Reaaliaikaista ohjelmaa.

Kuten nyt parhaillaan YLE tv-1 par'aikaa. Tämänkertainenkin MOT kertoo täyttä asiaa.
Ohjelman mukaan Suomen köyhiksi katsottavia kansalaisia on jo lähes 800.000.

Olisko ollut Wikipedian "nippelitieto-osaston" lööppi: Suomi saa jotain 2.7milj.€ köyhäinapua.
(ehkä summa oli milj, ei mrd luokkaa?)

8

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Tämä kaikki on tapahtunut EU:ssa olon aikana. Koskaan ei Suomeakaan pitänyt tulla yllättämään 90-luvun kaltainen lama. Nyt Vanhanen on kannatustaan nostaakseen intoutunut kehumaan EU:n ominaisuuksia kuten Lipponen aikanaan. Se merkitsee lisää uhrauksia EU:n kassaan. Ei taida mennä perille - tarkoitan profiilin nosto.

Kunhan Irlanti hyväksyy Lissabonin sopimuksen, isot maat ottavat ohjakset haltuunsa. Köyhäinavun tarve sen kun lisääntyy.

• capt.cöpenick ekj

Suomessa suurimmat tulokertymät ovat kasautuneet 1% kärjelle.
        OK - meneehän paljon puhutuista optiopalkkioistakin vero, mutta
        vastaavasti vähiten ansaitsevien tulokehitys on jätetty ns. 1990 luvun tasolle.

• Maalaismies*
        capt.cöpenick ekj kirjoitti:

Suomessa suurimmat tulokertymät ovat kasautuneet 1% kärjelle.
        OK - meneehän paljon puhutuista optiopalkkioistakin vero, mutta
        vastaavasti vähiten ansaitsevien tulokehitys on jätetty ns. 1990 luvun tasolle.

Suomalaismepit Brysselissä vastustivat työaikadirektiivin läpimenoa vastoin Suomen hallituksen kantaa. He sanoivat (Jäätteenmäki, Pietikäinen) että haluavat olla ihmisen puolella eivätkä huonontamassa työaikalakia.

Nyt vielä, ennen kuin Lissabonin sopimus vahvistetaan, tämä on mahdollista. Sen jälkeen siirryttäessä enemmistöpäätöksiin suurvallat voittavat jokaisen äänestyksen.

Nyt jo työntekijöistä otetaan kaikki irti - ja enemmänkin.

• Fanni

Nimimerkkisi tuo kauhua mieleen, natsien vankilan. En voi vilkaistakaan siihen suuntaan. Huh. Suosittelen vaihtamista.

• Olen hyvin sodanvastainen

Enemmän rauhan ja rakkauden kuin riitelyn ja sodan asialla.
        Oikeammin jäin murrosikäisen henkiselle tasolle. Vähäosaisten asialle ei juuri UKK:n jälkeen
        ole löytynyt uskottavia puolustajia.

Vaikka olin pelkkä kakara sotavuosina, jäin sota-ajan henkisiin poteroihin iäkseni.

• elämään pahaa enemmän
        Olen hyvin sodanvastainen kirjoitti:

Oikeammin jäin murrosikäisen henkiselle tasolle. Vähäosaisten asialle ei juuri UKK:n jälkeen

Vaikka olin pelkkä kakara sotavuosina, jäin sota-ajan henkisiin poteroihin iäkseni.

kuin mikään muu asia elämässäni,
        vaikka olen jo toiselle kymmenelle päästyäni joutunut lähtemään pois kotoa.
        Sinne olen aina ikävöinyt takaisin.

Näistä talouden asioista toivoisin,
        ettemme me eläkeläiset lapsiperheitä vastaan koskaan puhuisi, sillä siellä tehdään työtä molempien vanhempien voimin lujasti ja paljon,
        melkein yötä päivää.

Kyllä optiomiljonäärit ovat meidän nykyryssämme,
        samoin poliitikot, jotka käyttävät meitä vain oman uransa luomiseen ja rikkauksiesa keräämiseen.

• Fanni
        Olen hyvin sodanvastainen kirjoitti:

Kuluvan viikon aikana TV:ssä esitettiin ohjelma natsien toiminnasta. Ellen ihan pahasti erehdy, siinä mainittiin pahamaineinen Köpenickin vankila. Tulipa vaan mainittua.

• Fanni kirjoitti:

Kuluvan viikon aikana TV:ssä esitettiin ohjelma natsien toiminnasta. Ellen ihan pahasti erehdy, siinä mainittiin pahamaineinen Köpenickin vankila. Tulipa vaan mainittua.

Monia vuosia sitten Helsingin Sanomat julkaisi viikonvaihdeartikkelissaan tarinan
        cöpenicin kapteenista.

Liekö Cöpenickin kaupunki ent. DDR:n alueella. Saattoi olla niin, että hävitty sota oli
        oli vielä tuoreessa muistissa. No.
        Eräs sotamies hankki jostain kapteenin uniformun ja marssi ns. framille kapteenina.

Ehkä kaveri neuroottisen ihmisen huippuhetkenään eläytyi hyvin korskealla käytöksellään
        'asemaansa'.

Pian silloinen media paljasti miehen todelliset taustat. Tapauksesta pelmahti kaupunkilaisille
        makeat naurut.

Galleriahistoriani aikana nikkiini vastattiin saksankielisillä viesteillä.
        Minulla ei ollut kiinnostusta suomennuttaa niitä, koska nikkini oli pelkkä feikki, huuhaata.

Oikeasti olen vain kansakouluni täpärästi miten kuten käynyt; elantoni ja pienen eläkkeeni
        hankkinut pelloilla, metsissä, tehtaissa ja satamissa.
        Vasta työkyvyttömyyseläkkeellä sain tietää lievästä autistisuudestani, aspergersyndroomasta.

Nämä nykyään tiedetään aivojen laaja-alaiseksi kehityshäiriöksi, josta ei voi parantua.

Niin että tälläinen tapaus on herr cöpenick.

Edesmennyt isäni kävi sotamme täyspäiväisesti. Ei paljoa puhellut rintamakokemuksistaan.
        Muistan hänestä tulleen anti-militaristisen.

Ps. Jokainen turha sota aiheuttaa melkein fyysistä pahoinvointia. cc

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      941
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      37
      877
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      829
    4. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      721
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      50
      721
    6. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      143
      714
    7. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      32
      693
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      187
      660
    9. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      656
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      136
      655
    Aihe