Jos törmäätte netissä ponnahdusikkunaan joka ilmoittaa teidän voittaneen matkan Bahamalle tms. tai joku soittaa Floridasta firmasta nimeltä AStar Travel, niin älä usko mitään!!!
He tarjoavat neljän hengen matkaa Floridaan vain 15 % kustannuksilla kokonaishinnasta ja tämä osuus on n. 1000 $. He kysyvät sinulta luottokorttisi tietoja jotta voisivat lähettää sinulle lentoliput. Älkää missään nimessä antako mitään luottokorttitietoja!
www.complaintsboard.com sivuilta löytyy aiheeseen liittyviä kansainvälisiä keskusteluja, joissa joiltain on huijattu jopa tuhansia dollareja.
Olkaa siis tarkkana!
Onko jollain muilla kokemuksia kyseisestä firmasta?
A star travel HUIJAUSTA!!!
13
1799
Vastaukset
- Käsittämätöntä
Löytyykö ihan oikeasti vielä ihmisiä jotka sekuntiakaan uskovat noita "You are our 100 000th visitor, congratulations!!" -ikkunoita??
- Ar.N
Nyt ne myös soitta ....en tiedä mistä he saa puhelin numerot...en antanut Visan numero, ymmärsin heti että tämä on huijaus....
- mievuan
joo eilen tuli soitto..ja puoli tuntia se höpötti ja höpötti että ilmainen matka jienne..sitten linjalle tuli toinen mies. ja selvisi että matka maksaa VAIN 799 tai jotain sinne päin. sitte olis pitäny antaa luottokortin numero! joopajoo.. onneksi en ollut niin tyhmä että olisin sen antanut!
- Kusettajia ne on
Juuri näin kävi mulle just, eka soitti joku tyttö ku olin ulkona lenkillä. Selitti sekavasti kaikkea samaan tyyliin et olet voittanut perheellesi matkan, 4 henkilöä siis. Kysyin pariin otteeseen että onko kyseessä ilmainen matka, tyttö sano että hänen tehtävä on selvittää mulle kaikki tarpeellinen ja kysyä jotain tietoja. Intti vähän aikaa et onko sinun mailiosote tämä ja tämä, ja onko nimes tämä ja tämä? No oikea nimi ja maili niillä oli, sanoi vielä et heillä on katuosoitekin mut siitä ei puhuttu enempää. Sitten alko kysely et tunnenko Visaa tai Master Cardia, sanoin et käytän vain Visa Electronia. Sanoin et soitappa tunnin päästä uusiks ku oon tietokoneella, laitat mailia koko paskasta ni pääsen lukemaan mistä on kyse. Tunnin päästä soitti eri henkilö. Kuulosti ihan tietokoneella muutetulta ääneltä tms. Alko sama vuodatus ku kaikille muilleki, matkaa Bahamalle ja vaikka minne, tosin nyt kahdelle henkilölle, ja kuinka hienoa jne jne. Tässä vaiheessa alko naurattaan. Ja minun pitäisi VAIN hommata itseni Floridaan, hhahha. Kyselin useaan otteeseen et mikä firma ja mikä nettisaitti.. "we are AStar Travel agency bla bla, ohitti useat kysymykset. Sitten puhelu siirty minun "henkilökohtaiselle oppaalleni", sanoin että en oikeen luota koko touhuun.. "why's that?" No ei tarvinnu paljo selitellä, löin luurin korvaan ja mietin hetken että olisko ollu mahdollista, että olisin joskus nettiin laittanu kortin numeron... mutta jos olisin niin tuskimpa niiden olisi mulle tarvinnut soitella.
- -hermostunut-
Kusettajia ne on kirjoitti:
Juuri näin kävi mulle just, eka soitti joku tyttö ku olin ulkona lenkillä. Selitti sekavasti kaikkea samaan tyyliin et olet voittanut perheellesi matkan, 4 henkilöä siis. Kysyin pariin otteeseen että onko kyseessä ilmainen matka, tyttö sano että hänen tehtävä on selvittää mulle kaikki tarpeellinen ja kysyä jotain tietoja. Intti vähän aikaa et onko sinun mailiosote tämä ja tämä, ja onko nimes tämä ja tämä? No oikea nimi ja maili niillä oli, sanoi vielä et heillä on katuosoitekin mut siitä ei puhuttu enempää. Sitten alko kysely et tunnenko Visaa tai Master Cardia, sanoin et käytän vain Visa Electronia. Sanoin et soitappa tunnin päästä uusiks ku oon tietokoneella, laitat mailia koko paskasta ni pääsen lukemaan mistä on kyse. Tunnin päästä soitti eri henkilö. Kuulosti ihan tietokoneella muutetulta ääneltä tms. Alko sama vuodatus ku kaikille muilleki, matkaa Bahamalle ja vaikka minne, tosin nyt kahdelle henkilölle, ja kuinka hienoa jne jne. Tässä vaiheessa alko naurattaan. Ja minun pitäisi VAIN hommata itseni Floridaan, hhahha. Kyselin useaan otteeseen et mikä firma ja mikä nettisaitti.. "we are AStar Travel agency bla bla, ohitti useat kysymykset. Sitten puhelu siirty minun "henkilökohtaiselle oppaalleni", sanoin että en oikeen luota koko touhuun.. "why's that?" No ei tarvinnu paljo selitellä, löin luurin korvaan ja mietin hetken että olisko ollu mahdollista, että olisin joskus nettiin laittanu kortin numeron... mutta jos olisin niin tuskimpa niiden olisi mulle tarvinnut soitella.
Minunkin oli pakko kirjoittaa tänne. Yritin etsiä pitkään tietoja netistä, että mikä kumma tämä ASTAR oikein on. Minulle on tullut monena päivänä puheluita kyseisestä paikasta. Mitään tietoja en ole antanut heille, enkä anna. Ihmettelen suuresti kyllä, että mistä he oikein ovat saaneet minun puhelinnumeroni. Soittaja on ollut yleensä mies. Kun kysyy, olenko voittanut jotakin, mies vastaa että et.. mutta sitten jatketaan taas myyntipuhetta ja yritetään utsia vaikka mitä tietoja. Tarkoitus on tehdä varaus ASTAR:lta todella halpaan hintaan ja veloitus tehtäis sitten sinun luottokortilta.. lähetettäis sulle lentoliput sitten kotiin. jne jne.. Mulla alkaa mennä hermot niiden kanssa.. yleensä lyön luurin korvaan niille, kun kuulen puhelimen toisessa päässä olevan jonkun englantia puhuvan ihmisen. "Parhaimmillaan" ASTAR:lta on tullut puheluita klo 23.30 jälkeen.. yksi päivä tuntemattomasta (näytössä lukee pelkkä puhelu) numerosta tuli melkein viidentoista minuutin välein puhelu.. Olen sanonut niille, että minua on turha huijata. Puhelu ei kuulemma ole mitään huijausta.. antavat nettiosoitteen www.astarfun.com, että voi käydä lukemassa heistä, ettei he puhu mitään potaskaa.. mut sivut on kyllä aika kökköset, puuttuu kyllä aika paljon tietoa.. sivut eivät vakuuttaneet minua mitenkään.. Pelottaa ihan ajatella, että mitä pahaa he voivat saada aikaiseksi pelkällä puhelinnumerolla, nimellä, sähköpostilla ja osoitetiedoilla.. en kyllä tiedä, että onko heillä näitä kaikkia tietoja, mutta nimi ja puhelinnumero ainakin on. Itse en ole antanut mitään tietoja heille..
- Sama ku edellä
-hermostunut- kirjoitti:
Minunkin oli pakko kirjoittaa tänne. Yritin etsiä pitkään tietoja netistä, että mikä kumma tämä ASTAR oikein on. Minulle on tullut monena päivänä puheluita kyseisestä paikasta. Mitään tietoja en ole antanut heille, enkä anna. Ihmettelen suuresti kyllä, että mistä he oikein ovat saaneet minun puhelinnumeroni. Soittaja on ollut yleensä mies. Kun kysyy, olenko voittanut jotakin, mies vastaa että et.. mutta sitten jatketaan taas myyntipuhetta ja yritetään utsia vaikka mitä tietoja. Tarkoitus on tehdä varaus ASTAR:lta todella halpaan hintaan ja veloitus tehtäis sitten sinun luottokortilta.. lähetettäis sulle lentoliput sitten kotiin. jne jne.. Mulla alkaa mennä hermot niiden kanssa.. yleensä lyön luurin korvaan niille, kun kuulen puhelimen toisessa päässä olevan jonkun englantia puhuvan ihmisen. "Parhaimmillaan" ASTAR:lta on tullut puheluita klo 23.30 jälkeen.. yksi päivä tuntemattomasta (näytössä lukee pelkkä puhelu) numerosta tuli melkein viidentoista minuutin välein puhelu.. Olen sanonut niille, että minua on turha huijata. Puhelu ei kuulemma ole mitään huijausta.. antavat nettiosoitteen www.astarfun.com, että voi käydä lukemassa heistä, ettei he puhu mitään potaskaa.. mut sivut on kyllä aika kökköset, puuttuu kyllä aika paljon tietoa.. sivut eivät vakuuttaneet minua mitenkään.. Pelottaa ihan ajatella, että mitä pahaa he voivat saada aikaiseksi pelkällä puhelinnumerolla, nimellä, sähköpostilla ja osoitetiedoilla.. en kyllä tiedä, että onko heillä näitä kaikkia tietoja, mutta nimi ja puhelinnumero ainakin on. Itse en ole antanut mitään tietoja heille..
Itse mietin samaa, että mistä he ovat voineet saada nimen, puhelinnumeron ja mailiosoitteen, mutta ku hetken miettii niin nehän on aivan liian helppo saada. Mailiosote ja nimi on aika helppo kaivaa, nimen perusteella sitten puhelinnumero esim suomalaisella findilla. Eli sama se mistä mut aika helposti nuo löytyy. Ite säikähin vähä kans mut aika turha pelätä, jos et mitään tietoja anna niille, etenkään korttitietoja. Ja huomionarvoinen asia: JOS niillä olisi sinusta enemmän tietoa, kuten nyt luottokortin numero, miksi ihmeessä he sulle soittaisivat? Eli minun mielestä nou hätä, koittavat pommittaa vain. Ja nimellä ja puhelinnumerolla ei paljoa saa aikaan, ne on kauppatavaraa netissä.
- A
Sama ku edellä kirjoitti:
Itse mietin samaa, että mistä he ovat voineet saada nimen, puhelinnumeron ja mailiosoitteen, mutta ku hetken miettii niin nehän on aivan liian helppo saada. Mailiosote ja nimi on aika helppo kaivaa, nimen perusteella sitten puhelinnumero esim suomalaisella findilla. Eli sama se mistä mut aika helposti nuo löytyy. Ite säikähin vähä kans mut aika turha pelätä, jos et mitään tietoja anna niille, etenkään korttitietoja. Ja huomionarvoinen asia: JOS niillä olisi sinusta enemmän tietoa, kuten nyt luottokortin numero, miksi ihmeessä he sulle soittaisivat? Eli minun mielestä nou hätä, koittavat pommittaa vain. Ja nimellä ja puhelinnumerolla ei paljoa saa aikaan, ne on kauppatavaraa netissä.
Juuri tuli puhelu ja pitää kyllä antaa rispektiä siitä miten hyvin nuo huijarit nykyään hommat hoitavat.
Ensin puhuu joku sihteeri ja sitten puhelu siirretään hotellin Travel Agentille. Kyllähän tuon heti tiesi huijaukseksi mutta itse kuuntelen noita mielellän jonkun aikaa odottaen vaan sitä että pyytävät luottokortin tiedot niin voipi hyvillä mielin haistatella Englanniksi ja olla tyytyväinen että heillä meni aikaa minuun niin paljon :D. Jostain syystä linja katkesi ennen kun ehtivät kysellä tietoja(harmi), ehkä heppu kuuli kuin puhelun aikana koko ajan googlettelin ASTAR:n tapauksista.
- h.s.s
Voi ei joku puhelu tuli tänään meille ja se puhu jotain florida matkasta jne...
Sit se kysy mun luttokortin numeroa ja mä annoin (:S) sit se vaan hoki että se on väärin sanoin sen uudestann jne.. sit se kysy ettei ne voinut lähettää liput koska visa ei salli sitä ( tai jotain sinnepäin en oo kovin hyvä enkus :( ) sit se vaan katkas puhelun . (Vanhemmat ei osaa englantia hyvin joten mä puhuin isä sano ettei kannata antaa sen luottokortin numeroa mut mä annoin. ( nyt en uskalla sanoo niille että se oli huiijausta ! )- joo-o..
"Sit se kysy mun luttokortin numeroa ja mä annoin"
Onko ihmiset oikeasti noin saatanan tyhmiä?
- finde
tänää tuli meille soitto samasta kyseisestä firmasta, rupes kans 4 hengen matkaa tarjoomaan bahamalle etc.. sit ku ei haluttu antaa visa numeroa puhelimen välityksellä, ni se puhelu siirrettii jollekki toiselle joka halus jatkaa numeron irti repimistä... sitä ei kuitenkaa annettu niille... sen jälkee pitiki tätä alkaa googlettaa netistä, eikä kauaa kestäny et tää keskustelupalsta löyty.. varokaa kyseistä firmaa!
- Kimthegreat
Mä täytin netissä huvikseni "voittoarpa" kyselyn pari viikkoa sitten ja mullekin soitettiin tänään 8 pintaan illalla ja pitkän litanian suolsivat suustaan mitä kaikkee mä saan tulemalla Bahamalle. Sitä pölpötystä riitti kymmenisen minuuttia ja sit ryhdyttiin kyselemään visan numeroita ,tyyliin = sinun numerosihan alkaa 4920 eikö totta ja sen jälkeen pyysi tietysti muita numeroita jolloin sanoin että en anna mitään puhelimitse kellekään, kovin se naisihminen yritti kunnes puhelimeen tuli mies ääni joka yritti selittää asiaa mutta siinä vaiheessä mulla tuli "linjavika" ja suljin puhelimen :) VAROKAA antamasta mitään tietoja itsestänne kellekään !!!
hyvää kesän jatkoa. - äölpolk
Kimthegreat kirjoitti:
Mä täytin netissä huvikseni "voittoarpa" kyselyn pari viikkoa sitten ja mullekin soitettiin tänään 8 pintaan illalla ja pitkän litanian suolsivat suustaan mitä kaikkee mä saan tulemalla Bahamalle. Sitä pölpötystä riitti kymmenisen minuuttia ja sit ryhdyttiin kyselemään visan numeroita ,tyyliin = sinun numerosihan alkaa 4920 eikö totta ja sen jälkeen pyysi tietysti muita numeroita jolloin sanoin että en anna mitään puhelimitse kellekään, kovin se naisihminen yritti kunnes puhelimeen tuli mies ääni joka yritti selittää asiaa mutta siinä vaiheessä mulla tuli "linjavika" ja suljin puhelimen :) VAROKAA antamasta mitään tietoja itsestänne kellekään !!!
hyvää kesän jatkoa.Sama käynyt täällä, tosin jo n. 1.5 vuotta sitten. Nainen soitti ja ilmoitti, ettö olen voittanut "ilmaisen" matkan Floridaan ja risteilyn karibialla. Kehotti käymään niitten nettisivuilla, joissa pystyin "valitsemaan" hotellini ja Karibian risteilyn minkä halusin. Ihan kiusallani menin nettiin niitten nettisivuille (jotka ei toimi enää) ja valitsin hotellin ja risteilyn minkä halusin. Puhelin linja siis koko ajan auki sinne päin (ei liene ilmaista niille??). Mainitsi oikein nimeltä jonkun suomalaisen Joensuusta joka oli juuri voittanut matkan kanssa. Sitten siirti minut toiselle henkilölle (kuuli ihan selvästi, että puhelin vain annettiin kädestä toiselle). Tämä nainen sitten kyselemään minun luottokortin numeroa. Rupesin vielä tivaamaan niiltä, että josko vaihtaisinkin sen hotellin sittenkin toiseen jne...
Puhelu kesti kaikkineen n. 40 minuuttia ja lopulta pokkani petti ja sanoin, että älkää nyt hyvät ihmiset viittikö. Tässä vaiheessa luuria laitettiin kiinni. Ihan mukavaa piristystä ja tekemistä tylsään iltapäivään. :D - bizz
äölpolk kirjoitti:
Sama käynyt täällä, tosin jo n. 1.5 vuotta sitten. Nainen soitti ja ilmoitti, ettö olen voittanut "ilmaisen" matkan Floridaan ja risteilyn karibialla. Kehotti käymään niitten nettisivuilla, joissa pystyin "valitsemaan" hotellini ja Karibian risteilyn minkä halusin. Ihan kiusallani menin nettiin niitten nettisivuille (jotka ei toimi enää) ja valitsin hotellin ja risteilyn minkä halusin. Puhelin linja siis koko ajan auki sinne päin (ei liene ilmaista niille??). Mainitsi oikein nimeltä jonkun suomalaisen Joensuusta joka oli juuri voittanut matkan kanssa. Sitten siirti minut toiselle henkilölle (kuuli ihan selvästi, että puhelin vain annettiin kädestä toiselle). Tämä nainen sitten kyselemään minun luottokortin numeroa. Rupesin vielä tivaamaan niiltä, että josko vaihtaisinkin sen hotellin sittenkin toiseen jne...
Puhelu kesti kaikkineen n. 40 minuuttia ja lopulta pokkani petti ja sanoin, että älkää nyt hyvät ihmiset viittikö. Tässä vaiheessa luuria laitettiin kiinni. Ihan mukavaa piristystä ja tekemistä tylsään iltapäivään. :DLahdettiin kyseiselle Astarin matkalle kaveri pariskunnan innoittamana ja taalla ollaan, Floridassa! Kaikki on mennyt hyvin. Auto saatiin niinkuin pitikin, ensimmainen hotelli Orlandossa oli upea, meilla hieno huoneisto kahdella makuuhuoneella, porealtaalla jne. ja vielapa hyvalla paikalla vain n. neljan kilometrin paassa Disney Worldista! Kaytiin myos Universalilla ja ostoksilla, oli siis tosi kiva viikko Orlandossa!
Samaan reissuun sisaltyi myos kaksi yota New Smyrna Beachilla. Ihan meren rannassa hotelli, huoneisto merinakoalalla. Viela olisi ollut se muutama paiva Las Vegasissa mutta sen jatimme valiin ja menemme tutuillemme Fort Lauderdaleen toiseksi viikoksi.
On siis ollut mahtava loma!!! Ja edullisesti, ainoa mita olemme maksaneet lisaa, on verot huoneista eli siis yhteensa nailta 8 yolta n. 40 dollaria, seka autovuokraan vakuutukset.
Tahan halpaan matkatarjoukseen sisaltyy myos pieni ehto> kaikkien aikuisten matkassa olevien on kaytava esittelykierroksella hotellissa, missa tarjotaan loppuiaksi hotellimajoituksia ympari maailman ihan pilkkahintoihin. Tata lystia emme ottaneet mutta ei ollenkaan huono tarjous...=) Silti olemme lomailleet ja jokapaikassa on ollut hotellit, autot jne. ihan niinkuin oli luvattukin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse53737SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933629Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1293375Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713342Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202196Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251778- 341545
- 321471
- 921423
- 151333