Eroon RCI-pisteistä

systeemiin kyllästynyt

Hei,
RCI-pistejärjestelmään kuuluvat /kuuluneet pääsenkö eroon jäsenyydestä ilmoittamalla RCI:lle, että ei enää halua maksaa vai vain jättämällä seuraavan laskun maksamatta.
Pistesysteemi on tullut meille aivan liian kalliksi, emmekä halua siihen enää kuulua.
Ollakseen kannattavaa, pitäisi matkustaa VÄHINTÄÄN kerran vuodessa (mieluummin ememmän), mutta meillä ei nyt ole sellaiseen varaa.
ASIALLISIA vastauksia KIITOS !

PS Pisteitä 20 000, vuosikulut n. 700e, ei kukaan näitä osta, eikä varmaan edes ilmaiseksi ota !

27

11884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsee irti

      Soita RCI:hin ja tarkista pistetilanteesi.

      RCI-pistejärjestelmästä pääset irtisanoutumalla eroon, kunhan olet hoitanut pisteasiasi. - Maksut on maksettu, et ole etukäteen käyttänyt pisteitä etkä ole tallettanut viikkoasi. Pistejäsenyyshän uusitaan vuosittain maksamalla jäsenmaksu.

      Lomasysteemistäsi irti pääseminen voi sen sijaan olla hankalampaa. Mistä oikein olet sen hankkinut? Vaikeaa sille on noilla tiedoilla - 20.000 pistettä ja kulut 700e/vuosi, löytää ottajaa. Vai onko tuohon sattunut pilkkuvirhe?

      Lue huolellisesti läpi tekemäsi sopimukset ja niiden irtisanomisehdot. Minkä maan lakia sopimukseesi sovelletaan? Tekemäsi sopimuksen mukaisten velvoitteiden maksamatta jättäminen ei vapauta sinua maksuvelvollisuudestasi, vaan voit joutua vielä lisäksi maksamaan perintäkulutkin.

      Kertoisitko myös tiedoksi ja varoitukseksi muille palstalaisille, miten löysit käyttökustannuksiltaan noin kalliin jäsenyyden. On nimittäin kuulemistani selvästi pahin.

    • siinähän maksatte

      loppuelämänne. Irti pisteistänne ette pääse vaikka takassa polttaisitte. Kuoltuanne kuolinpesä jatkaa maksamista.....

      • Anonyymi

        Tämä irtisanominen pitää laittaa MTO joka selvittää asian,


    • tietysti eroon

      vain ilmoittamalla siitä RCI:lle, mutta noista pisteiden kuluista ette pääse. Ne pitäisi saada myytyä jollekulle. Jos sinulla on osake, niin sen ehkä saisikin myytyä, mutta jos sinulla on "pelkkiä" pisteitä (varsinkin ulkomailta hankittuja), niin niitä lienee käytännössä hyvin vaikea myydä.
      Voihan näillä pisteillä tietysti majoittua myös Suomen RCI-kohteissa, niin ei tarvitse lentoja maksaa. Jotta täällä saisi edes jonkinlaisen majapaikan viikoksi, pitää käyttää useamman vuoden pisteet. Joten kallista lystiä, mutta saahan siitä edes jotakin vastinetta rahoilleen.

      • systeemiin kyllästynyt

        Asia selvisi soittamalla RCI:lle. Sanoin haluavani lopettaa jäsenyyden, lähettävät irtisanomisaperit.
        Kysessä todella pelkät pisteet (kotimaasta ostettu), ei mitään lomaviikkoa eli tyhmyydestä sakotetaan, meitä
        tosiaan kusetettiin aikoinaan, hinta todella n. 700 / vuosi (jäsenmaksu pistemaksu) eikä tuolla pistemäärällä juuri mihinkään pääse.
        No, olemme oppirahamme maksaneet eikä sorruta minkäänlaisiin lomaosakkeisiin koskaan enää.


