Ei tutkittu

ulosajon

jälkeen. On ko tavanomaista, että suuressa nopeudessa katolleea jananeen ajoneuvon matkustajaa ei millään tavoin tutkita, jos on jaloillaan onnettomuuden jälkeen?

Näin kävi minulle, kun olin matkustajan tyttökaverini kyydissä Sipoossa 8.2.2007 n. klo 15:20. Ajoimme peräkolarin ja suistuimme tien penkalle katolleen. Ambulanssi ja poliisi saapui paikalle. Sitä ennen sain ystäväni ja itseni autosta tien laitaan.

Itselleni ei käynyt lopun periksi kuinkaan, mutta olin saattamassa ystäväni Töölön Sairaalaan. Hän selvisi aivotärähdyksellä ja hänet myöskin tutkittiin perusteellisesti....

Mutta, oliko virhe pelkän ohimenevän keskustelun perusteella diagnosoitu, ettei minulle käynyt kuinkaan? Sisäisiä verenvuotoja etc.

Missään vaiheessa ei kukaan onnettomuuspaikalla /Töölön ensiavussa kysynyt vointiani (edes poliisi, paitsi puhallutti - tulos 0 ).

Kunnossa olin, mutta jonkinlaista välinpitämättömyyttä oli mielestäni.

2

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

Siis, koko paikalle tullut ensivasteyksikkö oli ystäväni ympärillä ja aluksi minua ei edes uskottu, että olin ollut onnettomuudessa mukana.

Vaikka tästä on jo kaksi vuotta aikaa, mutta se tunne ei häviä mitenkään. Olisin voinut rauhassa kävellä onnettomuuspaikalta sen kilsan Sipoonlahden Nesteelle ja kukaan ei olisi huomannut mitään.

Käsittämättömintä on se, että vaikka ensivasteyksikkö sekä poliisi olivat tietoisia, että olin ollut onnettomuusautossa, oli hyvin vähättelevä: Hanki kyyti kotiisi....

No, tällaista välillä. Toivottavasti en enää koskaan joudu mihinkään onnetomuustilanteeseen. Autettavaksi/auttajaksi.....

• Hoitaja JG

Välinpitämättömältä kuulostaa. Pitää huomioida kaikki potilaat. Vammat eivät tosiaan aina näy päälle päin. Ainakin henkinen huolto oli täysin retuperällä, muutoin et tuntisi kuten tunnet ja varmasti olet oikeassa.
        Sinulla on ollut huonoa onnea, yleensä hoitajat ja lääkäri ovat tässä tilanteessa fiksuja ja jopa maallikko osaa kysyä ja tarkkailla miten kolarissa oleva ihminen voi.
        Pahoittelen kavereitten puolesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      232
      3037
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      201
      2663
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      116
      1296
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      141
      1248
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      72
      1146
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      1143
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      372
      1101
    8. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1065
    9. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      9
      1043
    10. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      1035
    Aihe