kun tulevat pohjoiseen kylläpä on paljon metsiä täältähän voi hienosti kaataa metsää teollisuus käyttöön.Ja joka päivä tulee uusi betonimetsän kasvatti toteamaan saman.Aina vaan uudestaan ja uudestaan.tarjotaan vaihdossa uutta autoa tai etelelän osaketta.Ja siinähän se virhe sitten onkin kun eivät tiedä kuinka paljon sitä todellisuudessa on lähtenyt kävelemään.Koko eurooppahan on ollut metsää joskus.Mutta eipä ole enää.Suomalaiset maksaa liikaa tuontiruuasta. etelänhemmoille kasvaa ylimääräisiä setelitukkuja.Metsässä liikkuminen verolle etelänstätulleille..Askelmittarit pakollisiksi sen mukaan laskutetaan voitto hiluilla istutetaan metsää etelään
etelästätulevat ajattelevat nykyään näin
4
580
Vastaukset
- varmaan
ihan noin ole. Kyllä aika moni tulee pohjoiseen juuri niiden komeiden metsien takia virkistymään ja ihailemaan vielä jäljellä olevia ikimetsiä.
Itse näin etelän metsurina olen lähinnä ihmetellyt että mitä niistä vaarojen harvoista metsistä saa. Vuosia olin kulkenut tietyllä alueella lintu jahdissa kun tämä yksi vanha vaara metsä oli kierretty nauhojen kanssa.
Harva vanha männikkö ja kynttilä kuusikko oli saanut tuomion. Komea variksenmarjoja täynnä oleva varvikko pohjalla.
Kymmenen metrin välein kasvo puu siellä toinen täällä. Ja kituliaasta puustosta irtosi lähinnä massa puuta. Tukkia ei juurikaan.
Metsot, teeret ja riekot katos siltäkin alueelta vuosikymmeniksi ja massa puun hinnalla vanha mettä lähti.
En ymmärrä miksi näitä kituliaita hienoja metsiä pitää yleensä hakata samalla kun etelän rehevien alueiden taajat taimikot varttuu ensi harvennus ikään ja sen kun riukuuntuu.- sitä näy
ymmärtävän moni muukaan, miks noi pitää hakata
http://www.forestinfo.fi/forestlapland/loggingsite/jooseppitunturi/talluskota/index.html - edes
sitä näy kirjoitti:
ymmärtävän moni muukaan, miks noi pitää hakata
http://www.forestinfo.fi/forestlapland/loggingsite/jooseppitunturi/talluskota/index.htmlvähän ymmärtää jos olisivat yksityisiä metsiä mutta kun valtio hakkaa suurimman osan lapin maisemaa. Aikanaan istutettuja taimikoita ei ole vara hoitaa ja hyvin kasvuun lähteneet männiköt kasvaa läpi pääsemätöntä puskaa ja riukuuntuu.
Ja jos siitä massa puusta ei raha irtoa niin eikun tunturiin mutkamäki keskus ja se kun ei anna töitä kun vaan kausiluontoisesti niin jäljellä oleva vaara tai tunturi räjäytetään huntin v...... ja eikun kultaa louhimaan.
Mitä jää jäljelle? Osaran aukean tyylinen aukko ja pieni savuava mäen kinkama.
Karhu tai susi tappaa jäljelle jääneen paliskunnan sitkeän yrittäjän kisuran ja valtiolla ei ole edes varaa täysimääräisesti korvata hänelle menetettyä elinkeinon kohdetta.
Missä se raha sitten on?
Suden hyyssäämisessäkö?
- etelän puunhankkija
Pohjoisen puu on lujaa ja haluttua tavaraa mm. rakennusalalla. Ei tämä etelän höttöpuu kelpaa muuhun kuin sellunkeittoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704856
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483976- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413348
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666