      • itse kovin tyytyväinen
        systeemiin kyllästynyt kirjoitti:

        Asia selvisi soittamalla RCI:lle. Sanoin haluavani lopettaa jäsenyyden, lähettävät irtisanomisaperit.
        Kysessä todella pelkät pisteet (kotimaasta ostettu), ei mitään lomaviikkoa eli tyhmyydestä sakotetaan, meitä
        tosiaan kusetettiin aikoinaan, hinta todella n. 700 / vuosi (jäsenmaksu pistemaksu) eikä tuolla pistemäärällä juuri mihinkään pääse.
        No, olemme oppirahamme maksaneet eikä sorruta minkäänlaisiin lomaosakkeisiin koskaan enää.

        On harmillista, että olet kokenut pistejäsenyyden noin huonoksi. Itse olisin jo tälle vuodelle varaamassa reissua, mutta kun olen jo käyttänyt tämän vuoden pisteet!! Ja ensi vuoden pisteitä tarvitsen ensi vuonna - siis tarvinneeko ostaa lisää pisteitä? Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen pistejärjestelmään. Mutta nyt pitää kaikille jotka taas jaksavat kritisoida hintaa yms. muuta huonoa RCI -jäsenyydessä ja lomaosake - omistamisessa, että en ole mökki-ihminen ,eli siihen ei kannata verrata. En halua hakata mökillä puita, tai kantaa vettä, tai niittää nurmea.


      • oma omistus
        itse kovin tyytyväinen kirjoitti:

        On harmillista, että olet kokenut pistejäsenyyden noin huonoksi. Itse olisin jo tälle vuodelle varaamassa reissua, mutta kun olen jo käyttänyt tämän vuoden pisteet!! Ja ensi vuoden pisteitä tarvitsen ensi vuonna - siis tarvinneeko ostaa lisää pisteitä? Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen pistejärjestelmään. Mutta nyt pitää kaikille jotka taas jaksavat kritisoida hintaa yms. muuta huonoa RCI -jäsenyydessä ja lomaosake - omistamisessa, että en ole mökki-ihminen ,eli siihen ei kannata verrata. En halua hakata mökillä puita, tai kantaa vettä, tai niittää nurmea.

        En huomannut sanoa äseken, että oma omistus on 72000 pts ja vuosimaksu alle 300€. Jos matkustaa esim. 3 vkoa samassa kohteessa, niin maksaa vain kerran RCI -vaihtomaksun. Riippumatta montako on matkalla. Jos jaetaan vaikka 6 höä, niin ei taida olla maailmassa halvempaa matkustusmuotoa. Ja lisäksi, en ole kertaakaan ollut pettynyt majoituksen tasoon. Aina on ollut mitä luvataan, ja usein vielä parempaan suuntaan, mitä olisi osanut odottaa...


      • ja omaan tupaan
        itse kovin tyytyväinen kirjoitti:

        On harmillista, että olet kokenut pistejäsenyyden noin huonoksi. Itse olisin jo tälle vuodelle varaamassa reissua, mutta kun olen jo käyttänyt tämän vuoden pisteet!! Ja ensi vuoden pisteitä tarvitsen ensi vuonna - siis tarvinneeko ostaa lisää pisteitä? Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen pistejärjestelmään. Mutta nyt pitää kaikille jotka taas jaksavat kritisoida hintaa yms. muuta huonoa RCI -jäsenyydessä ja lomaosake - omistamisessa, että en ole mökki-ihminen ,eli siihen ei kannata verrata. En halua hakata mökillä puita, tai kantaa vettä, tai niittää nurmea.

        Missä noin laiskoja ihmisiä kasvaa.Herää hei ja ota itseäsi niskasta kiinni ja rupea rakentamaan omaa punaista tupaa ja perunamaata.se kannattaa näin ilmaston muutoksen aikana.tee eko teko ja pyyhi niillä pisteillä persreikäsi.


      • pisteitä!
        itse kovin tyytyväinen kirjoitti:

        On harmillista, että olet kokenut pistejäsenyyden noin huonoksi. Itse olisin jo tälle vuodelle varaamassa reissua, mutta kun olen jo käyttänyt tämän vuoden pisteet!! Ja ensi vuoden pisteitä tarvitsen ensi vuonna - siis tarvinneeko ostaa lisää pisteitä? Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen pistejärjestelmään. Mutta nyt pitää kaikille jotka taas jaksavat kritisoida hintaa yms. muuta huonoa RCI -jäsenyydessä ja lomaosake - omistamisessa, että en ole mökki-ihminen ,eli siihen ei kannata verrata. En halua hakata mökillä puita, tai kantaa vettä, tai niittää nurmea.

        Käytä lisäviikkoja. Eikös niitä saa myös pistepuolella, ainakin viikkopuolella saa? Tulee paljon halvemmaksi kuin osakkeiden osto tai pisteiden osto.


      • pistelomailija+viikko-om
        oma omistus kirjoitti:

        En huomannut sanoa äseken, että oma omistus on 72000 pts ja vuosimaksu alle 300€. Jos matkustaa esim. 3 vkoa samassa kohteessa, niin maksaa vain kerran RCI -vaihtomaksun. Riippumatta montako on matkalla. Jos jaetaan vaikka 6 höä, niin ei taida olla maailmassa halvempaa matkustusmuotoa. Ja lisäksi, en ole kertaakaan ollut pettynyt majoituksen tasoon. Aina on ollut mitä luvataan, ja usein vielä parempaan suuntaan, mitä olisi osanut odottaa...

        Hei, kertoisko joku mitä maksaa aina lennot kun lähtee ulkomaille rci lomalle? Laskin tuossa itse että 4 lasta ja 2 aikuista pikamatkalle lennot oli huiman hintaiset!!! Eli miten kanssattaa toimia, rciltä varata myös lennot vai etsiä itse???
        t. lennot


      • hakemaan halpoja
        pistelomailija+viikko-om kirjoitti:

        Hei, kertoisko joku mitä maksaa aina lennot kun lähtee ulkomaille rci lomalle? Laskin tuossa itse että 4 lasta ja 2 aikuista pikamatkalle lennot oli huiman hintaiset!!! Eli miten kanssattaa toimia, rciltä varata myös lennot vai etsiä itse???
        t. lennot

        lentoja. Jos lähtöön on aikaa yli puoli vuotta, niin suorilla lennoilla yleensä löytyy edullisesti. RCI:n puhelinmyynnissä on kyllä kaikki käytössä mitä matkatoimistoillakin.


      • vaikea yhdistää
        hakemaan halpoja kirjoitti:

        lentoja. Jos lähtöön on aikaa yli puoli vuotta, niin suorilla lennoilla yleensä löytyy edullisesti. RCI:n puhelinmyynnissä on kyllä kaikki käytössä mitä matkatoimistoillakin.

        siinä se vaikeus onkin - ei helppo saada halpa lento oikeaan aikaan oikeaan lomaosakkeeseen yhdistetyksi - monilla on muutakin tekemistä kuin selata lentoluetteloita ja muuta, että saisi hienon lomapaikan niin sanotusti halvalla.
        vaivalloista on.


      • on useita
        vaikea yhdistää kirjoitti:

        siinä se vaikeus onkin - ei helppo saada halpa lento oikeaan aikaan oikeaan lomaosakkeeseen yhdistetyksi - monilla on muutakin tekemistä kuin selata lentoluetteloita ja muuta, että saisi hienon lomapaikan niin sanotusti halvalla.
        vaivalloista on.

        Laitat vain lähtöajan ja paluuajan/päivän, lähtökentän ja kohteen lisäksi joustomahdollisuuden pari päivää. Kokeiltu on ja hyvin toimii, joustavuutta lomakohteen osalta, jos olet löytänyt edulliset lennot, anna RCI:n hakea kohde. Huippusesongin aikaan tarvitaan rahaa, jotta erikoistoiveet toteutuvat, mutta liki vuotta aikaisemmin varattuna on tähän asti onnistunut melko hyvin. Muuten matkatoimistokin odottaa saavansa selkeän toimeksiannon. Hyviä lomia ja onnea!


      • uusi uhri
        vaikea yhdistää kirjoitti:

        siinä se vaikeus onkin - ei helppo saada halpa lento oikeaan aikaan oikeaan lomaosakkeeseen yhdistetyksi - monilla on muutakin tekemistä kuin selata lentoluetteloita ja muuta, että saisi hienon lomapaikan niin sanotusti halvalla.
        vaivalloista on.

        On ensinnäkin muistettava, että ollessasi RCI:n lennoilla matkatoimistojen sijaan maksat erikseen ateriat koneessa, kuljetukset kentältä hotelliin ja lennot on usein kaikkea muuta, kuin halpoja.


      • Antero A
        uusi uhri kirjoitti:

        On ensinnäkin muistettava, että ollessasi RCI:n lennoilla matkatoimistojen sijaan maksat erikseen ateriat koneessa, kuljetukset kentältä hotelliin ja lennot on usein kaikkea muuta, kuin halpoja.

        Ei mitään RCI:n lentoja ole olemassakaan! Valmismatkojen pelkillä lennoilla saattaa aterioista joutua maksamaan sekä valmismatkalainen että pelkkiä lentoja ostava. Nykyään eräät laskuttavat myös valmismatkalaisia lentokenttäkuljetuksista erikseen. Kannattaisi katsoa matkatoimistojen esitteistä.
        Reittilennoilla taas usein saa juomatkin ilmaiseksi, tosin tämä systeemi on vähenemään päin.


      • Anonyymi
        oma omistus kirjoitti:

        En huomannut sanoa äseken, että oma omistus on 72000 pts ja vuosimaksu alle 300€. Jos matkustaa esim. 3 vkoa samassa kohteessa, niin maksaa vain kerran RCI -vaihtomaksun. Riippumatta montako on matkalla. Jos jaetaan vaikka 6 höä, niin ei taida olla maailmassa halvempaa matkustusmuotoa. Ja lisäksi, en ole kertaakaan ollut pettynyt majoituksen tasoon. Aina on ollut mitä luvataan, ja usein vielä parempaan suuntaan, mitä olisi osanut odottaa...

        Joo silloin sai yhdellä vaihtomaksulla vaikka. 10 viikkoa ,nyt muutaman vuoden on vaihtomaksu peritty joka viikolta joten systeemien enää kannata,halvemmalla asuu vuokralla


      • Anonyymi
        itse kovin tyytyväinen kirjoitti:

        On harmillista, että olet kokenut pistejäsenyyden noin huonoksi. Itse olisin jo tälle vuodelle varaamassa reissua, mutta kun olen jo käyttänyt tämän vuoden pisteet!! Ja ensi vuoden pisteitä tarvitsen ensi vuonna - siis tarvinneeko ostaa lisää pisteitä? Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen pistejärjestelmään. Mutta nyt pitää kaikille jotka taas jaksavat kritisoida hintaa yms. muuta huonoa RCI -jäsenyydessä ja lomaosake - omistamisessa, että en ole mökki-ihminen ,eli siihen ei kannata verrata. En halua hakata mökillä puita, tai kantaa vettä, tai niittää nurmea.

        Meillä pisteitä jos tarvit, sas sopuhintaan


    • sen pois

      kuulin että kansainvälisiä vuokrauksia ja myyntejä alkaa hoitamaan rentosell.net firma, venäjälle, englantiin, viroon ja suomeen. Laita sinne huutokauppaan kun ne avaavat, kyllä menee.

      • systeemiin kyllästynyt

        Vielä kaikille tiedoksi, että vuoden kestää pisteistä eroon pääseminen. Ihmettelen kyllä mikä siinä voi kestää........ Mutta pääasia, että eroon päästään ! Kuluva vuosi pitää tietenkin vielä maksaa.


      • se on kiinni
        systeemiin kyllästynyt kirjoitti:

        Vielä kaikille tiedoksi, että vuoden kestää pisteistä eroon pääseminen. Ihmettelen kyllä mikä siinä voi kestää........ Mutta pääasia, että eroon päästään ! Kuluva vuosi pitää tietenkin vielä maksaa.

        Lukekaa RCI:n sivuilta säännöt 22-40 sivua kaikkiaan suomalaisena käännöksena. 12kk aikaa menee ja vastikkeet sekä jäsenmaksu on maksettava.


    • Booris

      Jos sinulla on 20000 pistettä, vuosikulusi eivät voi olla 700€, keksi parempi tarina seuraavalla kerralla, kiitos :)!

      • systeemiin kyllästynyt

        Laitapa Booris s-postiosoitteesi niin skannaan laskun lähetän sinulle nähtäväksi !

        0,02e/piste = 400e vuotuinen jäsenmaksu 141e. Koska 20.000 pisteellä
        ei pääse juuri mihinkään, keräämme 2 vuoden pisteet ennenkuin pääsemme
        matkaan eli siirtomaksu seuraavalle vuodelle n. 100e ja vielä taitaa tulla
        päälle joku hemmetin varausmaksu - myös n 100e. Että revi siitä !
        (jotenkin näin se kertyy, ei tässä juuri nyt ole laskua saatavilla, että voisin
        tarkistaa summat)

        Jos käyttäisimme lisäviikkoja , niin tuon n 700 e päälle pitäisi maksaa vielä
        lisäviikkomaksu 200 ?? enemmän ? Eli ei halpaa matkustamista minun
        mielestäni.

        Keväällä teemme matkan johon käytämme kaikki jäljelläolevat pisteemme
        pistettä ja sitten olemme "vapaita".


      • tarkoituksella?
        systeemiin kyllästynyt kirjoitti:

        Laitapa Booris s-postiosoitteesi niin skannaan laskun lähetän sinulle nähtäväksi !

        0,02e/piste = 400e vuotuinen jäsenmaksu 141e. Koska 20.000 pisteellä
        ei pääse juuri mihinkään, keräämme 2 vuoden pisteet ennenkuin pääsemme
        matkaan eli siirtomaksu seuraavalle vuodelle n. 100e ja vielä taitaa tulla
        päälle joku hemmetin varausmaksu - myös n 100e. Että revi siitä !
        (jotenkin näin se kertyy, ei tässä juuri nyt ole laskua saatavilla, että voisin
        tarkistaa summat)

        Jos käyttäisimme lisäviikkoja , niin tuon n 700 e päälle pitäisi maksaa vielä
        lisäviikkomaksu 200 ?? enemmän ? Eli ei halpaa matkustamista minun
        mielestäni.

        Keväällä teemme matkan johon käytämme kaikki jäljelläolevat pisteemme
        pistettä ja sitten olemme "vapaita".

        Väitit pisteittesi VUOSIkustannukseksesi 700 e /v. Vanhan kansakoulun laskuopilla tuo ei pidä paikkaansa. Ei edes antamillasi tiedoilla.

        Fiksumpi tapa käyttää kalliit pisteesi olisi esimerkiksi:

        Matka vuosittain Espanjaan - pisteesi riittävät hyvin tähän - jopa kuudelle!

        Joka toisena vuotena jonnekin muualle, vaikkapa sekä ylijääneitä pisteitä käyttäen ja seuraavan vuoden pisteitä lainaten. Kun olet käyttänyt pisteitäsi, on pisteiden siirtokin ilmainen.

        Jos matkabudjetti kestää ja aikaa löytyy äkkilähtöihin, niin varsin edullisesti saat äkkilähdöillä matkojesi majoituksen.

        Pistesysteemi on mielestäni useammin kuin kerran vuodessa reissaavalle viikkovaihtoa parempi. Mutta reissata pitää. - LisäksiMutta hetki pitää käyttää järjestelmän opiskeluun ja RCI:n sivujen selailuun.

        PS
        En ole myyjä - mutta kohtalaisen tyytyväinen lomaosakkeen käyttäjä. Matkustelemme myös erilaisilla paketimatkoilla sekä omalla autolla - tilanteen mukaan.


      • Entinen myyjä
        tarkoituksella? kirjoitti:

        Väitit pisteittesi VUOSIkustannukseksesi 700 e /v. Vanhan kansakoulun laskuopilla tuo ei pidä paikkaansa. Ei edes antamillasi tiedoilla.

        Fiksumpi tapa käyttää kalliit pisteesi olisi esimerkiksi:

        Matka vuosittain Espanjaan - pisteesi riittävät hyvin tähän - jopa kuudelle!

        Joka toisena vuotena jonnekin muualle, vaikkapa sekä ylijääneitä pisteitä käyttäen ja seuraavan vuoden pisteitä lainaten. Kun olet käyttänyt pisteitäsi, on pisteiden siirtokin ilmainen.

        Jos matkabudjetti kestää ja aikaa löytyy äkkilähtöihin, niin varsin edullisesti saat äkkilähdöillä matkojesi majoituksen.

        Pistesysteemi on mielestäni useammin kuin kerran vuodessa reissaavalle viikkovaihtoa parempi. Mutta reissata pitää. - LisäksiMutta hetki pitää käyttää järjestelmän opiskeluun ja RCI:n sivujen selailuun.

        PS
        En ole myyjä - mutta kohtalaisen tyytyväinen lomaosakkeen käyttäjä. Matkustelemme myös erilaisilla paketimatkoilla sekä omalla autolla - tilanteen mukaan.

        Höpö,Höpö.Myyjä.


      • systeemiin kyllästynyt
        tarkoituksella? kirjoitti:

        Väitit pisteittesi VUOSIkustannukseksesi 700 e /v. Vanhan kansakoulun laskuopilla tuo ei pidä paikkaansa. Ei edes antamillasi tiedoilla.

        Fiksumpi tapa käyttää kalliit pisteesi olisi esimerkiksi:

        Matka vuosittain Espanjaan - pisteesi riittävät hyvin tähän - jopa kuudelle!

        Joka toisena vuotena jonnekin muualle, vaikkapa sekä ylijääneitä pisteitä käyttäen ja seuraavan vuoden pisteitä lainaten. Kun olet käyttänyt pisteitäsi, on pisteiden siirtokin ilmainen.

        Jos matkabudjetti kestää ja aikaa löytyy äkkilähtöihin, niin varsin edullisesti saat äkkilähdöillä matkojesi majoituksen.

        Pistesysteemi on mielestäni useammin kuin kerran vuodessa reissaavalle viikkovaihtoa parempi. Mutta reissata pitää. - LisäksiMutta hetki pitää käyttää järjestelmän opiskeluun ja RCI:n sivujen selailuun.

        PS
        En ole myyjä - mutta kohtalaisen tyytyväinen lomaosakkeen käyttäjä. Matkustelemme myös erilaisilla paketimatkoilla sekä omalla autolla - tilanteen mukaan.

        Enpä halua matkustaa joka vuosi Espanjaan enkä työni puolesta voi äkkilähtöjä tehdä. Minusta olisi ihan kiva tietää miten matkustan noilla pisteillä sesonkiaikaan
        laadukkaasti........... Talvella lähdemme Kanarialle viikoksi 2 henkeä ja siihen menee
        lähes 40.000 pistettä . Olisimme halunneet mennä 2 viikoksi, mutta eihän noilla
        pisteillä pääse sinne minne olemme menossa . Lisäviikkoa pisteviikon yhteyteen ei saanut .
        Omatoimimatkalla pääsen matkustamaan suht samaan hintaan ja näitä olemmekin tehneet.
        Nyt käytämme 2 vuoden pisteet eli maksut >1000e lennot >800e eli
        olisimme tuolla samalla hinnalla päässeet omatoimi- tai seuramatkalle.

        PS Pelkät vuosikulut ovat edellenkin 400e jäs.maksu 141e - mielestäni kallista
        ne varaus ja siirtokulut >200e

        Systeemi on hyvä, jos on paljon pisteitä (ja miel myös viikko-osake ) ja matkustaa
        paljon joko isommalla porukalla tai on pieniä lapsia. Meille tämä ei nyt sovi ja meitä todellakin kusetettiin myynnissä - mikä on ihan oma vika ! Olisi pitänyt
        paremmin tutustua pistesysteemiin etukäteen.


    • ChouFleur

      Jos en omista osaketta, voinko ostaa joltain tarpeettomia RCI-pisteitä vieraskortille? Maksaisiko tämä paljon?

    • Anonyymi

      Aivan hanurista tää systeemi .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe