Kaason ja bestmanin vaatetus

Morsmaikku-09

Tällaista kysyisin, kustanuksia miettien, tietäen mitä otetaan huomioon. Miten muilla hääpareilla, maksaako hääpari kunniatehtävään pyydetyille ystäville puvut?

6

3169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan

Etiketin mukaan se maksaa, joka valitsee. Eli jos haluatte sulhaselle ja bestmanille tietynlaiset vaatteet myös maksatte tai vuokraatte ne. Mieheltä voi olettaa, että henellä on tummapuku, eli jos vaatimuksenne on puku, ostatte/vuokratte vain paidat, solmion ja asusteet.

Jos ette aseta pukeuumisen suhteen erityisiä vaatimuksia, ei teidän myöskään tarvise kustantaa mitään.

• katosi

"voi olettaa, että on tumma puku"!!

Miten niin? Ei kaikilla todellakaan ole, ellei ole syntynyt 60-70-luvuilla.

Jos vaaditaan tumma puku, se vuokrataan PISTE

• morsio

Meillä kaasot hankkivat ja kustantavat itse omat pukunsa, väritoive on esitetty, mutta muukin kelpaa ja häitä varten ei meidän takiamme tarvitse alkaa tietynlaista pukua erikseen hankkimaan. Bestmanille vuokraamme sulhasen puvun väreihin sopivan liivin ja solmion ja myös maksamme vuokran. Tumma puku löytyy omasta takaa. Kaasoille taas maksetaan hääpäivän kampaukset. Kaikille kolmelle on hankittu myös vieheet. Nämä ovat aikalailla neuvottelukysymyksiä. Minusta on hääparilta kohteliasta osallistua kustannuksiin, mikäli jotakin tiettyä vaaditaan. Kaaso(t) ja Bestman(it) ovat ainakin meille tärkeitä ihmisiä, eivät hääjuhlan koristeita, sponsoroijia tai ilmaista työvoimaa.

• tukka hutaisten

..että kustannatte kampaukset ja annatte näin myös kaasoille pienen rentoutumisen hetken ennen koitosta.

Itselläni kävi siskoni häissä niin, että vieheen toki sain, mutta häitä järjestellessä en enään ehtinyt keskittyä omiin hiuksiini ollenkaan. Vieläkin harmittaa, enkä halua katsoa edes kuvia kys. tilaisuudesta.

Ihanaa, kun ajattelette kaiken noin pitkälle!

• sitten

Jos hääpari haluaa "määrätä" mitä ja minkälaista / minkä väristä kaason ja bestamanin tulee pukea päällensä, silloin maksaa.
      Jos he saavat tulla omissa vaatteissaan kuten haluavat, sitten ei makseta.
      Yksinkertaista, eikö totta.

• tehtiin näin

Maksoimme bestmanin shaketin ja siihen kuuluvien asusteiden vuokran. Kaasolle maksoimme hänen kampauksensa ja meikkinsä. Puvun kaaso osti itse, eikä meillä ollut siihen mitään erityisiä värivaatimuksia...

Tämä ei koske millään muotoa aloittajaa, mutta minusta on hassua että ihmiset miettivät PITÄÄKÖ bestmanille ja kaasolle maksaa jotain. Ainakin meille kaaso ja bestman olivat (ja ovat siis edelleenkin =) rakkaita ystäviä ja mieluusti heillekin jotain spesiaalia halusimme antaa. Tekeväthän he paljon häiden eteen. Lisäksi muuten häiden jälkeen vietimme kaason ja bestmanin kanssa meidän järkkäämän rentoiluviikonlopun mökillä ja annoimme heille pienet muistolahjat kiitokseksi. Meille jäikin tosi ihanat muistot kaason ja bestmanin kanssa kaikista puuhasteluista ennen häitä ja häiden jälkeenkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe