Wallas, Eberspächer vai Webasto. Jokaisella veneilijällä on oma mielipide.
1) Mitä merkkiä suosittelet?
2) kannttaako ostaa uusi vai käytetty?
3) Löytyykö Helsinki- Espoo alueelta asiallista veneliikettä joka korjaa ja asentaa lämmittimiä?
4) Onko oikea hetki nyt osataa lämmitin, vai vasta sesongin ollessa päällä.
Venemessuilta lämmitin???
35
3408
Vastaukset
- kysyit
Minulla on veneessä Wallas ja autossa Eberi.
1) En osaa suositella mitään, mutta ostaisin itse veneeseeni varsin todennäköisesti Safiren.
2)---
3) Huollatin veneeni Wallakset (lämppärin ja lieden) viime vuonna täällä:
http://www.nallenvenehuolto.fi/
Sain mielestäni asiantuntevaa ja asiallista palvelua.
4)--- - Bella_Mari
Eiköhän venemessuilla tarjouksia satele ja pään
saa menemään sekaisin.
Kaikki tuo omat parhaat puolensa esille.
Ota tarjous liikkeeltä joka myös asentaa laitteen, tämä siksi et jos tulee ongelmia niin takuuasiat helpompi hoitaa yhden liikkeen kanssa.
Koita kysyä huolto ja korjauskustannukset viidelle vuodelle hankintahinnan ja asennuksen päälle. Eiköhän silloin ala olemaan hinnoissa eroa. Älä hanki lämmitintä "halvalla" nettikaupasta... seuraa ongelmia. - galluppiisi
1) Reflex tai muu kamiina. Vasta jos kamiina ei jostain syystä kelpaa, harkitsisin Safirea. Omaa kokemusta tuli 30 vuoden aikana Wallaksesta, Thermicistä, Celsiuksesta ja Webastoista. Niiden jälkeen päädyin kamiinaan. Ainoa oikea minulle.
2) uusi
3) jos kamiina, korjaajaa ei tarvita
4) nyt tai heinäkuun jälkeen - Safire
1) Safire
2) Uusi - harva luopuu hyvästä ja toimivasta...eli käytetyissä on vikaa.
3) Ainakin Safiren kun ostat messuilta niin saat myös asennuksen kohtuu hintaan, mihin päin suomea vain.
4) Messuilla saa yleensä luokkaa satasen-pari halvemmalla kuin kauden aikana. Ei se halvaksi lämmitintä tee, mutta kyllä toikin rahaa on. Ja asennukseen on paremmin aikaa nyt talvella joka voi näkyä myös asennushinnassa. Keväällä kaikki haluaa nyt ja heti jolloin on ruuhkaa ja hinta sen mukainen. - asiasta
on se että en tiedä, mutta jos paattisi kulkee dieselillä ostaisin ainakin kyseistä polttoainetta käyttävän lämmittimen. jos testejä uskoo, niin safire on paras ja muut jäterautaa.
- ja hyvin on toiminut
Mulla on kokemusta vain omasta wallaksesta joka on toiminut napinpainalluksella aina kun on ollut tarvetta. Kulutus on pientä ja lämpö halutunlaista.
- minullakin
ja hyvin on toiminut kirjoitti:
Mulla on kokemusta vain omasta wallaksesta joka on toiminut napinpainalluksella aina kun on ollut tarvetta. Kulutus on pientä ja lämpö halutunlaista.
mutta ei se siittä silti parasta tee.
- Denny Crane
minäkin laulan.
1) Mitä merkkiä suosittelet?
D) Reflex tai kabola. http://www.marinea.fi/kabola.htm Jos kamina ei kelpaa (ja miksei kelpaisi?) niin safire. http://www.safire.fi/
2) kannttaako ostaa uusi vai käytetty?
D) Jos vain varat riittävät uuteen suosisin sitä, mutta jos haluaa olla tarkan markan vartija kannattaa ostaa huollettu ja tarkastettu laite.
3) Löytyykö Helsinki- Espoo alueelta asiallista veneliikettä joka korjaa ja asentaa lämmittimiä?
D) Varmasti köytyy.
4) Onko oikea hetki nyt osataa lämmitin, vai vasta sesongin ollessa päällä.
D) Lienee sanomattakin selvää, että juuri nyt on viimeisiä hetkiä ennen sesonkia hoitaa asia kuntoon. Pian on toimitusajat pidemmät ja asennuksissa jonoa.
Jos olisit maininnut bellasi mallin olisi voinut antaa yksiselitteisemmän vastauksen lämppärin mallista ja soveltuvuudesta.- minor700
monenlaista,Wallas on mulla ollut 30 vuotta, ihan OK,ei se niin työlästä ole hankkia eri polttoaine kuin moottorin käyttämä.Olen paljon korjannut Wallas-lämppäreitä,asennusvirhe on yllättävän usein syy siihen että se reistailee.
Tyttären veneessä on Safire ollut muutama kesä,jos joskus vaihdan pois Wallakseni niin luultavasti ostan Safiren. - syöjä
kannalla, monivuotinen kokemus niistä, mutta nyt on sellainen vene ettei sovi, pakko laittaa joku sähkön
- lämppis
1. kyllä suosittelen
2. kannattaa
3. Espoosta
4 on
Tässä oikeat vastaukset galluppiisi.
nettis - Hoitaa
Meidän laiturin veneet on hoitanut Nallen Venehuolto ja tyytyväisiä ollaan
http://www.nallenvenehuolto.fi/
Pyydä tarjous asennuksesta ja työstä.- johannai
Kovasti tuntuu porukat suosittelevan tuota Nallen venehuoltoa. Missä se on ? Tekevätkö ne Eberi -asennuksia ? Pitäisi asentaa myös uudet isommat putket ?
- piruuttaan
johannai kirjoitti:
Kovasti tuntuu porukat suosittelevan tuota Nallen venehuoltoa. Missä se on ? Tekevätkö ne Eberi -asennuksia ? Pitäisi asentaa myös uudet isommat putket ?
edellä mainittua linkkiä
- JRxxx
Marinea näkyy edellen myyvän Webasto 2000:a veneasennussarjalla karvan alle tonnilla. Sen halvemmalla tuskin saa mistään. Ei kannata kavahtaa itse asentamista, suhteellisen helppo juttu. Itse olen asentanut yhden tuollaisen ja ainoa hetkellinen ongelma tuli siitä, että polttoainepumpun johtimet meni ensin ristiin. Ja tietysti reiän teko rosteriseen polttoainetankkiin vaati vähän kärsivällisyyttä.
Käytettyyn en koskisi, kun uusi ei tuon enempää maksa.- m2h3
Tuli asennetettua webasto 2000 diesel pari vuotta sitten HT veneeseen. Diesel tulee erillisestä 10 litran säiliöstä. Kulutus on todella pientä, itsellä riittää tuo koko kesäksi (päällä sopivissa tilanteissa). Puhallus jaettiin niin että, yksi vienti eteen/etuikkunoille ja toinen taakse. Automatiikka säätää puhallustehoa ja lämpötilan säätöä portaattoman säätimen mukaiseksi. Käynti-ääni todella hiljainen vaikka asennettu äänieristämättömään koppiin. Ja sitten se pieni koko. Webasto 2000 mahtuu pieneen tilaan eikä painokaan ole liioiteltu.
Homma toimii käytännössä todella hienosti eikä 1000 euron kokonaispaketti yhtään itketä. Kyllä sitä arvostaa kun on kosteutta ilmassa, vaatteet märät ja kosteutta kapyysissä. Sopivalla ilmanvaihdon järjestelyllä voi ajella vaikka missä säässä kun ikkunat pysyy kuivina. - Webastoni muutaman
m2h3 kirjoitti:
Tuli asennetettua webasto 2000 diesel pari vuotta sitten HT veneeseen. Diesel tulee erillisestä 10 litran säiliöstä. Kulutus on todella pientä, itsellä riittää tuo koko kesäksi (päällä sopivissa tilanteissa). Puhallus jaettiin niin että, yksi vienti eteen/etuikkunoille ja toinen taakse. Automatiikka säätää puhallustehoa ja lämpötilan säätöä portaattoman säätimen mukaiseksi. Käynti-ääni todella hiljainen vaikka asennettu äänieristämättömään koppiin. Ja sitten se pieni koko. Webasto 2000 mahtuu pieneen tilaan eikä painokaan ole liioiteltu.
Homma toimii käytännössä todella hienosti eikä 1000 euron kokonaispaketti yhtään itketä. Kyllä sitä arvostaa kun on kosteutta ilmassa, vaatteet märät ja kosteutta kapyysissä. Sopivalla ilmanvaihdon järjestelyllä voi ajella vaikka missä säässä kun ikkunat pysyy kuivina.vuoden (Webasto Airtop 5000) aivan niinkuin aikaisemman oli toiminut Eberi. Molemmat parempia kuin se oman veneeni murheenkryyni Thermic. Kivahan se puhallinlämppäri on, mutta juuri niin kauan kuin laite toimii ja akuissa riittää virtaa. Oli hinta mikä tahansa, kyllä lämmön yllättävä loppuminen harmittaa eniten!
Jos harrastaa pitkiä reissuja kylmille vesille tai asuu paatissa kuukausia-vuosia, ainoa varma ratkaisu on sittenkin sähkötön kamiina.
Jos itse valitsisin puhallinlämmittimen nyt uudelleen, miettisin ensimmäisenä vaihtoehtona Safirea - pienen virrankulutuksen takia.
Lykkyä tykö uusille puhallinlämppäreille merkistä riippumatta!
- osastolla
Venemessuillahan se Nallen Venehuolto oli myymässä lämppäreitä.Tuntui asiakkaita olevan
- mulla
veneessä,toiminut ihan moitteettomasti,syksyllä kun olemme lähdössä perjantaina,niin laitan lämmittimen päälle jo kotona(vene trailerilla pihassa)ja sunnuntaina sammutan kotona,polttoainesäiliö 10 litraa,ja ei ole tarvinnut juuri reissussa lisäillä.
Olen ollut tosi tyytyväinen laitteeseen.
Alussa oli joskus kesäyönä välillä liian kuuma,sitten hankin siihen termostaattianturin,niin sitten pysyi lämpökin kurissa,senverran täytyy vielä kehittää omassa veneessä ilmanottoa,että vedän imupuolelle putken ulkoa,jolloin kajuutan ilma pysyy paremmin raikkaana,kun osa ilmasta tulee suoraan ulkoa,eikä kierrätä pelkkää sisäilmaa,pysyy lasitkin ajossa paremmin auki. - Käyttäjä
Laitoin tuonne toiseenkin ketjuun, mutta pannaan tännekkin. Safirella näyttäis olevan kevätkampanja.
http://www.vestek.fi/vene/
http://www.vestek.fi/vene/safire/safire-tarjous.pdf - Mikanurmi
Nallen venehuoltoa käytetty, helsingissä
Nopea ja osaava, hinta ollut hyvä Joku kaivanut jeesuksen vanhan ketjun esille, käsi sudämmelle, se en ollut minä. Taitaa olla muuten ensimmäistä kertaa ainakin minun muistin mukaan (18v), että venemessuilla on omalla osastolla ensisijaisesti lämmittimiin keskittynyt firma, jolla on kaikki valtakunnan lämmitinmerkit myynnissä...
- Webastoklaanilainen
Uskotaan, uskotaan, vaikka en minä ainakaan sitä millään lailla pahana pidä, että annat täällä järkeviä neuvoja näissä lämmitin asioissa ja muissakin D
- Susukimies
Vene-messut lähestyvät ja venetarvikkeiden sissimarkkinointi keskustelupalstoilla alkaa. Kieltämättä tämä aika hyvä markkinointipalsta ja vieläpä ilmainen.
Josko vaikka tällaista kautta saa sitten totuudenmukaisempaa tietoa, kuin ostopaikoilla mainoksista.
- kaislikossa2016
Vaikka vanhaa juttua onkin, niin omat kokemukset pohjautuu safireen ja wallakseen. Safire toimi sen kolmisen vuotta mitä vene meillä oli moitteitta. Wallaksen 30d nautic tuli nykyisen veneen mukana ja hyvin sekin koleana viimme kesänä toimi. Ainut että pumppu piti uusia kun edellisen 10v aikana lämmitintä oli käytetty 5h50min... Mutta se ei tietenkään ole lämppärin vika. Kaikki ne vikaantuu jos niitä ei käytetä. Valopetrooli wallaksesta ei ole muuta kokemusta kuin 800liedestä puhallinkannella ja se ol sitten sellainen laite että, sen kanssa meni hermot vaikka se oli huollettukin. Sen tilalle silloin hankin origon kun ei kaasulle mahdollisuutta ollut. Nykyisessä veneessä oli 1000safelame valopetrooli keitin tullessaan, toimi kyllä mutta kun ei luottoa ollut niin möin pois ja ostin kaksiliekkisen origon. Meillä kun ei kaffee pannun pohjan nokeaminen sinänsä haittaa kun sen verran entuudestaan erähenkeä ;-)
Sen verran olen miettinyt et jos paljon oltaisiin maasähköllisissä paikoissa kiinni niin silloin valinta olisi webasto/eberi. Nykyisin kun tulee paljon oltua retki/luonnonsatamissa niin silloin valinta on safire/wallas virtapiheyden tähden.- klkhgfe
Eberin suuri sähkönkulutus on urbaani legenda. Sähkönkulutus luonnonsatamassa ei ole ongelma
D4:
Lämpöteho 4000-900W,sähkö 40-7W,puhallus 185-60 kg/h
Safire 3600D:
Lämpö 3600-1000W,sähkö 19-6W, puhallus ???
- Kurjetonjälli
Minulla myös Eberi, eikä mielestäni kauheasti virtaa kuluta, suurinpiirtein samaa luokkaa, kuin aiempi Wallas 2400.
- vähitenhaittaa
Kaikki edelläminitut lämmittimet pitävät "meteliä" sisällä ja etenkin ulkona ja hajuhaittoja myös löytyy????Satamissa joskus aikamoinen konsertti.Nyt kysymys missä edellämainitusta on vähiten "haittaa.
- dfghh7
Minulla on D4 ja naapurivene ei kuule sen ääntä , kun se on toiminnassa. Sisällä kuuluu ainoastaan hiljainen polttoainepumpun naksutus.
Äänettömyyden takaa äänenvaimentimet paloilma- ja pakoputkessa.
- Löpölöpöä
Kamiina on paras! Itellä Dickinsonin Newport, itse asensin. Ei tartte sähköö, ei liikkuvia osia. Voi olla päällä vaikka ympäri vuoden. Syö löpöä, ei tule lämpö kalliiksi ja toimii niin kuin junan vessat ennen vanhaan!
Laitoin tuossa viime yönä vielä viimeisen lämmittimen esittelytelineeseen paikoilleen. Messuilla (Vene-16) on osastolla käynnissä ja kuunneltavissa sekä aistittavissa Safire 2100D, Safire 3200Di, Wallas 30Dt, Planar 44D ja uusi Webasto AT2000STC. Varasin mukaan vielä pihtivirtamittarin, jolla pystytään lennossa katsomaan virran kulutuksia eri lämmittimiltä eri tehoilla, jos sellaista haluaa. Eberi ei enää mahtunut järkevästi penkkiin, mietin pitkään tuon webaston ja eberin välillä, mutta päädyin tuohon uuteen malliin juuri sen uutuusarvon kanssa. Eberi on kanssa käpisteltävissä osastolla. En ala noita tässä sen kummemmin ruotimaan ja järjestelmään. Tulkaa kuunteleen ja katseleen, joka messuille tulee.
- penkistä
En tule messuille, mutta kerro virrankulutukset, ja desibelitkin mikäli tiedät ne.
- Hjyvä
Eeberi D4
- annellll
mites se yksi venäläinen merkki jota joku mainostaa, oliko planar vai onko se kuiteskin kuvaputki merkki (onko kuvaputkia vielä olemasssa?!?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663095
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262173Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251617Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161351- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041