Ei tutkittu

ulosajon

jälkeen. On ko tavanomaista, että suuressa nopeudessa katolleea jananeen ajoneuvon matkustajaa ei millään tavoin tutkita, jos on jaloillaan onnettomuuden jälkeen?

Näin kävi minulle, kun olin matkustajan tyttökaverini kyydissä Sipoossa 8.2.2007 n. klo 15:20. Ajoimme peräkolarin ja suistuimme tien penkalle katolleen. Ambulanssi ja poliisi saapui paikalle. Sitä ennen sain ystäväni ja itseni autosta tien laitaan.

Itselleni ei käynyt lopun periksi kuinkaan, mutta olin saattamassa ystäväni Töölön Sairaalaan. Hän selvisi aivotärähdyksellä ja hänet myöskin tutkittiin perusteellisesti....

Mutta, oliko virhe pelkän ohimenevän keskustelun perusteella diagnosoitu, ettei minulle käynyt kuinkaan? Sisäisiä verenvuotoja etc.

Missään vaiheessa ei kukaan onnettomuuspaikalla /Töölön ensiavussa kysynyt vointiani (edes poliisi, paitsi puhallutti - tulos 0 ).

Kunnossa olin, mutta jonkinlaista välinpitämättömyyttä oli mielestäni.

2

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

Siis, koko paikalle tullut ensivasteyksikkö oli ystäväni ympärillä ja aluksi minua ei edes uskottu, että olin ollut onnettomuudessa mukana.

Vaikka tästä on jo kaksi vuotta aikaa, mutta se tunne ei häviä mitenkään. Olisin voinut rauhassa kävellä onnettomuuspaikalta sen kilsan Sipoonlahden Nesteelle ja kukaan ei olisi huomannut mitään.

Käsittämättömintä on se, että vaikka ensivasteyksikkö sekä poliisi olivat tietoisia, että olin ollut onnettomuusautossa, oli hyvin vähättelevä: Hanki kyyti kotiisi....

No, tällaista välillä. Toivottavasti en enää koskaan joudu mihinkään onnetomuustilanteeseen. Autettavaksi/auttajaksi.....

• Hoitaja JG

Välinpitämättömältä kuulostaa. Pitää huomioida kaikki potilaat. Vammat eivät tosiaan aina näy päälle päin. Ainakin henkinen huolto oli täysin retuperällä, muutoin et tuntisi kuten tunnet ja varmasti olet oikeassa.
        Sinulla on ollut huonoa onnea, yleensä hoitajat ja lääkäri ovat tässä tilanteessa fiksuja ja jopa maallikko osaa kysyä ja tarkkailla miten kolarissa oleva ihminen voi.
        Pahoittelen kavereitten puolesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      347
      2969
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1275
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1225
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe