Aloittelin taas pitkästä aikaa perinteisen hiihdon kun tyttäreni tulivat siihen ikään, että on aika lähteä laduille.
Sain itsekin kipinän vuosien, vuosien jälkeen ja samassa yhteydessä tyttöjen kanssa ostin sukset, jotka myyjäkin totesi "surkeiksi", mutta oikeiksi siihen tyttöjen kanssa opetteluun. Sukset ovat Peltosen valmistamat punamustaharmaat joka marketissa myytävät (en muista mallia), mutta mieleeni jäi myyjän sanat, että "pohjat eivät ota vastaan luistovoiteita, mutta teippi pysyy yhden kauden".
No pian hankin kohtuulliset vapaan tyylin sukset ja niillä oon treenaillut tämän kauden.
Yhtäkkiä ajattelin taas hypätä Peltosien päälle ja ladulla huomasin, että alamäissä ja suoralla vähän jokainen liusuttelee pidemmälle vaikka maalaisjärjellä tällasen 90-kiloisen pitäisi ainakin alamäessä liukua heiveröistä naista pidemmälle.
Niinpä niin. Kysymys kuuluukin, että minkälaiset sukset kannattaa ostaa, jos vaikka 200 km talvessa aikoo perinteistä mennä (vapaata ehkä tuplasti). Ja mitä pitää ottaa huomioon ylipäänsä? Riittääkö pitoteippi tähän hommaan (Peltosissa pitoa kyllä on ollut)?
sopivat sukset
3
703
Vastaukset
- jts-1
sanoa kuin..osta kunnon vehkeet..kerran se kirpasee..mutta kannattaa!
ja kohta alkaa suksien alennusmyynnit..- hopee ei häpee
mullakin vakikäytössä edelleen kahdet vanhat vapaan Plussa Wisukat aktiiviajoilta (10-15 vuotta sitten hankitut "tallipelit")ja toimii edelleen loistavasti, olen lainannutkin niitä "nykypolven" hiihtäjille esim. SM-kisoihin ja tuntuu kelpaavan ainakin leimoista päätellen. Kerran kun hankkii hyvät, niin ei niitä teoriassa pysty loppuun ihan heti hiihtämään, jos vielä toi voitelutsydeemi on jollain lailla hanskassa.
- Mikke
mainonnan puolelle. Olen suosinut 50 vuotta kotimaisperäisiä suksia. Viime keväänä kuitenkin eksyin urheilukauppaan ja kun siellä oli 70:n prosentin alennus, niin ostin neljälläkympillä Fischerin CS Classic sukset, joiden ohjehinta oli 129 e. Selosteessa sanotaan niiden olevan halvimmat po. merkin sukset joissa on kunnollinen kivihiottu pohja.
Siirrätin vanhat siteet niihin. Olen ollut oikein tyytyväinen niihin. luistavat oikein hyvin ja oidonkin olen saanut pelaamaan. Ilmeisesti profiili on sopiva ja po. sukset ovat hiukkasen pitemmät, kuin mihin olin aiemmin totuttautunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17213125
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545468Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454860Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392808Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1231989Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1141734Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1101552Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481