nännin sisällä kova

pallo!

ei kai ole syöpää oon poika ja mulla on oikean nännin sisällä joku kova pallo joka on tosi kipeä!!!!!!!! eli se on kosketus arka pallo on ollut nännin sisällä jo varmaan 3 viikkoa mikä se pallo on onko muilla kokemuksia tommosesta kipeestä pallosta??????????

104

19322

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäri

      Kuuluu ikääsi, mutta jos olet huolissasi niin käyhän juttelemassa kipusiskon luona.

      • Anonyymi

        Entä tytöillä


      • Anonyymi

        Entä tyttö


    • mullakin...

      oon..12 wee poika ja mullakin on semmonen samanlainen...

      • Anonyymi

        Sama :D


      • Anonyymi

        Sama


      • Anonyymi

        Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama

        Onko se vaarallinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se vaarallinen

        Ei ole vaarallista. Se on aika tavallista murrosikäisillä pojilla ja se menee ohi.


    • Jouni

      Mulla oli joskus 13-14 vuotiaana samanlainen arka, kipeäkin möykky nännin alla. Se on kuitenkin täysin normaalia ja itseasiassa ilmilö esiintyy useimmilla pojilla murrosiän aikana. Tuo EI ole rintasyöpä eikä rintasi tule tuosta kasvamaan vaan turvotus tulee vähitellen laskemaan. Samoin möykky häviää.

      -J

      • Anonyymi

        Äh kiitos 🙏


      • Anonyymi

        Mulla on nyt tällä hetkellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt tällä hetkellä

        No nyt on uus kommentti. Sama täällä Vasemmassa nännissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on uus kommentti. Sama täällä Vasemmassa nännissä

        Itelläki vasemmassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt tällä hetkellä

        Sama


      • Anonyymi

        Kiitos


      • Anonyymi

        kiitos paljon


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on uus kommentti. Sama täällä Vasemmassa nännissä

        Mulla on oikeassa. Onko se mahdollista?


    • ~Jakatta~

      jos löytää rinnoista kovan paukun, joka on arka, se on silloin HYVÄNLAATUINEN "kasvauma".
      jos se on kova, tuntuu suurenevan kokoajan, eikä ole kipeä, se voi olla rintasyövän alkua tai vastaavaa.

      En usko että näin nuorella pojalla vielä rintasyöpää tai muutakaan siihen suuntaavaa ole. se kuuluu vaan kehityksen vaiheisiin. Ja miehillä esiintyy TODELLA harvoin rintasyöpää, ja lähes jokainen hoitoon menneistä rintasyöpäpotilaista paranee, ja pystyy jatkamaan elämäänsä.

      • Anonyymi

        Pitäisikö minun olla huolissaan olen 13v poika ja minulla on kova pallo vasemman nännin sisällä ja se ei ole kipeä, mutta en ole itse havainnut että se olisi kasvanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö minun olla huolissaan olen 13v poika ja minulla on kova pallo vasemman nännin sisällä ja se ei ole kipeä, mutta en ole itse havainnut että se olisi kasvanut

        Tai oikeastaan se on kipeä harvoin


    • 14w poika

      Mullakin on ja tää on ollu jo melkein kuukauden. Kauvankohan kestää että hävii?

    • Tiedetään.

      Se on tossa iässä normaalia. Se liittyy samaan asiaan kuin naisten rintojen kasvaminen. Kuten naisella myös miehen rinnat kehittyvät. Älä huoli se on ihan normi juttu tossa iässä ja menee varmaan ohi :). se on vaan yks osa prosessia jossa susta kehittyy Mies.

      • HelpMe!

        Mullaki semmone mut se ei oo kipee :,/ pitääks sen olla?


      • Anonyymi
        HelpMe! kirjoitti:

        Mullaki semmone mut se ei oo kipee :,/ pitääks sen olla?

        Sama täälä


      • Anonyymi

        Mutta oon 10 ja oon tyttö mulla on sama homma onko normaalia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oon 10 ja oon tyttö mulla on sama homma onko normaalia

        Mulla on vasemmassa nännissä kova pallo mut oikees ei ja vasen on isompi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täälä

        Sama pitäisikö olla huolisaa


      • Anonyymi

        Tuun tähän samaan kenttään nyt keromaan että oon itekkin 12vee tyttö ja mullakin tuntuu oikean ”nännin” kohdalla semmonen kova patti.. onko se normaalia mutrrosiässä vai onko aihetta huoleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oon 10 ja oon tyttö mulla on sama homma onko normaalia

        Sama oon 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oon 10 ja oon tyttö mulla on sama homma onko normaalia

        Oon 9.v tyttö ja sama homma..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuun tähän samaan kenttään nyt keromaan että oon itekkin 12vee tyttö ja mullakin tuntuu oikean ”nännin” kohdalla semmonen kova patti.. onko se normaalia mutrrosiässä vai onko aihetta huoleen?

        Oon 11v. tyttö ja mullakin on oikealla puolella. Tarviiks oikeesti huolestuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuun tähän samaan kenttään nyt keromaan että oon itekkin 12vee tyttö ja mullakin tuntuu oikean ”nännin” kohdalla semmonen kova patti.. onko se normaalia mutrrosiässä vai onko aihetta huoleen?

        Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama oon 11

        Sama11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oon 10 ja oon tyttö mulla on sama homma onko normaalia

        Mäki oon 10 v tyttö tänään huomasin sen ja se on mulla vasemmassa nännissä et onko se normaalia tytöillä ja oon vasta 10 et ei oo vielä murros ikä (luulen)


    • Epätoivoinen likka

      Mulla on oikea nänni ollu kipeä pari päivää.Siinä on joku kova "palanen" ja ku koskee niin sattuu.Oon tyttö 12 vuotta.Onko tämä joku kasvain/syövän alku? Pitäiskö mun käydä terveydenhoitajalla tai hankkiutua lääkäriin? HELP ME! :(

      • joo, olen tosikko

        > Pitäiskö mun käydä terveydenhoitajalla tai hankkiutua lääkäriin?

        Tietysti pitää. Eikö terve järki sano mitään?


      • 11vtyttöö

        Mulla sama, mietin itsekin että mikä se on🤷 vanhemmille ensin kannattaa sanoa ja sopia yhdessä mitä tehdään☺️


    • jaa.aa

      Mullakki on se möykky molempien nännien alapuolella. Kysees o murrosiässä tapahtuva muutos jos jotkut rauhaset turpoo siin nännien alapuolel. Mul o yleensä sillee et on joku 1-1,5 kk ne möykyt sit hävii jokski aikaa ja sit taas tulee takas tosi ärsyttävii :/

      • Anonyymi

        Pitäiskö siihen sattua


    • 13v poika helpottui

      oon 13v ja olin huolissani äsken, mullaki on nänninalla kovapallo/pahkura joka on kipeä... huh helpotus:)

    • 13v tyttö

      mulla on ollu muutaman päivän toisen nännin alla kova pallo... mua pelottaa että onko se kasvain vai että onko se rintasyövän alkua.... mikä se on?

      • Sossss

        Mulla on ihsn sams ja oon 13 vuotias tyttö


    • outoo

      Sama ongelma oon 14 ja tois näänin alla on kova pallo ei se kipeä ole mutta outoa ja pelottavaa onks se normaalii

      • aertfuoiiot785edhrt

        Murrosiässä pojilla rintarauhaset saattavat kasvaa kun hormoonit heittelevät. Usein tuo kuitenkin häviää ajan kuluessa se kestääkö siinä muutama kuukausi vai vuosi on yksilöllistä. Ja jos kiinnostaa enemmän lukea niin googletappa gynekomastia.


      • Anonyymi

        Mietin ihan samaa. Mulla on kans samanlainen outo pahkura/palanen kummankin "nännin" alapuolella. Ne on kovat ja vähän kipeät mut se on tosi pelottavaa kun en tiiä mikä se on... :(


    • 14 V BOY

      SAMA TÄÄLLA SE ON NORMAALII

    • itkettää

      Oon 11 vuotias tyttö ja mulla on oikeassa tississä suoraan nänni sä kova kohta.Mua oikeasti huolettaa tää tosi paljon; ( siihen ei satu jos koskee.Auttakaaa....; (

      • Anonyymi

        Samaa ja mulla vähä sattuu siihen jos kosken!


      • Anonyymi

        Pisteleekö sulla siihen aina välillä


    • jerep02

      Olen itse 13-vuotias poika ja itselläkin on sellainen, se on ihan normaalia tämän ikäiselle.

    • anonyymiiiiiiii

      on syöpä

    • onksvaaralline

      Mulla iha sama

    • olintoiviimekslähettäny

      Ei vaa XD

    • Möykkyrinta

      Joo mullaki oli samanlainen noin 13 vuoden iässä, ei ole mitään pahaa , ihan normaalia murrosikäö

    • Heheheh

      Voisko joku auttaa. Oob 10 ja mulla on molenmat nännit kovia, ja joa puristaa niin sattuu, ollu pari kuukautta

      • Esups

        Kukas helvetti niitä muka puristais?


    • Ihansamamikänimi2

      Itsellä sama kokemus olen poika kohta mopoa saamassa. Nännin sisällä on nestettä joka tulee hiljalleen ulos puristamalla. Kipuaaaa !!!!

    • Mulla oli sama homma vuos sitten. Huolestuin siitä ja käväsin lääkärille ja sanottiin että se on sitä samaa ainetta:D mitä tytöillekki tulee ku tissit kasvaa ja on kuullemma täysin normaalia ja ajan kanssa katoaa

    • Pojilla voi nännin alle ilmestyä kovahko patti joka yleensä on kuitenkin täysin vaaraton. Se voi tuntua kipeältä kun koskettaa. Ei kannata kovin paljon kuitenkaan puristella sitä ettei ärry. Se patti yleensä on murrosiän alkuvaiheessa kun rintalihas alkaa kasvaa, yleensä se johtuu juuri hormonitoiminnon alkamisesta. Patti häviää yleensä normaalisti muutaman kuukauden sisällä. Sama juttu myös tytöillä kun rinnat alkavat kasvaa.

    • kovapallo

      Mulla on molemmissa nänneissä kova pallo. Eivän ole rinta syöpää tai vastaavaa? auttakaa

    • Salaattipoju06

      Mulki on sama ja katoin noot 2003 juttui! miks kaikki kysyy uusiks kun voi kattoo noi vanhoi???

      • fiksumpi

        Kaikki eivät ole yhtä fiksuja kuin sinä.


    • ggggggggggggggggg

      aiempia kirjoituksia lukematta sanon että käyppä lääkärissä. Miehilläkin on rintasyöpiä. Ei paljoa, muttei mahdotonta. Paras poissulkea se diagnoosi, siis lekuriin poju mars :)

    • apuahätään

      Mulla oli sama. Meni muutamassa kuukaudessa ohi. Monilla murrosikäisillä rintarauhanen kehittyy ja sen takia saattaa olla arka.

    • Helevetin14

      Juu ihan vittu normaalia lukekaa alkuperäsii vastauksii ittelki oli ku olin jtn12 ja särki jonku aikaa mut lähti pariskuukaudes

    • Boyyy

      Sama täällä ja o ollu jo 4kk

    • 13v

      Oon 13v poika ja mulla on ollu kohta 2 viikkoo sellai about nännin kokonen kova kohta sen sisällä ja siihe ei satu mut koskettaminen ei kuitenkaa tunnu mukavalta ja jos puristaa niin nännistä tulee kirkasta nestettä. Mitä tehdä?!?!

      • nomraalia

        Ei mitään tarvi tehdä. Se on normaalia ja se menee ohi.


      • Anonyymi
        nomraalia kirjoitti:

        Ei mitään tarvi tehdä. Se on normaalia ja se menee ohi.

        No hyvä että on normaalia tästäkin säikähdyksellä pelastuin


    • Poika13

      Sama oon 13v poika ja ollu viikon

    • ok13

      mullaki tuli ja menin heti googlaamaan. mulla on vasen nänni iha normi mut sit taas siin oikees on kova kohta sisällä nänniä olen 13 v ja pelottaa vähän

      • ok13

        Katsoin jostain sivulta että tämä kuuluu murros ikään. olette turvassa.


    • Anonyymi

      Mä oon 12 vuotias poika ja mietein et mikäs saamari mun nännin alapuolella oli.

    • Anonyymi

      Mulla on sama ja tulin tänne kattoo mut onneks en oo ainoo

    • Anonyymi

      Oletko varma ettet ole nainen

    • Anonyymi

      Moi olen 13v poika ja minulla on kova pallo oikeassa nännissä pitääkö olla huolissaan

      • Anonyymi

        Ei. Kehosi ei vielä tiedä kasvattaako tissejä vai ei.
        Kunhan mieshormonitaso vakiintuu, tissien kasvukivut häviää.


    • Anonyymi

      Mulla o vasemmassa nännissä kova pallukka mutta sihen ei satu eikä oo arka. Pitäiskö olla huolissaan

    • Anonyymi

      Voi lapsikulta. pidetään peukkuja ettei se ole laittomuuden perua.

    • Anonyymi

      Oon 12v poika ja mulla on semmonen Paukku tuolla nännin sisällä ni mitä pitäis tehä voiko joku kertoo

    • Anonyymi

      Itellä sama ollu jo ties kuinka kauan mutta haittaako se vai onko se jokin paha juttu

    • Anonyymi

      Mulla on sama juttu mut vaan vasemalla puolella

    • Anonyymi

      Mä oon 15v tyttö ja muutama päivä sitte ilmesty oikeen nännin alle sellainen kipee pallura nii en tiiä pitäiskö siitä huolestua

    • Anonyymi

      Ei tarvi huolestua!! Terveydenhoitajalta saat lisätietoa mutta tämä kyseinen muodostuma liittyy murrosiän alkamiseen ja rintojen kehittymiseen! Itsekin koettu monesti tämä sama. Syöpä ei ole joten älkää pelätkö.

    • Anonyymi

      Sama

    • Anonyymi

      Mulla on molemmissa nänneissä semmone kova patti sattuu ku kosken onks se normaalii??

    • Anonyymi

      Öö tuota minulla ei ole kipeä ja on ollut hetken aikaa niin tuota on ko mahdollista että mulla on rita syöpä oon 12 wee poika

    • Anonyymi

      Mulki on vasemmas oon 14v

    • Anonyymi

      Kysykää joltain hoitajalta/lääkäriltä jos huolettaa.

    • Anonyymi

      Oon 13 ja mul sama ollu jo 3kuukaut ja oli saatanan kipee nykyää ei kauhee kipee

    • Anonyymi

      Mistä se johtuu et se on sie?

    • Anonyymi

      Sama ihmettelin mut muilki selvästikki sama

    • Anonyymi

      Mulla on ollu jo puol vuotta onko normaalia?

    • Anonyymi

      En tajuu oon 9V ja mun nännin sisällä on pallo ei oo varmaan hätää me mennään äitin kanssa lääkäri toivottavasti paranee mut voisitko lääkäri vastata mun kysymykseen huomisen aikoina? Jos voit niin kiitos tänäänkin käy😅

    • Anonyymi

      Hei nyt vaan ilmoitan että ei ole hätää rinta syöpä johtuu asioista mitä syöt tämä Patti tulee vaan nuoremmilla ei hätää kyllä mä vähän näistä tiiän jos Patti kasvaa levitä siihen rasvaa noin pari viikkoa kun se paranee jos levität rasvaa HUOM! TÄMÄ VOI OLLA MYÖS VAARALLISTA!!!

    • Anonyymi

      . Olen 13vuotias poika ja minulla ln samanlainen mutta vasemmassa

    • Anonyymi

      Minulla on myös vasemmassa

    • Anonyymi

      Oon 13v poika mullakin

    • Anonyymi

      Jos haluutte oikeesti tietää mikä teillä on nii laittakaa mulle kuva nii arvioin onko syöpä vai ei

    • Anonyymi

      Sulla on todennäköisesti Aortan sisäkalvon repeämä. Elinaikaa noin 3 tuntia. Hyvästele lähimmäiset ja katso itsellesi joku kiva hautakivi.

    • Anonyymi

      Minulla sama

    • Anonyymi

      Mulla sama oon 13v poika

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe