Olen ostamassa jotain 4-5 tuhannen pyörää kesäksi. Kaksi kesää ajoin muutamia vuosia sitten kevarilla.
Mitä mieltä olette onko tuo 9r liian kova peli? Jos ostan kuusisatasen, niin siltä varmaan alan vaatimaan lisää kesän lopulla viimeistään joten 750 voisi olla hyvä valinta.
Ajattelin vuokrata ensin keväällä 750 pariksi päiväksi, että saa tuntumaa taas ennen ostoksia.
ensipyörä zx9r
25
7351
Vastaukset
- ZZR1400
9r... hmm... muutaman kevarikesän jälkeen ja nuokin kesät muutamia vuosia sitten...
Oot kyllä ihan oikeassa, mahtaa olla vähän turhan iso peli. Suosittelen 600 pysymistä, ainakin nyt ekana kesänä. Ja kyllähän noissa nykyisissä "pikku"sporteissa potkua riittää 100 hv irtoo varmasti kaikista...- muuta ZXR
jos vielä löydät hyvin pidetyn ja kohtuullisesti ajetun ZXR750:n -93 sitä tuoreemman?
Tuon legendaarisen ja ensimmäisen (1989) todellisen "SuperBiken", jolla voitettiin myös
WSBK:n MM -93, kiitos Scott Russelin!
Kyllä sillä muutaman kesän ajelee, ennen kuin itse pyörästä tulee se rajoittava tekijä... :)
- Hokasu
Kuskista rippuu onko kookas ja muuten hurjemman luontoinen kaveri. ZX 9R on kyllä aika raju peli jopa kokeneemallekkin. Se vielä, että ei tarvi heti vaihtaa isompaan, mutta kyllähän 600:llakin pärjäilee, niinkuin totesin riippuu kaverista.
Aikoinaan 80-luvun alussa ostin eka ison pyörän, mach 4 eli 750 leskentekijän, oli siihen aikaan kova peli. - kahvankääntäjä
Tehoa ei ole koskaan liikaa, se täytyy muistaa!! Osta sellainen mikä hyvältä tuntuu, tiedän ett' miele tekis ostaa se 9r. Osta se!! Äkkiä opit sillä ajamaan, ja jokaisella on itse suojeluvaistoa sen verran että ei heti ekalla ajokerralla liikkeelle lähtiessään sitä tuppia ihan heti nurin viskaa. Muutaman totuttelu päivän jälkeen ajo sujuu jo varmasti hyvin! Osta pois se, ei tarvii ihan heti pyörää vaihtaa ainakaan koneen pienuuden takia.
Ihmetyttää suuresti ajatukset että "liian iso alottelijalle" kateusko noita puheita oikein ohjaa??- ZX-9R
Ihana peli! Itse sain kortin 7/08 ja harjottelin appiukon VF750:llä.. Oli ihan mukava peli ja oppi ajamaan kesän aikana sen verran ettei ihan kaadu liikenteessä. Anyway.. Halusin enemmän ja siispä ostin itselleni tuon -94-/ZX9 B-mallin:n reilulla 3 tonnilla. Olihan siinä rempattavaa ja laskuksi tuli tuo 1600€ ja rapiat. Yhteishintaa siis karvan vajaa 5000€. Vakuututs 840€(Tapiola, 30%)/kausi/vuosi. Tehoa löytyy helvetisti ja on meinaan pikkasen nätti pyörä ikäsekseen.
Itse olen sen verran nuori kuski, että en edes uskalla hanaa kääntää ympäri. Sen pyörän tehot pitää ymmärtää ja elää sen mukaan. Luulen että vuonna 2010 uskaltaa jo vähän kiihdytellä.
Jos lompakko vaan antaa nyörin (vakuutuksien suhteen), niin mikä ettei. Ja mun mielestä ei sun kannata ostaa mitään mopoo aluksi, mikäli sikäli vaan muistaa ottaa rauhallisesti näin aluksi. - eri hintasta
ZX-9R kirjoitti:
Ihana peli! Itse sain kortin 7/08 ja harjottelin appiukon VF750:llä.. Oli ihan mukava peli ja oppi ajamaan kesän aikana sen verran ettei ihan kaadu liikenteessä. Anyway.. Halusin enemmän ja siispä ostin itselleni tuon -94-/ZX9 B-mallin:n reilulla 3 tonnilla. Olihan siinä rempattavaa ja laskuksi tuli tuo 1600€ ja rapiat. Yhteishintaa siis karvan vajaa 5000€. Vakuututs 840€(Tapiola, 30%)/kausi/vuosi. Tehoa löytyy helvetisti ja on meinaan pikkasen nätti pyörä ikäsekseen.
Itse olen sen verran nuori kuski, että en edes uskalla hanaa kääntää ympäri. Sen pyörän tehot pitää ymmärtää ja elää sen mukaan. Luulen että vuonna 2010 uskaltaa jo vähän kiihdytellä.
Jos lompakko vaan antaa nyörin (vakuutuksien suhteen), niin mikä ettei. Ja mun mielestä ei sun kannata ostaa mitään mopoo aluksi, mikäli sikäli vaan muistaa ottaa rauhallisesti näin aluksi.Mulla on tl 1000 r ja vakuutus on 380 e/vuosi.
Bonuksia muistaakseni 30 %. Jos tossa pyörässä maksaa vakuutus noin paljon niin en kyllä ostaisi. - mistä??
eri hintasta kirjoitti:
Mulla on tl 1000 r ja vakuutus on 380 e/vuosi.
Bonuksia muistaakseni 30 %. Jos tossa pyörässä maksaa vakuutus noin paljon niin en kyllä ostaisi.No jos noin on näppylät, niin voisitko kertoa vakuutusyhtiösi, sillä vaihtaisin saman tien?
Toi TL vaikuttaa aika tehokkaalta fillarilta ja onhan ZX-9 sentään 140heppanen/n.200kg.. - iffissä
mistä?? kirjoitti:
No jos noin on näppylät, niin voisitko kertoa vakuutusyhtiösi, sillä vaihtaisin saman tien?
Toi TL vaikuttaa aika tehokkaalta fillarilta ja onhan ZX-9 sentään 140heppanen/n.200kg..Tietty paikkakunta,keskittämiset, bonukset, ikä, teho/paino, pyörämalli vaikuttaa. Mutta käyppä iffissä kysäsee siellä mulla on tellu. Kaveriin 600 cc giksuun oli n 550 e/vuosi ja toiseen thunderaceen saman verran. Toi siis pelkkä liikenne vakuutus. Ei ole edes osa kaskoa. Pohjola on kallis.
- ottakaa selvää
iffissä kirjoitti:
Tietty paikkakunta,keskittämiset, bonukset, ikä, teho/paino, pyörämalli vaikuttaa. Mutta käyppä iffissä kysäsee siellä mulla on tellu. Kaveriin 600 cc giksuun oli n 550 e/vuosi ja toiseen thunderaceen saman verran. Toi siis pelkkä liikenne vakuutus. Ei ole edes osa kaskoa. Pohjola on kallis.
myy ilman tehorajoituksia liikenne 469/ vuosi
- kawahtaja
iffissä kirjoitti:
Tietty paikkakunta,keskittämiset, bonukset, ikä, teho/paino, pyörämalli vaikuttaa. Mutta käyppä iffissä kysäsee siellä mulla on tellu. Kaveriin 600 cc giksuun oli n 550 e/vuosi ja toiseen thunderaceen saman verran. Toi siis pelkkä liikenne vakuutus. Ei ole edes osa kaskoa. Pohjola on kallis.
pohjola on kallis? Mulla pyöränä ZX-9R ja liikennevakuutus pohjolassa 558 euroa vuodessa.
- Kawwaaa
kawahtaja kirjoitti:
pohjola on kallis? Mulla pyöränä ZX-9R ja liikennevakuutus pohjolassa 558 euroa vuodessa.
kummassakin perusmaksu vuodessa 464eur.
- kun kyselee
iffissä kirjoitti:
Tietty paikkakunta,keskittämiset, bonukset, ikä, teho/paino, pyörämalli vaikuttaa. Mutta käyppä iffissä kysäsee siellä mulla on tellu. Kaveriin 600 cc giksuun oli n 550 e/vuosi ja toiseen thunderaceen saman verran. Toi siis pelkkä liikenne vakuutus. Ei ole edes osa kaskoa. Pohjola on kallis.
Vaihdoin syksyllä vakuutukset Pohjolaan,kun tekivät tarjouksen,josta ei voi kieltäytyä. ZZR 1400 liikennevakuutus 70 bonuksella 171,69/v ja osakasko 116,22/v.
- Eräs vain
kun kyselee kirjoitti:
Vaihdoin syksyllä vakuutukset Pohjolaan,kun tekivät tarjouksen,josta ei voi kieltäytyä. ZZR 1400 liikennevakuutus 70 bonuksella 171,69/v ja osakasko 116,22/v.
Samoilla bonuksilla 140 eur liikenne.
- mopedeita
Ei mitään mopedeita vaan heti suoraan kunnon laite. Kaikki alle tonnin on mopoja. Mopissa ei ole voimaa ja sen vuoksi niitä on pakko vinguttaa ettei närpät hypi silmille.
1400 zzr on hyvä niin selittelyt voi jättää nuoremmille.
Ja jos meinaa ajaa itsensä hengiltä niin mieluummin tyylillä pää pystyssä pöpelikköön loppuun asti kun jollakin tippurivinguttimella tai raisulla. Eihän sitä kehtasi mennä edes omiin hautajaisiin noin naurettavalla tempulla.- ne on taas
tainnut jäädä Pikku-Mikan päikkärit väliin, kun vikisee noinkin levottomia täällä K-Miesten palstalla...
Muista nyt olla kiltti poika ja nukkua myös päiväunet, niin ehkä näet taas kivoja unia mopedeista, jooko?
T: TheReal_ZX12R - mopedeita.
ne on taas kirjoitti:
tainnut jäädä Pikku-Mikan päikkärit väliin, kun vikisee noinkin levottomia täällä K-Miesten palstalla...
Muista nyt olla kiltti poika ja nukkua myös päiväunet, niin ehkä näet taas kivoja unia mopedeista, jooko?
T: TheReal_ZX12R20v tienpäällä motolla usko pois. Kannattaa ostaa kunnon vehje niin ei tarvi esittää. Kun ostaa mopoja niin on pakko esittää. Siinä on eroa.
- kawahtaja
mopedeita. kirjoitti:
20v tienpäällä motolla usko pois. Kannattaa ostaa kunnon vehje niin ei tarvi esittää. Kun ostaa mopoja niin on pakko esittää. Siinä on eroa.
esittämistä on. Hommataan tehokkain mahdollinen laite, jolla sitten ajetaan neljääkymppiä jalat maassa liikenteen tukkona. Eihän sillä tarvitse osata/uskaltaa ajaa. Pääasiahan on se, että alla on "kunnon" vehje, vai mitä?
- liian kiukkuinen
Sanoisinpa,että 9r on ensipyöräksi liian tehokas. Kannattaa hakea tuntumaa ensin vähän kesymmällä,niin olet ehkä elossa vielä seuraavanakin kesänä.
- ole merkitystä
Ihan samaa ajaako piikkistä vai tonnista kyykkyä kun suomessa ei saa ajaa kuin 120 km/h. Sama se millä pyörällä kolaroi jos nopeus on sama. Jos radalle aikoo niin siellä ratkaisee pyörän käsittely taidot ja ratakokemus. Ihan yks paskan maku jos joku on ajanut 20-v matkapyörällä suoraa tietä jos ei ole ikinä ollut ajoharjoittelussa ja treenannut taitojaan radalla. Opetelkaa hallitsemaan pyöränne oikeat jarrutukset, työntätanko-ohjaukset, kaarreajot yms väistöt radalla jonkun opettajan johdolla. Sen jälkeen se pari kesää treenannut kloppi voi kyykyttää sitä perus kyykky kuskia jonka taidot rajoittuu suorilla kiihdytykseen, kumin polttamiseen ja etupyörän nostamiseen.
- voisin sanoa
ole merkitystä kirjoitti:
Ihan samaa ajaako piikkistä vai tonnista kyykkyä kun suomessa ei saa ajaa kuin 120 km/h. Sama se millä pyörällä kolaroi jos nopeus on sama. Jos radalle aikoo niin siellä ratkaisee pyörän käsittely taidot ja ratakokemus. Ihan yks paskan maku jos joku on ajanut 20-v matkapyörällä suoraa tietä jos ei ole ikinä ollut ajoharjoittelussa ja treenannut taitojaan radalla. Opetelkaa hallitsemaan pyöränne oikeat jarrutukset, työntätanko-ohjaukset, kaarreajot yms väistöt radalla jonkun opettajan johdolla. Sen jälkeen se pari kesää treenannut kloppi voi kyykyttää sitä perus kyykky kuskia jonka taidot rajoittuu suorilla kiihdytykseen, kumin polttamiseen ja etupyörän nostamiseen.
että eiköhän se 20 vuotta pyörällä ajanut jo
jollain tapaa hallitte pyöräänsä,eikä varmaan tarvii enää keulia,tai polttaa kumia.
Lisäksi sanoisin että pyörällä paljon ajanut osaa
lukea liikennettä edessäpäin ja "silmäkulmissa"
siinä ei paljo keulimiset tuu mieleen kun sivutieltä änkee joku eteen.
Ehkä kumminki tuo piikisen ja tonnisen vertaus ei ihan noin mee, onhan se nyt eri asia jos piikkisestä hyppää 50kiloa painavemman,mutta yli 100heppaa enemmän potkaisevan pyörän päälle. - mopedeita-.
ole merkitystä kirjoitti:
Ihan samaa ajaako piikkistä vai tonnista kyykkyä kun suomessa ei saa ajaa kuin 120 km/h. Sama se millä pyörällä kolaroi jos nopeus on sama. Jos radalle aikoo niin siellä ratkaisee pyörän käsittely taidot ja ratakokemus. Ihan yks paskan maku jos joku on ajanut 20-v matkapyörällä suoraa tietä jos ei ole ikinä ollut ajoharjoittelussa ja treenannut taitojaan radalla. Opetelkaa hallitsemaan pyöränne oikeat jarrutukset, työntätanko-ohjaukset, kaarreajot yms väistöt radalla jonkun opettajan johdolla. Sen jälkeen se pari kesää treenannut kloppi voi kyykyttää sitä perus kyykky kuskia jonka taidot rajoittuu suorilla kiihdytykseen, kumin polttamiseen ja etupyörän nostamiseen.
Ei se ole ollenkaan sama ajaako mopoa vai moottoripyörää. Ei myöskään se mitä radalla osaat tai olet osaamatta. Mutta kun olet ajanut sen parikytä vuotta ymmärrät että liikenteessä ei ratkaise kuka tulee ekana maaliin ja kuka keulii parhaiten.
Joku vanha pappa voi kääntyä liittymästä eteesi kun ajat sillä mopollasi 120km/h kun ei osaa arvioida moottoripyörän nopeutta jos edes näkee sitä. Silloin ei auta vaikka olisit suomen paras keulija tai kumin vinguttaja.
Pointti on se että kokemus opettaa välttämään asioita mitä taito ei voi korjata.
PS. en osaa vieläkään keulia,vinguttaa vauhdissa,suorittaa oikeaoppisia kaartoja,väistöjä kaatumisia ym. "tärkeitä" juttuja. Kuitenkin 70 bonusta, helvetisti kilometrejä ja tehoja pyörässä.
- kawahtaja
aika kova peli ekaksi pyöräksi tosin jos pitää järjen päässä ja totuttelee hissukseen niin miksei se ensipyöräksikin kävisi. Itse ajelin ensin pari kesää FZR 600 jammulla, jonka jälkeen alla on ollut 9r. Omasta mielestäni ero kusiaisen ja 9r:n välillä on melkein sama kuin kevarin ja kuussatasen.
- Relle
Minulla on zx9r ensipyöränä ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni .Ja on sopivan ripeä peli kaksipäälläkin,
- Viime kesänä
ZZR 1400sen. Aikaisempi ajokokemus moottoripyörällä 2-kesää piikillä yli 10v taaksepäin. Vielä hengissä taidan olla. Ajattelimpa vaan kommentoida, eiköhä se ole jokasen oma asia mitä tekee, jos laki sallii. Piikilläkin moni itsensä joka kesä onnistuu tappamaan..
- kawa9r
joo kyllä minä oon sitä mieltä et ryhtiä pitää olla aloin ite 350 jawalla se eivastaa varmaan nyky piikkiä sit oli z500 kawa sit 750 gpz ja nyt 9R sillä kyllä pärjää vauhtia saa säädeltyä kaasukahvalla olen yli 60v papparainen olen tyytyväinen nykyiseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010530Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523625Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543401- 652917
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2232290- 1162223
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252063Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671658Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221506Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396