Homeloukko tv2

home1

Tämähän on fiktiota tämä sarja eikö olekin?

28

1960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta Homeloukku on

faktaa, tosin pientä rekvisiittaa siinä on ja tietyn varatuomarin mainostamista.

• taloa,

jonka kivijalasta ei ole vilkaissut sisää?

Entä miksi kundi purki hometalon käsipelissä kirveen kanssa eikä tilannut autoa heittään rötiskö lavalle?

• luukusta näe
        taloa, kirjoitti:

Entä miksi kundi purki hometalon käsipelissä kirveen kanssa eikä tilannut autoa heittään rötiskö lavalle?

ilman kameraa tai valovehkeitä.

Oma työ kannattaa aina, kone kuitenkin olsi ottanut 50 tunti ja sitä 50 saa tienata ainakin 5 tuntia rukkikuskina.

• tuota esittänyt?
        luukusta näe kirjoitti:

ilman kameraa tai valovehkeitä.

Oma työ kannattaa aina, kone kuitenkin olsi ottanut 50 tunti ja sitä 50 saa tienata ainakin 5 tuntia rukkikuskina.

siis ainakin tän iltaisessa ohjelmassa sinne alas oli luukku mistä mies mahtui sisään tuulettuvaan alapohjaan. Ja eikä se pienmmästäkään luukusta vaadi fikkaria kummempaa kun tuollaisen olisi jo huomannut.

Ja tosta konetyöstä. Jos koko paska puretaan niin tottakai siihen kone kannattaa ostaa.

Noi on sitä samaa kun tyhmät suomalaiset aattelee wettä itte perkele kaikki ja sitten kannetaan viikko jotain kattotiiliä omakotitalon katolle ja säästettiin esim. 1,5 euroa tunti!

Olen itsekkin taloni tehnyt enkä kyllä todellakaan ruennut tekemään koneelle kuuluvaa hommaa käsin jos ei siitä oikeasti hyötynyt.

• tuoma säästö
        tuota esittänyt? kirjoitti:

siis ainakin tän iltaisessa ohjelmassa sinne alas oli luukku mistä mies mahtui sisään tuulettuvaan alapohjaan. Ja eikä se pienmmästäkään luukusta vaadi fikkaria kummempaa kun tuollaisen olisi jo huomannut.

Ja tosta konetyöstä. Jos koko paska puretaan niin tottakai siihen kone kannattaa ostaa.

Noi on sitä samaa kun tyhmät suomalaiset aattelee wettä itte perkele kaikki ja sitten kannetaan viikko jotain kattotiiliä omakotitalon katolle ja säästettiin esim. 1,5 euroa tunti!

Olen itsekkin taloni tehnyt enkä kyllä todellakaan ruennut tekemään koneelle kuuluvaa hommaa käsin jos ei siitä oikeasti hyötynyt.

vaikuttaa olevan nykyään lämmitystavan ohella pientalorakentamisen kiistellyimpiä mysteerioita.

Muutama vuosi sitten rakensin nykyistä residenssiä. Appiukko oli joskus mukana saitilla. Täytyy tunnustaa, että pari kertaa meinasi mennä sukset totaalisesti ristiin, kun hän alkoi tehdä tai ehdotti jotain aivan selvää kone- tai ammattilaistyötä (kuten putkityö) tehtäväksi itse. Päättelin sen johtuvan siitä, että appiukko oli duunaillut taloja viimeksi joskus 50-60-luvuilla, jolloin materiaalit ja konetyö maksoivat maltaita, mutta miestyö oli edullista. Old habits die hard.

• purkumies
        taloa, kirjoitti:

Normaalisti talo puretaan työpäivän aikana konevoimin.Nyt heilui fiskarssin halkaisukirves.Ihan täyttä pelleilyä!!!!

• huh huh
        taloa, kirjoitti:

Ei kukaan niin tyhmä todellakaan ole. Vähän tuntuu että fiktiota on koko show. Mutta jos nuo kangasalan pariskunnat on oikeasti ostaneet ne talot, on myötähäpeän tunne valtava niitä miehiä kohtaan.

• mutta uskomattoman

...tyhmää!!!

Jos itse mokaisin, omaa, ja täysin omaa tyhmyyttäni noin pahasti asuntokaupassa niin viimeisenä sitä televisiossa itkisin. Hävettäisi varmaan niin paljon etten kertoisi kellekkään.

Asiaan: siis itse nyt pidän jo ihan periaatteellisella tasolla tyhmänä ostaa tollasta vanhaa paskaa, vaikka talo terve olisikin. On kuitenkin edessä niin isot remontit ennemmin tai myöhemmin, että uuden tekeminen tulee varmasti halvemmaksi ainakin pk-seudulla jossa itse olen asuntojen hintoja seuraillut. Ainakin täälläpäin noista vanhoista rintsikoistakin saa maksaa helposti 200 000. Samalla alueella, josta tontin saa alle 100 000. Saman kokoisen puutalon teko tontteineen ei siis maksa kun joku max. 50 tonnia enempi ja sen säästää remonteissa ja helvemmissa asuin kustannuksissa moneen kertaan.

Mutta jos nyt joku kuitenkin haluaa välttämättä ostaa jo ulospäin surkean ja remontoitavan näköisen talon jolla ikää 50 vuotta niin eikö ainakin alapohja kannattaisi tutkia ihan itse?? Tämän iltaisessa ohjelmassa sinne oli ihan oikea luukkukin. Tai joku maan kallistukset taloon päin. Pitäisihän sokeankin nähdä persesilmällään, että jos talo on montussa sen pohja saattaa kostua sadevesistä. Ei siis tarvita mitään insinööriä tällaisen asian toteamiseen.

Ja näitä esimerkkejähän löytyy talon huonosta ulkonäöstä ja pahasta hajusta lähtien miksi moiset purkukuntoiset puumökit olisi pitänyt JOKAISEN IHAN ITSE TAJUTA JÄTTÄÄ OSTAMATTA. Turha sitä telkkarissa itkeä kuinka myyjä kusetti, välittäjä kusetti, tarkastaja kusetti jne. minusta täysin oma vika.

No itsellä onneksi uusi itse tehty omakotitalo jonka jokaisen rakenteen ja rakennusosan tietää olevan kunnossa.

Oma home, oma moka!

• .......

Kylläpäs sinä olet ihana, loistava ja viisas! Onneksi olkoon.

Mitä työn osuuteen tulee korjaus kohteissa niin se on kustannussuunnitelmassa n. 60%. Että kyllä sillä omalla työllä säästää.

• kun jonain kauniina päivänä

joku viilaa sinua linssiin, jossain asiassa, sillä olisihan sinun pitänyt tietää...Ihan vakavasti puhuen noissakin taloissa on alansa "osaava" kuntotarkastaja tehnyt ns. tarkastuksen, johon pitäisi voida maallikon luottaa. Eli syyllistyt juuri itse alkeellisempaan tyhmyyteen, kun syyllistät huijattua, et huijaria...

• mu-kana
        ....... kirjoitti:

Mitä työn osuuteen tulee korjaus kohteissa niin se on kustannussuunnitelmassa n. 60%. Että kyllä sillä omalla työllä säästää.

Naapuri teki sokkelin sisäpuolista hiekkatäyttöä ns kottikärrytyönä yli viikon ja sitten vielä pamahti selkä.Itse tilasin ammattimiehen koneineen työaika 8-tuntia ja ajelli vielä siellä sisäpuolella koneineen,joten helpotti älyttömästi täryttimen käytössä kun oli valmiiksi tosi kova koneen jäljiltä.

• .....
        mu-kana kirjoitti:

Naapuri teki sokkelin sisäpuolista hiekkatäyttöä ns kottikärrytyönä yli viikon ja sitten vielä pamahti selkä.Itse tilasin ammattimiehen koneineen työaika 8-tuntia ja ajelli vielä siellä sisäpuolella koneineen,joten helpotti älyttömästi täryttimen käytössä kun oli valmiiksi tosi kova koneen jäljiltä.

enpä nyt tarkoittanut mitään maantättö töitä... tai sokkelin kaivuita jne. vaan ihan sisähommia. Esim. materiaalien poistoja, eristeiden lisäystä, levyttämistä, pinta töitä jne... säästöä tulee kun viitsii itse tehdä. Eikä ole vaikeeta.

• tehty...

Kun taloa on ostamassa ja välittäjä sanoo että myyjä on itselleen tehnyt, niin silloin pitää ensimmäisten kellojen kilistä, varsinkin jos myyjä on asunut siinä ne kaksi verovapaus vuotta. Sehän tarkoittaa, että on myyntiin tehty ja lähestulkoon ilman mitään valvontaa ja piirustuksista välittämättä, käyttäen kaikkein halvinta ja huonointa materiaalia. Pintatyöt kyllä ovat siistin näköiset jos ovat, mutta piilossa olevat rakenteet voivat olla mitä sattuu. Hyviäkin rakentajia toki on varmasti olemassa. Uusi talo ei tietysti vielä ole homeessa, mutta entäs 10-20 vuoden kuluttua. Näin kertoi nimimerkki kokemusta on.

• työlläsi sielä
        ....... kirjoitti:

homeisessa vanhassa pöksässäsi.

En missään vaiheessa väittänyt, ettei työllä säästä. Vertasin vaan uuden TEKEMISEEN en ostamiseen.

Varmasti jos vuodesta toiseen remontoi tuollasta vanhaa rintsikkaa sillä millä käsiinsä saa, niin sen tekee halvemmalla kun ulkopuolisella teettäen. tottakai. mutta ei se ilmaiseksi tule.

Ja onko silti järkeä? pelkät materiaalit remonteissa kuten eristeet, uudet ovet ja ikkunat, lvi-kamat, katteet ja vesikaton puutavara, pintamateriaalit... jne. maksavat aivan helvetisti ja aikaa palaa paljon enempi kun uuden teossa. Ajattele nyt, kumpihan on nopeampaa. Tehdä kokonaan uusi katto vai purkaa pala palalta vanha ja sitten uusi?

Itse ainakin arvostan perhettäni ja vapaa-aikaani sen verran, että tein kerralla kunnollisen uuden talon jota ei tarvitse koko aikaa korjata ja taloudellisestikkin on paaaljon kannattavampi investointi kun tuollainen vanha romu.

• sitten
        työlläsi sielä kirjoitti:

homeisessa vanhassa pöksässäsi.

En missään vaiheessa väittänyt, ettei työllä säästä. Vertasin vaan uuden TEKEMISEEN en ostamiseen.

Varmasti jos vuodesta toiseen remontoi tuollasta vanhaa rintsikkaa sillä millä käsiinsä saa, niin sen tekee halvemmalla kun ulkopuolisella teettäen. tottakai. mutta ei se ilmaiseksi tule.

Ja onko silti järkeä? pelkät materiaalit remonteissa kuten eristeet, uudet ovet ja ikkunat, lvi-kamat, katteet ja vesikaton puutavara, pintamateriaalit... jne. maksavat aivan helvetisti ja aikaa palaa paljon enempi kun uuden teossa. Ajattele nyt, kumpihan on nopeampaa. Tehdä kokonaan uusi katto vai purkaa pala palalta vanha ja sitten uusi?

Itse ainakin arvostan perhettäni ja vapaa-aikaani sen verran, että tein kerralla kunnollisen uuden talon jota ei tarvitse koko aikaa korjata ja taloudellisestikkin on paaaljon kannattavampi investointi kun tuollainen vanha romu.

miksi jaksat käyttää aikaasi täällä homeisilla sivuilla roikkumiseen kun kerran arvostat vapaa-aikaasi ja perhettäsi?

Nimimerkillä: Oma vanha talo. Ei pankin uusi talo.

• hommat tänä iltana
        sitten kirjoitti:

miksi jaksat käyttää aikaasi täällä homeisilla sivuilla roikkumiseen kun kerran arvostat vapaa-aikaasi ja perhettäsi?

Nimimerkillä: Oma vanha talo. Ei pankin uusi talo.

niin joutaa koneella surffailemaan...

Mutta tuosta itse asiasta (kun sinua näyttää kiinnostavan) niin meillä -04 itse rakennettu 165 m2 talo lämmin talli vantaalla 1100 m2 omalla tontilla ja velkaa hieman vajaa 125 tuhatta.

Ei ole mielestäni enää ihan pankin talo, kun rakentaminen tontti maksoivat 190 tuhatta mutta talo (hintojen laskettuakin) helposti 350 tonnin arvoinen. Niin ja ikää meillä on 29 ja 28 vuotta, että ei me kovin ikäloppuja olla vielä sittenkään kun velkaa on 0€.

Että taisi tuossa vuoden taloprojektissa tulla vähän enempi työtä kun sielä rintsikan nurkkia rapsutellessa? :)

• taitaakin
        hommat tänä iltana kirjoitti:

niin joutaa koneella surffailemaan...

Mutta tuosta itse asiasta (kun sinua näyttää kiinnostavan) niin meillä -04 itse rakennettu 165 m2 talo lämmin talli vantaalla 1100 m2 omalla tontilla ja velkaa hieman vajaa 125 tuhatta.

Ei ole mielestäni enää ihan pankin talo, kun rakentaminen tontti maksoivat 190 tuhatta mutta talo (hintojen laskettuakin) helposti 350 tonnin arvoinen. Niin ja ikää meillä on 29 ja 28 vuotta, että ei me kovin ikäloppuja olla vielä sittenkään kun velkaa on 0€.

Että taisi tuossa vuoden taloprojektissa tulla vähän enempi työtä kun sielä rintsikan nurkkia rapsutellessa? :)

olla huono itsetunto kun tarvii täällä kehua ja päteä. Ihmisellä jolla on rautainen itsetunto ei tarvitse sitä pönkittää tuollaisilla keinoilla mitä sinä teet. Tokihan sinä kerrot oman mielipiteesi, mutta silti tuo sävy on jotenkin ahdistavaa.

