Pitkä varaosien toimitusaika

Triumph Speedmaster

Minulla on -03 Speedmaster ja tilasin siihen Tampereen liikkeeltä pari varaosaa viime toukokuussa, siis -08. Kävin kysymässä, taas kerran osia viime viikolla, mutta ei ole vieläkään saapunut. Ajokausi alkaa kohta ja ottaa jo hieman pattiin näiden osien toimitusaika. Pääosa osista tuli "jo" elokuussa. Onneksi puutteet eivät haittaa ajamista. On hieman kummallista, että Suomi on huomioitu jopa Triumphin tehtaalla parhaana markkina-alueena pohjolassa ja siitä huolimatta varaosien toimitus kuitenkin on samaa luokkaa kuin entisessä NL:ssa !

Onko vika kyvyttömässä kauppiaassa vai osien toimittajassa ? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Olisi hyvä tietää että olenko lajini ainoa vai onko Tampereen liikkeessä vika.

Onneksi on ollut niin varmatoiminen peli, että osia ei liiemmin ole tarvinnut. Ratas/ketju-paketin toimtus oli kolme viikkoa !!!!

22

3246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondakuski H

      Hah hah Trumppaa! Ihan henkilökohtainen valinta. No joo... Totta puhuen taidat kirjoitella lämpimiksesi. Mistä osista on kyse?

      • Trumpetti03

        Taitaa "hontahomppelia" , kateellista , sittenkin kiinnostaa kunnon moottoripyörät , kun näyttää olevan ihan pakonomainen tarve vääntäytyä Triumph - keskustelualueelle mussuttamaan.Köröttele sinä vaan ihan rauhassa tusinatuotteellasi , äläkä sekoa miesten juttuihin.Kyllästyttää tuollaiset uusio - pullamössöt , jotka on täällä vinkumassa omia typeriä "munpunanen auto on parempi kun sun sininenauto" - juttujaan. Hus , häpeemään siitä !!


      • Hondakuski H
        Trumpetti03 kirjoitti:

        Taitaa "hontahomppelia" , kateellista , sittenkin kiinnostaa kunnon moottoripyörät , kun näyttää olevan ihan pakonomainen tarve vääntäytyä Triumph - keskustelualueelle mussuttamaan.Köröttele sinä vaan ihan rauhassa tusinatuotteellasi , äläkä sekoa miesten juttuihin.Kyllästyttää tuollaiset uusio - pullamössöt , jotka on täällä vinkumassa omia typeriä "munpunanen auto on parempi kun sun sininenauto" - juttujaan. Hus , häpeemään siitä !!

        ...Trumppaa ajavat eivät ole tuollaisia lanttupäitä. Sinusta saa käsityksen, että Triumphilla liikkuu yksinkertainen kuumakalle.

        Olin luullut, että Triumph on ajattelevien individualistien laite. Pettymys onkin melkoinen...

        Olisit edes lukenut koko viestin...vai Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • hondamopoilijan
        Hondakuski H kirjoitti:

        ...Trumppaa ajavat eivät ole tuollaisia lanttupäitä. Sinusta saa käsityksen, että Triumphilla liikkuu yksinkertainen kuumakalle.

        Olin luullut, että Triumph on ajattelevien individualistien laite. Pettymys onkin melkoinen...

        Olisit edes lukenut koko viestin...vai Etkö ymmärrä lukemaasi?

        idea täälläkään aukea vaikken trumpalla ajelekkaan. Menehän sinne omalle hiekkalaatikollesi sössimään täältä moottoripyöräsivuilta.


    • 650 cc

      Mä tilasin 1971 mun bonnevilleen osia. Ei ole vielä tullu.

      • kun odottaa

        Mulla on tilauksessa honda 750 cb. tilasin sen jo 1973, kun vero nousi. Saan varmaan sen vielä ,vanhaan hintaan kun vain nyt tulisi se pyörä sieltä japanista.


      • oli tilannu
        kun odottaa kirjoitti:

        Mulla on tilauksessa honda 750 cb. tilasin sen jo 1973, kun vero nousi. Saan varmaan sen vielä ,vanhaan hintaan kun vain nyt tulisi se pyörä sieltä japanista.

        Yks mies oli tampereella tilannu tunturi puchhiin tiivisteen siihen imukurkun ja sylinterin väliin.
        Mutta tiivistettä ei ollut tullut.


      • 1974 taisi olla
        oli tilannu kirjoitti:

        Yks mies oli tampereella tilannu tunturi puchhiin tiivisteen siihen imukurkun ja sylinterin väliin.
        Mutta tiivistettä ei ollut tullut.

        Kun minä tilasin siihen triummppin tiivisteen vuonna 1974, niin sitten lopettivat koko tehtaan englannissa.

        Ei olisi pitänyt tilata, niiltä meni koko toimitusketju sekasii ja yhtiö konkurssiin.


    • Triumph Speedmaster

      No niin, kiitoksia nyt sitten taas tyhjentävistä vastauksista kysymykseeni !

      Mikä ihmeen pakkomielle on tulla näille palstoille häiriköimään todellisten harrastajien ajatusten vaihtoa?

      Itsellä ollut aikoinaan Honda, Suzuki, Kawasaki, ja Yamaha. Ihan kelpo pelejä kaikki. Kokeilen nyt Triumphia ja tuntuu todella mukavalta peliltä, ajettu nyt 27 000 km. Seuraavakin on Triumph todennäköisesti tämä uusi 1600cc.

      Minulle ei jäänyt mitään sielullusia- tai muitakaan vammoja ajettuani noilla japanilaisilla lähes 20-vuotta. En tunne, että minun pitäisi herjata tai arvostella kenenkään kuljinta. Pääasia on että ajaa, ei se millä ajaa. Toivoisin hieman enemmän suvaisevaisuutta kanssapyöräilijöitä kohtaan.

      Kaikki moottoripyöräilijät leimataan muutaman häiriökäyttäytyjän takia, muistakaapa se !

      Nämä osat olivat etujalkatappien tukirauta, vaihdepoljin, jarrupoljin ja jalkatappien kiinnitysraudat, jos ne nyt jotakin kiinnostaa. Ei, en ajanut kolaria vaan olisin hieman modannut jalkatappeja edemmäs. Tukiraudan vaihdoin kromattuun. Tulematta on jalkatappien kiinnitysraudat.

      Hyvää ajokautta 2009 kaikesta huolimatta.

      • on sanomista

        Niin, aika suppea on joillakin toi ajatusmaailma ja kai he jonkinlaisia kiksejä noista kirjoituksistaan saavat! Itse olen omistanut ja ajanut pariakymmentä pyörömerkkiä! Kaikissa on sanomista, niin hyvässä kuin huonnossakin.


      • täältä

        suomi24:stä oikeasti kannata mitään oikeaa asiantuntemusta hakea. Täällä pörräävät vaan kaikenlaiset keskenkasvuiset oikeista moottoripyöristä haaveilevat mopopojat. Koskee myös muita suomi24:n sivuja. Oikeat harrastajat ovat ihan muilla sivuilla. Mut enpä niitä nyt tähän laita. Ensyvät vielä mopoilijat sinnekin!


      • Eiköhän tuo ole liikkeen saamattomuutta,itse olen tilaillut osia Uudesta seelannista ja jenkeistä asti ja viikon,korkeintaan kahden on toimitus kestänyt.


      • Treella Trumpalla

        Moro!
        Kyllä mulle on käynyt ihan samalla tavalla. Osia on pyytänyt ja tilannut ja koskaan ne eivät ole tulleet.
        Hain tänään osat toisesta kaupasta - siellä ne myytin minulle tiskiltä heti mukaan. (kyseessä tarvikeosa - Screeni)

        Hyvää tulevaa ajokautta sinullekin!
        -V-


      • mut ei vaan kuulu
        Treella Trumpalla kirjoitti:

        Moro!
        Kyllä mulle on käynyt ihan samalla tavalla. Osia on pyytänyt ja tilannut ja koskaan ne eivät ole tulleet.
        Hain tänään osat toisesta kaupasta - siellä ne myytin minulle tiskiltä heti mukaan. (kyseessä tarvikeosa - Screeni)

        Hyvää tulevaa ajokautta sinullekin!
        -V-

        Tuleekohan se 1970-L tilaamani Honda jo kohta ?


      • Anonyymi

        Valehtelet, sinähän olet kokoajan nutullaan sen moposi kanssa. Akkas oli oikeassa, moottoripöräily on sinulle liian vaarallinen harrastus


    • Thriump Speedmaster

      Kävin viime viikolla -taas kerran - kysymässä osia Moto Townista tapereelta. Eipä ole tullut ja syytäkään ei kuulemma tiedetty ! Kuukauden päästä tilaukseni täyttää vuoden. Olisiko aihetta juhlia asiaa jotenkin ? Itse ajattelin viedä Moto Townin vara-osa myyntiin synttäri kakun. Ymmärtäisivätköhän sitten vihjeen ???

      KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HUONOA PALVELUA VARAOSIEN OSALTA!!!

      • Alpo Kurkinen

        Nythän on hyvinkin pitkälti suunnilleen jo niin, että kannattaapi jo soitella Moto-Seinäjoelle.

        Alpo on saanut sieltä harvinaisetkin osat kesäaikana viikossa ja talvella kahdessa.

        Todellisuudessa Sinulla tuskin on edes Triumph-merkkistä pyörää ;-)


      • Triumph speedmaster
        Alpo Kurkinen kirjoitti:

        Nythän on hyvinkin pitkälti suunnilleen jo niin, että kannattaapi jo soitella Moto-Seinäjoelle.

        Alpo on saanut sieltä harvinaisetkin osat kesäaikana viikossa ja talvella kahdessa.

        Todellisuudessa Sinulla tuskin on edes Triumph-merkkistä pyörää ;-)

        Hyvä "Alpo Kurkinen" kyllä minulla se pyörä fyysisesti seisoo tuolla alakerran autotallissa. Nyt on niin, että kyseessä on vakuutus-asia. Tulin yliajetuksi viime vappuna. Klassinen kolmion takaa autolla eteen-tapaus. Olen siis kiinni navastani Moto towniin kun vastapuolen vakuutukseen menee nämä osat ja korjaukset. Jos kyse olisi osista jotka maksaisin itse, en olisi moto townin oven saranoita kuluttanut varmasti, ja kun tämä episodi on ohi, en varmasti tule kuluttamaankaan!!!! Joten hyvää ajokauden alkua sinulle Alpo ! Tulevaisuudessa tilaan/ostan tarvitsemani osat joko Moto Seinäjoelta tai mistä tahansa muusta liikkeestä kuin Tampereen Moto Townista!


      • Alpo Kurkinen
        Triumph speedmaster kirjoitti:

        Hyvä "Alpo Kurkinen" kyllä minulla se pyörä fyysisesti seisoo tuolla alakerran autotallissa. Nyt on niin, että kyseessä on vakuutus-asia. Tulin yliajetuksi viime vappuna. Klassinen kolmion takaa autolla eteen-tapaus. Olen siis kiinni navastani Moto towniin kun vastapuolen vakuutukseen menee nämä osat ja korjaukset. Jos kyse olisi osista jotka maksaisin itse, en olisi moto townin oven saranoita kuluttanut varmasti, ja kun tämä episodi on ohi, en varmasti tule kuluttamaankaan!!!! Joten hyvää ajokauden alkua sinulle Alpo ! Tulevaisuudessa tilaan/ostan tarvitsemani osat joko Moto Seinäjoelta tai mistä tahansa muusta liikkeestä kuin Tampereen Moto Townista!

        Jos noin olisi, niin yhteys maksavaan vakuutusyhtiöön ja ilmoitat tyytymättömyytesi asian hoitoon ja vaadit "korjauspaikan" vaihtoa tai itse asiassa tuossa vaiheessa saavat heti lunastaa pyörän. Jossakin siellä korjauksesta vastaavalla korjaamolla on todellakin vikaa jos tuossa ajassa osia ei olisi löytynyt. Oikeusturva se on Triumph-kuskillakin. Miten pyörä kuitenkin on alakerran tallissasi?


      • Triumph speedmaster
        Alpo Kurkinen kirjoitti:

        Jos noin olisi, niin yhteys maksavaan vakuutusyhtiöön ja ilmoitat tyytymättömyytesi asian hoitoon ja vaadit "korjauspaikan" vaihtoa tai itse asiassa tuossa vaiheessa saavat heti lunastaa pyörän. Jossakin siellä korjauksesta vastaavalla korjaamolla on todellakin vikaa jos tuossa ajassa osia ei olisi löytynyt. Oikeusturva se on Triumph-kuskillakin. Miten pyörä kuitenkin on alakerran tallissasi?

        Koti- tallissa on. Puuttuvat osat ovat naarmuuntunut ajovalon kehys, se krominen lampun ympärillä ja jalkatapin kiinitysrauta. Eivät siis haittaa ajamista, mutta ikävän näköiset ovat. Sain pyörän pois pajalta jo viime kesänä, mutta nämä osat jäivät puuttumaan. Lupasivat toimittaa jälkitoimituksena. Ei ole tullut ei. Vakuutusyhtiöön en ole ollut yhteydessä - vielä. Korjauksesta huolehti muuten Fix tream, samassa talossa, mutta eri firma. Korjauksesta ei ole mitään moitittavaa päinvastoin. Kaveri pajotti pyörän kuntoon nopeasti, siististi ja asiantuntemuksella sitä mukaa kun Moto town sai osia toimitettua. Viimeinen osompi partti osia tuli vasta elokuussa. Nyt siis puuttuvat vielä nämä kaksi osaa. Jälkitoimitus tuntuu olevan todellinen "jälkitoimitus".


      • matula
        Triumph speedmaster kirjoitti:

        Koti- tallissa on. Puuttuvat osat ovat naarmuuntunut ajovalon kehys, se krominen lampun ympärillä ja jalkatapin kiinitysrauta. Eivät siis haittaa ajamista, mutta ikävän näköiset ovat. Sain pyörän pois pajalta jo viime kesänä, mutta nämä osat jäivät puuttumaan. Lupasivat toimittaa jälkitoimituksena. Ei ole tullut ei. Vakuutusyhtiöön en ole ollut yhteydessä - vielä. Korjauksesta huolehti muuten Fix tream, samassa talossa, mutta eri firma. Korjauksesta ei ole mitään moitittavaa päinvastoin. Kaveri pajotti pyörän kuntoon nopeasti, siististi ja asiantuntemuksella sitä mukaa kun Moto town sai osia toimitettua. Viimeinen osompi partti osia tuli vasta elokuussa. Nyt siis puuttuvat vielä nämä kaksi osaa. Jälkitoimitus tuntuu olevan todellinen "jälkitoimitus".

        Ilmeisesti Sinä ja vakuutusyhtiösi olette vieneet pyöräsi Mototowniin korjattavaksi ja se taas on käyttänyt alihankkijanaansa(olikohan oikea muoto...)sitä Fixtremeä ja vakuutusyhtiön paperisota on käyty Mototownin kanssa ja se kun on huhujen mukaan lopettanut toimintansa niin nyt tiedonkulku vakuutusyhtiöön on poikki. Voihan olla niin, että Mototown on jo vastaanotettuasi pyörän saanut laskutettua vakuutusyhtiöstä rahat pois ja Olet saamassa osia Mototownin pesältä...en tiedä. Silloin melkein jää kehykset saamatta. Triumphin toimitusongelmat tuskin ovat siis kyseessä varsinkin kun mallinakin on ihan nykymalli Speedmaster. Niihin löytyy kahdessa viikossa kaikki pulikat. Vakuutusyhtiöön puhelua vaan heti,ihan kuin hyvä ystäväni Kurkinenkin suositteli.


    • speed triple

      moro, kuulostaa kyl liian tutulta, vuosi sitten meni pyörä ympäri ku tienpinta muuttu mutkassa soraksi, ja tien ylläpitäjä oli unohtanut ilmoittaa asiasta varoitusmerkein.. noh pyörä vakuutukseen ja huoltoon heinäkuussa 2010. Toissa viikolla tuli ilmotus että puöra valmis(10kk2viikkoo) mut huomattiin et kaks osaa unohtunu.. arvatkaas mitkä :D

      Noh tietty krominen ajovalon kehys ja pelkääjän jalkatappi tukirauta..

      meneeköhän vielä vuosi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe