Saunaan ilmaa

Storf

Monivuotinen saunaremonttini olisi siinä vaiheessa että tarviis apua tuloilmalle. Olen jo vetänyt putket ja sähköpiuhatkin. Tuon raittiin ilman kiukaan päälle saunan katosta ( kuitenkin ulkoseinästä ) ja poisto menee saunan oven alta pesuhuoneen kautta puhallinavusteisesta reiästä ylös ja ulos. Lisäksi tein keskelle saunaa poiston, mihin tulee myös puhallin. Tämä avataan ja puhalletaan vasta sitten saunomisen jälkeen. Raitisilmaventtiili on kuitenkin sen verran korkealla, että en luota sen toimimiseen tuloaukkona; se todennäköisesti toimii poistona. meinasin laittaa säädettävän puhaltimen myös tuloilmalle. Siispä, millainen puhallin on tarkoitettu tuloilmalle. Se on ilmeisesti heitettävä ulkoseinään eli sen pitäisi kestää pakkaset ja sateet. Kiukaan päällä kai ei kestä mikään puhallin montaa saunomiskertaa? Voiko puhaltimen ( ja minkä puhaltimen?) laittaa sisäpuolelle suoraan kanavaan? Entäs poistoille? Pesuhuoneeseen tulee kosteustunnistimella oleva puhallin, mutta mites se saunan kuivattamiseen tarkoitettu puhallin? Se ei varmaan periaatteessa tarvitse edes puhallinta, mutta työntääkö pesuhuoneen puhallin tavaran saunaan kun ne menee samalla kanavalla ulos? Kertokaa ne hyvät pikkupuhaltimet.

7

1996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

sauna kuivatetaan jälkilämmöllä.
      Kun poistot toimii niin se riittää.

• Wilperi...

puuu vai sähkö kiuas???

• storf

Niin jäi sanomatta että kyseessä on sähkökiuas.

• Setä
      • Jocu

Harmittaa, kun samoja kysymyksiä jauhetaan välittämättä selata mitään. Kirjoitetaan kysymykseksi niin pitkä novelli, ettei sitä viitsi edes lukea.

• Aksan

Tuloilma on suunniteltu aivan oikein ja sitä puhallintakin voi käyttää tehostamaan saunaamisen ja suihkussakäynnin aikana.
      Kokemuksesta puhun, joten puhukoot muut mitä puhuvat. Eihän ole mitään järkeä, että saunan katossa on tuloilmaventtiili ja siitä metrin päässä poistoventtiili. Ilman pitää kiertää kiukaan päältä saunan oven alta pesuhuoneeseen ja sieltä katon poiston /puhaltimen kautta ulos.

• storf

Näin minäkin olen sen ajatellut ja kyselemällä selvittänyt. Suunnitelmissa olen käyttänyt myös monien kuukausien ajan tätä palstaa; olen siis tosiaankin tutkinut vanhoja. Mielestäni siellä ei kuitenkaan olla käsitelty tuloilmapuhaltimen paikkaa. Voi olla, että en vain ole huomannut. Sitä en kyllä tiennyt, että täällä on jokin pituusrajoitus, anteeksi. Tosin ei niitä tartte lukea jos ei jaksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16