Varohan sanojasi, oletko varma ettei oma mökki ole homeessa 20 vuoden päästä tai jo aikaisemminkin. Mitä vaan voi sattua. Olethan toki nuori, sinulla on vielä paljon opittavaa todellisesta elämästä.

• nyyhnyyh

Täysi nyyhkyleffa koko ohjelma! Hörhöt itkijävalittajaostajat saavat vain vettä myllyynsä moisesta propagandasta.

• se hyvä,

että avaa silmät ja katsoo vähän tarkemmin mitä on ostamassa. Yleensä kuitenki elämän suurimmasta kaupasta kyse ja usein maksetaan vuosikymmeniä. Olen sivusta seurannut yhtä myytävää kohdetta missä mätä seinä (ulkoapäin) vaan pinnoitettiin uudella eikä vanhaa mätää poistettu. Netin kuvissa kaikki pinnat maalattu/uusittu eli PEITETTY myyntiä varten. Kyllä niitä törkeitä myyjiäkin on jotka ottavat riskin, että ostaja häpeää & on hiljaa tai ei jaksa oikeuteen lähteä.

Myyjän siinä kuuluisi hävetä eikä ostajan!!!

• varoitus...

Ohjelma on hyvä varoitus ihmiselle, jotka ovat aikeissa ostaa talon. Nykyään ei vanhaa taloa kuulema saa kaupaksi juuri mitenkään. Kukaan ei uskalla riskeerata elinikäisiä säästöjään ja se on ihan oikein. Vanhalla talolla pitäisi olla vanhan hintakin. Tietysti tässä pätee se vanha sanonta, että ei se myyjä tyhmä ole vaan ostaja kun maksaa likaa. Uusavuttomuutta on myös kiinteistökaupoissa ja huijareita riittää puolin ja toisin.

• työkyvyttömiä, moraalittomi...

Älkää päästäkö silmistänne ilman vartiota hetkeksikään L-,V-,I- Ja KMiehiä.

Nimimerkki 20 vuotta vartioinut ilman vahinkoa ja tekemällä kaikki mahdollisimman pian kunnolla uudelleen yleensä alusta alkaen.

• täs...

Onkos sähkömiehet sitten hyviä ja voi jättää vartiotta.

• ...riittää!

mutta eihän se ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa!

oma home, oma moka!

• Moraali kunniaan

Jos tieten tahtoen huijaa ja peittelee vikoja, niin turha sitten on meuhkata, kun joutuu huijaamisestaan maksamaan. Jos sinä puolustelet väärin tekemistä noin, voit lukeutua ns. selkärangattomiin ja olisi kiva tietää, millä valehtelet omalletunnollesi, väärin tekemisen?

• ihmettelen, mikä

kytkös tässä oikein on kun lobataan varatuomaria joka jostakin syystä ei kuulu enää edes asianajajaliittoon.

Luulisi että hometalollisilla on jo tarpeeksi pettymyksiä ennestään.

• ...varatuomari

sotki lisäksi nimityksiä ja termejä aina välillä, ettei taida ainakaan rakennusjuridiikan asiantuntijana olla niitä pätevimpiä.

Sielä kun sotkettiin alapohjat, lattiat, sokkelit ja muut moneen kertaan väärin. No sattuuhan sitä, mutta luulisi nyt ammattilaisen ja televisiossa koittavan puhua edes oikeilla termeillä.

• yhtä sekoilua myöskin
        ...varatuomari kirjoitti:

sotki lisäksi nimityksiä ja termejä aina välillä, ettei taida ainakaan rakennusjuridiikan asiantuntijana olla niitä pätevimpiä.

Sielä kun sotkettiin alapohjat, lattiat, sokkelit ja muut moneen kertaan väärin. No sattuuhan sitä, mutta luulisi nyt ammattilaisen ja televisiossa koittavan puhua edes oikeilla termeillä.

oikeudessa kun asiakkaita pitää haalia ohjelman kautta lisää.

• Asiantuntija

Kyseinen varatuomari on entinen asianajaja. Olisi tietääkseni erotettu asianajoliitosta, mutta ehti itse eroamaan ensin. Huhu kertoi hänen mm pitkittäneen juttua, joka päämies olisi sopinut yms. On alalla tunnettu häirikkönä ja erityisen epäasiallisesta toiminnastaan. Ohjelmassa esiintyvä asumisterveys-"asiantuntija" kuuluu em. lakinaisen "asiantuntija" kaartiin. hänellä on takana oma hometragedia, jossa hän itse toimi hölmösti. On sittemmin käynyt tämän saman lakinaisen kanssa oikeutta mm talonsa myyjää vastaa törkeän ruumiin vamman tuottamuksesta, kun muuten ei saanut haluamaansa kostoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe