viikko teillä, viikko toisella-systeemi käyttöön.
        Ja tosiaan, koulutettu hoitaja.
        Ota selvää työvoimatoimistosta ja kysele naapureilta kuka lähtis kimppaan.
        Niin ja kotihoitajakin vie kerhoihin ja leikkipuistoon ja muskariin, tekee juuri sen, mitä haluat.
        Ja kysele ulkomaalaistas hoitajaa...aupairia!

• au pair kotona

Meillä on au pair kotona ja tosi paljon ollaan tykätty. Otettiin "ihan pimeesti" ja voidaan näin maksaa suurempaa palkkaa (eli virallisesti aupparin pitäisi maksaa esim. ruoka- ja asuntoetu, autoetu yms. ja käteen on jäätävä noin 260 euroa minimissään) Virallisesti otettu auppari tulee kalliiksi. Meillä eu maasta ja maksetaan 350 euroa (kodinhoidotuki alle 3 vuotiaasta sisarkorotus noin 270 euroa käteen). Tulee siis kaikkineen melkein yhtä kalliiksi kuin kunnallinen, mutta säästöjä esim: ei matkakustannuksia päivähoitoon, ei tarvitse laittaa aina uusia vaatteita, oma töihin lähtö helppoa jne. Auppari saa olla "töissä" vain 25-30 tuntia / viikko, joten sopinee hyvin esim. osa-aikatyötätekevälle, vuorotyöläisille tai opetusalalla oleville. Ja tosiaan ollaan tykätty tytöistä. Eipä noilla ole koulutusta alalle juuri ollut, mutta hyvin ovat lasten kanssa pärjänneet ja lapset ovat tykänneet tosi paljon! Suosittelen!

• ei pimeesti

saa ketään palkata. Nyt teidän lastenhoitaja menettää kaikki eläke edut ja entäs jos sairastuu, ei saa päiväraha.jne...

• .......
        ei pimeesti kirjoitti:

saa ketään palkata. Nyt teidän lastenhoitaja menettää kaikki eläke edut ja entäs jos sairastuu, ei saa päiväraha.jne...

Au pairin kustannukset kuuluvat nykyään kotitalousvähennyksen piiriin. Jos muutoin on puitteet kunnossa, jotta sellaisen voi ottaa, niin tulee halvemmaksi kuin kunnallinen hoito, vaikka maksaisi ylimääräistäkin. Tämä jo kahden lapsen perheessä, ja sillä ehsolla, että on kaksi huoltajaa, jotka saavat molemmat maksimimäärän vähennyksiin.

• alkuperäinen kirjoittaja
        ....... kirjoitti:

Au pairin kustannukset kuuluvat nykyään kotitalousvähennyksen piiriin. Jos muutoin on puitteet kunnossa, jotta sellaisen voi ottaa, niin tulee halvemmaksi kuin kunnallinen hoito, vaikka maksaisi ylimääräistäkin. Tämä jo kahden lapsen perheessä, ja sillä ehsolla, että on kaksi huoltajaa, jotka saavat molemmat maksimimäärän vähennyksiin.

tietenkin tarkoitin. Ammatiemme puolestakin itsestäänselvää.

• pph perheessä

Hei. Kysy kunnalta onko teidän kunnassa mahdollista saada Perhepäivähoitaja kotiin. Minä itse työskentelen perhepäivähoitajana erään perheen kotona, siinä on kaksi perheen lasta kaksi vierasta lasta! Maksat normaalisisti kunnalle lasten hoitomaksun ja sinä itse saat kunnalta kulukorvausta ruuasta muu kustannus.
      Lapset saavat olla kotona ja saavat kotiin leikkiseuraa. Kysele minulta lisää jos herää kysymyksiä :) Autan mielelläni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      322
      5616
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5129
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4196
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3871
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3534
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      120
      3220
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3095
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2229
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2158
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2108
    Aihe